تبلیغات

تبلیغات

برای ثبت تغییرات شرکت چه مدارکی لازم است؟

sabt-brand

شرکتها بعد از مدتی فعالیت، لزوما ممکن است جهت بسط و گسترش حیطه کاری و یا برای ساماندهی مطلوب فعالیت خود، اقدام به انجام تغییراتی در واحدهای تولیدی یا خدماتی خود کنند. برای ثبت تغییرات شرکت، علاوه بر صورتجلسات مجامع عمومی و فوق العاده، مدارکی لازم است که به آنها اشاره می شود.

برای ثبت تغییرات شرکت، چه مدارکی لازم است؟

 

برای مشاوره در زمینه ثبت شرکت و ثبت تغییرات ان با مشاورین ثبت ونک در تماس باشید.
02187790

ثبت تغییرات شرکت، با هماهنگی اداره ثبت شرکتها

تصمیم گیری در خصوص تغییرات شرکت، از جمله موارد مهمی است که برای انجام آن، کلیه اعضاء ذی حق امضاء در شرکت باید با آن موافقت داشته باشند، در غیر اینصورت ثبت تغییرات شرکت صورت نخواهد گرفت.
بعد از تصمیم و موافقت همه سهامداران یا شرکای شرکت مبنی بر انجام تغییر یا تغییرات لازم، اکنون برای فرآیند ثبت تغییر شرکت، مدارک زیر باید تهیه و با روش تعریف شده در قانون، به اداره ثبت شرکتها تحویل گردد.
بدیهی است که هرگونه تغییرات رخ داده در شرکت، باید به اطلاع اداره ثبت شرکتها برسد، در غیر اینصورت صورتجلسات تغییر و تغییرات ایجاد شده در شرکت، فاقد اعتبار رسمی و قانونی خواهد بود.

  • صورتجلسه مربوط به تغییرات شرکت که در آن نوع تغییر یا تغییرات، مشخص شده باشد و امضاء همه افراد دارای حق امضاء در ذیل آن درج شده باشد.
  • ارائه اساسنامه شرکت
  • رونوشت شناسنامه و کارت ملی تمام سهامداران و شرکای شرکت
  • ارائه یک نسخه از روزنامه رسمی که در آن آخرین تغییرات یا  ثبت شرکت، چاپ شده باشد.

نهادهای تصمیم گیرنده جهت ثبت تغییرات شرکت

تغییرات در شرکت ممکن است با تصمیمات مجاری مختلفی از جمله صورتجلسه تغییرات بوسیله صورتجلسه مجامع عمومی عادی و یا فوق العاده که تصمیمات هر کدام آنها دارای اعتبار می باشد، صورت بگیرد. در این خصوص؛ نکاتی مهم از فرآیند ثبت تغییرات در شرکت، جهت اطلاع و آگاهی شما که متقاضی ثبت تغییرات در شرکت خود می باشید، ارائه می دهیم. اولین گام ثبت صورتجلسه است.

ثبت تغییرات شرکت

 

چنانچه شرکتها تصمیم به انجام تغییرات داشته باشند؛ می بایست هر نوع تصمیم گیری در خصوص تغییر نام و موضوع فعالیت شرکت و یا تغییر اعضاء هیئت مدیره و سهامداران، در مجامع عمومی عادی و فوق العاده، صورتجلسه گردد. بنابراین ابتدا باید دید برای هر تغییری نیاز به کدامیک از مجامع دو گانه و با چند صورتجلسه دارد.

انواع صورتجلسات ثبت تغییرات شرکت

همانطور که گفته شد برای انجام ثبت تغییرات شرکت، نیاز به صورتجلسه است. این صورتجلسه به دو طریق می تواند ثبت شود.

همچنین بخوانید  این تکنیک در حوزه ی لوستر مرا پولدار کرد

1- صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در مجمع عمومی عادی. این مجمع که مطابق اساسنامه شرکت، بطور سالیانه و با حضور همه سهامداران برگزار می شود، تصمیمات مدیران شرکت و امورات انجام شده طی یکسال گذشته در شرکت را به اطلاع و سمع اعضاء می رساند.
سهامداران نیز که در این مجمع فرصت ابراز نظرات خود در خصوص موارد طرح شده در جلسه را پیدا می کنند آن را به بحث و تبادل نظر می گذارند تا اگر مورد قبول اکثریت اعضاء قرار گرفت در صورتجلسه قید گردد.
در این مجمع چنانچه موضع انجام تغییرات در شرکت در دستور جلسه لحاظ شده بود؛ به موارد مطرح شده پرداخته می شود و در نهایت اگر انجام تغییری تصویب شد، مصوبه آن صورتجلسه می گردد.

2- صورتجلسه ثبت تغییرات شرکت در مجمع عمومی فوق العاده.
در مجمع عمومی عادی همه اعضاء و سهامداران می باید حضور داشته باشند؛ اما در مجمع عمومی فوق العاده، حضور نصف به علاوه یک سهامداران دارای حق رای، به جلسه رسمیت می دهد.
چنانچه تعداد نفرات در جلسه به حد نصاب نرسید، موضوع دعوت می باید برای بار دوم در روزنامه های کثیرالانتشار، آگهی شود. برای تصویب تغییرات در شرکت نیز، نیاز به آرای دو سوم حاضرین دارای حق رای در جلسه می باشد.  

ثبت تغییرات شرکت

 

برای ثبت تغییرات شرکت با ثبت ونک همراه باشید

لازم به ذکر است هرگونه تغییرات بدون تامل در شرکتها؛ ممکن است باعث خدشه وارد کردن به اعتبار آنها نزد نهادها و سازمانهایی که در رابطه کاری با آنها هستند شود؛ لذا اکیدا از تغییراتی که بی تدبیرانه ثبت می گردد، باید خودداری نمود. به این خاطر به شما توصیه می کنیم که قبل از انجام هرگونه تصمیم برای ثبت تغییرات شرکت، از نظرات و راهنمایی های مشاوران و کارشناسان ما بهره مند گردید.
شرکت ثبت ونک به همراه مشاوران و کارشناسان خبره خود، آماده است تا در تمامی مراحل مربوط به ثبت تغییرات شرکت، در کوتاه ترین زمان ممکن، شما را در انجام این کار یاری کند.
توصیه ما به شما این است که در این مرحله از کار، با کارشناسان خبره ما مشورت کنید؛ تا آنها در سریع ترین زمان، کوتاه ترین راه مربوط به ثبت تغییرات شرکت شما را به آسانی به انجام برسانند.

کارشناسان ما از صفر تا صد انجام ثبت تغییرات شرکت شما، با انجام تمامی امور اداری، این امکان را به شما می دهند تا رضایت خاطرتان با بهترین کار ممکن، حاصل گردد. امیدواریم تا به اینجا؛ موارد ارائه شده در خصوص ثبت تغییرات شرکت برای شما مفید بوده باشد. با شماره تماس و آدرس اینترنتی زیر، با ما تماس و ارتباط برقرار کنید. اپراتورهای حرفه ای شرکت ثبت ونک در تمام ساعات اداری، آماده هدایت شما به بخش مشاورین ما می باشند.

همچنین بخوانید  چگونه یک برنامه ‌نویس شویم؟ برنامه ‌نویسی را از کجا شروع کنیم؟

02187790

www.vanak.org
www.nikregister.com
www.vanak.ir

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *