تبلیغات

تبلیغات

چگونه در واتساپ به تبلیغ کسب و کار خود بپردازیم؟

tablighat-whatsapp

امروزه در سرتاسر جهان همچنان با پیشرفت کسب و کارها و بیشتر شدن ارتباطات، صاحبان کسب و کار به دنبال فضایی هستند تا بتوانند به نحو احسن به تبلیغات بپردازند و خدمات خود را به جامعه معرفی کنند و تبلیغات نیازمند مخاطبان هدف زیادی می‌باشد. هرچه این تعداد بیشتر شود بازدهی تبلیغات نیز بیشتر خواهد شد. امروزه پیام رسان‌ها در بین عموم جایگاه ویژه‌ای در برقراری ارتباط دارند و یکی از مهمترین و پرطرفدارترین این پیام‌رسان‌ها واتساپ می‌باشد. دلیل اهمیت واتساپ این است که تعداد کاربران زیادی دارد و همین دلیلی برای بازدهی بیشتر تبلیغات می‌باشد. در ادامه این مقاله به روش های ارسال پیام در واتساپ می‌پردازیم. سپس محدودیت‌هایی را که واتساپ برای تبلیغات در نظر گرفته است را مورد بحث قرار می‌دهیم و برای آنها راه‌حلی بیان می‌کنیم. در آخر ابزاری را معرفی می‌کنیم که در انجام تبلیغات به ما کمک می‌کند.

چه روش هایی برای تبلیغات در واتساپ وجود دارد؟

به دو روش زیر، می‌توانید در واتساپ به تبلیغات بپردازید.

  1. تبلیغات در گروه‌های واتساپی
  2. تبلیغات در چت خصوصی
  3. شما می‌توانید تبلیغات خود را در گروه‌های پر جمعیت واتساپ ارسال کنید و محتوای خودتان را بیشتر نشر دهید. اما نکته ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که، در گروه‌ها ممکن است پیام شما در میان انبوه پیام دیگران و شلوغ بودن صفحه چت، زیاد قابل توجه قرار نگیرد. از طرفی هم بیشترین تعدادی که می‌توان در یک گروه واتساپ جای داد 256 نفر است. یعنی اگر همه این 256 نفر هم پیام شما را ببینند باز هم برای تبلیغات رقم پایینی محسوب می‌شود.
  4. بدیهی است که پیام در چت خصوصی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و تضمین دیده شدن صددرصدی دارد. به همین دلیل ارسال پیام تبلیغاتی در چت خصوصی معقول‌ترین گزینه می‌باشد.

اما نکته‌ای در اینجا مطرح می‌شود که به موانع و محدودیت‌هایی تبلیغات در واتساپ اشاره می‌کند. اگر این موانع و محدودیت‌ها را نادیده بگیرید، پیام رسان واتساپ حسابتان را مسدود خواهد کرد. در ادامه ببیشتر به این محدودیت‌ها اشاره خواهیم کرد.

سایت روکیدا

واتساپ چه محدودیت‌هایی را برای تبلیغات در نظر می‌گیرد؟

  1. محدودیت اول: اگر دقت کرده باشید زمانی که یک شخص ناشناس به شما در واتساپ پیام دهد، در صفحه چت آن شخص برای شما گزینه هایی نمایان می‌شود که یکی از این گزینه ها (Report) می‌باشد. با استفاده از این گزینه شما گزارش مزاحمت آن شماره را به واتساپ می‌دهید. اگر افراد دیگری مثل شما این گزارش مزاحمت را برای آن شماره ثبت کنند، واتساپ نسبت به او حساس می‌‍‌شود و او را مسدود خواهد کرد.

همچنین بخوانید  ویزای بشردوستانه استرالیا، خوب یا بد؟

برای راهایی از ریپورت شدن چه اقداماتی لازم است؟

  1. انتخاب مخاطب هدف مناسب برای تبلیغ :

انتخاب کردن مخاطب هدف مناسب یکی از مهمترین فاکتورها برای تبلیغ می‌باشد. اگر مخاطبی که در نظر دارید به حوزه کاری و محصولات شما علاقه‌مند باشد، قطعا مشتاقانه تبلیغ شما را مشاهده می‌کند و به احتمال زیاد ریپورتتان نمی‌کند. به چنین تبلیغی تبلیغ هدفمند گفته می‌شود زیرا مخاطب هدف درست و مرتبط با حوزه کاری شما انتخاب شده است. برای مثال اگر محتوای لوازم آرایشی را برای آقایان بفرستید هیچ بازخورد مثبتی دریافت نخواهید کرد زیرا مخاطب هدف این محتوا خانم‌ها هستند.

  1. انتخاب محتوا و متن مناسب برای تبلیغ :

باید از جذاب بودن محتوای تبلیغتان اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت مخاطب حس خوبی از تبلیغ شما دریافت نمی‌کند و فکر می‌کند برایش ایجاد مزاحمت کرده‌اید. و پیرو همین مسئله احتمال ریپورت شدنتان توسط آن مخاطب بالا می‌رود. همچنین متنی را که برای تبلیغات طراحی می‌کنید نباید لزوما تبلیغاتی باشد. از لحن گرم و صمیمانه استفاده کنید و از تاثیرات مثبت آن بر روی مخاطبان غافل نشوید.

  1. محدودیت دوم: این محدودیت فقط شامل افراد ناشناس (یعنی افرادی که شماره آنها را در مخاطبانتان ذخیره ندارید و یکبار هم باهم چت نکرده‌اید) می‌شود. اگر در طول روز به بیشتر از 100 نفر(ناشناس) پیام دهید واتساپ حساب ما را مسدود خواهد کرد. اما برای افراد آشنا (یعنی افرادی که از قبل حداقل یکبار باهم چت کرده اید) هیچ محدودیتی در نظر ندارد.

برای اینکه محدودیت روزانه واتساپ شامل حال ما نشود چه باید کرد؟

همانطور که مطرح کردیم اگر بخواهیم به صورت انبوه در واتساپ تبلیغاتی انجام دهیم، واتساپ با اعمال محدودیت‌هایی که برای این کار در نظر دارد موجب بسته شدن حسابمان می‌شود. اما راه حل این مشکل چیست؟
فرض کنید در یک روز قصد ارسال پیام به 1000 شماره را دارید اما این کار عواقبی همچون مسدود شدن حسابتان را در پی دارد. برای جلوگیری از این اتفاق باید از 10 خط استفاده کنید. یعنی با هر خط به 100 شماره پیام دهید تا تعداد پیامتان به 1000 برسد. برای داشتن 10 خط میتوانید از سایتهای مختلف شماره مجازی خریداری کنید.

همانطور که می‌دانید، در تبلغیات نیازمند تعداد شماره‌های بیشتری هستیم تا در تبلیغات بالاتری دریافت کنیم. باتوجه به شرایطی که بیان کردیم، تبلیغات در چت خصوصی اثر بخشی بیشتری نسبت به گروه‌های واتساپی دارد. بنابراین اگر بتوانیم از اعضای گروه‌های واتساپ به منظور تبلیغات در چت خصوصی استفاده کنیم مطمئنا روش معقولی می‌باشد. اما برای این کار نیاز داریم شماره اعضاء را از گروه ها استخراج کنیم و انجام چنین کاری بصورت دستی زمان‌بر خواهد بود به همین دلیل به ابزاری نیاز داریم تا شماره اعضاء را از گروه‌های واتساپ استخراج کند و به همه آنها با خط های مختلف پیام دهیم. این ابزار به ما کمک می‌کند تا سریعتر این کار را انجام دهیم.

همچنین بخوانید  بازاریابی عصبی چیست؟ مهم ترین نکات نورو مارکتینگ در سال 2021

چه ابزاری می‌تواند به ما کمک کند و تبلیغات را بطور خودکار انجام دهد؟

ابزار‌هایی وجود دارند که به ما کمک می‌کنند و قابلیت خودکارسازی تمام مراحل تبلیغات را دارند. درواقع این ابزارها، به‌صورت نرم‌افزارها و ربات‌هایی عرضه می‌شوند که به کمک آنها می‌توانید به معرفی کسب و کار خود بپردازید.

  • این نرم‌افزارها شماره افرادی را که در گروه‌های واتساپ حضور دارند را استخراج می‌کنند و در قالب یک فایل اکسل به شما تحویل می‌دهند.
  • اگر شماره مخاطبین هدف و متن پیام مورد نظرتان را در اختیار این ربات‌ها قرار دهید، عملیات ارسال پیام انبوه را برای شما انجام می‌دهند.
  • این نرم‌افزارها با چندین خط به واتساپ وصل می‌شود و با هر خط تعداد مشخصی از ارسال هارا انجام می‌دهند و بطور خودکار خط ها را تعویض می‌کنند.
  • این نرم‌افزار ها به غیر از ارسال متن قابلیت ارسال عکس، ویدئو، فایل، ایموجی و… را دارند.

سایت روکیدا

یکی از بهترین و کاربردی‌ ترین نرم‌افزارها، ربات تبلیغات در واتساپ کاربر مجازی می‌باشد که محصول شرکت بهسازان مجازی است. شرکت بهسازان مجازی یک شرکت ایرانی می‌باشد که در بازار بین‌المللی نیز استقبال خوبی از آن شده است. اگر این پکیج را تهیه کردید می‌توانید از فیلم‌های آموزشی که در این پکیج قرار دارند استفاده کنید و همچنین از پشتیبانی 24 ساعته نرم‌افزار بهره‌مند شوید.

منبع سایت روکیدا

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *