تبلیغات

تبلیغات

باغ‌ وحش وکیل‌ آباد

zoo

بسیاری از افراد برای زیارت حرم مطهر امام رضا راهی مشهد می ‌شوند، اما لازم به ذکر است که بگوییم این شهر تاریخی و کهن از جاذبه‌ ها و مکان‌ های دیدنی بسیار زیادی برخوردار است که همین مورد باعث می‌ شود گردشگران بسیار زیادی راهی مشهد شوند.

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی مشهد باغ‌ وحش وکیل‌ آباد می‌ باشد که به عنوان مجموعه تفریحی در جنوب غربی مشهد از هم یاد می ‌کنند.

در باغ ‌وحش وکیل‌ آباد مشهد انواع پرندگان، حیوانات، آبزیان، خزندگان و … را نگهداری می‌ کنند که تماشای آن‌ ها برای کودکان و بزرگسالان بسیار لذت‌ بخش می ‌باشد، این باغ‌ وحش را در نزدیکی پارک جنگلی وکیل ‌آباد راه‌ اندازی کرده‌ اند که بخشی از مجموعه آن را به نمایشگاه تاکسیدرمی جانوران اختصاص دادند.

 همچنین امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری در باغ‌ وحش وکیل ‌آباد قرار دارد تا بازدیدکنندگان بتوانند از اوقات فراغت خود نهایت لذت را ببرند.

افراد زیادی هستند که به قصد زیارت حرم مطهر امام رضا و بازدید از جاذبه ‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان راهی مشهد می ‌شوند، اگر شما هم قصد دارید که سفر خود را به مشهد آغاز کنید می ‌توانید بلیط هواپیما مورد نیاز خود را از طریق سایت ‌های معتبری خریداری نمایید.

افرادی که راهی مشهد می‌ شوند می‌ تواند از صدها جاذبه گردشگری در شهر مشهد و اطراف آن دیدن نمایند در ادامه با ما همراه باشید که اطلاعات مناسبی را در مورد باغ‌ وحش وکیل ‌آباد مشهد در اختیار شما قرار دهیم.

 

باغ‌ وحش وکیل‌ آباد

معرفی باغ ‌وحش وکیل‌ آباد

همان طور که گفته شد باغ‌ وحش وکیل‌ آباد در جنوب غربی مشهد واقع‌ شده است لازم به ذکر است که بگوییم زمین‌ هایی که به مجموعه‌ وکیل آباد اختصاص داده‌ اند از موقوفات مرحوم حاج حسین ملک می ‌باشد، این فرد زمین‌ های تحت اختیار خود را وقف کرد تا برای امور عام‌ المنفعه از آن استفاده نمایند.

 در حال‌ حاضر تمامی زمین ‌های بخش وقف شده وکیل ‌آباد تحت مالکیت شهرداری مشهد قرار دارد. وسعت باغ‌ وحش وکیل‌ آباد مشهد به ۴۰ هزار مترمربع می‌ رسد که گونه‌ های مختلفی از جانوران را در آن نگهداری خواهند کرد .

به‌ طور کلی طبق اطلاعاتی که وجود دارد ۱۲۵ نوع جانور در مجموعه باغ‌ وحش وکیل‌ آباد زندگی می‌ کنند که از میان آن‌ ها ۶۱ گونه به پستانداران، ۴۹ گونه از پرندگان، ۱۰ گونه آبزی و ۵ گونه خزندگان در این مجموعه نگهداری خواهند شد.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید ویدئو پروژکتور از بورس ویدئو پروژکتور در تهران

هنگام راهی شدن به سوی باغ‌ وحش وکیل آباد زمانی‌ که به آن‌ جا رسیدید می‌ توانید حیواناتی چون شیر، ببر، خوک، شامپانزه، گراز، مار، گوزن، قوچ و … را از فضای کاملا نزدیک مشاهده کنید. همچنین می‌ توانید عکس‌ های یادگاری را در کنار قفس حیواناتی چون ببر، تیز شاخ سفید، میش، کروکودیل، پلنگ، سیاه‌ گوش و … به ثبت برسانید.

در باغ ‌وحش وکیل ‌آباد قسمت‌ های مختلفی وجود دارد که می‌ توانید به بازدید از آن‌ ها بپردازید، به‌ عنوان مثال سالن موزه تاکسیدرمی گونه ‌های مختلفی از آن جانوران تاکسیدرمی‌ شده را در معرض دید عموم مردم قرار خواهند داد این سالن برای کودکان بسیار جذاب می ‌باشند حتی آموزنده هم هستند.

این حیوانات بعد از مرگ به روش ‌های مخصوصی تاکسیدرمی می‌ شوند و آن‌ ها را در محفظه ‌های شیشه‌ ای قرار خواهند داد، برای بازدید از این باغ‌ وحش و موزه آن می‌ توانید بلیط هواپیما را برای خود تهیه نمایید، به‌ عنوان مثال افرادی که قصد دارند از زاهدان به سوی مشهد راهی شوند به‌ راحتی می‌ توانند بلیط چارتر زاهدان مشهد را برای خود مهیا کنند و سفری لذت ‌بخش به این شهر را آغاز نمایید.

علاوه ‌بر بخشی که برای نگهداری جانوران و این تاکسیدرمی‌ شده در این مجموعه وجود دارد قسمت دیگری برای تکثیر حیوانات هم راه ‌اندازی کرده امد. در این بخش مطالعات و تحقیقات زیادی را بر روی انواع جانوران انجام خواهند داد تا بتوانند روش‌ های کارآمدتری را برای نگهداری از جانورها به کار ببرند.

 همچنین گونه‌ های جانوری زیادی در باغ‌ وحش وکیل ‌آباد درحال زندگی هستند که رو به انقراض می‌ باشند و در مجموعه تحقیقاتی آن ‌ها را تکثیر می ‌دهند.

باغ‌ وحش وکیل‌ آباد

 

علت مشهور بودن باغ‌ وحش وکیل‌ آباد

شاید این سوال را از خود بپرسید که چرا باغ‌ وحش وکیل‌ آباد مشهد به‌ عنوان یکی از مشهورترین و معروف‌ ترین و  باغ‌ وحش ‌ها در سراسر ایران شناخته می‌ شود، جواب آن‌ هم کاملاً واضح می‌ باشد، چرا که این مجموعه دارای مکان‌ های تفریحی مناسبی است، علاوه ‌بر این‌ که از انواع حیوانات مختلف نگهداری می ‌کنند، محل‌ های مناسبی را هم برای استراحت بازدیدکنندگان در خود دارا است، شما می‌ توانید از نزدیک با انواع و اقسام جانورانی که در راز بقا مشاهده کرده اید آشنا شوید.

همچنین این باغ ‌وحش در نزدیکی مجتمع تفریحی جام‌ جم قرار گرفته که افرادی که به بازدید از مجموعه می روند، می توانند به این مجموعه تفریحی هم دسترسی داشته باشند، باغ‌ وحش وکیل ‌آباد در تمامی روزها آماده پذیرایی از میهمانان و گردشگران می ‌باشد.

همچنین بخوانید  چگونه درختان سیب سریعتر میوه دهی خود را آغاز کنند؟

  لازم به ذکر است که بگوییم در مناسبت‌ های خاص مذهبی مانند روزهای شهادت باغ‌ وحش وکیل آباد فعالیت خود را محدود خواهد کرد، بنابراین قبل‌ از این‌ که راهی این مجموعه شوید باید از باز یا بسته بودن آن اطلاعاتی را کسب نمایید.

افراد زیادی هستند که جذب جاذبه ‌های گردشگری و تفریحی این شهر زیارتی سیاحتی مشهد می‌ شوند، بنابراین به‌ راحتی می ‌توانند به وسیله وسایل حمل‌ و نقل عمومی خود را به این شهر برسانند، همچنین افرادی که در اهواز زندگی می ‌کنند با تهیه بلیط لحظه آخری اهواز مشهد با هزینه بسیار کمی به‌ راحتی به شهر مشهد می‌ توانند دسترسی داشته باشند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *