تبلیغات

تبلیغات

اینماد و شرایط دریافت آن

enamad

شما برای استفاده از خدمات وب سایت‌ها، به چه چیزهایی توجه می‌کنید؟ چطور اعتماد می‌کنید؟ آیا در سایت‌های ناشناس بدون بررسی اینماد پرداخت انجام می‌دهید؟

اکثر ما تجربه خرید ناموفق از طریق وب سایت‌ها را داشته‌ایم. سایت‌هایی که گاهی عکس‌ها و محصولات آن بسیار جذاب به‌نظر رسیده و بدون بررسی اینماد اقدام به پرداخت کرده‌ایم. ثمره چنین خریدهایی معمولا عدم ارسال کالای خریداری شده یا مغایرت شدید بین عکس و کالای دریافتی است. به همین دلیل داشتن اینماد برای هر سایتی ضروری است تا اعتماد کاربر جلب شود. اینماد و شرایط دریافت آن موجب می‌شود تا فروشگاه‌های آنلاین در چارچوب خاصی فعالیت کنند و دسترسی به ماهیت فیزیکی آن‌ها و مسئولیت فروش کالا، برای شخص حقیقی یا حقوقی مشخص باشد.

اگر شما نیز دارنده وب سایت فروشگاهی هستید و می‌خواهید در خصوص مزایای اینماد و شرایط دریافت آن بیشتر بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

اینماد چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی یا E-namad معمولا برای وب سایت‌های فروشگاهی و خدماتی کاربرد دارد. در واقع، هر وب سایتی که امکان پرداخت آنلاین در آن وجود داشته باشد، باید اینماد دریافت کند.

این نماد برای کسب و کارهای اینترنتی درنظر گرفته شده است و از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک بررسی و صادر می‌شود. وب سایت‌های دارای اینماد، توانایی جلب اعتماد مشتری را دارند. در واقع، داشتن این نشان، می‌تواند خیال خریدار را راحت کند که شخص احراز هویت شده‌ای در پشت وب سایت وجود دارد که صلاحیتش برای داشتن فعالیت به عنوان یک کسب و کار اینترنتی، تائید شده است.

مزایای دریافت اینماد چیست؟

حتما برای شما نیز جالب است بدانید که مزایای دریافت اینماد چیست؟ چرا بعد از طراحی فروشگاه آنلاین، باید به فکر دریافت اینماد باشید. در ادامه به بررسی مزایای دریافت اینماد می‌پردازیم:

  • اعتمادسازی در ذهن کاربر جهت خرید و پرداخت آنلاین.
  • ایجاد فضای حرفه‌ای جهت سهولت خرید و پرداخت توسط کاربر.
  • شفاف سازی روند قیمت گذاری و پروسه فروش.
  • سهولت در دریافت درگاه پرداخت مستقیم بانکی.
  • اعتمادسازی ایمن بودن درگاه پرداخت.
  • شفاف سازی پیگیری وجه واریزی.

به طور کل، می‌توان مزایای دریافت اینماد را اعتماد سازی و آرامش ذهنی کاربر جهت خرید امن و بی‌دردسر دانست. به همین دلیل، شرکت لاگ توصیه می‌کند تا پس از طراحی سایت فروشگاهی در شیراز، تهران و تمامی شهرهای بزرگ و کوچک ایران، به فکر دریافت اینماد باشید.

 

اینماد برای چه کسب و کارهایی نیاز است؟

جالب است بدانید که اینماد برای همه صادر نمی‌شود. وب سایت و کسب و کار شما باید دارای شرایط خاصی باشد، تا امکان دریافت اینماد را داشته باشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را با دقت مرور کنید.

  • ضرورت کامل بودن و صحیح بودن مشخصات کالاها و شرح ارائه خدمات در سایت.
  • تعیین گارانتی محصولات و نحوه ارائه خدمات پس از فروش وب سایت.
  • شناسایی کامل مالک کسب و کار و احراز هویت او به همراه امکان مراجعه به محل فیزیکی شخص در صورت بروز مشکل.
  • تعیین نحوه بازگشت کالا و نحوه عودت هزینه دریافت شده از مشتری.
  • مشخص کردن امنیت سایت و تایید آن توسط موسسه یا مرکز مورد اعتماد.
  • تضمین محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی مشتریان و خریداران سایت.
همچنین بخوانید  انواع روش های کسب درآمد از سئو در سال 2023

چطور برای گرفتن اینماد اقدام کنیم؟

حتما علاقه‌مند هستید که بدانید پس از طراحی وب سایت فروشگاهی یا خدماتی، چطور می‌توانید مراحل گرفتن اینماد را طی کنید.

دسترسی به اینماد از طریق وب سایت https://reg.enamad.ir/Panel انجام می‌شود.

در این سایت ثبت نام و مدارک موردنیاز را آپلود کنید. به طور خلاصه، مراحل دریافت اینماد شامل مواردی است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  1. ثبت نام
  2. تکمیل اطلاعات (احراز اطلاعات هویتی)
  3. افزودن کسب و کار
  4. تائیدیه فنی
  5. احراز صحت اطلاعات کسب و کار(احراز آدرس محل فعالیت ، شماره تماس کسب و کار اینترنتی و احراز آدرس پست الکترونیکی
  6. تکمیل فرم نظرسنجی
  7. بررسی چک لیست الزامات نماد اعتماد الکترونیکی
  8. تعهد الکترونیکی
  9. اعطای نماد
  10. درج کد مجوز بر روی سایت

مدارک موردنیاز برای دریافت اینماد چیست؟

شما بعد از طراحی سایت فروشگاه آنلاین در شیراز یا هر شهر دیگری، احتیاج به تکمیل مدارک موردنیاز جهت دریافت اینماد دارید. به همین دلیل، توصیه می‌شود مدارک‌تان را تکمیل کرده و برای ثبت نام اقدام کنید تا زمان را ازدست ندهید. اگر به عنوان شخص حقوقی تقاضای دریافت اینماد کنید، باید نامه درخواست‌تان در سربرگ رسمی با امضا مسئول مربوطه ارائه شود. همچنین، در متن نامه، نماینده‌ای جهت درج اطلاعات اینماد معرفی می‌گردد. مدارک موردنیاز اشخاص حقوقی شامل این موارد است:

  • تصویر آگهی روزنامه رسمی
  • تصویر اصل اساسنامه
  • آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)
  • آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورت وجود)
  • آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)
  • تصویر پروانه / مجوز فعالیت (در صورت لزوم)

مدارک موردنیاز برای کسب و کارهای کوچک‌تر و اشخاص حقیقی به شرح ذیل است:

  • تصویر پروانه/ مجوز فعالیت (در صورت لزوم)
  • اسناد هویتی متقاضی (شناسنامه، کارت ملی و مدرک وضعیت نظام وظیفه) تغییر یابد

آیا دریافت اینماد هزینه دارد؟

شما برای دریافت اینماد با اعتبار 2 سال، باید مبلغ 175 هزار تومان (سال 1400) بپردازید. معمولا در صورتی که خودتان مراحل ثبت نام و دریافت را انجام دهید، هزینه تنها محدود به همین مبلغ است. اما ثبت نام توسط شرکت‌های ارائه کننده چنین خدماتی، بیشتر خواهد بود.

آیا پروانه کسب برای همه فروشگاه‌های اینترنتی الزامی است؟

جالب است بدانید، طبق قوانین اعلام شده از سوی اینماد، ارائه پروانه کسب یا دریافت آن توسط فروشگاه‌های اینترنتی، تنها شامل افرادی است که فعالیت صنفی دارند. اگر زمینه فعالیت فروشگاه اینترنتی غیرصنفی باشد، احتیاجی به اخذ پروانه کسب وجود ندارد. فهرست مشاغل صنفی در سایت اینماد ارائه شده است.

خلاصه مطلب

پیشرفت در دنیای کسب و کار امروزی، نیازمند داشتن استراتژی‌های به‌روز و خاص است. شما باید با طراحی فروشگاه آنلاین، کسب و کارتان را به‌روز کنید. همکاری با شرکت‌های حرفه‌ای مثل لاگ می‌تواند نقطه شروع موفقی برای این کار باشد. همراهی شرکت لاگ برای طراحی و پیاده سازی وب سایت، ارائه مشاوره و همچنین، محتواسازی حرفه‌ای، تمام آن چیزی که برای پیشرفت احتیاج دارید را ارائه می‌کند.

همچنین بخوانید  آشنایی با رزین

لینک کامل مقاله ای نماد:

مشاهده

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *