تبلیغات

تبلیغات

اهمیت نان خانگی در برابر جلوگیری از کرونا!!!

bread-n

با توجه به اوج گیری دوباره ی ویروس کرونا و شیوع امیکرون، سویه جدید این بیماری، توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از گذشته حائز اهمیت می باشد به خصوص که سویه ی جدید این ویروس بر روی سطوح نیز ماندگاری داشته و به همین دلیل این موضوع اهمیت پخت نان خانگی در برابر جلوگیری از کرونا را بیش تر خواهد کرد. بهتر است برای جلوگیری از گسترش این ویروس تا جای ممکن اقدام به آماده سازی و پخت غذا و نان در منزل کرده و یا از محیط هایی اقدام به خریداری اقلام خوراکی نمایید که ضمن رعایت کامل پروتکل ها توسط کارکنان، از تجهیزات و لوازم کاملا بهداشتی نیز استفاده شود.

در ادامه به معرفی تجهیزات ضروری برای تهیه ی نان خانگی با طعمی مطلوب و لذیذ خواهیم پرداخت.

دستگاه خمیر گیر

دستگاه خمیر گیر یا میکسر خمیر به منظور آماده سازی خمیر انواع نان، کلوچه، خمیر پیتزا، نان های محلی و… به کار رفته می شود، این دستگاه در حجم و ظرفیت های مختلفی به بازار عرضه شده و افراد می توانند با توجه به حجم کاری خود از ظرفیت دلخواه استفاده نمایند.

نکته ی مهم در استفاده از دستگاه خمیر گیر ، آماده سازی خمیر به صورت کاملا بهداشتی و اتوماتیک بدون دخالت دست می باشد که این امر باعث جلوگیری از انتقال ویروس خواهد شد، جداسازی دیگ از بدنه ی دستگاه برای شست و شو و ضد عفونی کردن از دیگر مزایای این محصول به شمار می رود.

استفاده از خمیر گیر برای کسب و کارهایی که به رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیت می دهند بسیار مناسب بوده این کسب و کارها می توانند با ابعاد سفارشی خود اقدام به تهیه ی این محصول کنند. وجود پاروهایی مرغوب و بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ همگی علاوه بر بهداشتی بودن محصول باعث شست و شوی آسان خمیر گیر شده است.

نان خانگی

خمیر پهن کن

یکی دیگر از تجهیزات مناسب برای تهیه ی انواع نان و کلوچه، دستگاه خمیر پهن کن می باشد که به منظور پهن کردن چانه های خمیر در ضخامت های متنوع می توان از آن استفاده کرد.

نکته ی مهم در ساخت دستگاه خمیر پهن کن ابعاد مناسب آن می باشد که به صورت رومیزی بوده و می توان در محیط های مختلف از جمله مصارف خانگی از آن استفاده کرد.

خمیر پهن کن ابتکار استیل دارای غلتک هایی است که می توان آن ها را به هم نزدیک یا دور کرده و نان هایی با ضخامت های مختلف آماده کرد، به منظور حفظ بهداشت و تماس کمتر دست با خمیر نوار نقاله ای برای این محصول قرار داده شده است که خمیر بعد از آماده سازی بر روی آن قرار می گیرد. خمیر پهن کن های تولید شده توسط مجموعه ی ابتکار استیل در قطرهای مختلف و به دلخواه مشتری عرضه می شود. از دیگر نکات مثبت این دستگاه می توان به مصرف کم برق و بدنه ی استیل آن اشاره کرد که نظافت و شست و شو را آسان می کند.

همچنین بخوانید  علائم بارداری پسر در ماه اول بارداری

نان خانگی

تنور گازی

و در نهایت برای پخت نان، نیاز به وسیله ای مناسب می باشد، تنور گازی یکی از تجهیزاتی است که به دلیل دارا بودن پایه های چرخ دار حمل و نقل آن آسان بوده و می توان برای پخت نان در نانوایی ها، کلوچه فروشی ها، نان سنتی و منازل از آن استفاده کرد. با کمک تنور گازی می توان 5 تا 7 عدد قرص نان را به صورت همزمان آماده کرد، بخش داخلی این تنور از گِل مرغوب پوشانیده شده و این باعث می شود نانی با عطر و طعم بی نظیر پخت کنید.

بدنه ی بیرونی این تنور نیز از استیل ضد زنگ ساخته شده و این امر نظافت و ضد عفونی محصول را ساده می کند.

به طور کلی خریداری تجهیزات مناسب به جهت حفظ سلامت و جلوگیری از انتشار ویروس برای آماده سازی غذاها در منزل و یا کسب و کارهای مختلف اهمیت بالایی دارد، پس بهتر است برای حفظ سلامت خود و دیگران ضمن رعایت پروتکل از تجهیزات بهداشتی و قابل شست و شو استفاده کنیم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *