تبلیغات

تبلیغات

بررسی گوشی OnePlus 10 Pro

OnePlus-10-Pro-review

OnePlus 10 Pro یک گوشی پریمیوم عالی برای کاربران می باشد، که دارای صفحه نمایش زیبا، دوربین های عالی، شارژ سریع و سخت افزاری قدرتمند است. OnePlus 10 Pro بدون شک بهترین تلفنی است که این شرکت تا به حال ساخته است. از پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش زیبای آن گرفته تا دوربین با کیفیت بالا و عملکرد مناسب آن تقریبا تمامی مواردی را که باید از یک گوشی پرچمدار اندرویدی رده بالا در سال 2022 باید انتظار داشته باشید را نشان می دهد.

کاربرانی که در گذشته از گوشی های این شرکت استفاده می کردند، می دانند که OnePlus همواره در صدد عرضه بهترین گوشی های رده بالا بوده و تلفن های هوشمند آن با بهترین های بازار قابل رقابت است، از این رو در این مقاله تصمیم به بررسی گوشی OnePlus 10 Pro گرفته ایم تا کاربران به راحتی بتوانند انتخاب بهتری در خرید گوشی، داشته باشند.

بررسی اجمالی

بررسی اجمالی گوشی وان پلاس 10 پرو

نزدیک ترین تشابه گوشی OnePlus 10 Pro قطعا پرچمدار Oppo است، زیرا ثمره ادغام OnePlus با Oppo مجر به دو گوشی بسیار مشابه شده است. هر دوی آنها تقریبا از نرم افزار های یکسان، حالت های دوربین Hasselblad و نمایشگر های مشابه استفاده می کنند، با این تفاوت که گوشی های OnePlus با قیمت بسیار پایین تری در بازار عرضه می شود. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی عالی با قیمتی مقرون به صرفه هستید گزینه OnePlus 10 Pro می تواند برای شما عالی باشد.

OnePlus 10 Pro یک گوشی چشمگیر و یکی از بهترین تلفن های هوشمند اندرویدی است که با قیمتی نسبتا پایین امکانات مناسبی را عرضه می کند. جنبه مورد علاقه ما صفحه نمایش آن است، زیرا صفحه نمایش این گوشی دارای اندازه 6.7 اینچی با کیفیت 2K برای پخش برنامه های تلویزیونی، اجرای ویدیو ها، بازی ها و یا استفاده از برنامه های شبکه های اجتماعی عالی به نظر می رسد.

اندازه صفحه نمایش این گوشی مقداری بزرگ به نظر می رسد، و افرادی که دست های کوچک دارند ممکن است دسترسی به گوشه های نمایشگر سخت باشد، با این حال به یاد داشته باشید که این تعداد از پیکسل ها لذت بیشتری را در استفاده از گوشی به همراه دارد.

این گوشی به لطف تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 که بسیاری از اندرویدی های رده بالا از آنها استفاده می کنند، می تواند بسیاری از برنامه ها و بازی های سنگین را به راحتی اجرا کند. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از برنامه های سنگین باعث ایجاد گرما در قاب پشتی تلفن می شود که در بعضی از مواقع می تواند آزار دهنده باشد.

همچنین بخوانید  سامسونگ گلکسی S20 و S20+ و S20 Ultra : برسی و مشخصات گلکسی اس 20

دوربین های گوشی OnePlus 10 Pro در مقایسه با رقیبان خود بسیار عالی عمل کرده است. این گوشی از 3 دوربین 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، 50 مگاپیکسلی اولترا واید و 8 مگاپیکسلی تله فوتو بهره می برد که همگی در کنار هم برای گرفتن عکس های زیبا کار می کنند.

بررسی قیمت و در دسترس بودن OnePlus 10 Pro

قیمت گوشی وان پلاس 10

OnePlus 10 Pro در دو پیکربندی (اندازه) ارائه می شود، اگرچه بسته به محل زندگی شما، ممکن است فقط یکی را انتخاب کنید. نسخه ارزان تر به شما 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی می دهد که قیمت آن 899 دلار / 799 پوند است و نسخه پیشرفته آن با 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی حدود 1170 دلار / 899 پوند در بازار های جهانی عرضه می شود.

در مورد عرضه این محصول نیز باید بگوییم که پیش سفارش این محصول از 31 مارس اعلام شده و تاریخ فروش آن 4 آپریل تعیین شده است که افراد در سراسر جهان می توانند این گوشی را خریداری نمایند.

طراحی

طراحی گوشی وان پلاس 10 پرو

طبیعتا اگر 10 پرو را از نزدیک ببینید عاشق آن می شوید، زیرا این گوشی از یک قاب پشتی شیشه ای مات، دوربین های جذاب با ظاهری بسیار شیک، و رنگ سبز دوست داشتنی که به نظر هوشمندتر و زیبا تر از قاب پشتی وان پلاس 9 و 9 پرو است، که مستعد اثر انگشت بود. با این حال باید به خاطر داشته باشید که این قاب از ویژگی ضد آب پشتیبانی نمی کند و می تواند تنها نکته منفی این گوشی با چنین قیمتی باشد.

OnePlus 10 Pro دارای یک پورت USB-C (بدون جک هدفون 3.5 میلیمتری)، دکمه تنظیم صدا در لبه سمت چپ، دکمه پاور در لبه سمت راست و در بخش بالایی آن یک نوار لغزنده هشدار وجود دارد تا بتوانید به راحتی بین حالت های بی صدا، لرزش و یا زنگ جا به جا شوید.

OnePlus 10 Pro ممکن است بزرگتر از آن چیزی باشد که به راحتی آن را در دست بگیرند. این گوشی با ابعاد 163 * 73.9 * 8.6 میلیمتری و وزن 201 گرم گوشی بزرگی محسوب می شود و می تواند برخی از خریداران را به دلیل بدنه بزرگ نا امید کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی وان پلاس 10 پرو

اندازه بزرگ OnePlus 10 Pro احتمالا نتیجه صفحه نمایش بزرگ آن است، زیرا پنل 6.7 اینچی AMOLED این گوشی بسیار گسترده است. علاوه بر بزرگی می توان صفت هایی مثل زیبایی و روشنایی را نیز به این گوشی اضافه کرد که بسیاری از افراد را مجذوب خود می کند.

همچنین بخوانید  بررسی گوشی Samsung Galaxy A53

رزولوشن این گوشی 3216 * 1440 و یا همان 2K است که حداکثر روشنایی آن به 1300 نیت می رسد، از این رو به نظر می رسد که چه در فضای باز و چه در فضای کم نور و تاریک، محتوا خوب به نظر برسد.

نرخ تازه سازی 120 هرتزی این گوشی باعث می شود که تصاویر را سریع تر از قبل بین یک هرتز برای تصاویر ثابت و 120 هرتز برای بازی ها یا شبکه های اجتماعی جهش داشته باشید. اگرچه تشخیص بین 70 هرتز و 90 هرتز برای یک چشم آموزش ندیده بسیار سخت است، اما باید به این نکته اشاره کنیم که با تربیت چشم و استفاده از صفحه نمایش های با کیفیت می توانیم تفاوت این دو را احساس کنیم و در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنیم.

دوربین

دوربین وان پلاس 10 پرو

OnePlus 10 Pro عکس های فوق العاده ای می گیرد، اما اگر شما تنها به دوربین ها اهمیت می دهید، باید بگوییم که نمی توانیم این گوشی را به رقبای هم رده خود پیشنهاد کنیم.

هنگام استفاده از سه دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی، 50 مگاپیکسلی فوق عریض و 8 مگاپیکسلی تله فوتو، ما به طور کلی از عملکرد راضی بودیم، اما چند مشکل جزئی در هنگام عکاسی داشتیم که تجربه عکاسی را سخت می کرد، برای مثال هنگام پرش بین لنز ها، کیفیت تصاویر مقداری تغییر پیدا می کرد و برخی از رنگ ها به درستی به نمایش در نمی آمدند. اما در پایان باید گفت که دوربین اصلی این گوشی دارای عکس های روشن و رنگارنگ است که می تواند راضی کننده باشد، به این صورت که با استفاده از این گوشی چه در روشنایی و چه در تاریکی می توان، تصاویر خوب و با کیفیتی را ثبت کرد.

مشخصات سخت افزاری و عملکرد آن

 

OnePlus 10 Pro دارای چیپست Snapdragon 8 Gen 1 است که قدرتمند ترین پردازنده موجود برای گوشی های اندرویدی از زمان عرضه آن است، و بسته با مدلی که انتخاب می کنید با رم 8 و یا 12 گیگابایتی جفت می شود.

بر اساس آزمایش های ما OnePlus 10 Pro در کارهایی مانند Geekbench و تست های رمزنگاری Adobe Premiere Rush 4K-1080p از Galaxy S22 Ultra پایین تر است. با این حال OnePlus 10 Pro در بنچمارک های بازی عملکرد بهتری داشت، و این احتمال وجود دارد که به دلیل سیستم خنک کننده جدید که به خنک تر ماندن اسنپدراگون 8 نسل 1 می شود باعث چنین تفاوتی می شود.

عمر باتری

عمر باتری گوشی وان پلاس

OnePlus 10 Pro عمر باتری خوبی دارد، که این ویژگی می تواند معیاری برای همه گوشی های پریمیوم در این زمینه باشد. با توجه به آزمایشات انجام شده، ما متوجه شدیم که OnePlus 10 Pro تقریبا یک روز با شارژ کامل دوام می آورد، با این حال نمی توان بیش از آن به دستگاه تکیه کرد.

همچنین بخوانید  نگاهی به گوشی اقتصادی پرفروش سامسونگ m13

ظرفیت باتری این گوشی به 5000 میلی آمپر است که با توجه به صفحه نمایش بزرگ و روشن، نرخ بروزرسانی 120 هرتز، صفحه نمایش همیشه روشن، پردازنده قدرتمند و اتصال 5G می توان انتظار داشت که استفاده از آن در یک روز کاملا راضی کننده باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *