تبلیغات

تبلیغات

معرفی بهترین نرم افزار های حذف برنامه در ویندوز

Best-free-software-uninstallers

در حالی که ویندوز دارای گزینه “Add or remove programs” است، اما در اغلب اوقات با پیامی مواجه می شوید که به شما می گوید برخی از مولفه ها و اطلاعات حذف نشدند و یا حذف آن برنامه غیر قابل انجام است. از طرفی در هنگام حذف برنامه، اغلب فایل ها، پوشه ها و میانبر های موجود را در جای خود باقی می گذارند، به این صورت که پس از حذف کامل برنامه می بایست آن را به صورت دستی از پوشه مورد نظر حذف کنید.

برنامه های شخص ثالث که با نام “Uninstaller” شناخته می شوند، می توانند عملکرد بهتری نسبت به برنامه ویندوز داشته باشند، به این صورت که سیستم شما را به سرعت اسکن کرده، و اجازه می دهد که چندین برنامه را به صورت همزمان برای حذف انتخاب کنید. پس از پاکساری برنامه ها، این نرم افزار جستجوی دیگری را در رایانه شما انجام می دهد تا فایل ها، اطلاعات و داده های قدیمی ثبت شده در محل نصب را به طور کامل حذف کند.

در این مقاله قصد داریم چندین نرم افزار “Uninstaller” را که طی چندین سال اخیر به عنوان بهترین نرم افزار ها در زمینه حذف برنامه های ویندوزی شناخته شده اند را بیان کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

نرم افزار IObit Uninstaller Free

نرم افزار IObit Uninstaller Free

مزایا

  • نسخه رایگان
  • رابط کاربر پسند
  • پشتیبانی از حذف دسته ای
  • حذف کامل برنامه ها

معایب

  • نسخه رایگان محدود است

یکی از محبوب ترین برنامه ها برای حذف نرم افزار های ویندوزی، “IObit Uninstaller” می باشد که به کاربران اجازه می دهد نرم افزار موجود در رایانه خود را به صورت کامل حذف کنند.

“IObit Uninstaller” پس از راه اندازی رایانه مستقیما شروع به کار می کند و سیستم شما را برای نرم افزار نصب شده در لحظه اسکن می کند. رابط هوشمند و واضح آن لیستی از تمام نرم افزار ها نصب شده را نشان می دهد، که می توانید چندین نرم افزار را به صورت همزمان انتخاب و در نهایت حذف کنید.

اگر قبلا برنامه ای را حذف کرده اید اما مشکوک هستید که ردپای مبهم در درایو شما باقی مانده است، پیشنهاد می کنیم از اسکنر عمیق این نرم افزار (Deep Scanner) استفاده کنید، تا فایل های ناخواسته، میانبر ها و حافظه پنهان ایجاد شده در درایو را شناسایی و حذف کند.

نرم افزار Wise Program Uninstaller

نرم افزار Wise Program Uninstaller

مزایا

  • کاملا رایگان
  • راه اندازی سریع
  • محیط کاربر پسند
  • پشتیبانی از حذف دسته ای

معایب

  • پشتیبانی از ویندوز
همچنین بخوانید  پیام‌رسان ایتا (Eitaa)، مسنجری بومی با امکانات و قابلیت هایی فوق العاده

حذف نرم افزار ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما در واقعیت اینچنین نیست. فایل های باقی مانده از نرم افزار حذف شده رایانه شما را مسدود کرده و سرعت آن را کاهش می دهد. از این رو نصب یک برنامه حذف کننده مانند “Wise Program Uninstaller” می تواند رایانه شما را از شر اطلاعات و داده های اضافه رهایی دهد.

“Wise Program Uninstaller” یک برنامه قابل حمل است که بدون نیاز به نصب به راحتی قابل اجرا است و کاربران به راحتی می توانند تنها با دانلود این برنامه، از ویژگی های خاص آن استفاده کنند. 

نقطه ضعف اصلی این برنامه این است که در مواقعی نمی تواند برنامه های جدیدی را که در رایانه خود نصب کرده اید را شناسایی کند، (این ویژگی به دلیل قابل حمل بودن آن است) با این حال به طور کلی این نرم افزار را می توان یکی از بهترین نرم افزار ها در زمینه حذف برنامه های ویندوزی معرفی نمود.

نرم افزار Revo Uninstaller Free

نرم افزار Revo Uninstaller Free

مزایا

  • اسکن ریجستری
  • ایجاد System Restor Point

معایب

  • ابزار های بهینه ساز غیر ضروری

سومین برنامه لیست ما “Revo Uninstaller” است. Revo Uninstaller یک برنامه همه کاره است که می تواند به شما کمک کند تمامی برنامه های ویندوز و همچنین انواع مختلف برنامه های افزودنی مرورگر خود را حذف کنید. علاوه بر این Revo Uninstaller دارای ویژگی های دیگری مانند، حذف چندین برنامه به صورت همزمان، امکان حذف فایل های ناخواسته و رابط کاربری ساده و موثر  است که باعث شده ما آن را در لیست خود به عنوان بهترین “Uninstaller” انتخاب کنیم.

نرم افزار Advanced Uninstaller Pro

نرم افزار Advanced Uninstaller Pro

مزایا

  • اسکن عمیق
  • امکان حذف دسته ای برنامه ها
  • جعبه ابزار اضافی

معایب

  • ندارد

“Advanced Uninstaller Pro” یک ابزار Uninstaller است که می تواند بسیاری از افراد را شگفت زده کند. کاربران می توانند از این برنامه به عنوان حذف برنامه ها، افزایش سرعت رایانه و کمک به افزایش حریم خصوصی خود استفاده کنند.

Advanced Uninstaller Pro به عنوان یک نرم افزار حذف کننده، همانطور که انتظار می رفت در میان بهترین ها معرفی می شود. این نرم افزار با اسکن عمیق، حذف فایل های موقت، حذف پوشه های باقی مانده و مراقبت از رجیستری رایانه شما می تواند بهترین عملکرد را برای حذف برنامه ها در رایانه شما داشته باشد.

نرم افزار Geek Uninstaller

نرم افزار Geek Uninstaller

مزایا

  • قابل حمل
  • اسکن سریع سیستم

معایب

  • بدون اسکن عمیق

“Geek Uninstaller” یکی دیگر از برنامه های حذف قابل حمل رایگان است که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. گرچه یک نسخه Pro در سایت توسعه دهنده تبلیغ می شود، اما این نرم افزار (Geek Uninstaller) در واقع یک برنامه کاملا متفاوت است به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

همچنین بخوانید  نحوه مخفی کردن فعالیت کاربر در نرم افزار استیم

“Clean Removal” در نرم افزار به کاربران اجازه می دهد، رایانه خود را به سرعت اسکن و زباله های باقی مانده را در کمترین زمان حذف کند. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که این برنامه به دلیل نداشتن اسکن عمیق نمی تواند تمامی فایل های اضافی را شناسایی و حذف کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *