تبلیغات

تبلیغات

ساخت مدار چاپی به چند روش انجام می شود؟

madare-chapi1

امروزه با استفاده از نرم افزارهای مدرن مدارات چاپی تولید می شوند که می توانید برای متوجه شدن این که پروتل چیست یا آلتیوم دیزاینر به چه معناست از لینک ذکر شده کمک بگیرید اما باید دانست که مدار چاپی با استفاده از روش های متنوعی تولید می شود:

  • با به کارگیری چاپ لیزری و اتو
  • با به کارگیری شیوه لتراست
  • با به کارگیری دستگاه CNC
  • با به کارگیری ماژیک ضد اسید
  • با به کارگیری شیوه لامینیت و اشعه UV
  • با به کارگیری از چاپ لیزری و دستگاه حرارت دهنده
  • با به کارگیری اسپری پوزیتیو 20

ساخت مدار چاپی با استفاده از دستگاه CNC

 یکی از روش های ساخت مدار چاپی، استفاده کردن از دستگاه CNC می باشد. این روش از بهترین و با کیفیت ترین و همچنین راحت ترین روش ها به شمار می آید که به لمینت و لیزر احتیاجی ندارد و در کیت اکترونیکی مدار نیز کاربرد دارد. زیرا هنگام ساخت در همه مرحله های طراحی روی فیبر تنها از دستگاه CNC استفاده می شود. از این رو می توانیم تعداد مدار چاپی زیادی در کم ترین زمان داشته باشیم. در کارهای صنعتی از این مدل برای ساختن مدار چاپی بیشتر استفاده می کنند.

ساخت مدار چاپی

ساخت مدار چاپی با استفاده از لتراست

در این روش از ساخت مدار چاپی برای این که بتوانیم خط های مد نظر مدار چاپی را ترسیم کنیم، به صفحه ای مسی احتیاج داریم. این صفحه مسی باید کاملا شسته شده و تمیز یا به عبارتی فاقد هر گونه آلودگی باشد. پس از رسم خط ها با استفاده از لتراست، باید آن صفحه را در درون مقداری محلول اسیدی بگذاریم. با انجام این کار باعث جدا شدن مس اضافی باقی روی صفحه می شویم.

ساخت مدار چاپی با استفاده از ماژیک ضد اسید

در این روش از ساخت مدار چاپی به صفحه ای از جنس مس که فاقد هر گونه آلودگی می باشد، احتیاج دارید. علاوه بر این به یک ماژیک ضد اسید و همچنین یک شابلون نیاز دارید. ابتدا طرح و نقش مد نظر مدار چاپی را با استفاده از شابلون بر روی صفحه مسی بکشید. در این جا استفاده از شابلون ضروری است؛ برای این که بتوانید خط هایی منظم و درست با دقت بالا داشته باشید. بعد از کشیدن طرح بر روی صفحه مسی، آن را درون محلول اسیدی بیاندازید. با انجام این کار مس های اضافی بر روی صفحه مسی از بین می روند. توجه داشته باشید محلول اسیدی که می خواهید از آن استفاده کنید، باید به مقدار کنترل شده ای باشد.

همچنین بخوانید  چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟

ساخت مدار چاپی

ساخت مدار چاپی با استفاده از اتو و چاپ لیزری

 در این روش از ساخت مدار چاپی ابتدا باید طراحی مدار چاپی را روی نرم افزار انجام دهید. سپس آن طرح را با استفاده از پرینتر لیزری بر روی کاغذ گلاسه پرینت بگیرید. اکنون به یک صفحه مسی کاملا تمیز نیاز دارید تا طرح خود را برش دهید و بر روی آن بگذارید. یک اتوی داغ را بر روی طرح مدار چاپی بگذارید تا جایی که رنگ کاغذ گلاسه تیره تر شود. به مدت 10 دقیقه فیبر را درون محلول اسیدی قرار بدهید تا هم بتوانید جوهر باقی مانده روی مدار را از بین ببرید و هم این که مس های اضافه از مدار جدا شوند.

ساخت مدار چاپی

ساخت برد مدار چاپی آنلاین

برد مدار چاپی یا همان پی بی سی (PBC) برای حفاظت کردن مکانیکی و متصل کردن الکتریکی اجزای الکترونیکی با به کار گیری از مسیرهای رسانا و یا نشانه های سیگنال حک شده از صفحه های مسی چند لایه بر روی بردی غیر رسانا استفاده می شود.

مراحل طراحی مدار چاپی

  1. ترسیم طرح مدار چاپی مد نظر
  2. انجام دادن چاپ فیبر با استفاده یکی از روش های موجود
  3. نصب کردن قطعه های مرحله آخر و سوراخ کاری

آریا مدار ارجمند عرضه کننده مدار چاپی

شرکت آریا مدار ارجمند از برترین شرکت های تولیدکننده مدار چاپی در ایران است. در بخش معرفی این کشور چنین بیان شده است: ” شرکت آریا مدار ارجمند مجموعه‌ای توانمند در تولید مدار چاپی و از پیشگامان این عرصه در ایران است. این برند از سال 1375 خورشیدی کار خود را به صورت حرفه‌ای آغاز نمود و از سال 1398 در مجموعه‌ای نوین کار را ادامه داد.

 

حالا مفتخریم که با کارخانه‌ای پیشرفته در شهرک صنعتی شنزار و همراهی بیش از 60 تَن پرسنل متخصص دخالت انسان را در مراحل تولید به حداقل رسانده‌ایم. بر این موضوع مشرف هستیم که همواره دخالت انسان در تولیدات صنعتی، سبب افزایش خطای انسانی خواهد بود، بنابراین با تهیه دستگاه‌های خارجی که در سال 2021 انجام شد، روند تولید بردهای مدار چاپی به صورت تمام اتوماتیک بروزرسانی گردید.

از بزرگترین امتیازات گروه آریا مدار ارجمند، استفاده از دستگاه تست الکتریکال است که به وسیله آن تمامی نت‌ها و مسیرها با فایل ارسالی شما مطابقت داده می‌شود تا نهایت رضایت را به ارمغان بیاوریم. به جرات می‌گوییم که آریا مدار ارجمند یکه تاز بازار تولید بردهای مدار چاپی چند لایه در ایران است که میزان سرعت تحویل کالا آن را از سایر هم صنفان متمایز گردانده و امیدواریم با کسب رضایت صد در صدی شما بتوانیم باز هم در این راستا پیشرفت نماییم.

همچنین بخوانید  سرویس قابلمه سرامیکی جدید

مدیریت به‌روز آقای حمیدرضا خلیل ارجمندی، تحلیل هوشمندِ داده‌ها، استفاده از نیروهای باتجربه و پویا و به‌کارگیری پیشرفته‌ و مدرن‌ترین دستگاه‌ها دست به دست هم داده‌اند تا امروز در محیط کاری آمیخته با صمیمیت و علم آماده خدمت‌رسانی باشیم.

ما در آریا مدار ارجمند حامی مخترعان و دانشجویان بوده و همواره خواهیم بود و با ارائه مشاوره حضوری در فروشگاه مرکزی، واقع در پاساژ امجد تهران یا گفت‌و گوی تلفنی با خطوط اعلام شده نیاز واقعی شما را کشف کرده و بهترین پیشنهادات را ارائه می‌نماییم. مشتری مداری نخستین اولویت تیم آریا مدار ارجمند است و همیشه از دغدغه های ما خواهد بود. همواره پاسخگوی نظرات و انقادات شما هستیم.”

برای دریافت اطلاعات تخصصی در زمینه مدار چاپی از وبسایت این مجموعه دیدن نمایید: https://www.aryamadar.com/

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *