تبلیغات

تبلیغات

بدترین ویژگی های ویندوز 11

Worst-Features-of-Windows-11

علیرغم اینکه مایکروسافت ویندوز 11 را به عنوان پیشرفتی در ویندوز 10 با ظاهر جدیدش ارتقاء می دهد، بسیاری از کاربران معتقدند که این سیستم عامل یکی از بدترین و ناکارآمدترین ویندوز ها طی چند سال اخیر بوده است که حتی از ویندوز ویستا نیز پیشی گرفته است.

بسیاری از کاربران بر این باورند که ویندوز 11 در درجه اول تنها یک ارتقاء طراحی است، در حالیکه قابلیت استفاده و بهره وری را به شدت کاهش می دهد. این امر بسیاری از کاربران را از این سیستم عامل اصلاح شده ناامید و خشمگین کرده است و چند ویژگی زیر را به عنوان بدترین ویژگی های ویندوز 11 معرفی کرده اند.

الزامات سخت افزاری ویندوز 11

الزامات سخت افزاری ویندوز 11

برای نصب ویندوز 11 یا تضمین عملکرد صحیح آن، باید مطمئن شوید که رایانه شما حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 را برآورده می کند. در حالی که نسخه های قبلی ویندوز می توانستند به راحتی بر روی دستگاه های قدیمی اجرا شوند، ویندوز 11 بر خلاف آنها می بایست از ویژگی های سخت افزاری های مناسبی استفاده کنند. به عنوان مثال مایکروسافت به رمزگذاری TMP 2.0 نیاز دارد که برخی از مادربرد های قدیمی فاقد آن هستند. بنابراین اگر رایانه شخصی شما به اندازه کافی مدرن نباشد که دارای سیتم عاملی با قابلیت استفاده از Secure Boot و یا داشتن پردازنده های AMD و یا Intel پشتیبانی از ویندوز 11 باشد، متاسفانه از نصب ویندوز بر روی رایانه شخصی شما جلوگیری می کند.

بنابراین اکثر رایانه های شخصی از ویژگی های ویندوز 11 پشتیبانی نمی کنند و در واقع شایسته اجرای آن نیستند. از این رو ارتقاء ویندوز 11 در چنین رایانه هایی غیرممکن خواهد بود و در واقع شما حق هیچگونه پشتیبانی و یا بروزرسانی رسمی را نخواهید داشت.

ویژگی های منوی استارت پسرفت داشته است

منوی استارت در ویندوز

تا به حال منوی استارت یکی از بهترین ویژگی هایی بوده است که مایکروسافت در ویندوز ارائه کرده است تا کاربران دسترسی آسان به برنامه ها را داشته باشند. اما وقتی منوی استارت درست در مرکز صفحه قرار می گیرد، عملکرد آن را به خطر می اندازد و گویی کارایی قبل را ندارد.

از طرفی در مقایسه با ویندوز 10، نه تنها فضای بیشتری را اشغال می کند، بلکه منوی Start ویندوز تمامی فایل ها و برنامه های باز شده در وسط صفحه را نیز پوشش می دهد. از این رو اگر از طرفداران منوی استارت، نسخه قدیمی هستید، می توانید با استفاده از نرم افزار Explorerpatcher آن را شبیه به نسخه ویندوز 10 کنید.

همچنین بخوانید  چگونه خطای Printmanagement.msc Not Found را در رایانه ویندوزی خود رفع کنیم؟

عدم اجرای Task Manager از طریق نوار وظیفه

با Task Manager می توانید هر ویژگی را از بین ببرید و یا هر برنامه ای که پاسخگو نیست را تنها با یک کلیک ببندید. همانطور که شاهد بودید، در ویندوز 10 می توانستید به سادگی بر روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و ابزار Task Manager را اجرا کنید. در میان بسیاری از تغییرات ناخوشایند ایجاد شده توسط مایکروسافت در ویندوز 11، حذف دسترسی آسان به ابزار Task Manager از طریق Taskbar است که خاطر بسیاری از کاربران را مکدر کرده است.

تغییر منوی پس زمینه

تغییر منوی پس زمینه

مایکروسافت منوی زمینه را به عنوان یکی از ضروری ترین پسوند های پوسته می شناسد که به دنبال تکمیل عملیات فایل با حداقل مراحل است. وقتی بر روی فایلی در ویندوز کلیک راست می کنید تمام گزینه ها و دستورات ممکن را می بینید که می توانید آنها را انتخاب کنید.

با این حال، مایکروسافت در تلاش خود برای به روزرسانی زیبایی شناختی ویندوز 11، به شدت منوی زمینه را اصلاح و تعداد گزینه های نمایش داده شده را کوتاه کرده است. از این رو اگر می خواهید همه گزینه ها را ببینید، می بایست بر روی گزینه “Show More Options” کلیک کنید و یا کلید های ترکیبی “Shift + F10” را فشار دهید.

برای استفاده از ویندوز 11، می بایست از یک حساب مایکروسافت استفاده کنید

مایکروسافت مدتی است که استفاده از حساب کاربری مایکروسافت را برای کاربران ویندوز الزامی دانسته است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاربران ویندوز نمی خواهند حساب مایکروسافت خود را به دردسر بی اندازند. با این حال با انتشار نسخه پیش نمایش 22557 Windows 11 Insider Preview یک حساب کاربری مایکروسافت را برای همه ویندوز های بعد از خود از جمله Windows 11 Pro الزامی می کند. 

ویندوز 11 هنوز به نرم افزار های آنتی ویروس شخص ثالث نیاز دارد

آنتی ویروس

از نظر فنی، ویندوز 11 دارای موتور آنتی ویروس داخلی مایکروسافت همراه با Windows Defender است. اگر از بسیاری از دستگاه های خارجی (مانند هارد اکسترنال و یا USB) استفاده نمی کنید و یا از سایت های مورد اعتماد بازدید می کنید، این ویژگی برای شما کافی است. اما با این حال آنها در شناسایی بد افزار ها یا پوشش جدیدترین تهدید ها بهترین نیستند.

آیا ارزش ارتقاء به ویندوز 11 را دارد؟

برخی ممکن است این ویژگی ها را به عنوان مشکلات جزئی در نظر بگیرند و این مشکلات برای آنها به گونه ای نباشد که به اندازه کافی دلسرد شوند تا مانع از ارتقای ویندوز 11 شوند. از این رو افرادی که این تغییرات را با آغوش باز پذیرفته اند می توانند ویندوز را با خیال راحت به روزرسانی کنند.

همچنین بخوانید  ارور نشناختن NODE.dll در ویندوز 11 و 10

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *