تبلیغات

تبلیغات

نحوه استفاده از تلفن اندرویدی تنها با یک دست

How-to-Use-Your-Big-Android-Phone-With-Just-One-Hand

از آنجایی که اندازه یک گوشی اندرویدی در طول زمان افزایش داشته است، استفاده از آن با یک دست چالش بر انگیز خواهد بود. خوشبختانه گوگل با عرضه اندروید 12 ویژگی خارق العاده ای به نام “One-Handed” منتشر کرده است، که می توان با فعال نمودن آن تنها با یک دست از ابزار ها و ویژگی های تلفن همراه خود استفاده نمود.

حالت یک دستی اندازه صفحه نمایش را کوچک می کند و به شما امکان می دهد تنها با انگشت شست از تلفن خود استفاده کنید. از این رو دکمه های مختلف روی صفحه نمایش به گونه ای در آن قرار می گیرند که بدون استفاده از دست دیگر به راحتی در دسترس باشند.

بنابراین در این مقاله بیان خواهیم کرد که چگونه می توانید این حالت را در تلفن اندرویدی خود فعال کنید، تا بتوانید به سادگی تنها با یک انگشت از ویژگی های تلفن خود استفاده کنید.

حالت “One-Handed” را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید

حالت یک دست در اندروید 12

اندروید 12 به طور پیشفرض دارای حالت One-Handed (تک دست) داخلی است و برخی از گوشی های قدیمی نیز دارای قابلیتی هستند که به عنوان بخشی از نرم افزار سازنده اضافه شده است. برای انجام این کار می توانید به بخش تنظیمات رفته و این ویژگی را فعال نمایید تا صفحه نمایش کمی کوچکتر شده و دسترسی به آن آسان تر شود.

برخی از دستگاه ها گزینه های مختلفی را برایا ندازه صفحه نمایش در حالت One-Handed ارائه می دهند. متداول ترین اندازه صفحه نمایش چهار اینچ است، زیرا به شما امکان می دهد به راحتی بین تمام صفحه جا به جا شوید.

همچنین، این ویژگی به شما امکان می دهد با توجه به دستی که استفاده می کنید، صفحه نمایش را تغییر دهید، و آن را در سمت چپ و یا راست صفحه قرار دهید. برای تکمیل این حالت، می توانید از “Gestures” استفاده کنید که به شما امکان می دهد بدون فشار دادن دکمه ها در برنامه پیمایش کنید، بزرگ نمایی کنید و یا صفحه به سمت بالا و پایین اسکرول کنید.

“Gestures” ها یک جریان ساده را برای اقدامات مختلف تنها از طریق کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش فراهم می کند. هدف این ویژگی این است که دستگاه شما را در دسترسی تر کنند تا بتوانید تنها با انگشت شست خود از تلفن همراه استفاده نمایید.

برای مثال می توانید با استفاده از این حرکات برای پیمایش در سراسر صفحه ها و اجرای برخی از نرم افزارها مانند دوربین استفاده کنید. از طرفی این حرکات به شما این امکان را می دهد که صفحه خود را قفل کنید و یا به راحتی اسکرین شات بگیرید.

همچنین بخوانید  آیفون 11 ، آیفون 11 پرو و آیفون پرو 11 مکس : بررسی کامل مشخصات + ویدئو

برای فعال نمودن حالت One-Handed در اندروید 12 می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال نمایید:

  • به منوی تنظیمات بروید، و گزینه System را انتخاب نمایید.
  • در منوی System، به بخش Gestures بروید.
  • در این بخش گزینه ای را برای روشن کردن حالت One-Handed پیدا خواهید کرد.
  • هنگامی که این گزینه را فعال نمودید، می توانید نحوه عملکرد آن را نیز تعیین کنید.

بسته به اینکه از چه تلفنی استفاده می کنید، این عملکرد ممکن است کمی متفاوت باشد. اگر نتوانستید این ویژگی را در تلفن همراه خود پیدا کنید، می توانید پس از ورود به بخش تنظیمات نام “Gentures” را در بخش بالایی آن جستجو کنید.

استفاده از نرم افزار برای قابلیت One-Handed

از آنجایی که ویژگی One-Handed در اندروید 12 ایجاد شد، اگر از اندروید 11 و پایین تر استفاده می کنید، ممکن است این ویژگی را نداشته باشید. با این حال با استفاده از نرم افرای های خاص می توانید چنین محیطی را برای خود ایجاد کنید تا با یک ست از گوشی خود استفاده نمایید.

نرم افزار Nigara Launcher

ابزار نیگارا

لانچر گوشی نقش حیاتی در تجربه کاربری شما ایفا می کند، زیرا برنامه ای است که به شما کمک می کند به نرم افزار ها و دیگر ویژگی های گوشی اندرویدی خود دسترسی داشته باشید. نیگارا یکی از بهترین لانچر ها در این زمینه است.

این ابزار به دلیل طراحی ساده ای و رابط کاربری One-hand آن را منحصر به فرد کرده است. به این صورت که می توانید در برنامه ها به صورت کشویی پیمایش کنید، و یا با یک دست برنامه مورد نظر خود را اجرا کرده و یا آن را ببندید.

کلام پایانی

به لطف پیشرفت های حوزه فناوری، اکنون می خواهیم سهولت استفاده، همراه با ویژگی های لازم در یک گوشی را داشته باشیم. حالت One-Handed نمونه ای از آن است. در این مقاله سعی کرده ایم بخشی از این ویژگی را مورد بررسی قرار دهیم تا افراد بتوانندبه راحتی از گوشی خود تنها با یک دست استفاده کنند. 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *