تبلیغات

تبلیغات

از کجا میلگرد بخریم؟

milgerd

در حالت کلی در حال طراحی نما اکثر کارخانه‌های تولید میلگرد آجدار استاندارد هستند اما بعضی از کارخانه‌ها از کیفیت بالاتری در استفاده از مواد اولیه برخوردارند و این باعث تقاضای بیشتر روی برند آنها می‌شود، از جمله این کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد می‌توان به ذوب آهن اصفهان، میلگرد نیشابور، میلگرد کویر کاشان، میلگرد پرشین اشاره کرد.

در خرید میلگرد باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید میلگرد علاوه بر برند کارخانه، سلامت بار، بعد مسافت بین محل بارگیری تا محل تخلیه و وزن نهایی هر شاخه نیز مهم است، علاوه بر این با توجه کاربرد میلگرد در سازه باید برای انتخاب نوع آن نیز دقت کافی را داشت. نقاشی نما یکی از این فروشندگان بزرگ و معتبر  در این زمنیه شرکت آهن پرایس است که با تماس با آن‌ها می‌توانید سفارشات خرید میلگرد را ارائه و آن ها را به بهترین کیفیت و با پایین‌ترین قیمت دریافت نمایید.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد آجدار

قیمت تمام شده مواد تشکیل‌دهنده آن بعلاوه ارزش افزوده کارخانه تولیدکننده آن است. قیمت مواد اولیه از جمله سنگ آهن در بازار جهانی و به همان نسبت در بازار چین بر قیمت نهایی شمش و در نهایت آرماتور تاثیر مستقیم می‌گذارد. همچنین هزینه‌های حمل و نقل و قیمت نفت نیز موجب بالا رفتن قیمت تمام شده مواد اولیه و به تبع آن قیمت روز  میلگرد می‌شود. کنیتکس دیوار البته علاوه بر فاکتورهای ذکر شده که جزو مهمترین عوامل موثر بر قیمت میلگرد آجدار محسوب می‌شوند می‌توان به شوک‌های هیجانی بازار که معمولا در اقتصاد ایران به تاثیر از اتفاقات سیاسی و اجتمایی رخ می دهد نیز توجه داشت.

میلگرد

میلگرد نوعی پروفیل است با سطح مقطع دایره شکل که از نورد گرم و یا از فولاد ریخته‌گری شده بدست می آید که به اصطلاح در بازار به آن آرماتور نیز می‌گویند.

به گزارش ایسنا بنابراعلام آهن پرایس، به دلیل اینکه چسبندگی بین فولاد تقویتی و بتن بهبود یابد، میلگرد را به صورت آجدار می‌سازند بنابراین ارتفاع آج‌ها و فضای برآمدگی‌ها باید بر اساس استانداردهای مربوطه طراحی شود.

انواع میلگرد و مشخصات آنها

در کشور ما قسمت عمده فولادهای میلگرد که توسط کارخانه ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود، با استاندارد روسی مطابقت دارند. میلگردها به سه استاندارد A۱,A۲,A۳,A۴ تقسیم می‌شوند.

میلگرد نرم بدون آج (A۱)

این نوع میلگرد با تنش جاری ۲۳۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی ۳۸۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به عنوان میلگرد نرم شناخته می‌شود و عمدتا بدون هیچ گونه آج می‌باشد.

همچنین بخوانید  بهترین ماینر بیت کوین در ایران

میلگرد نیمه سخت با آج ساده (A۲)

این نوع میلگردها با تنش جاری ۳۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به عنوان میلگرد نیمه خشک و نیمه نرم شناخته می‌شود. این نوع میلگردها برای عملیات ساختمانی و خصوصا خاموت زنی مناسب بوده و انجام عملیات جوشکاری بر آن توصیه نمی‌شود. قیمت روز میلگرد استاندارد A۲ به طور معمول از قیمت میلگرد آجدار استاندارد A۳ کمتر می باشد.

میلگرد

میلگرد سخت با آج پیچیده (A۳)

این نوع میلگرد آجدار با تنش جاری ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع به عنوان میلگرد خشک شناخته می‌شود که عمدتا بصورت آجدار و آج جناقی می‌باشد؛ از این رو برای تغییر شکل با زوایای تند مناسب نیست.

میلگرد سخت با آج دوکی (A۴)

میلگردها با استاندارد A۴ دارای آج دوکی شکل هستند. این نوع میلگردها جزء محصولات سخت محسوب می‌شود و از لحاظ مقاومتی نیز به عنوان میلگرد رده S۵۰۰ ذکر می شود. شکل آج این نوع میلگرد آجدار به صورت آج مرکب نسبت به محور طولی می‌باشد و از این طریق نسبت به سایر رده‌ها متمایز است.

کاربرد میلگرد در ساختمان سازی

کاربرد میلگرد در ساختمان سازی بسیار گسترده است بطوری که عضو جدانشدنی صنعت ساختمان سازی می باشد. حجم استفاده از این محصول در صنعت ساختمان به اندازه‌ای بالا است که می‌توان قیمت میلگرد را از عوامل تأثیرگذار بر قیمت مسکن دانست. مهم‌ترین کاربرد میلگرد آجدار  در تولید بتن آرمه است. مقاومت کششی بتن برخلاف مقاومت فشاری آن بسیار پایین است، به همین دلیل باید با استفاده از مصالح دیگر این ضعف توسط evimshahane برطرف شود.

ادرس سایت : https://www.evimshahane.com

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *