تبلیغات

تبلیغات

کارتن بسته بندی؛ انواع و کاربرد آن

kartoon1

کارتن‌ سازی یکی از بزرگ‌ترین صنایعی است که این روزها در سراسر جهان رونق و گسترش فراوانی پیدا کرده است، زیرا کارتن‌ها یکی از مهم‌ترین محصولاتی هستند که از آن‌ها برای بسته‌بندی انواع محصولات استفاده می‌شود. در حال حاضر بسیاری از تولید‌کنندگان از کارتن به عنوان یک بسته‌بندی زیبا و مستحکم برای انواع محصولات تولیدی بهره می‌برند. مراکزی که به عنوان کارخانه کارتن ‌سازی به فعالیت مشغول هستند از بهترین مواد اولیه برای تولید این محصول استفاده می‌کنند. اکثر نمونه‌های این کارتن‌ها از سه لایه کاغذ تولید می‌گردند. دو لایه‌ای که در قسمت رویی این کارتن‌ها قرار دارند از جنس کاغذ لاینر است. در میان این دو لایه، یک لایه میانی از کاغذ کنگره دار قرار دارد که در اصطلاح به آن کاغذ فلوتینگ گفته می‌شود. فلوتینگ کاغذ بسیار محکم و ضخیمی است که در اثر خشک کردن خمیر قهوه‌ای به دست می‌آید و مقاومت کارتن‌ها را چندین و چند برابر افزایش می‌دهد.

کارتن بسته بندی

 

کارتن بسته‌ بندی و تاثیر آن بر فروش اجناس

بررسی‌ها نشان‌دهنده آن است که مشتری در هنگام خرید محصول به اولین نکته‌ای که توجه می‌کند بسته‌بندی آن است. اگر یک کارخانه تولیدی، محصول بسیار مرغوب و با کیفیتی تولید نماید، اما آن را درون بسته‌بندی نامناسب قرار دهد باعث کاهش میزان فروش آن می‌گردد؛ زیرا ذهن مشتری با دیدن بسته‌بندی بی‌کیفیت، ناخود آگاه این پیام را دریافت می‌کند که محصول قرار گرفته درون این بسته‌بندی نیز از کیفیت پایینی برخوردار است و ممکن است از خرید آن منصرف شود. بنابراین این روزها بسیاری از تولید‌کنندگان بیش از هر چیز به بسته‌بندی محصول خود اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند آن را از میان کارتن‌های زیبا و مستحکم انتخاب نمایند. همچنین چاپ نام برند بر روی کارتن بسته ‌بندی موجب می‌شود که نام محصول و شرکت تولید‌کننده آن در ذهن مشتری حک شود و او را برای خریدهای بعدی ترغیب نماید.

آشنایی با روش‌های کارتن ‌سازی

اولین مرحله‌ کارتن سازی تعیین نیاز مشتری است. معمولاً هر کدام از مراکز تولید‌کننده نوع خاصی از کارتن بسته ‌بندی آماده را نیاز دارند که ویژگی‌های خاص خود را دارا می‌باشد. از جمله مهم‌ترین نوع این ویژگی‌ها می‌توان به مقرون به صرفه بودن کارتن، دارا بودن طرح‌های تبلیغاتی، ضخامت و ابعاد کارتن و کیفیت نهایی آن اشاره کرد. به عنوان مثال اگر یک مشتری سفارش کارتن بسته ‌بندی با کیفیت بالایی را داده است، کارخانه کارتن سازی باید از کنگره‌های ریز برای تولید این محصول استفاده نماید؛ یا اگر محصولات یک کارخانه باید به خارج از کشور ارسال شوند (به سبب مسافت طولانی و خطرات احتمالی) باید درون کارتن‌های ۵ لایه با کاغذ کنگره دار محکم قرار بگیرند.

همچنین بخوانید  معرفی سایت تخصصی فراسیب

مرحله دوم تولید کارتن در کارخانه کارتن ‌سازی مشخص نمودن ابعاد، کیفیت و سایر مشخصات فنی آن است. پس از تایید مشتری، عملیات تولید کارتن در مراکز صنعتی مورد نظر آغاز می‌شود. برخی از کارخانجات کارتن ‌سازی از ضایعات کاغذ و برخی دیگر از خرده‌های چوب استفاده می‌کنند و توسط آن خمیر کاغذ با کیفیت تولید می‌نمایند. پس از آن عملیات کنگره دار کردن و چسباندن کاغذ آغاز می‌شود و سپس توسط دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته، تولید ورق‌های کارتن انجام می‌پذیرد. پس از آن بر مبنای نیاز مشتری برچسب‌ها و تبلیغات مورد نظر بر روی کارتن، توسط دستگاه لمینت چاپ می‌شوند. در پایان نیز مراحلی مانند ایجاد چاک، برش دادن، دایکات نمودن، چسباندن لبه‌های کارتن به هم و تا کردن ورق‌های آن انجام می‌شود و محصول آماده ارسال برای مشتری می‌گردد.

مهم‌ترین تولیدات کارخانه کارتن ‌سازی

کارتن بسته بندی

کارخانجات کارتن سازی بر مبنای ظرفیت و توان دستگاه‌های پیشرفته خود اقدام به راه‌اندازی خط تولید ورق کارتن نموده و انوع آن را به صورت ۳ لایه، ۵ لایه و ۷ لایه تولید می‌کنند. مسلماً قیمت کارتن‌هایی که دارای ۳ لایه هستند، نسبت به دو نوع دیگر ارزان‌تر است و می‌توان از آن برای بسته‌بندی محصولات سبک که احتمال آسیب آن‌ها کمتر است استفاده نمود؛ اما کارتن‌های ۵ و ۷ لایه یکی از بهترین گزینه‌ها برای بسته‌بندی محصولاتی هستند که دارای حساسیت ویژه‌ای بوده و در هنگام حمل و نقل ممکن است در ساختار آن‌ها آسیب‌هایی به وجود آید.

کارتن‌های ذکر شده نیز دارای زیر مجموعه‌های مختلفی هستند که در این قسمت به نام برخی از آن‌ها اشاره می‌نماییم:

  • کارتن ساده
  • کارتن بسته‌ بندی آماده
  • کارتن مخصوص تخم مرغ
  • کارتن‌ دارای چاپ مخصوص
  • کارتن لوازم خانگی

مزایای استفاده از کارتن بسته ‌بندی

همان گونه که اشاره شد کارتن‌ها از مقاومت بالایی در برابر ضربه، پارگی و فشار برخوردار هستند و تولید‌کنندگان می‌توانند با خیال راحت تمامی محصولات خود را درون آن‌ها قرار دهند و به دست مشتری برسانند. علاوه بر این، کارتن ماده‌ای کاملاً قابل بازیافت است و می‌توان آن را بارها و بارها به چرخه تولید بازگرداند و از آن برای تولید محصولات جدید استفاده نمود؛ بنابراین استفاده از آن هیچ آسیبی برای طبیعت به وجود نمی‌آورد. محصولاتی که توسط کارخانجات کارتن‌ سازی تهیه می‌شوند کاملاً انعطاف‌پذیر هستند و می‌توان بر روی آن‌ها انواع طرح‌ها و نقش‌های لازم را چاپ کرد.

کارتن بسته بندی

 

بهترین کارتن بسته ‌بندی را از طریق شرکت زودپک تهیه کنید

اگر شما نیز از تولید‌کنندگان فعال کشورمان هستید و قصد تهیه بهترین کارتن بسته‌ بندی برای محصولات خویش را دارید، می‌توانید از محصولات فروشگاه اینترنتی زودپک دیدن فرمایید و بر مبنای نیاز و سلقیه خود بهترین کارتن‌ها را سفارش دهید. شرکت زودپک از سال ۱۳۹۸ آغاز به تولید و فروش انواع محصولات بسته‌بندی نموده و با ارائه بهترین نوع این محصولات، رضایت خاطر مشتریان خویش را به دست آورده است. سامانه فروش آنلاین زودپک یکی از معتبرترین مراکز کارتن‌ سازی در کشورمان ایران است و شما می‌توانید از طریق این مرکز به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای اقدام به سفارش و خرید کارتن مورد نظر خود نمایید.

همچنین بخوانید  دریچه هوا، دمپر آلومینیومی،دمپر ضدحریق و کانال تهویه هوبادصنعت

لازم به ذکر است افراد و شرکت‌های ساکن تهران، پس از ثبت سفارش از مجموعه زودپک در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خویش را دریافت خواهند کرد. همچنین مشتریانی که از شهرستان‌های دیگر اقدام به سفارش انواع کارتن بسته ‌بندی آماده می‌نمایند، فردای همان روز محصول آن‌ها با پست یا باربری تحویل داده می‌شود و در اسرع وقت در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که یکی از مهم‌ترین اصولی که در مجموعه زودپک به آن توجه فراوانی می‌شود شفافیت با مشتری است؛ به عنوان مثال با وجود این که کارتن‌های تولید شده در این مجموعه به صورت بسته‌ای به فروش می‌رسند، اما قیمت آن‌ها به صورت تکی کاملاً شفاف و مشخص شده و این امر محاسبه قیمت واحد آن را بسیار آسان نموده است. همچنین این شرکت تخفیفات بسیار خوبی را برای مشتریان خویش در نظر گرفته است و هر چقدر میزان سفارش بیشتر باشد، مسلماً تخفیف ارائه شده نیز بیشتر خواهد بود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *