تبلیغات

تبلیغات

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب؛ لذت کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان

ghese

همان طور که فیلسوف‌ های بزرگ مانند هوراس معتقد بودند، یک ادبیات خوب، باید علاوه بر جنبه سرگرم کنندگی درس اخلاقی نیز داشته باشد، در طی قرن ها کتاب هایی با نوشته هایی سخت و ناملموس اما پر از پیام اخلاقی نوشته شدند. تنها کشوری که از زمان های گذشته ادبیاتی با بیان روان و نرم داشت، فرانسه بود. به همین دلیل کودکان و نوجوانان مجبور بودند آثار ترجمه شده بخوانند. مهدی آذر یزدی با انتخاب داستان های کهن و قدیمی و داستان های بازنویسی شده در مجموعه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب توانست، کودکان و نوجوانان را به سمت ادبیات سوق داده و لذت کتاب خواندن با بیانی روان و پر از مطالب آموزنده را به آنان هدیه دهد.

قبل از دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، بهتر است با جلدهای مختلف آن آشنا شوید، پس در ادامه با ما همراه شوید.

در مورد کتاب

این کتاب دارای هشت جلد می باشد که هر کدام بر اساس کتاب قدیمی معروفی نوشته شده و لحنی بسیار صمیمی و ساده دارد. این مجموعه مخاطبان را از هر گروه سنی به خود جذب کرده و نکات آموزنده را از زمان های قدیم بیان می کند که اغلب در نسل امروز نیز دیده می شود.

قصه های خوب

 

در مورد نویسنده

بی دلیل نیست که اسم این نویسنده را پدر ادبیات فارسی کودکان و نوجوانان گذاشته اند. ایشان با بازنویسی کتاب های قدیمی و کهن عربی، فارسی و هندی با زبانی عامیانه و لحنی صمیمی توانست آثاری ارزشمند از خود به جای گذارد. وی در سال 1300 هجری شمسی به دنیا آمد و با کتاب های عامه پسندی که منتشر کرد به محبوبیت فراوانی بین مردم دست یافت. علاوه بر مجموعه کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، می توان به قصه‌ ها و مثل‌ ها، هشت بهشت، قصه‌ های تازه از کتاب ‌های کهن و… اشاره نمود.

در ادامه موضوعات جلد های مختلف کتاب را بررسی می کنیم.

جلد 1

در این جلد کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، قصه هایی منتخب از کلیله و دمنه را می خوانیم. این جلد بیست و پنج قصه مختلف از این کتاب بوده که با زبانی ساده نوشته شده است. همان طور که می دانید کتاب کلیله و دمنه دو هزار سال پیش به زبان هندی قدیم منتشر شده و در زمان انوشیروان به زبان پهلوی ترجمه شده است. هفتصد سال پیش این کتاب به زبان فارسی ترجمه شده و با لغات پیچیده ای که دارد، خواندن را برای کودکان و نوجوانان با مشکل مواجه کرده است. مهدی آذر یزدی با انتخاب قصه های برتر و لحن عامه پسند توانسته خواندن کلیله و دمنه را برای ما آسان کند.

همچنین بخوانید  آقایان حسین علی دهقانیان و نوید حسین آبادی ، دو مخترع خلاق ایرانی موفق به کسب مدال نقره مسابقات اختراعات اعضای فدراسیون مخترعین 2022 سوییس شدند

در بیشتر موارد قصه ها از زبان حیوانات نوشته شده و حکایت هایی را بیان می کند. قصه هایی که در این کتاب می خوانید، با زبانی ساده نگارش شده و علاوه بر سرگرمی که برای کودکان دارند، درسی مفید به آن ها می دهند.

جلد 2

در جلد دوم کتاب قصه هایی برگزیده از کتاب مرزبان نامه را می خوانیم. این جلد دارای بیست و یک قصه بوده که از کتاب مرزبان نامه انتخاب و به زبانی ساده تر نوشته شده است.

مرزبان نامه نیز همانند کلیله و دمنه از کتاب های معروف ادبیات فارسی است. این کتاب حکایت بسیاری دارد که برخی در مورد حیوانات و برخی دیگر در مورد داستان های تاریخی و افسانه ای است. زبان شیرین و حکایتی این کتاب همراه با قصه های آموزنده ای که دارد توانسته به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شود. شما نمی خواهید با دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب و مطالعه آن، این آثار ارزشمند و آموزنده را با زبانی ساده بخوانید؟!

جلد 3

در جلد سوم قصه های منتخب از دو کتاب قابوس نامه و سندباد نامه را داریم.

سند باد نامه: کتابی که به زبان هندی قدیم نوشته شده و در طی قرن ها به زبان پهلوی، عربی و پس از چند قرن به زبان فارسی ترجمه شده است. این کتاب مانند کلیله و دمنه قصه های بسیاری دارد که با نثری قدیمی نوشته شده است. نویسنده ی اصلی سندباد نامه آدم بدبینی بوده و در کتابش افسانه های زیادی میبینیم.

قابوس نامه: کتابی که یکی از پادشاهان برای نصیحت فرزندش نوشته است.

نویسنده کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب با انتخاب قصه هایی مفید و زبانی ساده توانسته کتابی ارزشمند به انتشار برساند.

جلد 4

در این جلد قصه های منتخبی از مثنوی معنوی را می خوانیم. همان طور که می دانید، کتاب مثنوی به صورت شعر نوشته شده و از مهم ترین و محبوب ترین آثار ادبیات زبان فارسی می باشد که در هیچ کجای دنیا نظیرش پیدا نمی شود. مولوی در کتاب مثنوی همه حکایت ها را بیان می کند. اما از آن جایی که به زبان شعر وعرفانی نوشته شده خواندن آن راحت نیست. نویسنده ما از بین تمام حکایت ها بیست و چهار قصه را انتخاب کرده و با تغییرات لازم به زبانی ساده تر برای شما به چاپ رسانده است. با دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب شما می توانید کتاب مثنوی را با زبانی ساده داشته باشید.

همچنین بخوانید  همه چیز در مورد پله برقی و انواع آن

جلد 5

قصه های برگزیده را از قرآن در این جلد می خوانیم. نویسنده کودک و نوجوان ما در این کتاب کلام خدا را که برای سعادت انسان ها نوشته شده را با روشی قصه گویی برایتان آورده است. قصه هایی که در مورد پیامبران بوده و معجزات را به زبانی ساده تر بیان می کند.

قصه های خوب

 

جلد 6

نویسنده در این جلد از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب گزیده ای از آثار شیخ عطار را به صورت حکایتی آورده که این قصه ها در مورد حقیقت و معرفت بوده و نویسنده به بیانی بهتر آن ها را بازنویسی کرده است.

جلد 7

در این جلد قصه های منتخبی از گلستان و ملستان را میبینیم. در این کتاب به سبکب تازه و بی سابقه نوشته شده است.

جلد 8

این جلد از مجموعه قصه هایی از چهارده معصوم (ع) را از ده ها کتاب مختلف با بیانی بسیار زیبا آورده است.

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب را از کجا بخریم؟

سایت افکار مثبت با ارائه تمام کتاب ها برای تمام سنین می تواند انتخابی مناسب برای خرید باشد. همان طور که در بالا خواندید، این مجموعه هشت جلدی، داستانها و حکایات شیرینی را برایتان بازگو می کند. شما می توانید جهت دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، به سایت مراجعه کرده و با قیمتی مناسب این مجموعه را تهیه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *