تبلیغات

تبلیغات

پارک نهج البلاغه

nahjol

پارک ها در شهر جزو مکان های جذاب و پر طرفدار محسوب می شوند زیرا علاوه بر وسایل بازی که برای تفریح کودکان ساخته شده بزرگ ترها در کنار فرزندان شان می توانند به فعالیت های مانند، ورزش و تفریح و پیاده روی بپردازند.

پارک نهج البلاغه از جمله مکان های بسیار زیبا و با صفایی است که مردم می توانند در کنار روزمرگی های شان برای مدت کوتاهی هم شده از شلوغی و آلودگی و دود و ترافیک شهر تهران دور شوند و لحظه های خوب و خوشی را برای خود عزیزانشان به ارمغان آورند.

پارک نهج البلاغه جز مکان های گردشگری شهر تهران محسوب می شود و عزیزانی که برای تعطیلات نوروز در پیش رو قصد بازدید از این مکان تفریحی و گردشگری را دارند می توانند با تهیه بلیط  لحظه آخری برای دیدن این مکان زیبا و با صفا بروند و خاطرات به یادماندنی را برای خانواده خود فراهم کنند.

در این بخش از مقاله با ما همراه شوید تا در مورد جاذبه گردشگری پارک نهج البلاغه  اطلاعات مفیدی را برای عزیزانی که قصد سفر به آنجا را دارند، در اختیارشان بگذاریم.

پارک نهج البلاغه

آشنایی بیشتر با پارک نهج البلاغه

این پارک واقع در شهر تهران یکی از بزرگ ترین بوستان(پارک )دره ای ایران می باشد. در ۱۰ سال گذشته در بخش غرب تهران واقع در منطقه فرخزاد مکانی وجود داشت که رودخانه ای بسیار کم آب از میان آن عبور می کرد.

شهرداری این منطقه در سال ۱۳۸۸ با بازسازی این مکان را به یکی از بهترین پارک های  تهران تبدیل کرد و نام آن بوستان یا همان پارک نهج البلاغه اسم گذاری کردند.

این پارک جز یکی از بزرگ ترین پارک های دره ای در کل کشور ایران محسوب شد و همچنین این پارک با داشتن امکانات بسیار متنوعی جز مکان های تفریحی و گردشگری محبوب و پر طرفدار در بین مردم ایران و حتی کشور های آسیایی شناخته شد.

سالیانه گردشگران و مسافران زیادی از کشور های همسایه مانند ترکیه برای بازدید از این مکان زیبا و پر هیجان اقدام به تهیه بلیط چارتر استانبول تهران می کنند.

همانطور که گفتیم این پارک از چهار بخش مختلف تشکیل شده است که عبارتند از،

فاز اول

بوستان نهج البلاغه در زمستان سال ۱۳۸۸ افتتاح شد و از محدوده شمال بزرگراه شهید همت تا بلوار همیلا را در بر می گیرد و مردم این مناطق می توانند به راحتی برای بازدید به پارک زیبا و مجلل بروند.

فاز دوم

همچنین بخوانید  آیا کاشت نهال زردآلو و آلو برای شهرستان های سردسیر مناسب است؟

در بخش دوم این مجموعه بزرگ تفریحی و گردشگری که در محدوده شمال بزرگراه حکیم و تا امتداد بزرگراه شهید همت قرار دارد که این بخش در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و مسافتی حدود ۶۰ هکتار را در بر  گرفته که با آماده سازی  بخش های دیگر پارک نهج البلاغه که در حد فاصل فرخزاد (از قسمت باغ  و رستوران های شخصی) گرفته تا خیابان جلال آل احمد، که طول این پارک چیزی حدود ۶هزار ۵۰۰ متر و مساحت آن بیش از ۲۰۰ هکتار می باشد.

این پارک زیبا و منحصر به فرد به  دلیل اینکه در کنار رودخانه که در شیب اطراف آن دره قرار گرفته است به گونه ای طراحی کردند که به شکل طبقاتی ساخته  شده همچنین این رود بزرگ پارک نهج البلاغه را به دو بخش کاملا مجزا تقسیم کرده است که توسط یک پل معلق بزرگ و بسیار زیبا که از قسمت بالایی دره رودخانه عبور کرده و به وسیله همین پل این دو قسمت را به هم متصل شدند که میزان ارتفاع پل تا کف پارک ۶۰  متر که شیب آن چیزی حدود ۲۰ تا ۳۵ درجه است.

درباره پارک نهج البلاغه

این پارک زیبا با چشم اندازی رویایی که تشکیل شده از فضاهای سر سبز و نمای با صفا و چشم نواز که هر توریست و یا بیننده ای قابلیت این را دارد که ساعتها به همراه دوستان و خانواده خود در این مکان زیبا و فوق العاده وقت بگذرانند.

مهم ترین بخش این پارک زیبا با جاذبه های گردشگری  پل معلق آن است که یکی از مهم ترین نماد های پایتخت ایران می باشد.

زیرا این پل جز اولین پل های معلق در تهران و دومین نمونه آن در کشور ایران به حساب می آید که طول آن ۳۰۰ متر و عرض آن بیش از ۲ متر می باشد.

و لذا ارتفاع پل معلق ۶۰ متر و حداکثر میزان ارتفاع آن ۸۵ متر است که پارک نهج البلاغه را به بوستان زیبای پردیسان متصل می کند که ۲۰۰ نفر بازدید کننده می توانند با هم به تماشای این مناظر زیبا و چشم نواز بروند و در بین عرشه پل  معلق توقف کنند و از دیدن آن همه زیبایی لذت ببرند.

پارک نهج البلاغه

ویژگی های پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه تهران دارای امکانات تفریحی و بازی و سرگرمی های متنوعی در آن برای تمام سنین طراحی شده است که عبارتند از،

سه تراست مسیر مخصوص برای پیاده روی  به عرض آن ۳۰۰متر است.

۹ کیلو متر مسیر برای دوچرخه سواران  و همچنین دارای چهار خانه دوچرخه در مناطق مختلف پارک که هر کدام با ظرفیت بیش از ۱۲۰ طراحی شده و مسیر  دوچرخه کرانه آب و سلامت را تشکیل دادند.

همچنین بخوانید  پارچه فلامنت چگونه است ؟

هزار و هشتصد متر مربع فضای مخصوص برای ورزش همگانی  که دارای انواع وسایل ورزشی، بدن سازی و همچنین فروشگاه و زمین اسکیت می باشد.

دارای ۳ مجموعه بازی برای کودکان که عبارتند از، شهر بازی، بیلینو و سرزمین شگفت انگیز و ….  برای کودکان ساخته شده است.

علاوه بر این مکان های تفریحی دیگری مانند، سینما های ۶ بعدی، باغ هنر، آمفی تئاتر رو باز، بانجی و جامپینگ، لانگچر‌، سوئینگ‌، قایق پرش در آب و راپل هوایی از جمله امکانات تفریحی بی شمار پارک نهج البلاغه می باشند.

شهرداری این منطقه برای رفاه حال بازدید کنندگان ۳ پارکینگ عمومی با ظرفیت بیش از ۷۵۰ عدد خودرو طراحی شده که در بخش های مختلفی از شهر قرار دارند که ۲ پارکینگ از سمت بزرگراه حکیم و بزرگراه اشرف اصفهانی و پارکینگ دیگر در بخش بلوار عرب شاهی قرار دارند.

این پارک تفریحی و گردشگری زیبا که سالیانه افراد زیادی را برای دیدن این مکان جذاب و زیبا از شهر های مختلف مانند بندر عباس  به طرف تهران سوق می دهد که می توانند از طریق تهیه بلیط هواپیما بندر عباس تهران برای دیدن این مکان فوق جذاب اقدام کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *