تبلیغات

تبلیغات

ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ

digitalmarketing

ظهور اینترنت در دنیای کسب و کار باعث شده است که افراد فعال در عرصه ها مختلف به دنبال راهی باشند که در فضای اینترنت بتوانند به مشتریان زیادی دسترسی داشته باشند. داشتن یک سایت مناسب و استاندارد مانند افتتاح یک مغازه با دکوراسیون مناسب در بهترین بخش شهر خواهد بود. جایگاه اینترنت در بین مردم ایران همواره در حال رشد است و هر ساله شاهد رشد تعداد کاربران اینترنت در کشورمکان هستیم. از طرفی اعتماد همگان خرید یا دریافت خدمات اینترنتی رو به افزایش است. از همین رو ممکن است بسیاری به دنبال ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ باشند. سئو قطعا یکی از روش های اصلی دیجیتال مارکتینگ است که برای ورود به این عرصه باید با آن بیشتر آشنا شوید.

ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ

 

روش های اصلی دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار این روزها تبدیل به یکی از زمینه های اصلی دنیای کسب و کار شده است و بسیاری از افراد با مزایایی که بازاریابی دیجیتال برای آنها می تواند به همراه داشت باشد آشنا هستند. امروزه افراد حرفه ای بر این باور هستند که روش موثر برای فعالیت یک کسب و کار در فضای اینترنت باید شامل راهکار های مختلفی باشد که مزایای زیادی را در اختیار افراد بگذارد. به عبارت دیگر انواع دیجیتال مارکتینگ تکنیک های مختلفی مانند سئو، استفاده از شبکه های اجتماعی، استفاده از گوگل ادز و… دارند.

مدیر یک کسب و کار باید بداند که استفاده از روش های اصلی دیجیتال مارکتینگ زمانی که به صورت اصولی انجام شود، نتیجه کار بهتر خواهد بود و در نتیجه هزینه کمتری را متحمل خواهید شد. به عنوان مثال ترکیب تکنیک های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو و شبکه های اجتماعی باعث می شود تا استراتژی های شما با موفقیت بیشتری پیش بروند. البته بهتر است انواع دیجیتال مارکتینگ را بشناسیم و بعد برنامه ریزی های لازم برای فعالیت در این عرصه را انجام دهیم.

 

آشنایی با مفهوم سئو

ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ

سئو (SEO) مخفف عبارت Search engine Optimization و به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو سایت در اصل اقداماتی است که باید انجام دهید تا سایت از نظر موتور جستجوی گوگل به عنوان یک مرجع مناسب شناخته شود. موتور جستجوی گوگل دارای ربات هایی است که اصطلاحا آن ها را خزنده می نامند. این خزنده ها مدام در فضای اینترنت میگردند و به دنبال لیست کردن سایت های مختلف و بخش های گوناگون آنها هستند. انجام سئو باعث می شود تا گوگل در لیست خود یک سایت را به عنوان گزینه خوبی بداند که می تواند برای کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند مفید باشد.

همچنین بخوانید  گزارشی کامل از تولید آهن آلات در سال 1400

هر چقدر بتوانید در رتبه بندی گوگل جایگاه بهتری را کسب کنید و در نظر این موتور جستجو بهتر جلوه کنید، جایگاه شما به صفحه اول نتایج جستجو نزدیک خواهد بود. در نتیجه افراد بیشتری از سایت شما دیدن می کنند و به این شکل، دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما با موفقیت روبرو می شود.

 

روش های سئو سایت

معمولا یک شرکت دیجیتال مارکتینگ یا فردی که در این زمینه فعالیت می کند می تواند 2 رویکرد اصلی نسبت به سئو داشته باشد.

 

  • سئو کلاه سفید

تکنیک های سئو سایت کلاه سفید مجموعه روش هایی هستند که فرد به دنبال تکنیک های اصولی و استاندارد می رود که به هیچ عنوان تقلب محسوب نمی شوند. شاید روند پیشرفت بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ در این روش طولانی شود، اما اصولی و با ثبات است. از همین رو کسب و کارها می توانند به این صورت موفقیتی بادوام را در بازار کسب و کارهای اینترنتی تجربه کنند.

 

  • سئو کلاه سیاه

تمامی روش های زیر مجموعه کلاه سیاه تقلب و کلاهبرداری از موتور جستجو هستند. متخصصان در این روش ها سعی می کنند برای سرعت بخشیدن به روند سئو سایت سراغ تقلب و راهکارهای غیر اصولی بروند. موتور جستجوی گوگل جریمه های سختی برای این دسته از سایت ها در نظر گرفته و در صورتی که تقلب یک سایت به موتور جستجو ثابت شود. رتبه سایت شما به شدت افت خواهد کرد. در نتیجه شاهد از بین رفتن حاصل تمام هزینه ها و تلاش های خود برای طراحی سایت و سئو خواهید بود.

البته علاوه بر این دو مورد روش “کلاه خاکستری” نیز در شرکت دیجیتال مارکتینگ می تواند وجود داشته باشد. در این روش تلفیقی از تکنیک های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه استفاده می شود و باز هم احتمال جریمه شدن توسط گوگل زیاد خواهد بود.

 

روش انجام سئو چگونه است؟

ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ، بی شک سئو است. سئو شامل بخش های مختلف می باشد که برای فهم بهتر آن باید ابتدا با این موضوع آشنا شوید که سئو چیست، انواع آن کدامند و چه تکنیک هایی را برای اجرای آنها آموزش ببینیم. اما در یک نگاه کلی می توان روند انجام سئو را به دو بخش تقسیم کرد که عبارتند از “سئو داخلی”  و “سئو خارجی

 

  • سئوی خارجی

این روش سئو بر روی عواملی تمرکز دارد که در بیرون از وب سایت قرار دارند و شامل مواردی مانند لینک سازی خارجی، فعالیت در شبکه های اجتماعی (Social signal) و… میشود.

  • سئو داخلی
همچنین بخوانید  همه چیز درباره پشتیبانی سایت وردپرسی

این روش سئو بر روی پارامترهای مربوط به داخل وب سایت تمرکز دارد. مواردی مانند سئو تکنیکال، سئو محتوا و… در زیر مجموعه این دسته قرار می گیرند. 

 

تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ

استفاده اصولی و درست از تبلیغات در بازاریابی آنلاین مزایای زیادی را برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت و اجازه می دهد محصولات و خدمات خود را به دامنه گسترده تری از مخاطبان نمایش دهند. یکی از این روشها که به صورت تضمینی می تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد، استفاده از گوگل ادز (Google Adwords) می تواند اجازه دهد که کاربران بیشتری را به سمت ما بکشند. البته استفاده از گوگل ادز به صورت مستقیم روی سئو سایت تاثیر ندارد. بلکه باید ساختار سایت مناسب و کاربرد پسند باشد. به این شکل وقتی کاربر از طریق تبلیغات وارد سایت شما می شود، زمان بیشتری را در آن سپری خواهد کرد و در نهایت به هدف خود میرسد. این موضوع بر روی سئو تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ

 

البته استفاده از تبلیغات کلیکی نیز یکی از روشهای مناسب است که استفاده اصولی از آن تاثیرات مثبت و استفاده غیر اصولی از آن عواقب زیادی را به دنبال خواهد داشت. البته از یاد نبرید که استفاده از تبلیغات بدون استراتژی می تواند با عواقب منفی زیادی همراه باشد و روی سئو تاثیر بگذارد.

 

بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

به عقیده متخصصان سئو شرکت دارکوب، محتوای خوب می تواند نقش قلب یک کسب و کار آنلاین را بازی کند. نقش مهم محتوا در دیجیتال مارکتینگ چیزی است که اگر دست کم گرفته شود می تواند باعث به هدر رفتن هزینه و زمان افراد گردد.

در بازاریابی محتوا باید بررسی کنید که کدام نوع از محتوا برای چه بخشی از بازاریابی آنلاین مناسب خواهد بود. به عنوان مثال برای شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام شما باید با اصولی اولیه اینستاگرام مارکتینگ آشنا شوید. روش های اصلی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی متفاوت است. پس بهترین راهکار برای شما این خواهد بود که سراغ افراد حرفه ای بروید که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند.

 

سخن نهایی

برای این که بتوانید روند دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کار آنلاین خود به خوبی انجام دهید باید جنبه های مختلف را مد نظر قرار دهید. در صورتی که روی تمامی این پارامترها به صورت حرفه ای و اصولی کار کنید قطعا نتیجه باب میلتان خواهد بود. امروزه چندین شرکت دیجیتال مارکتینگ در کشور فعالیت دارند که مزایا و معایب زیادی را هر کدام در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. استفاده از تجربه آنها قطعا اجازه می دهد تا با آگاهی بیشتری در این زمینه قدم بردارید و بودجه خود را به صورت هوشمندانه هزینه کنید.

همچنین بخوانید  معرفی برترین محصولات شرکت سوپرسل

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *