تبلیغات

تبلیغات

بررسی گوشی Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Xiaomi-Redmi-Note-11-Pro-5G-review

شیائومی مدت هاست که ثابت کرده، یکی از بهترین تولیدکنندگان گوشی های مقرون به صرفه است و ویژگی های پرچم دار را برای برچسب های مقرون به صرفه ارائه می کند. امسال نیز بالاخره شیائومی گوشی Redmi Note 11 Pro را معرفی کرد که آخرین پیشنهاد این شرکت در سری Redmi Note است که می تواند انتظارات اکثر کاربران را برآورده کند. در ادام قصد داریم به بررسی گوشی  Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G بپردازیم، تا افراد بتوانند پرچمدار امسال Redmi Note را مورد بررسی قرار دهند.

بررسی اجمالی

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 پرو نشان می دهد این گوشی نسبت به سری قبلی خود (ردمی نوت 10 پرو) تغییرات بسیاری را به خود دیده است. با این حال Redmi Note 10 Pro یک گوشی ارزان قیمت کلاسیک بود که، دارای دوربین های قوی، صفحه نمایش دوست داشتنی و قاب شیشه ای باعث شده بود نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. از این رو اگرچه در لیست ما به عنوان بهترین گوشی های شیائومی جایگاه خوبی پیدا کرد، اما یک گوشی 4G بود و نه یک دستگاه 5G.

بررسی قیمت و عرضه Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

بررسی قیمت شیائومی ردمی نوت 11

  • فروش از اوایل سال 2022

چندین پیکربندی ردمی نوت 11 پرو شیائومی در ابتدای سال 2022 رونمایی شد، اما تا ماه مارس طول کشید تا در اکثر مناطق جهان به فروش برسد.

مدل پایه با 4 گیگبایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، با قیمتی حدود 329 دلار وارد بازار جهانی شد. از طرفی مدل پیشرفته آن با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت مرجه 349 دلار (319 پوند) در دسترس کاربران قرار گرفته است.

در حال حاضر، مدل Pro در برخی از کشور های آسیایی و بخش شرقی کشور های اروپایی در دسترس نیست اما علاقه مندان می توانند از قیمت مقرون به صرفه تر این گوشی با قیمت 199 پوند دیدن کنند، هر چند که با اتصال 5G عرضه نمی شوند، اما می تواند بسیاری از نیاز های کاربران را پاسخگو باشد.

طراحی Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

طراحی گوشی رمنی نوت 11 پرو

  • یک طراحی نسبتا به روز
  • پنل پشتی شیشه ای مات

Xiaomi Redmi Note 11 Pro همانند نسل قبلی خود یکی از گوشی های مقرون به صرفه محسوب می شود. ما در این رنج قیمت به دیدن طرح های پر زرق و برق و کیفیت ساخت متوسط، در این رنج قیمت عادت کرده ایم، اما اینجا اینطور نیست.

پنل پشتی از شیشه با کیفیت ساخته شده است، به طوری که می توانید به راحتی آن را با فلز اشتباه بگیرید. بدنه ردمی نوت 11 دارای ظاهری مات است که در پنهان کردن اثر انگشت بسیار خوب عمل می کند.

همچنین بخوانید  چگونه از راه دور گوشی اندرویدی خود را از طریق رایانه کنترل کنیم

Redmi Note 11 Pro با ابعاد 6.4 * 2.9 * 0.3 اینچ و وزن 201 گرم، کمی بزرگتر از Redmi Note 11 و سنگین تر از Redmi Note 10 Pro است که دارای وزنی برابر با 192 گرم می باشد.

از طرفی Redmi Note 11 Pro از رقبای خود نیز بزرگتر و سنگین تر است، به طوری که گوشی OnePlus Nord 2 دارای ابعاد (6.3 * 2.9 * 0.32 اینچ و وزنی برابر با 198 گرم) و گوشی TCL 20 Pro 5G با ابعاد (6.5 * 2.87 * 0.35 اینچ و وزنی برابر با 198 گرم) می باشند. از این رو اگر به دنبال یک گوشی سری پرو هستید، به احتمال زیاد با داشتن یک گوشی با ابعاد بزرگتر احساس راحتی می کنید.

Note 10 Pro دارای یک صفحه پشتی شیشه ای خمیده بود، اما Redmi Note 11 Pro دارای یک صفحه تخت و مات است. اولین فرض شما ممکن است این باشد که این یک اقدام برای کاهش هزینه ها است. گرچه ممکن است اینطور باشد، اما این ویژگی باعث می شود در هنگام لمس صاف تر به نظر برسد، و نور منعکس شده را به زیبایی پخش کند.

در این بخش چند نکته دیگر نیز قابل ذکر است. شیائومی ردمی نوت 11 پرو دارای یک جک 3.5 میلی متری هدفون و سینی سیمکارت ترکیبی است. این ویژگی بدان معناست که می توانید دو سیم کارت همزمان فعال و یا یک سیم کارت به همراه یک کارت حافظه میکرو اس دی را در خود جای دهد.

نمایشگر Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

نمایشگر گوشی ردمی نوت 11 پرو

  • صفحه نمایش OLED
  • بدون پشتیبانی از HDR
  • کیفیت کلی تصویر خوب و حداکثر روشنایی

صفحه نمایش Redmi Note 11 Pro مشابه چیزی است که در آخرین نسل گوشی های شیائومی دیده بودیم. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و فرکانس 120 هرتز است.

این بهترین نوع صفحه نمایشی است که می توانید از یک گوشی اندرویدی انتظار داشته باشید. کنتراست رنگ ها بی عیب است، و اگر می خواهید رنگ ها بسیار زنده و چشمگیر باشد، این صفحه نمایش می تواند به شما بسیار کمک کند.

این گوشی دارای سه حالت رنگی (Vivid، Saturated و Standard) برای بازدید کاربران ارائه کرده است. که شیائومی گزینه “Vivid” را برای تمامی افراد پیشنهاد می کند که اشباع رنگ را بر اساس برنامه ای که استفاده می کنید تغییر می دهد. با توجه به اطلاعات به دست آمده ما گزینه “Standard” انتخاب کردیم زیرا جلوه قرمز را از نماد های برنامه شما حذف می کند.

همچنین بخوانید  7 ویژگی دستگاه های اندروید که آیفون ندارد : و چگونه استفاده کنیم ؟

دوربین Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

دوربین گوشی ردمی نوت 11 پرو

  • دوربین های ثانویه ضعیف
  • عملکرد مناسب در نور کم

کیفیت دوربین بخش برجسته ردمی نوت 11 پرو بود. این گوشی با ایفای نقش خود به عنوان یک گوشی هوشمند حرفه ای Redmi Note 11 Pro 5G را به یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز به 2.1 میکرومتر کرده است که توانسته رضایت اکثر افراد را جلب کند.

به طور کلی شیائومی ردمی نوت 11 پرو دارای یک دوربین 108 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.9، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عرض (زاویه 118 درجه) با دیافراگم 2.2، یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم 2.4 و یک دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی با دیافراگم 2.4 می باشد.

ردمی نوت 11 می تواند تصاویر خوبی در نور روز ثبت کند. از طرفی این گوشی دارای حالت شب نسبتا موثر است که به طور چشمگیری تصاویر را در نور کم بهبود می بخشد. با این حال هنوز پیشنهاد می شود شیائومی حالت شب خود را به روز تر کند، زیرا تصاویری را که به صورت خودکار گرفته می شود، ممکن است گاهی مضحک به نظر برسد.

عملکرد Xiaomi Redmi Note 11 Pro

عملکرد گوشی ردمی نوت 11 پرو

شیائومی رد می نوت 11 پرو از پردازنده “Qualcomm Snapdragon 695” به همراه 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 بهره می برد که یک چیپست ارزان قیمت 5G محسوب می شود. در حالی که حافظه رم و فضای ذخیره سازی عالی به نظر می رسند، پردازنده این گوشی ممکن است کارایی خوبی را از خود به نمایش نگذارد، با این حال در استفاده روزانه، حتی با نمایشگر 120 هرتزی عملکرد خوبی را داشت.

یکی از حوزه هایی که چیپست ضعف خود را نشان می دهد در بازی ها است. در حالی که عناوینی مانند “Battlegrounds Mobile India” در اکثر گوشی ها به اندازه کافی خوب هستند، گاهی اوقات با تاخیر قابل توجهی روبرو بود. نکته دیگری که در Redmi Note 11 Pro مشاهده شد، این است که از ویدیو های HDR10 پشتیبانی نمی کند و دیگر نمی توان ویدیو هایی با نرخ 60 فریم ثانیه ضبط نمود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *