تبلیغات

تبلیغات

معرفی انواع مخزن آب و کاربرد آن ها

makhzan

یکی از تجهیزات تاسیسات ساختمانی که زیرمجموعه سیستم های گرمایشی و موتورخانه جای دارد، مخزن آب یا تانکر آب می باشد. این مخزن محفظه ای برای ذخیره کردن آب می باشد که در مصارف مختلف مانند ذخیره آب آشامیدنی، برای دامپروری، مهار آتش، آبیاری کشاورزی، فراهم سازی مواد غذایی و تولید مواد شیمیایی و غیره کاربرد دارد. نگهداری و ذخیره سیال به صورت کلی مانند آب، گازوئیل، بنزین و مایعات دیگری که قابلیت نگهداری داشته باشند، در آن ذخیره شده تا حجم معینی از آن را بتوان حفظ کرد. در میان موارد مصرف آن می توان بر روی مصارف آب آشامیدنی در مناطقی اشاره کرد که دسترسی کامل به آب ندارند و در این شهرها و روستاها برای کمک و انتقال آب بهداشتی و آشامیدنی می توان از منبع ذخیره آب استفاده کرد. برای انجام امور روزمره مانند نوشیدن آب، آشپزی، شستشوی ظروف و استحمام نیاز به آب بهداشتی وجود دارد. برای نگهداری آن و رفع این نیاز منبع ذخیره استوانه ای وجود دارد و که به وسیله پلیمر، فولاد و یا استیل ساخته می شود.

دماپویا فروشگاه اینترنتی تاسیسات ساختمان بوده که به صورت تخصصی در این حیطه از سال 1387 فعالیت دارد و تمامی تجیهیزات تهویه مطبوع، گرمایشی، پمپ آب و لوازم استخر و سونا را با بهترین قیمت و گارانتی شرکتی عرضه می دارد. شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع منبع آب کویلی و دوجداره به صفحه مربوطه آن در این وبسیات مراجعه کرده و با انجام خریدی هوشمندانه و آنلاین از صرف زمان و هزینه برای رفت و آمد جلوگیری کنید. امروزه نیز با توجه به دسترسی گسترده به اینترنت افراد زیادی اقدام به خرید آنلاین می کنند و از طریق خرید اینترنتی از دماپویا نیز می توانید محصول خود را به سرعت درب منزل دریافت کنید. ناگفته نماند که ضخامت ورق به کار رفته در مخازن استوانه ای با توجه به عوامل مختلفی ساخته می شود که در میان آن ها می توان به فشار، نوع کاربری، دمای آب، و غیره اشاره ای داشت.

برای خرید این مخازن و استفاده از آن در جهت گرم نگه داشتن آب مورد نیاز ساختمان باید ظرفیت منبع ذخیره را هم لحاظ کرد که بر اساس لیتر اندازه گیری و محاسبه می شود. حجم مورد نیاز ساختمان به آب و میزان مصرف آب گرم از یک سو و حجم منبع ذخیره آب از سوی دیگر از مواردی اند که در انتخاب این محصول تاثیرگذار اند. انواع منبع ذخیره آب شامل مدل های دوجداره، کویل دار و منبع انبساط باز طراحی و ساخته می شوند. تمامی این مدل ها ساختار منحصر به فردی دارند ولی همگی کارکرد یکسان یعنی تامین آبگرم را بر عهده دارند. انواع مدل های مختلف منیع ذخیره آب توسط برندهای مختلف تولید و عرضه می شود تا نیاز گسترده بازار را پوشش دهند. این برندها در جریان رقابت با یکدیگر سعی دارند کیفیت و تنوع محصولات خود را بالا ببرند و جایگاه برند خود را ارتقا دهند. در ادامه به معرفی تولیدکنندگان فعال در این عرصه خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید  صفر تا 100 راهنمای خرید سرور اختصاصی ویندوز

منبع دوجداره یکی از مدل های منبع آب گرم است که منظور از دوجدار بودن آن، گالوانیزه های فولادی اند. موقعیت نصب این منبع اغلب به صورت افقی طراحی می شود و در حجم های ذخیره متفاوتی از 200 الی 2000 لیتر با توجه به برند سازنده آن متغیر می باشد. برای انتخاب منبع متناسب و هوشمندانه باید مواردی را در نظر داشت از قبیل نوع کاربری، تعداد ساکنین و میزان آب مصرفی در روز و همچنین تعداد شیرهای ساختمان تاثیر مستقیمی دارند که حجم مورد نیاز این منبع را انتخاب نمایید. مزیت استفاده از منبع دوجداره آن است که نیازی به پمپ سیرکولاتور جهت به گردش درآوردن آب ندارد تا آب را به سمت لوله خروجی هدایت کند.

یکی از کمپانی های تولیدکننده منبع آب ذخیره طبرستان می باشد که آن را به صورت عمودی و افقی طراحی و روانه بازار رقابت می کند. این محصول طبرستان نیز به وسیله اجزای تشکیل دهنده مرغوب و درجه یک ساخته می شود تا طول عمر و کارایی بالایی داشته باشد و زود دچار استهلاک نشود. برای بررسی قیمت منبع پلاستیکی طبرستان می توانید به صفحه مربوطه آن در دماپویا مراجعه کرده و اطلاعات کامل را کسب نمایید. همچنین جهت اخذ مشاوره فروش رایگان از کارشناسان فروش دماپویا می توانید در تمامی ساعات اداری تماس حاصل نمایید.

منبع کویل دار نیز برای ذخیره آبگرم در مواقع ضروری به کار گرفته می شود. در زمانی که در ساختمان ها و آپارتمان ها افت فشار رخ می دهد و یا آب به صورت کلی قطع گردد، می توان از این منبع استفاده نمود. درون محفظه این مدل کویل گرمایشی وجود دارد و گرمایش آن به وسیله سیستم حرارتی نظیر بویلر تامین می گردد. جنس این مدل هم از ورق گالوانیزه تهیه می شود که مقاومت بالایی هم در برابر استهلاک و فرسایش دارد. مزیت استفاده از آن انتقال سریع به وسیله کویل هایی ست که از جنس مس هستند و مس رسانایی بالایی دارد. بنابراین انتقال حرارت در کوتاه ترین زمان انجام می گیرد. مزیت دیگر این مدل منبع ذخیره آب نیز کاهش افت حرارت است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *