تبلیغات

تبلیغات

استراتژی لینک بیلدینگ در سئو

linkboulding

هنگامی که صفحات شما پیوندهایی دارد که به آن اشاره می کنند، چه لینک های داخلی یا خارجی باشند، احتمالاً ترافیک ارگانیک از گوگل بهبود می یابد. هم از کاربرانی که روی آن لینک ها در سایت های خارجی کلیک می کنند و هم از موتورهای جستجو که در وب می خزند و محتوای شما را پیدا می کنند. استفاده از استراتژی های مختلف ساخت لینک سئو می تواند رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو و ترافیک کلی را بهبود بخشد.

 

لینک بیلدینگ چیست؟

برخی از پیوندها توسط شما ایجاد شده اند. آنها عمدتاً پیوندهای داخلی هستند . اما برخی از لینک ها توسط دیگران ایجاد می شوند. اینها بک لینک نامیده می شوند و بخش بزرگی از یک کمپین سئو قوی هستند. برای مثال، شاید وبلاگ نویس دیگری محتوای شما را دوست داشته باشد و پیوندی به آن در وب سایت خود قرار دهد. سپس کاربران آنها روی آن کلیک کرده و به سایت شما می روند زیرا آن سایت دیگر اساساً می گوید “این محتوا خوب و ارزشمند است.”

به همین دلیل، می توانید با بهبود کیفیت محتوای خود، بک لینک ها را افزایش دهید.

علاوه بر عنصر انسانی، موتورهای جستجو هنگام تصمیم گیری در مورد رتبه بالای صفحه، به محتوای صفحه نیز نگاه می کنند. خزنده‌های موتور جستجو توجه می‌کنند که آیا کلمات کلیدی این دو صفحه به یکدیگر مرتبط است یا خیر. همچنین تعداد وب سایت های دیگری که به آن لینک داده اند و کیفیت آن سایت ها نیز در نظر گرفته شده است. به همین دلیل است که باید برای استراتژی لینک سازی خارجی برنامه داشته باشید.

ما روش کار را به صورت زیر تعریف می کنیم.

 

1. محتوا با کیفیت (محصول و خدمات متمایز) زیادی ایجاد کنید.

اینجا جایی است که باید کاربر و موتور جستجو را قانع کنید که این صفحه به درد شما می‌خورد.

 

2. از سئو تکنیکال مطمئن شوید.

توجه کنید که موارد و نکات سئو تکنیکال مثل SSL / سرعت سایت / رسپانسیو و… را رعایت کرده اید.

3. لینک سازی خارجی را شروع کنید.

الف: پست مهمان منتشر کنید.

پست مهمان زمانی است که برای وب سایت دیگر و مرتبطی محتوا ارائه می دهید. برای اینکه این کار در یک استراتژی بک لینک کار کند، باید مطمئن شوید که محتوا را کپی نمی‌کنید. در نهایت یک لینک به وب سایت شما باید در انتهای مقاله گنجانده شود. نکته کلیدی در اینجا این است که وقتی نوبت به رسانه هایی می‌شود که به عنوان میزبان وبلاگ انتخاب می کنید و محتوایی که برای آنها می نویسید، روی کیفیت تمرکز کنید. در غیر این صورت، می توانید به جای کمک به رتبه خود به آن آسیب وارد کنید.

همچنین بخوانید  طراحی سایت بهترین روش برای معرفی خدمات و محصولات شما

 

ب: بر ایجاد روابط تمرکز کنید

وقتی با وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های صنعتی تماس می‌گیرید تا چیزی را که به تازگی ساخته‌اید تبلیغ کنید، مانند یک مقاله آموزنده یا یک مطالعه موردی، ممکن است پیوندی از آن دریافت کنید. با این حال، هدف بلندمدت شما باید پرورش یک رابطه مداوم باشد، خواه بک لینک در حال حاضر ظاهر شود یا نه. در آینده، آن برند ممکن است مراقب کاری باشد که شما انجام می‌دهید، درباره کسب‌وکارتان با دیگران صحبت کند، تا از شما مصاحبه بکند، از شما درخواست کند که یک پست مهمان بنویسید و غیره.

همچنین، علاوه بر ایجاد روابط با سایر متخصصان در حوزه کاری خود، با مخاطبان خود تعامل و تعامل داشته باشید. این تاکتیک یک شبه جواب نمی‌دهد، اما مطمئناً می‌توانید امروز را با معرفی از طریق ایمیل، ارتباط با افراد در رسانه‌های اجتماعی و گذاشتن نظرات واقعی در مورد محتوایی که دیگران تولید می‌کنند، شروع کنید. به دلیل ارتباط شخصی، احترام متقابل، و قدردانی از محتوای شما، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که افراد در شبکه شما به محتوای شما لینک دهند.

 

ج: به دنبال ذکر نام تجاری خود بدون پیوند باشید

اصلاح پیوند (Link reclamation) زمانی است که نام تجاری خود را پیدا می کنید که به سایت شما پیوند داده نشده است. تعدادی ابزار وجود دارد که به شما در این امر کمک می کند، مانند BuzzSumo، همچنین می‌توانید از چیزی ساده (و رایگان) مانند Google Alerts استفاده کنید. وقتی اشاره ای پیدا کردید که پیوندی ندارد (منشن برند mention brand)، برای درخواست پیوند با مالک وب سایت تماس بگیرید.

در مورد لینک‌های منفی اسپم که نمی‌خواهید با برند شما مرتبط شوند، می‌توانید بک لینک‌ها را با ابزارهای گوگل رد کنید. با انجام این کار، نسبت لینک های مثبت به منفی را افزایش می دهید که در اصل همانند ساخت یک لینک جدید است.

 

چ: از روش های ارزان (از نظر ارزش نه هزینه) برای دستیابی به بک‌لینک اجتناب کنید

منظور ما از “ارزان” از نظر ارزش ارزان است، نه هزینه! تبادل لینک (2طرفه) در مقیاس بزرگ انجام ندهید. منظور این است به وب سایت دیگری نگویید من برای شما لینک سازی میکنم و شما برای من! به جای این روش از روشهای 3 طرفه و 4 طرفه استفاده کنید. یعنی سه یا چهار وب سایت که به صورت چرخشی به یکدیگر لینک می‌دهند.

البته به دلیل پیچیدگی و دشواری، برای اینکار می‌توانید از ابزار لینک سازی نت پارک کمک بگیرید. این یک ابزار بومی و ایرانی است.

همچنین بخوانید  رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد + معرفی منابع آموزش رپورتاژ آگهی

 

ح: از ابزار ایرانی نت پارک برای لینک سازی کمک بگیرید.

این ابزار به سادگی با هزینه پایین لینک سازی چند طرفه را برای شما انجام میدهید.

در واقع به جای اینکه بروید با یک سایت تبادل لینک کنید (که در ابعاد زیاد مضر هم خواهد بود):

Site A <> Site B

شما از روش چند طرفه استفاده می کنید.

Site A > Site B > Site C > Site D….

نت پارک یک شبکه برای اشتراک گذاری رپورتاژ آگهی است. در واقع یک سایت مرتبط با محتوای رپورتاژ شما، میزبان شما خواهد شد و شما هم میزبانی یک رپورتاژ از سایتی دیگر را به عهده خواهید گرفت.

لینک بیلدینگ

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *