تبلیغات

تبلیغات

چگونه وارد بازار کار طراحی سایت شویم؟

tarahisite

شما برای موفقیت در مسیر طراحی سایت علاوه بر کد نویسی به ترکیب مهارت های گوناگون مانند دانش فنی، مهارت های اجتماعی، نگرش مثبت و ایده پردازی قوی و مفید نیاز دارید.
ما در این مقاله به شما نشان می دهیم از کجا شروع کنید و برای یادگیری طراحی و یک طراح موفق به چه چیز نیاز خواهید داشت. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در روشن تر کردن مسیر طراحی سایت به شما کمک کنیم.

 

طراح سایت یا Web Designer کیست؟

طراح سایت با داشتن مهارت هایی نظیر برنامه نویسی، تسلط بر هنر طراحی و عنصر خلاقیت قابلیت ایجاد و راه‌اندازی یک سایت را دارد.
در واقع طراحان سایت، برنامه نویسان حرفه ای هستند که با شناسایی و درک درست از نیازمندی مشتریان، رابط کاربری و تجربه کاربر یک سایت جامع و حرفه‌ای طراحی می‌نماید.

ترسیم مسیر یادگیری طراحی سایت‌

شاید در ابتدای مسیر با سوال‌های زیر روبه روشوید، برای یادگیری طراحی سایت و یا کدنویسی از کجا شروع کنم؟ ابتدا کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیرم؟ آیا باید به تمامی زبان های برنامه نویسی مسلط باشم؟
از آن جهت که کد نویسی و تسلط به آن بخشی از مسیر طراحی سایت است و هر وبسایتی از دو بخش سمت سرور و نمایش اطلاعات و محتوا تشکیل شده است، باید در ابتدا برای جواب دادن به سوالات بالا مفاهیم زیر را بیاموزیم.

بخش گرافیکی

هر وب سایتی از یک جلوه ظاهری برخوردار است که حاصل تجربه و تجزیه و تحلیل یک گرافیست حرفه ای می‌باشد.
از آن جهت که ابتدا باید نوع ظاهر وب سایت مشخص باشد سپس نوبت به پیاده سازی و اجرای آن می رسد، باید با توجه به نیازمندی های مشتری برای هر وب سایت یک ایده جدید داشته باشید. بنابراین نیاز دارید تا با نرم افزار های طراحی مانند فتوشاپ و نرم افزار های مشابه آشنا باشید.  
پیشنهاد ما مبتنی بر همکاری با یک فرد متخصص در زمینه گرافیک و تمرکز بر روی پیاده سازی طرح های گرافیکی ایجاد شده است.

طراحی سایت و کد نویسی

بعد از طراحی بخش گرافیکی سایت زمان اجرا و پیاده سازی طرح است. برای پیاده سازی نیاز به تسلط تمامی زبان های بخش سمت کاربر ( Client side ) و سمت سرور ( Server side ) دارید.
در ابتدا شما باید زبان های نشانه گذاری و سمت کاربر را یاد بگیرید و سپس یکی از زبان های سمت سرور را انتخاب کنید.

یادگیری HTML

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید یاد بگیرید زبان نشانه گذاری HTML است. این زبان از دو بخش عناصر و ویژگی ها تشکیل شده است و نوع ساختار یک وب سایت را توصیف میکند.
برای اسکلت بندی و نمایش تمامی اجزای سایت از تگ های HTML استفاده می‌کنیم مانند تگ عنوان یا تایتل.
<h1>How to be a Web Designer </h1>

همچنین بخوانید  ذهنیت میلیونر راه موفقیت را نشانم داد

یادگیری CSS

بعد از یادگیری زبان HTML، به زبانی نیاز داریم تا به ظاهر صفحات سایت مانند رنگ، فونت، ابعاد و چیدمان عناصر موجود در صفحات زیبایی ببخشد.
CSS، مخفف عبارت Cascading Style Sheets و به معنی برگه‌های آبشاری است.
 بدون CSS سایت طراحی شده یک صفحه ساده و بی روح خواهد بود اما با ترکیب این دو زبان شما می توانید یک سایت بسیار زیبا طراحی کنید.

یادگیری JAVA SCRIPT

برای پویا کردن صفحات باید از زبان سطح بالا به نام JavaScript  استفاده کنیم، برای کار با جاوا اسکریپت، می‌توانید از Library های این زبان، همچون جی کوئری نیز استفاده کنید.
در نتیجه ترکیب HTML و CSS و   JS یک صفحه قدرتمند، با قابلیت های جالب و بسیار زیبا خواهدساخت بنابراین  برای حرفه ای شدن در عرصه طراحی سایت ( Web Design ) قطعا باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.
و اما منظور از سایت ایستا و داینامیک چیست که درادامه به طور مختصر به آن پرداخته ایم،

سایت ایستا یا (Static)

وب سایت هایی هستند که تقریبا تمام المان‌ها و عناصر سازنده آن، ثابت است و نیاز به بروزرسانی ندارند.

داینامیک (Dynamic)

وبسایت ها موجود به دلیل خاصیت تعاملی بودن با کاربران و محتوا محور نیازمند ویژگی و امکانات بروزرسانی هستند بنابراین برای اضافه کردن خاصیت پویایی به سایت از از زبان جاوا اسکریپت استفاده می‎‌شود.

انتخاب زبان برنامه‌نویسی سمت سرور 

برنامه نویسان با استفاده از زبان های سمت سرور مانند PHP نیاز کاربران را به خوبی شناسایی کرده و طبق آن اقدام به طراحی منطق سایت می‌کنند.
در واقع زبان PHP به شما کمک می‎‌کند تا میان کاربر، پایگاه داده و سرور ارتباط ایجاد کنید یعنی اطلاعات را از کاربران بگیرید و پس از پردازش، مجددا این اطلاعات را به کاربر بازگردانید.
علاوه بر زبان PHP، با زبان هایی نظیر سی شارپ (C#)، پایتون (python)، جاوا (JAVA)،… نیز می‌توانید منطق  برنامه را پیاده سازی کنید.

یادگیری WordPress

اگر حوصله و زمان کافی برای یادگیری مطالب بالا را ندارید پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا مبانی و اصول برنامه نویسی را با توجه به نیاز خود بیاموزید سپس با استفاده از وردپرس در کمترین زمان ممکن سایت خود را پیاده سازی کنید.
امکاناتی که وردپرس در اختیارتان قرار می‌دهد، بی نظیر است و به راحتی می‌توانید در گام های اولیه شروع به این حرفه، انواع مختلفی از سایت های آموزشی، فروشگاهی، خبری، شخصی و… را راه اندازی کنید و رزومه خوبی برای خود تهیه کنید.
در وردپرس افزونه و ده ها قالب مفید وجود دارد که با نصب بر روی وب سایت، امکاناتی را برایتان به وجود می‌آورند که شما را به یک طراح حرفه ای سایت تبدیل می‌کنند.

همچنین بخوانید  ویزای گلوبال تلنت استرالیا

یادگیری UI و UX

اگر می‌خواهید به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید نیاز دارید تا با مبانی UI و UX آشنایی داشته باشید.
UI یا طراحی رابط کاربری عبارتند از رنگ ها، تصاویر، آیکون ها، دکمه های CTA، ویدئوها و تمام عناصر قابل مشاهده دیگر بر روی سایت.
تجربه کاربر یا  UXدقیقا به تجربه، رفتار و احساس کاربران به محصولات و اجزاء سایت  ارتباط دارد.

یادگیری طراحی سایت چقدر زمان می برد؟

به دلیل اینکه زمان یادگیری در همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل، توانایی و ظرفیت یادگیری خود شخص است.
ممکن است یادگیری و مسلط شدن به مفاهیم طراحی سایت ‌از چند ماه تا حداکثر یکسال زمان بر باشد. نکته ای که حائز اهمیت است و باید در نظر داشته باشید، یادگیری مستمر و تمرین و پیاده سازی مفاهیم است.

وظایف طراح سایت چیست؟

برای تبدیل شدن به یک طراح سایت باید با وظایف این شغل آشنا بوده و همچنین در کنار این وظایف، باید در زمینه  طراحی در حوزه  UXو UX و دانش زیبا شناختی تسلط کافی داشته باشید.
وظایف یک طراح سایت به شرح زیر است،

  •  ارائه ایده اولیه سایت و تهیه طرح نقشه سایت به کارفرما
  •  در نظر گرفتن نیازمندی های مشتری و آگاهی از کسب و کار مربوطه
  •  امکان ایجاد صفحات مختلف در سایت و طراحی آن با توجه به استاندارد های UXو UX
  •  طراحی سایت کاربر پسند و توجه به جلوه های بصری سایت و امکان اضافه کردن ویدئو، عکس، افکت و… به صفحات
  •  امکان تست طراحی نهایی و تنظیم سایت روی سرور 
  •  تحویل پروژه در زمان تعیین شده

درآمد طراحان سایت به چه میزان است؟

درآمد این شغل به میزان تسلط، تجربه و مهارت فرد بستگی دارد. هر چقدر تجربه و دانش بیشتری داشته باشید، پروژه‌های جدید ‌تری دریافت کرده و درآمد بیشتری هم خواهید داشت.
علاوه بر آن، نحوه کار به صورت کارمندی یا فریلنسری و شرکتی که با آن همکاری می‌کنید نیز در افزایش یا کاهش درآمدتان مؤثرند. 
به طور کلی، در صورت استخدام شدن، درآمد ماهانه‌تان کمتر از دستمزد مقرر در قانون کار نخواهد بود. همچنین ممکن است هزینه طراحی در شهرهای مختلف متفاوت باشد، مثلا طراحی وب سایت در تبریز با شهرهای دیگر بخاطر تفاوت در هزینه ها متفاوت خواهد بود.

روش های دیگر درآمدزایی در کنار طراحی سایت:

  • خدمات مربوط به تولید محتوا
  • خدمات سئو
  • دیجیتال مارکتینگ
  • طراحی گرافیکی مربوط به سایت

اگر طراح سایت حرفه ای شدید می‌توانید وارد بازار های دیگر مربوط و مرتبت به طراحی سایت شوید. مثلا انجام سئو 

همچنین بخوانید  تفاوت های اصلی منبع کویل دار با منبع دوجداره + راهنمای خرید مستقیم از تولید کننده

امروزه سئو در بین صاحبان وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که با بهینه سازی سایت و دریافت ورودی از گوگل کسب وو کار آن ها رونق بیشتری خواهد گرفت.

رقابت در بازار سئو هر روز بیشتر می شود و کارفرمایان هر روز هزینه های بیشتری پرداخت می کنند تا مشتری بیشتری جذب کنند.

جمع بندی

در این مقاله ، مسیر یادگیری طراحی سایت را برای شما ترسیم کرده و به انواع زبان های برنامه نویسی مهم که در ادامه به آن نیاز پیدا خواهید کرد اشاره شده است.
قطعا با مطالعه نکات بالا قادر خواهید بود، حرفه ای تر از قبل کار کنید و پیشنهادات متعددی جهت ساخت وب سایت و طراحی قالب های اختصاصی دریافت کنید.
امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *