تبلیغات

تبلیغات

نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید — 10 پلتفرم برتر برنامه ساز اندروید 2022

نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

در این مقاله قصد داریم تا بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید را معرفی کنیم و ویژگی های هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید انتخاب مناسبی در استفاده از این برنامه ها داشته باشید.

نرم افزار های طراحی اپلیکیشن اندروید با ارائه ویژگی هایی مانند IDE، توسعه بدون کد، قالب ها، API ها، همگام سازی داده ها و تجزیه و تحلیل به فرآیند توسعه اپلیکیشن کمک می کند.

این نرم افزار ها باعث سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه اپلیکیشن می شوند. این ابزارها همچنین با ارائه یک محیط توسعه بصری و یک API با خدمات بک اند، باعث ساده سازی فرآیند ادغام و توسعه نرم افزار می شوند.

از میان گزینه هایی که به صورت آنلاین در دسترس شماست، اینها بهترین نرم افزار توسعه اپلیکیشن اندروید برای طراحی اپلیکیشن های قوی هستند.

شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل در سرتاسر جهان می دانند که توسعه برنامه های سازگار با اندروید یک ضرورت مطلق است. به هر حال اندروید یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها در بین کاربران موبایل است. در سراسر جهان، بیش از 3 میلیارد کاربر فعال اندروید وجود دارد و از آنجایی که این اعداد همچنان در حال رشد هستند، طبیعی است که کاربران به دنبال برنامه های اندرویدی با کیفیت تر و کارآمدتر باشند.

این واقعیت که نرم افزارهای زیادی برای توسعه اپلیکیشن موبایل وجود دارد، چیز خوبی است. اما از آنجایی که تعداد بسیار زیادی وجود دارد، انتخاب یک ابزار خاص ممکن است دشوار باشد.

بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

تعداد زیادی نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید تولید و ارائه شده است، اما تعداد کمی هستند که کیفیت و کارایی مطلوبی دارند. به همین دلیل بهتر است قبل از شروع برنامه نویسی اندروید با نرم افزار های محبوب آن آشنا شوید. در زیر ما چند ابزار و نرم افزار حرفه ای طراحی اپلیکیشن اندروید را معرفی کرده و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

پیش از آشنایی با این نرم افزار ها می توانید آموزش حرفه ای توسعه اپلیکیشن موبایل که فرادرس تولید نموده را از لینک زیر مشاهده نمایید.

1- نرم افزار Appy Pie

Appy Pie یک پلتفرم نرم افزاری است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به کدنویسی برنامه های کاربردی اندرویدی را توسعه دهید. گزینه ها و ابزار های زیادی برای ایجاد برنامه مورد نیاز شما ارائه شده که کار با آن را بسیار ساده نموده است.

فرایند طراحی اپلیکیشن در این نرم افزار نسبتاً ساده است و با انتخاب طرح و سفارشی کردن آن، افزودن ویژگی های مورد نیاز و سپس انتشار آن در Google Play و Apple AppStore، می توانید برنامه خود را طراحی نمایید.

رابط مورد استفاده در این نرم افزار، یک سیستم ساده کشیدن و رها کردن ( درگ اند دراپ ) است که به شما امکان می دهد ویژگی هایی مانند ربات های چت، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده یا مجازی را اضافه کنید. برای کمک به توسعه، یک پلت فرم یادگیری و بسته آموزشی برای راهنمایی نیز توسط سازندگان ارائه شده، که می توانید از آن استفاده نمایید.

هنگامی که برنامه خود را توسعه دادید، گزینه هایی برای انتشار آن در فروشگاه های Google Play و Apple App وجود دارد.

2- اندروید استودیو

اندروید استودیو

اندروید استودیو بدون شک اولین ابزار طراحی اپلیکیشن اندروید است. این ابزار، یک محیط توسعه برنامه یکپارچه رسمی برای اندروید است که امکان ویرایش کد، اشکال زدایی و آزمایش آسان را فراهم می کند.

اندروید استودیو در سال 2013 ایجاد شد، و جزو نرم افزار های طراحی رایگان محسوب می شود که به طور فعال توسط یک جامعه توسعه حرفه ای اندروید پشتیبانی می شود.

اندروید استودیو، جزو محبوب ترین ابزار ها در بین جامعه توسعه دهندگان اندروید بوده و شرکت گوگل نیز از این ابزار پشتیبانی نموده است.

ویژگی های اندروید استودیو

  • دارای یک سیستم ساختاری منعطف مبتنی بر Gradle است.
  • دارای یک شبیه ساز سریع و غنی برای تست برنامه ها.
  • Android Studio دارای یک محیط تلفیقی است که می توانیم برای همه دستگاه های اندرویدی، آن را توسعه دهیم.
  • اجازه تغییرات در سورس کد برنامه در حال اجرا بدون راه اندازی مجدد
  • اندروید استودیو ابزارها و چارچوب های آزمایشی گسترده ای را ارائه می دهد.
  • پشتیبانی از C ++ و NDK
  • پشتیبانی داخلی برای پلتفرم Google Cloud که ادغام Google Cloud Messaging و App Engine را تسهیل می کند.

اگر قصد دارید این نرم افزار را بیاموزید می توانید از آموزش رایگان فرادرس استفاده کنید. در زیر آموزش نصب و راه اندازی این نرم افزار را قرار دادیم تا بتوانید از آن استفاده نمایید.

3- نرم افزار Stetho

Stetho یک کتابخانه اوپن سورس است که توسط فیس بوک توسعه یافته و برای اشکال زدایی سریع برنامه ها طراحی شده است. و به شما امکان می دهد از ابزارهای اشکال زدایی کروم برای عیب یابی ترافیک شبکه استفاده کنید. بنابراین، تجربه ای غنی و تعاملی، برای توسعه دهندگان اندروید فراهم می کند.

ما می توانیم تمامی درخواست‌های شبکه ارسال شده توسط اپلیکیشن مانند تاخیر، اندازه عکس، ترتیب راه‌اندازی، پارامترهای درخواست، داده های پاسخ و غیره را مشاهده کنیم. Stetho علاوه بر بررسی شبکه، ویژگی‌های زیادی دارد

4- نرم افزار Gradle

نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

Gradle یک سیستم اتوماسیون ساز اوپن سورس است که در سال 2013 معرفی شد. این سیستم با ترکیب Apache Maven و Apache Ant، ​​برای ساخت‌ چند پروژه ای ایده‌آل است. Gradle اضافه کردن یک کتابخانه با یک خط کد را فراهم می کند. Gradle عمدتا برای توسعه نرم افزار اندروید با استفاده از جاوا استفاده می شود.

این ابزار به دلیل توانایی در ایجاد اتوماسیون در زبان هایی مانند جاوا، اسکالا، اندروید، C/C++ و Groovy محبوب است. این ابزار از DSL مبتنی بر groovy از طریق XML پشتیبانی می شود و ساخت، آزمایش و استقرار نرم افزار را در چندین پلتفرم فراهم می کند.

5-زامارین ( Xamarin )

Xamarin یک پلت فرم، برای ساخت برنامه های مدرن و کارآمد iOS، Android و Windows با استفاده از دات نت است. Xamarin یک لایه انتزاعی دارد که نحوه تعامل کد به اشتراک گذاشته شده با کد پایه پلتفرم را کنترل می کند. Xamarin در یک محیط مدیریت شده اجرا می شود که امکاناتی مانند تخصیص حافظه و جمع آوری زباله را فراهم می کند.

Xamarin به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به طور متوسط ​​90٪ از برنامه های خود را در بین پلتفرم های مختلف به اشتراک بگذارند. این الگو به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا تمام منطق تجاری خود را به یک زبان بنویسند (یا از کد برنامه موجود استفاده مجدد کنند)، اما همچنان عملکرد، ظاهر و احساس خود را در هر پلتفرم ارائه کنند.

Xamarin به این دلیل محبوب شد که C # (زبان برنامه نویسی) را در برنامه های Android، iOS و Windows Phone معرفی کرد و به توسعه دهندگان این امکان را داد تا از دانش کدنویسی موجود خود برای توسعه اپلیکیشن موبایل استفاده کنند.

اگر به دنبال نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید هستید که در آی او اس و ویندوز فون هم قابل اجرا باشد، این نرم افزار عالی خواهد بود.

Xamarin.Forms یک فریمورک اوپن سورس است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های Xamarin.Android، Xamarin.iOS و Windows را از یک پایگاه داده واحد بسازند.

Xamarin.Forms به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا رابط کاربری در XAML با سورس کد در C# ایجاد کنند. این رابط ها به عنوان کنترل های طبیعی موثر در هر پلتفرم نشان داده می شوند.

اگر این فریمورک برایتان جذاب بود و قصد یادگیری آن را دارید، می توانید از آموزش حرفه ای فرادرس که به صورت ویدیویی تهیه شده است، استفاده کنید.

6- نرم افزار Zoho Creator

نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

Zoho Creator یک اپلیکیشن ساز چند پلتفرمی است که به شما امکان می دهد برنامه های جدید ایجاد کنید یا از برنامه های موجود استفاده کنید.

این نرم افزار به طور خاص برای مشاغلی طراحی شده است که به دنبال ساده سازی و خودکارسازی ساخت اپلیکیشن هایی مانند مدیریت فروش، مدیریت سفارش، مدیریت رویداد، تدارکات، یا ردیابی استخدام می باشند

با این حال، به راحتی می توانید با سفارشی سازی، هر ابزاری که می خواهید به اپلیکیشن اضافه نمایید. Zoho Creator یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن دارد که کار طراحی اپلیکیشن اندروید را بسیار ساده نموده است.

علاوه بر این، می توانید داده های برنامه های دیگر را برای ساخت اپلیکیشن خود استفاده کنید که سرعت ساخت و توسعه برنامه را بسیار کاهش می دهد

7- Appian

Appian یک نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید با کدنویسی کم است. این به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) را در کمترین زمان ممکن ایجاد کنند.

پلتفرم Appian به کاربران اجازه می دهد فرآیند های پیچیده را خودکار کرده و برنامه های کاربردی زیادی ایجاد کنند که می توانند بر روی هر دستگاهی اعم از اندروید و آی او اس همگام سازی شوند.

8- پلتفرم Unreal Engine

نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

امروزه توسعه دهندگان به راحتی می توانند محیط های فوق واقعی را برای کاربران ایجاد کنند. کاربران جدید گرافیک باکیفیت تر و بهتری می خواهند که از نظر بصری جذاب باشد و تجربه کاربری را بهبود بخشد و راضی کند. برای چنین نیازهای مشتری، مشاغل باید اپلیکیشن های خود را با ابزارهای ایجاد سه بعدی تقویت کنند.

Unreal Engine نمونه ای از بهترین نرم افزارها برای توسعه اپلیکیشن های اندرویدی پیشرفته و واقعی است. این پلتفرم دارای طیف گسترده ای از ابزارهای سه بعدی مانند مدل سازی و جلوه ها، پشتیبانی رسانه ای یکپارچه، تولید مجازی، قالب های صنعتی، طرح های انیمیشن و ابزارهای طراحی چشم انداز است. محیط توسعه اپلیکیشن همچنین دارای ابزارهای توسعه دهنده مناسب و یکپارچه بوده و همچنین قابلیت های توسعه چند پلتفرمی نیز دارد.

9-  نرم افزار AIDE

اگر به دنبال یک نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید هستید که روی دستگاه های اندرویدی مختلف کار کند، AIDE بهترین گزینه خواهد بود. AIDE بر روی تبلت یا تلفن اندرویدی اجرا می شود، بنابراین می توانید موبایل خود را در هر کجا که هستید به یک ابزار طراحی اپلیکیشن تبدیل کنید.

AIDE آموزش های برنامه نویسی گام به گام و تعاملی را ارائه می دهد که یک روش یادگیری مکمل عالی برای خواندن کتاب های خوب توسعه موبایل است. محیط توسعه همچنین یک ویرایشگر عملکرد جامع با کد کامل، کد هوشمند و قابلیت های بررسی خطای آنی ارائه می کند. این نرم افزار توسعه اپلیکیشن موبایل با بهترین زبان های برنامه نویسی امروزی مانند Java/XML، C/C++، Java Console و Eclipse کار می کند.

10- زبان برنامه نویسی kotlin

Kotlin یک زبان برنامه نویسی عمومی همه منظوره، رایگان و اوپن سورس است که در اصل برای JVM (ماشین مجازی جاوا) و اندروید طراحی شده است که ویژگی های برنامه نویسی شی گرا و کاربردی را با هم ترکیب می کند که بر قابلیت همکاری، امنیت، وضوح و پشتیبانی ابزار تمرکز دارد.

کاتلین در سال 2010 در JetBrains، شرکت سازنده IntelliJ IDEA متولد شد و از سال 2012 اوپن سورس شد.

این زبان یکی از بهترین و مدرن ترین زبان های طراحی اپلیکیشن اندرویدی به شمار می رود، اگر نمی خواهید از نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید خاصی استفاده کنید، می توانید با یادگیری این زبان و استفاده از فریمورک های مختلف هر برنامه و اپلیکیشن اندرویدی که نیاز دارید طراحی نمایید.

در ادامه بهترین آموزش این زبان برنامه نویسی را قرار دادیم. این آموزش کاربردی فرادرس، تنها در 2 ساعت شما را تبدیل به یک برنامه نویس اندروید خواهد کرد.

انتخاب بهترین نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندروید

نرم افزار های طراحی اپلیکیشن اندروید ابزارهای عالی برای کمک به شما در کاهش هزینه ساخت و توسعه اپلیکیشن می باشد. اما، هر پلتفرم دارای مزایا و معایبی می باشد که با توجه به نیاز خود باید بین آن ها انتخاب کنید.

اگرچه این مواردی که ما معرفی کردیم جزو محبوب ترین نرم افزار های طراحی اپلیکشن اندروید می باشد، اما ممکن است نرم افزار های دیگری نیز وجود داشته باشد که ما در این مقاله از قلم انداخته ایم. پس سعی کنید تحقیقات خود را در مورد نرم افزار طراحی اپلیکیشن اندورد گسترش دهید تا بهترین تصمیم را برای شروع یادگیری هر یک از آن ها اتخاذ نمایید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *