تبلیغات

تبلیغات

آیا ویزای تحصیلی کانادا قابل تمدید است؟

visa-tamdid

چطور می‌توانیم ویزای تحصیلی کانادا را تمدید کنیم؟ برای تمدید ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی لازم است؟ شرایط و مراحل تمدید ویزای تحصیلی کانادا را اینجا بخوانید.

ویزای تحصیلی کانادا این اجازه را به شما می‌دهد که برای مدت زمان مشخصی در خاک این کشور حضور داشته باشید. اما بعد از پایان اعتبار ویزای تحصیلی باید نسبت به ترک کشور کانادا اقدام کنید. ممکن است شما به هر دلیلی قصد داشته باشید مدت زمان بیشتری در کانادا بمانید و در نتیجه نیاز به تمدید ویزای تحصیلی خواهید داشت. برای تمدید ویزای تحصیلی کانادا باید شرایط مشخصی را داشته باشید که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

شرایط تمدید ویزای تحصیلی کانادا

خب قطعا انتظار ندارید که هر وقت دلتان خواست، بتوانید به راحتی ویزای تحصیلی خود را تمدید کنید. برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را تمدید کنید باید شرایط مشخصی را داشته باشید. اول اینکه بهتر است بدانید، منظور از تمدید ویزای تحصیلی در واقع تمدید کردن مجوز تحصیل یا همان Study permit است. این مجوز دارای اعتبار معینی است که در یک تاریخ مشخص منقضی می‌شود. بنابراین اگر قصد اقامت طولانی مدت‌تری دارید باید نسبت به تمدید مجوز خود اقدام کنید.

مهم ترین شرط برای تمدید ویزای تحصیلی کانادا این است که همچنان دانشجو باشید و وضعیت اقامت موقت خود را به عنوان یک دانشجو حفظ کرده باشید. در غیر این صورت، ویزای تحصیلی شما تمدید نخواهد شد. موضوع بعدی که از اهمیت زیادی برخوردار است، ثبت درخواست تمدید ویزا حداقل 30 روز قبل از انقضای ویزای فعلی است. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است با مشکل مواجه شوید و مجبور به تجدید ویزای خود شوید که دردسرهای خاص خود را دارد.

ویزا کانادا

مراحل تمدید ویزای تحصیلی کانادا

همانطور که گفته شد باید حداقل 30 روز قبل از انقضای مجوز تحصیل نسبت به تمدید آن اقدام کنید. برای تمدید ویزای تحصیلی کانادا مراحل زیر را دنبال کنید:

1- یک حساب کاربری در سایت اداره مهاجرت کانادا ایجاد کنید.

2- فرم های مربوطه را که در آنها سولات مختلفی از شما پرسیده شده را تکمیل کنید.

3- مدارک مربوط به تمدید ویزای تحصیلی کانادا را آپلود کنید.

4- فرم درخواست تمدید ویزای تحصیلی را تکمیل کنید.

5- درخواست و مدارک خود را یک بار دیگر چک و ثبت نهایی کنید.

درخواست تمدید ویزای تحصیلی کانادا را به صورت کاغذی هم می‌توانید انجام دهید اما همانطور که اداره مهاجرت این کشور هم توصیه کرده، بهتر است درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. هزینه تمدید ویزای تحصیلی 15 دلار کاناداست که در صورت نیاز به بیومتریک باید 85 دلار دیگر هم به این مبلغ اضافه کنید.

همچنین بخوانید  با استفاده درست از اینترنت به ثروت رسیدم

مدارک لازم برای تمدید ویزای تحصیلی کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • نامه پذیرش تحصیلی
  • فرم تکمیل شده درخواست تمدید ویزای تحصیلی کانادا
  • فایل اسکن شده مدارک تحصیلی
  • کارت بانکی بین المللی معتبر برای پرداخت هزینه تمدید ویزا
  • فایل اسکن شده پاسپورت
  • عکس دیجیتال
  • نامه درخواست تمدید ویزای تحصیلی شامل شرح دلایل تمدید
  • مدارک تمکن مالی یا گواهی حمایت مالی نشان دهنده توانایی مالی متقاضی برای پرداخت هزینه تحصیل

بهتر است قبل از شروع فرآیند ثبت درخواست تمدید ویزا، راهنمای مربوط به این موضوع را در سایت اداره مهاجرت کانادا بخوانید. این راهنما تمامی دستور العمل‌های مربوط به تمدید ویزای تحصیلی را با جزئیات شرح داده است.

بعد از ثبت درخواست باید منتظر بمانید که درخواست شما توسط اداره مهاجرت بررسی شود. در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا نمی‌توان زمان دقیقی را برای بررسی مشخص کرد اما به طور معمول انجام این کار حدودا 45 روز طول خواهد کشید.

در صورتی که درخواست تمدید ویزای تحصیلی شما مورد تایید اداره مهاجرت قرار بگیرید، مجوز تحصیلی شما به آدرس پستی‌ که قبلا ثبت کرده بودید ارسال خواهد شد. در صورتی که آدرس شما تغییر کرد حتما آن را در سایت اداره مهاجرت ثبت کنید. با داشتن استادی پرمیت معتبر می‌توانید شماره بیمه اجتماعی (SIN) و همچنین برنامه خدمات پزشکی (MSP) خود را نیز تمدید کنید.

ویزا کانادا

تمدید ویزای تحصیلی کانادا بعد از منقضی شدن

در صورتی که به هر دلیلی در زمان خودش موفق به ثبت درخواست تمدید ویزای تحصیلی نشوید، ممکن است مجوز تحصیل شما باطل شود. اما این موضوع قطعی نیست و شاید حتی بعد از منقضی شدن ویزای تحصیلی هم بتوانید ویزای خود را تمدید کنید.

در چنین شرایطی می‌توانید یک درخواست را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کرده و در آن توضیح دهید که به چه علتی در زمان مقتضی نسبت به تمدید اقدام نکرده‌اید. اگر دلایل شما برای اقامت بیش از حد مجاز در کانادا منطقی باشد، ممکن است همچنان شانسی برای تمدید ویزا داشته باشید. اما دقت کنید که این موضوع معمولا شامل مواردی می‌شود که دانشگاه محل تحصیل شخص از  لیست DLI خارج شده باشد.

اما اگر به دلایل دیگر نسبت به تمدید ویزا اقدام نکرده باشید، وضعیت خود را به عنوان یک دانشجو از دست خواهید داد و تا زمانی که وضعیت خود را بازیابی نکنید، امکان تحصیل در کانادا را نخواهید داشت. برای بازگرداندن وضعیت نیز 90 روز فرصت دارید و باید هزینه 200 دلاری را بپردازید.

توصیه می‌کنیم حتما یک ماه قبل از زمان انقضای مجوز تحصیل برای تمدید آن اقدام کنید تا دچار دردسرهای بزرگ نشوید. ضمنا اگر درخواست خود را قبل از انقضای ویزای تحصیلی ثبت کرده باشید، مشکلی برای اقامت در کانادا حتی پس از انقضا هم نخواهید داشت. در واقع تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا در حال بررسی درخواست شماست، مشکلی برای ماندن در کانادا ندارید.

همچنین بخوانید  انتخاب روغن موتور خوب به گزارش پترونام سهند و رسانه‌ها

مجوز تحصیل در کانادا برای مدت زمان مشخصی صادر می‌شود که این موضوع به مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. بعد از پایان مدت اعتبار باید برای تمدید مجوز خود اقدام کنید. در صورت انجام ندادن به موقع این کار با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد و حتی ممکن است مجبور به ترک کانادا شوید. بنابراین حتما درخواست تمدید ویزای تحصیلی کانادا را به موقع ثبت کنید. اگر در این زمینه سوال یا ابهامی دارید می‌توانید با کارشناسان لتسگویونی تماس بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *