تبلیغات

تبلیغات

تفاوت نرم افزار واتس اپ با نسخه بیزینس

WhatsApp-vs-WhatsApp-Business

واتس اپ از زمان راه اندازی در سال 2009 طی سال ها توانسته محبوبیت زیادی را در بین کاربران به دست آورد. این ابزار با حدود 2.5 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان یکی از شناخته شده ترین برنامه ها در جهان است که کاربران برای ایجاد ارتباط با دوستان خود استفاده می کنند.

نسخه معمولی واتس اپ ابزار مفیدی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده شما است. اما اگر صاحب یک کسب و کار هستید واتس اپ نسخه بیزینس به عنوان یک پلتفرم عالی برای تقویت روابط تجاری بین شما و مشتریانتان عمل می کند.

تفاوت بین WhatsApp و WhatsApp Business

واتس اپ

محبوبیت و راحتی واتس اپ باعث شده است تا مشاغل کوچک بیشتری از آن برای ارتباط با مشتریان استفاده کنند. از آنجایی که این پلتفرم در ابتدا برای استفاده شخصی ایجاد شده بود، مشخص شد که ابزاری برای توسعه کسب و کار های هر چند کوچک مورد نیاز کاربران است. از این رو WhatsApp Business برای انجام چنین پروژه ای ایجاد شد. از این رو، اگر کسب و کار کوچکی دارید می توانید از نرم افزار WhatsApp برای انجام امور خود و ارتباط با مشتران استفاده کنید.

ویژگی های واتس اپ نسخه بیزینس

WhatsApp Business به شما این امکان را می دهد که پروفایلی متناسب با محصولات و خدمات ارائه شده توسط کسب و کار خود ایجاد کنید. در مقایسه با واتس اپ معمولی، که در آن فقط می توانید یک عکس نمایه، نام و توضیحات داشته باشید، WahtsApp Business دارای ویژگی های اضافی است.

در ادامه می توانید ویژگی های نمایه تجاری واتس اپ را مطالعه نمایید که در برنامه اصلی وجود ندارد:

  • اضافه نمودن دسته های کسب و کار
  • امکان اضافه نمودن آدرس کسب و کار
  • اضافه نمودن لینک به وب سایت
  • ایجاد کاتالوگ تبلیغاتی

پیام رسان تجاری با واتس اپ

پیام رسان تجاری واتس اپ

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ایجاد یک رابطه سالم بین شما و مشتریانتان بسیار مهم است. WhatsApp Business دارای چند ویژگی اضافی برای کمک به شما در برقراری ارتباط با مشتریان است که در ادامه می توانید هر یک از آنها را مطالعه نمایید:

  • برچسب ها (Labels)
  • ارسال پیام های خودکار (Automatic Messages)
  • پاسخ های سریع (Quick Replies)

برچسب ها

سازماندهی خوب یک عامل کلیدی برای هر کسب و کاری است که می خواهید در بلند مدت موفق شود. ویژگی “Labels” در واتس اپ نسخه بیزینس به شما کمک می کند که حساب خود را مرتب نگه دارید. شما می توانید برچسب های مختلفی را برای هر چت به همراه رنگ های مختلف اختصاص دهید. این کار به شما کمک می کند سفارشات خود را پیگیری کنید و به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

همچنین بخوانید  شما باید این برنامه ها را در تلفن هوشمند جدید اندرویدی خود داشته باشید

پیام های خودکار

برنامه WhatsApp Business به شما امکان می دهد پیام هایی را به صورت خودکار برای هر کاربر تنظیم کنید. برای مثال  می توانید متنی را به صورت اتوماتیک به کاربر مورد نظر ارسال کنید که به آنها اطلاع دهد چه زمانی باید منتظر پاسخ باشند. این ویژگی یکی از بهترین ابزار ها برای جذب کاربران جدید است که می تواند اعتماد بیشتری را به آنها القا کند.

پاسخ سریع

به عنوان یک صاحب کسب و کار ممکن است از مشتریان جدید سوالاتی را دریافت کنید که بسیار پر تکرار است و قبلا بارها به آن پاسخ داده اید. برای اینکه تمام وقت خود را صرف پاسخ به سوالات تکراری کاربران نکنید، می توانید با استفاده از قابلیت “Quick Replies” این مشکل را تا حدودی رفع نمایید. برای شروع می توانید به بخش Settings > Quick Replies بروید و به چند سوال متداول پاسخ دهید.

ارتباط با مشتری

واتس اپ بیزینس

WhatsApp Business شامل سه ویژگی اساسی است که می توانید از آنها برای دستیابی به مشتریان بیشتر استفاده کنید. این ویژگی ها به مشتریان بالقوه این امکان را می دهد تا پس از دیدن آگهی یا اطلاع از کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی، به راحتی با شما تماس بگیرند.

این ویژگی ها عبارتند از:

  • تبلیغات در فیس بوک، به طوری که به حساب واتس اپ شما منتهی شود.
  • افزودن واتس اپ به صفحه کسب و کار و نمایه خود در اینستاگرام.
  • به اشتراک گذاری لینک کسب و کار واتس اپ.

کلام آخر

همانطور که تجارت کوچک شما رشد می کند، باید مشتریان خود را بهتر مدیریت کنید. ارتباط بسیار مهم است، اما نمی توانید انتظار داشته باشید که هر روز 24 ساعت در خدمت کاربران بمانید.

واتس اپ نسخه بیزینس راه حلی ارائه می دهد که به شما کمک می کند که به سوالات متداول پاسخ دهید و در کنار آن روابط بهتری با مشتریان خود داشته باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *