تبلیغات

تبلیغات

خرید از علی‌بابا و تحویل در ایران

alibaba

اقتصاد کشور چین در سال‌های اخیر رشدی نمایی تجربه کرده است. چین حالا یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجارت الکترونیک جهان است. بزرگ‌ترین کارخانه‌های دنیا در این کشور، انواع کالاها را تولید می‌کنند که در سراسر جهان مصرف‌کننده دارند. با شیوع کرونا، اشتیاق تاجران و مصرف‌کنندگان به بازارهای الکترونیک و خریدهای آنلاین بیشتر شد که به رشد این صنعت نو در کشور چین کمک به سزایی کرد. یکی از بازارهای الکترونیک بزرگ جهانی که با اقبال فراوانی روبرو شد، شرکت علی‌بابا است. با وجود تحریم‌ها، امروز شما تاجران و خریداران گرامی ایرانی می‌توانید با کمک شرکت‌های واسطه شروع به خرید از علی بابا کنید.

علی‌بابا چیست؟

گروه علی‌بابا (Alibaba Group) یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که فروش و خدمات پس از آن را به شکل مصرف‌کننده به مصرف‌کننده(C2C)، بنگاه به بنگاه(B2B) و بنگاه به مصرف‌کننده(B2C) از طریق پورتال وب فراهم می‌کند. هلدینگ علی‌بابا شامل سایت علی‌بابا (وب‌سایتی برای افراد خارجی برای خرید از چین)، تائوبائو(نسخه چینی سایت آمازون) و علی اکسپرس و وب‌سایت تیمال(زیرمجموعه‌های خرده‌فروشی) است. آن‌ها علی پِی را نیز راه‌اندازی کرده‌اند که به کاربران اجازه پرداخت مستقیم از طریق پلتفرم آنها و تأمین مالی برای کسب‌وکارها را می‌دهد.

چگونه از علی‌بابا خرید کنیم؟ (3 مرحله خرید از علی‌بابا)

خرید از علی‌بابا چندین مرحله و نکته دارد که لازم است به آن‌ها بپردازید. این مراحل به شرح زیر هستند:

  1. ساخت اکانت در علی‌بابا:

در مرحلهٔ اول شما باید در سایت علی بابا ثبت‌نام کنید.

  1. جستجوی محصول موردنظر:

بعد از ثبت‌نام و ورود به اکانت خود در علی بابا، می‌توانید در میان محصولات حاضر در سایت جستجو کنید. علی بابا امکان فیلتر گذاشتن برای جستجوی دقیق‌تر و سریع‌تر را برای اعضای سایت خود ایجاد کرده است تا راحت‌تر بتوانید محصولات موردنظر خود را بیابید.

همچنین علی بابا امکان جستجو بر اساس تأمین‌کنندگان محصول را ایجاد کرده است. با این امکان شما می‌توانید محصول موردنظر خودتان را بر اساس تولیدکنندهٔ آن محصول انتخاب کنید که گزینهٔ مهم و قابل‌توجهی است.

  1. یافتن تأمین‌کنندهٔ مناسب:

پس از جستجوی و یافتن محصول مورد نظرتان، نوبت به یافتن و انتخاب تأمین‌کنندهٔ مناسب و قابل‌اعتماد می‌رسد. دو مدل تأمین‌کننده در علی بابا حضور دارند:

  • کارخانه: این نوع تأمین‌کنندگان در واقع تولیدکنندهٔ حقیقی هستند و تیم فروش همین کارخانه با خریدارانشان در علی بابا ارتباط مستقیم برقرار می‌کنند.
  • شرکت بازرگانی: شرکت‌های بازرگانی در واقع واسطه‌هایی هستند که محصولات را از کارخانه‌ها تهیه می‌کنند و وقتی سفارش دریافت کردند در اختیار خریدار می‌گذارند.

علی بابا

 

خرید از علی بابا و تحویل در ایران

شرایط نامناسب تحریم‌ها و تأثیر آن‌ها بر تجارت و اقتصاد ایران بر کسی پوشیده نیست. عدم امکان پرداخت ارزی شرایط را برای تجار و خریداران ایرانی سخت می‌‌کند؛ اما خرید از علی بابا غیرممکن نیست. امروزه شرکت‌های بازرگانی این مشکل را شناخته و برای تسهیل امکان خرید از علی بابا و تحویل در ایران تلاش می‌کنند. شرکت‌های معتبری همچون بازرگانی سپاهان همراه به‌عنوان واسطهٔ تجار و خریداران ایرانی عمل می‌کنند. این شرکت ها سفارش‌های خرید از علی بابا را دریافت می‌کنند و محموله‌های آن‌ها را در ایران به آن‌ها تحویل می‌دهند.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین مرکز تعمیرات تبلت و تعمیر مانیتور در ایران

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *