تبلیغات

تبلیغات

3 رمان جذابی که نوجوانان حتما باید بخوانند

roman

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری کتاب و کتابخوانی توصیه می‌شود. بدون شک باید بتوان به هر کس موضوعات متناسب با روحیات و علاقه‌مندی‌های فرد را پیشنهاد داد. اما در حقیقت برخی کتاب‌ها هستند که چه کودک، چه نوجوان و چه افراد بزرگسال، به خواندن آن ها علاقه‌مند می شوند.

در ادامه به معرفی 3 کتاب هیجان‌انگیز برای نوجوانان پرداخته‌ایم.

پاستیل‌های بنفش

اگر دلتان برای دنیای شیرین و رنگارنگ دوران کودکی خود تنگ شده است پیشنهاد من به شما خواندن کتاب پاستیل های بنفش است. داستان این کتاب برهه‌ای دشوار از زندگی جکسون و خانواده‌ او را روایت می‌کند که با حضور جادویی یک موجود خیالی، به شکلی متفاوتی رقم می‌خورد.

داستان از آنجایی شروع می شود که پدر جکسون به بیماری ام اس مبتلا می شود. کار خود را از دست می دهد و به همین دلیل دچار مشکلات مالی فراوانی می‌شوند. خانواده جکسون روزگار سختی را می‌گذرانند تا جایی که حتی برخی از روزها چیزی برای خوردن نداشتند.

جکسون به همراه خواهرش که از او کوچکتر است سعی می کنند با بازی‌های مختلف کمی احساس گرسنگی را فراموش کنند. پس از مدتی شرایط سخت‌تر نیز پیش می‌رود. تا حدی که دیگر حتی توان پرداخت اجاره خانه را ندارند. آن‌ها مجبور می‌شوند که برای مدتی کوتاه داخل یک ون کوچک به زندگی خود ادامه دهند.

جکسون پسری منطقی است و از خیالبافی بدش می‌آید. اما متوجه می شود که همیشه هم آدم‌ها به دنبال واقعیت نیستند. جکسون یک دوست خیالی پیدا می‌کند. اسم این دوست خیالی کِرِنشا است. کرنشا یک گربه بزرگ دوست‌داشتنی است که مثل جکسون عاشق پاستیل‌های بنفش است. اما آیا یک دوست خیالی می تواند کمکی در بهتر شدن شرایط موجود کند؟

بابا لنگ دراز

بابا لنگ ‌دراز، یک رمان در سبک نامه‌ نگاری است. این کتاب اثر جین وبستر نویسنده‌ی آمریکایی است. رمان بابا لنگ دراز اولین‌بار در سال ۱۹۱۲ چاپ و منتشر شد. داستان درباره‌ی دختری جوان، بااستعداد و پر انرژی به‌ نام جودی آبوت است. این دختر مشغول تحصیل در کالج است. جودی در کودکی خانواده‌ خود را از دست داده است و از بچه‌گی با حمایت مردی خیر زندگی می‌کند. جودی تا به حال این مرد خیر را ندیده است و تنها با سایه‌ی آن آشنا شده است.

بابا لنگ‌ دراز ابتدا به‌ صورت داستانی دنباله‌دار در مجله‌ی آمریکایی خانه‌ی بانوان منتشر می‌شد که سرانجام در سال ۱۹۱۲ به صورت کتاب درآمد و به فروش بالایی دست یافت. در سال ۱۹۱۴ نمایش‌نامه موفقی از آن با اقتباس خود وبستر بر روی صحنه رفت. در سال ۱۹۱۹ نیز فیلمی صامت با بازی مری پیکفورد از روی آن ساخته شد. وبستر در سال ۱۹۱۴ کتاب دشمن عزیز را به عنوان دنباله‌ای برای بابا لنگ‌دراز منتشر کرد.

همچنین بخوانید  ایزو 27001 چیست؟

در جستجوی دلتورا

ارباب سایه‌های اهریمنی نقشه کشیده است تا به سرزمین دلتورا حمله کند و مردمانش را به اسارت در آورد. تنها مانع او کمربند جادویی دلتورا است که هفت گوهر با نیروهایی عجیب و مرموز دارد. ارباب سایه‌ها گوهرها را ربوده و در سرتاسر قلمرو پادشاهی، در مکان‌های ترسناک، پنهان می‌کند. با این کار او پیروز می‌شود و دلتورا را به تصرف در می‌آورد.

دلتورا به عنوان یک دنیای فانتزی، سرزمینی خارق‌العاده است. این مجموعه از دیدگاه نمادشناسی کتابی بسیار قوی است.

رمان در جستجوی دلتورا برای رده سنی نوجوانان بسیار مناسب است.

مجموعه اول

در مجموعه اول لیف پسر آهنگری در پایتخت دلتورا در روز تولد 16 سالگی، توسط خانواده برای پیدا کردن هفت گوهر گمشده کمربند دلتورا به سفری طولانی دور تا دور این سرزمین فرستاده می‌شود. یکی از نگهبانان قدیمی قصر دل به نام باردا نیز در این ماجرا با او همراه می‌شود. در مسیر جنگل‌های سکوت با دختری به نام جاسمین آشنا می‌شوند؛ دختری وحشی با موهای سیاه و بلند و چشمانی به رنگ سبز زمردین.

جاسمین می‌تواند با درخت‌ها ارتباط برقرار کند و دو حیوان همیشه همراه او هستند؛ کلاغی سیاه به نام کری و موجودی خاکستری به نام فیلی.

این سه همسفر باید هفت گوهر گمشده کمربند دلتورا را پیدا کرده و به کمربند بازگردانند.

مجموعه دوم

لیف، باردا و جاسمین برای آزاد کردن برده‌های ارباب سایه‌ها، سفری را از زیر سرزمین دلتورا آغاز می‌کنند و با قبایل ناشناخته‌ای نیز مواجه می‌شوند.

این قبایل شامل: پلوم، آروان و کراس؛ مردمان سابق سرزمین سایه‌ها کشور زیبایی به نام پیرا بوده‌اند. در زمان‌های دور این سرزمین توسط نیرو و قدرتی جادویی به نام فلوت پیران از نفوذ ارباب سایه‌ها محافظت می‌شد.

سه همسفر از مردم هر یک از این قبایل قصد دارند تا فلوت پیران را که بر اثر جنگ قبایل پیرایی به سه قیمت تقسیم شده را برای مدت کوتاهی به آن‌ها قرض بدهند تا در سرزمین سایه‌ها زمان کافی را برای فرار برده‌های دلتورایی فراهم آورند. آن‌ها در آخرین مقصدشان به سرزمین سایه‌ها نفوذ کرده و با کمک املیس پسر فلوت زن قبیله کرون‌ها موفق می‌شوند برده‌ها را فراری داده و به شهر دل نیز بازگردند.

مجموعه سوم

در این مجموعه سه همسفر قدیمی باری دیگر باید سرزمین دلتورا را نجات دهند. آن هم از دست چهار خواهر که در زمان‌های دور به وسیله خادمان ارباب سایه‌ها در دلتورا جا گذاری شده‌اند.

این چهار خواهر آوازهای سرشار از ناامیدی خود را سالیان سال بر سرزمین دلتورا می‌خواندند که موجب پژمرده شدن غلات و محصولات زراعی و در نهایت قحطی شده است.

همچنین بخوانید  سایت موسسه ثبتی رتبه

به کمک نقشه‌ای پاره شده و ناقص که توسط دران اژدها دوست بزرگترین کاشف دلتورا کشیده شده ‌است. لیف، باردا و جاسمین باید این چهار خواهر را پیدا و نابود کنند و این کار تنها با کمک موجودات کهن دلتورا یعنی اژدهایان انجام می‌پذیرد.

سایت ملوبوک فعالیت خود را از اواسط آبان 1400 شروع کرده‌است. این سایت مرتبط با صفحه فرهنگ، بر آن است تا به معرفی کتاب در زمینه‌های مختلف از جمله: ادبی، روانشناسی، تاریخ، اطلاعات عمومی و … بپردازد. علاوه بر آن در وجه دیگر فعالیت خود به معرفی سبک‌های موسیقی و خواننده‌های سرشناس دنیای آن می‌پردازد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *