تبلیغات

تبلیغات

برای برنامه نویسی موبایل به کدام زبان های برنامه نویسی نیاز است؟

mapsa

همانطور که خیلی از ما می دانیم، یکی از اصلی ترین مراحل شروع برنامه نویسی و تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای، یادگیری حرفه ای زبان های برنامه نویسی مربوط به حوزه مورد علاقه تان است.

این موضوع در مورد برنامه نویسی موبایل هم صدق می کند. شما باید زبان های برنامه  نویسی موبایل را در پلتفرم های مختلف در وهله ی اول به خوبی بشناسید و سپس به سراغ یادگیری عمیق آنها بروید.

اگر دوست دارید زبان های برنامه نویسی موبایل را که به تفکیک در ادامه برایتان شرح می دهیم، به خوبی یاد بگیرید، در یک بوت کمپ برنامه نویسی ثبت نام کنید.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با بوت کمپ های برنامه نویسی به مقاله بوت کمپ برنامه نویسی چیست + نکات برتر برای آموزش جاوا سر بزنید.

برنامه نویسی موبایل

 

  • برنامه نویسی اندروید

طی پنج سال گذشته صنعت توسعه اپلیکیشن موبایل رشد تصاعدی داشته است. این صنعت نه فقط برای افرادی که می خواهند از طریق آن کسب درآمد کنند بلکه برای کسانی که می خواهند ایده های خلاقانه ی خود را نیز پیاده سازی کنند بسیار جذاب است. 

اما در این بازار می توان گفت شغل برنامه نویسی اندروید کمی داغ تر از بقیه بوده است و افراد زیادی به این سمت روی آورده اند. بریم در ادامه ببینیم که برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موبایل اندروید باید چه زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید.

1. جاوا (Java)

از زمانی که اندروید به طور رسمی در سال 2008 راه اندازی شد، جاوا زبان پیش فرض برای برنامه نویسی اپلیکیشن های اندروید بوده است.

جاوا یک زبان شی گرا بسیار محبوب در بین برنامه نویسان و به خصوص برنامه نویسان اندروید است و با اینکه ایرادات نسبتا زیادی دارد هنوز هم یکی از پرکاربردترین و پر تقاضا ترین زبان های برنامه نویسی موبایل است. البته این تنها کاربرد زبان برنامه نویسی جاوا نیست و این زبان در زمینه های مختلفی مثل توسعه وب هم کاربرد دارد.

آموزش جاوا به نسبت ساده است و یکی از زبان های برنامه نویسی مناسب برای شروع برنامه نویسی است.

2. کاتلین (Kotlin)

Kotlin یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که به طور کامل با جاوا سازگار است و از برنامه نویسی تابعی (functional programming) پشتیبانی می کند. 

Kotlin بیشتر برای توسعه اپلیکیشن های اندروید، اپلیکیشن های تحت وب، اپ های دسکتاپ و اپلیکیشن های سمت سرور (server-side) استفاده می شود. این زبان برنامه نویسی، برای هر کسی که می خواهد در این زمینه فعالیت کند زبانی ایده آل است.

همچنین بخوانید  آموزش شارژ ایرپاد تا خرید کیت تمیز کننده ایرپاد

Kotlin به گونه ای طراحی شده است تا نسخه ی یوزر فرندلی تر (user-friendly) زبان برنامه نویسی جاوا باشد و در حال حاضر بیشتر اپلیکیشن های اندروید و گوگل از Kotlin استفاده می کنند. کاتلین سینتکس (syntax) بسیار تمیز و کد نویسی آسانی دارد که باعث می شود با مقدار کد کمتری به نتیجه ی دلخواهتان برسید. همچنین با Kotlin می توان به تمام کتابخانه های جاوا دسترسی داشت. 

از آنجایی که اندروید پرفروش ترین سیستم عامل موبایل است، کاتلین می تواند زبان قدرتمندی برای یادگیری در سال 2022 باشد.

برنامه نویسی موبایل

3. پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی شناخته شده و محبوب است که سادگی و سطح بالا بودن آن، برنامه نویسان زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

احتمالا این زبان برنامه نویسی را کمتر در لیست زبان های برنامه نویسی موبایل اندروید شنیده اید و این سوال برایتان پیش آمده است که آیا می توان با گذراندن دوره آموزشی پایتون و یادگیری آن، برنامه نویس اندروید شد؟

درست است که پایتون برای ساخت اپلیکیشن های اندروید استفاده می شود، اما اگر آن را با سایر زبان های برنامه نویسی مقایسه کنیم بهترین انتخاب نیست! بهترین حالت این است که این زبان را در کنار دیگر زبان های مورد نیاز برای توسعه اپلیکیشن موبایل یاد بگیرید.

  • برنامه نویسی IOS

معروف ترین و کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی موبایل مخصوص سیستم عامل IOS در 2 مورد زیر خلاصه می شود.

1. سوئیفت (swift)

اگر به محصولات اپل و توسعه اپلیکیشن موبایل علاقه دارید، سوئیفت می تواند گزینه ی خوبی برای شروع باشد.

زبان برنامه نویسی سوئیفت در سال 2014 به عنوان یک زبان برنامه نویسی اپل معرفی شد و به سرعت به زبان مورد علاقه توسعه دهندگان اپلیکیشن های iOS تبدیل شد. شما هم اگر می خواهید تبدیل به یک برنامه نویس IOS شوید باید آموزش این زبان را در برنامه ی خود قرار دهید.

این زبان برنامه نویسی به قدری خوب است که استفاده از Objective-C، از زمان ورود آن کاهش پیدا کرده است.

در مقایسه با Objective-C و سایر زبان های برنامه نویسی موبایل، Swift ساده تر است.

2. Objective-C

Objective-C یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، شی گرا، به روز و قوی است. این زبان، اولین زبان برنامه نویسی اپل بود که از اپلیکیشن های موبایل روی این پلتفرم پشتیبانی می کرد.

این زبان برنامه نویسی، چندان باب میل برنامه نویسان نیست و ایرادات آن باعث شد که برنامه نویسان پس از تولد زبان سوئیفت، به آن روی بیاورند.

همچنین بخوانید  رزرو بهترین تور نوروز 1402 آفریقا و اسپانیا را از نوید گشت

این موارد اصلی ترین زبان های برنامه نویسی موبایل بود که برای شروع کار در این زمینه باید آنها را به خوبی بیاموزید. برای شروع یادگیری هم بهتر است بوت کمپ برنامه نویسی معتبری را مثل مپصا اچ آر، که زبان مورد نظر شما را آموزش میدهد پیدا کنید و در آن ثبت نام کنید.

برنامه نویسی موبایل

یک بوت کمپ حرفه ای مثل بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر از منتورهای مجرب برای آموزش به شما استفاده می کند و شما را با انجام پروژه های واقعی با چالش های این شغل آشنا می کند.

همچنین پس از گذراندن موفق دوره، شما را به شرکت های معتبر برای استخدام معرفی می کند و تا آخر مسیر همراه شما است.

بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر (bootcamp.mapsahr.com) همچنین شما را برای مصاحبه های شغلی آماده می کند و اگر تمایل داشته باشید می توانید در جلسه های شبه مصاحبه شرکت کنید تا آمادگی کامل پیدا کنید.

اگر در رزومه نویسی هم مشکل دارید آموزش این کار را هم به بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر بسپارید. مپصا اچ آر از آموزش تا استخدام همراه شما است.

برای آشنایی بیشتر با برنامه نویسی و دوره های آموزشی مپصا اچ آر به سایت و شبکه های اجتماعی آنها سر بزنید:

Site: https://bootcamp.mapsahr.com/

Instagram: https://www.instagram.com/mapsahr/

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/mapsahr/

همچنین برای دریافت مشاوره می توانید با این شماره در تماس باشید:

88629415 – 021

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *