تبلیغات

تبلیغات

آموزش روشن کردن آیفون 13 – خاموش کردن و ریستارت به صورت اصولی

Learn-to-turn-on-iPhone-13

جدید ترین مدل های آیفون ( نسخه های 13) شامل بهترین تلفن های هوشمند هستند که تا به امروز در بازار های جهانی عرضه شده اند. بنابراین اگر به تازگی این نسخه از سری آیفون را خریداری کرده اید، باید خود را فردی خوش شانس بدانید، زیرا، می توانید ادعا کنید که یکی از کامل ترین تلفن های هوشمند را در اختیار دارید.

شروع کار با آیفون می تواند به سادگی اطمینان از کامل بودن شارژ آن، فشار دادن دکمه پاور و سپس دنبال کردن دستورالعمل های روی صفحه برای شخصی سازی تلفن هوشمند خود باشد. با این حال برخی از مراحل اضافی وجود دارد که می توانید در آیفون 13 خود انجام دهید تا مطمئن شوید که بشترین بهره را از تلفن هوشمند خود می برید.

از این رو در این مقاله سعی داریم علاوه بر آموزش روشن / خاموش کردن آیفون 13، برخی از تنظیمات برای شخصی سازی بهتر آن را نیز بیان کنیم تا افراد بتوانند به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند، در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه روش کردن آیفون 13

روشن کردن آیفون 13

 

آیفون 13 نیز، همانند سایر تلفن های هوشمند دکمه ای را برای روشن/خاموش نمودن گوشی در خود جای داده است، به صورتی که تنها با نگه داشتن چند ثانیه از دکمه، گوشی به صورت خود کار راه اندازی می شود. با این حال اگر آیفون 13 خود را به تازگی خریداری نموده اید، می بایست ابتدا آن را با استفاده از شارژر به برق متصل کنید (به طوری که تلفن همراه کاملا شارژ شود)، و در نهایت با استفاده از کلید “Side button” که در سمت راست گوشی قرار دارد، تلفن هوشمند خود را راه اندازی کنید (هنگام روشن کردن آیفون می بایست کلید Side Button را برای چند ثانیه نگه دارید تا لوگوی Apple نمایان شود).

نحوه خاموش کردن آیفون 13

خاموش کردن آیفون 13

بر خلاف گوشی های اندرویدی، دکمه “Side Button” در آیفون 13 منوی “power off” را به شما نمایش نمی دهد. در عوض، با استفاده از این دکمه نرم افزار سیری را برای شما فعال می کند. بنابراین برای خاموش کردن و راه اندازی مجدد آیفون خود با استفاده از دکمه های سخت افزاری، دو گزینه پیش رو دارید که در ادامه می توانید مطالعه کنید. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که این موارد تنها تلفن همراه شما را خاموش می کند. از این رو برای ریستارت کردن آن می بایست مراحل دیگری را طی کنید.

برای انجام این کار، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه افزایش صدا و Side Button را همزمان برای چند لحظه فشار دهید تا منوی “Power off” نمایش داده شود.
  • انگشت خود را بر روی دایره گذاشته و سپس نوار لغزنده “slide to power off” را به سمت راست بکشید.
  • با از انجام این کار حدود 30 ثانیه صبر کنید تا آیفون به طور کامل خاموش شود.
همچنین بخوانید  آموزش تصویری اسکن کد QR در آیفون و آیپد

این ویژگی باعث می شود که آیفون شما به طور کامل خاموش شود، از این رو برای راه اندازی مجدد آن می بایست، کلید “Side Button” را برای چند ثانیه نگه دارید، تا نماد Apple در صفحه ظاهر شود.

نحوه خاموش کردن آیفون 13 با استفاده از گزینه تنظیمات

نحوه خاموش کردن آیفون

علاوه بر مورد اشاره شده در مقاله، شما همچنان می توانید بدون استفاده از هیچ دکمه ای آیفون 13 خود را با استفاده از تنظیمات برنامه خاموش نمایید. برای استفاده از این روش می توانید به Settings > General رفته و سپس صفحه را به پایین اسکرول کنید، در انتهای صفحه بر روی گزینه “Shut Down” ضربه بزنید، و سپس منتظر بمانید تا آیفون دستگاه را به صورت خود کار خاموش کند.

نحوه انجام فورس ریستارت در آیفون 13

ریستارت در آیفون 13

اگر تلفن همراه شما در هنگام استفاده از آن هنگ می کند و یا به دلیل آپدیت و یا هرتغییر دیگری کند شده است، استفاده از ویژگی فورس ریستارت می تواند چاره کار شما باشد. این ویژگی به شما امکان می دهد آیفون خود را به سرعت خاموش و روش کنید تا اشکالات نرم افزاری به وجود آمده حل شود.

تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که به ترتیب دکمه های افزایش صدا و سپس کاهش صدا را فشار داده و رها کنید، در نهایت نیز دکمه Slide را برای چند ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل برای نمایش داده شود. با استفاده از این کار موبایل شما پس از حدود 30 ثانیه به طور کامل ریستارت می شود، و شما می توانید دوباره از آن استفاده کنید.

راه اندازی اولیه آیفون 13

راه اندازی آیفون 13

اگر تلفن آیفون خود را به تازگی خریداری کرده اید، می بایست مانند سایر تلفن های همراه برای راه اندازی اولیه یکسری تنظیمات را فعال کنید. از این رو در ادامه مقاله سعی کرده ایم نحوه راه اندازی اولیه آیفون 13 را نیز برای آشنایی بیشتر کاربران در دسترس قرار دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

برای راه اندازی آیفون 13 خود می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • آیفون خود را در ابتدا به شارژ متصل کنید، تا به صورت کامل شارژ شود.
  • پس از اتمام شارژ کلید “Side Button” را برای مدت چند ثانیه نگه دارید تا تلفن همراه روشن شود.
  • در این مرحله ابتدا نوع زبان و سپس کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه “Set Up Manually” کلیک کنید.
  • در مرحله بعد به یک وای فای مطمئن متصل شوید.
  • ویژگی Touch ID در تلفن همراه خود فعال کنید.
  • در صورتی که اطلاعاتی برای بازیابی ندارید، بر روی گزینه “Dont Transfer Apps & Data” کلیک کنید.
  • اپل آی دی خود را بسازید و یا وارد کنید.
  • به روز رسانی های خودکار را فعال کنید.
  • سیری را در تلفن خود تنظیم کنید.
  • در نهایت زمان و گزینه های صفحه نمایش خود را تنظیم کنید.
همچنین بخوانید  چگونه عکس های آیفون را از iCloud در مک خود دانلود کنیم؟

همانطور که مشاهده کردید با انجام چند مرحله ساده می توانید به راحتی آیفون خود را راه اندازی نمایید، با این حال باید به این نکته توجه داشته باشیدکه تکمیل این مراحل با آخرین نسخه iOS همگام شده است و ممکن است در دیگر نسخه ها با کمی تغییر همراه باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *