تبلیغات

تبلیغات

بررسی گوشی Samsung Galaxy A53

Samsung-Galaxy-A53-review

سامسونگ گلکسی A53 یک گوشی جذاب با صفحه نمایش زیبا و دوربین های چشمگیر نسبت به قیمت محصوب می شود، که به طور کلی ارزش مالی خوبی را ارائه می دهد. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که این مدل از گوشی دارای شارژر معمولی و عملکرد سخت افزاری نسبتا معمولی است که برای تمامی افراد توصیه نمی شود. در این مقاله سعی داریم گوشی Samsung Galaxy A53 را مورد بررسی قرار دهیم، تا کاربران زیادی بتوانند به راحتی تلفن هوشمند مورد نظر خود را خریداری نمایند، در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی اجمالی

بررسی گوشی های سامسونگ سری A

مزایا

  • دوربین های خوب نسبت به قیمت
  • طراحی جذاب
  • ضفحه نمایش خوب

معایب

  • شارژر آهسته
  • عمر باتری میتوانست بهتر باشد
  • عملکرد سخت افزاری

این گوشی به طور کلی دارای دو صِفَتِ “جذاب” و “کند” است که می توان در حین استفاده از گوشی به کار برد. شاید برای شما جذاب باشد که بدانید چرا از این دو صفت برای این سری از گوشی سامسونگ استفاده شده است. ما در حین انجام آزمایش برای بررسی گلکسی A53 سامسونگ، متوجه آن شدیم که بسیاری از جنبه های گوشی را می توان به راحتی با این دوصفت معرفی نمود، زیرا به طور کلی این گوشی از نظر ظاهری بسیار خیره کننده به نظر می رسد، در حالی که در بعضی از مواقع هنگام کار با آن دچار برخی از خطا ها و لگ ها در این سری از گوشی سامسونگ بوده ایم.

گلکسی A53 سامسونگ را می توان یک نسخه لایت از سری گوشی های “S” معرفی نمود. گرچه سامسونگ این مدل را با سری “A” نام گذاری کرده است، اما این رده از گوشی ها دارای شباهت بسیاری به سری “S” سامسونگ دارند با این تفاوت که با قیمت پایین تری نسبت به آنها عرضه می شوند.

سامسونگ گلکسی A53 همانند نسخه “S22” دارای صفحه نمایش جذابی است که می تواند نظر بسیاری از کاربران را جذب کند. از آنجایی که هر دوی این گوشی ها دارای وضوح و نرخ تازه سازی یکسانی هستند (تنها با تفاوت 0.1 اینچ در اندازه صفحه نمایش)، تصور می کنیم در نگاه اول کاربران قادر به تشخیص A53 از گلکسی S22 نباشند

تصور ما از دوربین های گلکسی A53 این است که می تواند تجربه کار بهتری را نسبت به قیمت آن برای کاربران این گوشی فراهم کند. زیرا این گوشی با استفاده از 4 لنزی که در خود جای داده است، می تواند از حالت ها و ویژگی های شگفت انگیزی را در خود استفاده کند تا در نهایت تصاویر و ویدیو های با کیفیتی را به کاربران ارائه دهد.

همچنین بخوانید  بررسی هواوی میت پاد پرو 5 جی (MatePad Pro)

همانطور که در مقاله اشاره کردیم این گوشی دارای شارژر 25 واتی است که به طور کلی 2 ساعت طول می کشد که باتری به طور کامل شارژ شود. با توجه به اینکه برخی از گوشی های ارزان قیمت دارای شارژر سریع هستند، می توان استفاده گلکسی A53 سامسونگ از شارژر 25 واتی را یک عیب در این گوشی نامید، که می تواند نسبت به سایر رقبا بسیار کند عمل کند.

Samsung Galaxy A53 از چیپست Exnos 1280 بهره می برد که با توجه به نوع رم و استفاده از اندروید 12، این گوشی را در برخی از موارد دچار تاخیر و کندی در اجرای برنامه های میکند. بدین صورت این مورد می تواند برخی از کاربران را از خرید این سری از گوشی سامسونگ منصرف کند. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید این گوشی همچنان می تواند از پس بسیاری از مشکلات و فعالیت ها بر آید.

بررسی قیمت Samsung Galaxy A53

سامسونگ گلکسی A53

گوشی Samsung Galaxy A53 را می توانید بسیار پایین تر از نسخه های سری “S” خریداری نمایید. این گوشی دارای قیمت جهانی 449 دلار است که به کاربران اجازه دسترسی به 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی را می دهد. پیکر بندی های دیگر نیز برای استفاده از این گوشی وجود دارد، اما با این حال این سری از گوشی به عنوان یک نسخه پایه در اکثر نقاط جهان عرضه شده است.

با این حال این گوشی در بعضی از مناطق جهان با قیمتی کمی پایین تر از سری قبلی خود که 499 دلار قیمت گذاری شده بود، در دسترس کاربران قرار گرفته است. از این رو برخی از کاربران سری A53 سامسونگ را به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه در نظر گرفته اند و آن را به گوشی های A52 و نسخه S22 گلکسی ترجیح می دهند.

بررسی طراحی Samsung Galaxy A53

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A53

طراحی این گوشی به دلیل نوع ساخت و استفاده از رنگ های جذاب آن را به عنوان یکی از گوشی های زیبا و کاربر پسند تبدیل کرده است. این گوشی دارای رنگ های سفید، مشکی، هلویی و آبی است که هر یک از آنها زیبایی خاصی را به گوشی می دهند.

گوشی Samsung Galaxy A53 دارای ابعاد 159.6 * 74.8 * 8.1 میلی متر و وزنی بالغ بر 189 گرم است که در سایز متوسط قرار می گیرد. از این رو این مدل از گوشی آنقدر بزرگ نیست که حمل آن ناراحت کننده باشد.

در لبه سمت راست گوشی شما شاهد دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا را خواهید دید، در حالی که درگاه USB-C در بخش پایینی گوشی به همراه اسپیکر های صدا قرار گرفته است. با این حال باید به این موضوع توجه داشته باشید که جک هدفون 3.5 میلی متری در این گوشی وجود ندارد، اما یک حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش خود وجود دارد که اغلب در بسیاری از گوشی های هم تراز خود نمی بینیم.

همچنین بخوانید  4 ویژگی مهم گوشی Infinix Zero 30 5G

بررسی صفحه نمایش Samsung Galaxy A53

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A53

به طور کلی گوشی گلکسی A53 سامسونگ یکی از زیباترین و بهترین صفحه نمایش های تلفن های هوشمند را که با این قیمت بر روی گوشی می بینید، دارد.

این گوشی دارای یک 6.5 اینچی با رزولوشن FHD+، نرخ رفرش 120 هرتز و حداکثر روشنایی 800 نیت در طی روز است. با توجه به این مشخصات، A53 نسبت به سایر مشخصات گوشی های هم رده خود متمایز نیست، با این حال فناوری صفحه نمایش سامسونگ در این حیطه غوفا کرده است؛ و توانسته با یک پنل Super AMOLED که سر زنده و رنگارنگ به نظر می رسد تمامی رقبای خود را شکست دهد.

بررسی دوربین های Samsung Galaxy A53

کیفیت دوربین های سامسونگ

در حالی که عملکرد دوربین های سامسونگ گلکسی A53 قابل مقایسه با سری S22 سامسونگ نیستند، اما با استفاده از شیوه درست یادگیری عکاسی می تواند در بسیاری از مواقع رقبای خود را پشت سر بگذارد.

دوربین اصلی این گوشی دارای یک لنز 64 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.4 میلی متری، یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید با دریچه دیافراگم 2.2 میلی متری و دوربین های ماکرو و عمق که هر کدام دارای یک لنز 5 مگا پیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 میلی متری می باشند.

دوربین اصلی این گوشی را می تواند یکی از نقاط قوت این گوشی دانست، زیرا A53 می تواند با لنز 64 مگاپیکسلی که در اختیار دارد، تصاویر و ویدیو های با کیفیت و رنگارنگی را ثبت کند. با این حال لنز های دیگر این گوشی نیز قابل قبول هستند و می توانند اکثر نیاز های کاربران را بر طرف کنند.

در بخش جلویی گوشی نیز یک لنز 32 مگاپیکسلی نیز به عنوان دوربین سلفی قرار داده شده است که دارای دریچه دیافراگم 2.2 میلی متری است، که توانسته همانند دوربین های پشتی رضایت اکثر افراد را به خود جلب کند. با استفاده از این دوربین، رنگ ها و تصاویر بسیار پر جنب و جوش به نظر می رسند و در شرایط کم نور نیز می توانند این شرایط را حفظ کنند.

بررسی باتری Samsung Galaxy A53

باتری های گوشی سامسونگ سری A

سامسونگ گلکسی A53 دارای یک باتری لیتیومی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی است که بخش بزرگی از تلفن هوشمند را در بر گرفته است. گرچه ظرفیت 5000 میلی آمپری باتری آن را در اکثرا گوشی های میان رده می توان دید، اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که با استفاده از این میزان ظرفیت می توان تمام نیاز های خود را از جمله اتصال به 5G و استفاده از صفحه نمایش 120 هرتزی برطرف کرد.

همچنین بخوانید  سامسونگ گلکسی اس 10 Lite و نوت 10 Lite را معرفی می کند

با این حال با توجه به بررسی های به عمل آمده در این سری از گوشی های سامسونگ، متوجه آن شدیم که این تلفن حداقل یک روز کامل بدون شارژ دوام می آورد. از این رو در صورتی که استفاده کمتری از آن داشته باشیم می توانیم عمر باتری بیشتری را در اختیار داشته باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *