تبلیغات

تبلیغات

4 ویژگی پنهان اسپاتیفای که باید درباره آن بدانید

4-hidden-features-of-Spotify-that-you-should-know-about

همانطور که می دانید اسپاتیفای یک نرم افزار پخش کننده موسیقی شناخته شده در جهان است که حدود 354 میلیون کاربر در جهان دارد. امروزه اکثر افراد می توانند با استفاده از این نرم افزار به صورت آنلاین از شنیدن موسیقی های دلخواه خود لذت ببرند بدون آنکه نیاز به دانلود آهنگ و یا آلبوم شخص مورد نظر باشد.

این برنامه طی سال های اخیر به روز رسانی های جذابی را توسط توسعه دهنگان دریافت کرده است که به شما کمک می کند لیست های مورد نظر خود را پیکربندی کنید، پادکست های مورد علاقه خود را پیدا کنید و یا بهترین موزیک های یک خواننده را جستجو کنید. با این حال برخی از امکانات جدیدی در اسپاتیفای وجود دارد که ممکن است از آن بی خبر باشید، از این رو در این مقاله سعی داریم به 4 ویژگی پنهان اسپاتیفای اشاره داشته باشیم تا بتوانید از تمامی امکانات برنامه استفاده کافی ببرید، در ادامه با ما همراه باشید.

لیست پخش را توسط اسپاتیفای تکمیل کنید

تنظیمات اسپاتیفای

با توجه به به روز رسانی های اخیر اسپاتیفای، ویژگی های زیادی را می تواند در این نرم افزار نام برد که می توانید از آنها استفاده کنید، با این حال اگر می خواهید لیست پخش جدیدی را برای خود ایجاد کنید، می توانید از قابلیت جدید اسپاتیفای برای یک پلی لیست جدید کمک بگیرید.

در این ویژگی اسپاتیفای موسیقی های متفاوتی را به صورت تصادفی برای شما به نمایش می گذارد تا شما لیست های پخش خود را با موزیکی که دوست دارید تکمیل کنید. برای انجام این کار تنها کافی است به یکی از لیست های پخش خود بروید، به پایین صفحه اسکرول نمایید و گزینه های “Spotify’s recommendations” را ببینید، و در انتها بر روی گزینه Add کلیک نمایید.

استفاده از تایمر خواب در اسپاتیفای

تایمر خواب در اسپاتیفای

گاهی اوقات ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید در هنگام گوش دادن به موسیقی به خواب بروید، از این رو می توانید اسپاتیفای را به گونه ای تنظیم کنید که در یک زمان خاص پخش موسیقی را متوقف کند. این ویژگی که جدیدا به این نرم افزار اضافه شده است می تواند تایمر خواب خود را از 5 دقیقه تا 1 ساعت برای پخش موسیقی تنظیم کند. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • به آهنگ در حال پخش رفته و بر روی نماد سه نقطه ضربه بزنید.
  • صفحه را به پایین هدایت کرده و گزینه Sleep timer را انتخاب کنید.
  • در پایان نیز زمان توقف موسیقی را انتخاب نمایید.
همچنین بخوانید  چگونه تصاویر تار خود را ویرایش کنیم

موزیک های افراد خاص را غیر فعال کنید

غیر فعال کردن موزیک در اسپاتیفای

نرم افزار اسپاتیفای همانند سایر شبکه های اجتماعی دارای الگوریتمی است که می فهمد شما به چه موزیک هایی علاقه مند هستید. گرچه این ویژگی جدیدا به نرم افزار اضافه شده است، اما در بسیاری از مواقع می تواند به درستی علایق موسیقیایی شما را تشخیص دهد.

از این رو، برای انجام این کار می توانید به صفحه اصلی هنرمند مورد نظر بروید، بر روی نماد سه نقطه کلیک کنید و در نهایت گزینه Don’t play this را انتخاب نمایید. در نهایت برای مثال اگر نظر شما بعد از مدت ها تغییر نمود می توانید همین مراحل را انجام دهید و در انتها گزینه Allow را انتخاب نمایید.

به اشتراک گذاری موزیک و پادکست با استفاده از ویژگی Timestamps

به اشتراک گذاری موزیک در اسپاتیفای

این ویژگی به شما این امکان را می دهد که اگر بخشی از موزیک و یا پادکست مورد نظر برای شما جالب بود، می توانید آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار تنها کافیست موزیک و یا پادکست در حال پخش را متوقف کنید، و بر روی نماد Share کلیک کنید. در نهایت گزینه Share from را روشن کنید و پیوند مورد نظر خود را ارسال نمایید.

کلام آخر

اکنون که از ویژگی های نرم افزار اسپاتیفای بیشتر می دانید، می توانید تک تک آنها را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که آیا این موارد تجربه شنیداری شما را بهبود می بخشد یا خیر. در پایان نیز می بایست به این موضوع اشاره نماییم که ویژگی های مانند اشتراک گذاری پادکست و موسیقی و یا غیر فعال نمودن هنرمندان خاص تنها در نرم افزار تلفن همراه در دسترس قرار دارد، بنابراین از جستجوی آن ها در نسخه دسکتاپ خودداری نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *