تبلیغات

تبلیغات

چگونه در متاورس دیسنترالند زمین و ملک مجازی بخریم؟

metavors

تا چند سال پیش، سرمایه گذاری در ملک و املاک مجازی تا حدودی مضحک به نظر می‌رسید. اما امروزه داستان کمی فرق کرده است. اکنون شما می‌توانید قطعات زمین و ملک مجازی را در دنیاهای متاورس مانند دسنترالند (MANA) و سندباکس (SAND) خریداری کرده و از خرید و فروش این زمین‌ها یا بازی در آن‌ها کسب سود کنید. در این مقاله به طور کامل، نحوه خرید زمین در متاورس را آموزش می‌دهیم.

متاورس چیست؟

متاورس (Metaverse) را نسل بعدی و آینده اینترنت امروزی می‌دانند. متاورس دنیایی است که واقعیت مجازی (Virtual Reality)، واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت تعمیم‌یافته یا گسترده (Extended Reality) را با یکدیگر ترکیب می‌کند و افراد می‌توانند در آن به کار، بازی و زندگی دیجیتال بپردازند.

در نتیجه این اتفاق، سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتری به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری در این فضای رو به رشد هستند. خرید زمین و ملک مجازی در دنیاها و بازی های دیجیتال متاورس یکی از این فرصت‌هاست.

چرا Metaverse مهم است؟

دنیای مجازی متاورس قابلیت تبدیل شدن به یک صنعت تریلیون دلاری را دارد؛ دنیایی برای سرگرمی، تبلیغات و حتی برای برخی، مکانی برای کار کردن. Metaverse توسعه‌دهنده اینترنت نیست، بلکه جانشین آن است و قرار است با استفاده از بلاک چین و برنامه‌های غیر متمرکز ساخته شود.

زمین مجازی در دنیای متاورس چیست و چرا سرمایه‌گذاران در حال خرید آن هستند؟

اولا، املاک و مستغلات یکی از محبوب‌ترین کلاس دارایی‌ها در دنیا هستند که اکنون در حوزه دیجیتال هم ظاهر شده‌اند. قطعات مجازی زمین در پلتفرم‌های متاورس به صورت توکن غیر قابل تعویض (NFT) فعالیت کرده و امکان مالکیت زمین را برای خریدار آن فراهم می‌کنند. درست مانند زمین واقعی و فیزیکی، املاک مجازی نیز به صورت قطعه فروخته شده و با ارز مختص آن قابل خریداری است. امروزه، قابلیت خرید املاک مجازی در جهان‌های متاورس مختلف وجود دارد.

دسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) از جمله این دنیاهای محبوب هستند. رمز ارز محلی در دیسنترالند مانا (MANA) و در سند باکس توکن سند (SAND) نام دارد. با استفاده از این ارزهای دیجیتال شما می‌توانید به خرید زمین و ملک مجازی در این بازی های متاورس به نام LAND بپردازید. تا کنون زمین‌های مجازی در این پلتفرم‌های متاورس به ارزش صدها هزار دلار به فروش رسیده‌اند. در ماه ژوئن سال جاری (تیر 1400)، یک تکه زمین در دیسنترالند به قیمت بالای 900,000 دلار فروخته شد. این تنها یک نمونه از این دست است. در سایه افزایش علاقه به حوزه متاورس، آینده بالقوه نرخ بازگشت سرمایه در زمین‌های مجازی برای سوداگران حوزه رمز ارزها بسیار روشن به نظر می‌رسد.

همچنین بخوانید  دانشمند داده کیست؟ + تفاوت علم داده و یادگیری ماشین

ثانیا، سرمایه‌گذاران قادر به استفاده و کسب درآمد از تکه‌های مجازی ملک خود هستند: اگر مالک یک زمین مجازی در بازی های متاورس هستید، می‌توانید به میزبانی رویدادها یا جشن‌ها در زمین خود پرداخته و از افراد مایل به شرکت در آن‌ها پول دریافت کنید. مثلا، رپر آمریکایی اسنوپ داگ، یک جشن اختصاصی را با هدف بازسازی عمارت خود در دنیای واقعی در پلتفرم NFT سندباکس میزانی کرد. شرکت‌کنندگان برای ورود به این جشن به توکن ان اف تی به عنوان بلیت نیاز داشتند.

ثالثا، سرمایه‌گذاران قادر به تولید درآمد منظم از زمین‌های مجازی هستند. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از NFTها در ملک مجازی خود یک خانه ساخته و با اجاره آن ماهانه پول دریافت کنید. یا مثلا یک نمایشگاه هنری توکن غیر مثلی برگزار کرده و فضای داخل آن را به هنرمندان جدید برای نمایش آثار خود در متاورس‌ها اجاره دهید.

آیا باید در ملک و املاک مجازی در بازی های متاورس سرمایه گذاری کرد؟

تا به امروز، بازار مستغلات مجازی تنها یک جهت را در پیش گرفته و آن هم مسیر صعود بوده است. خرید ملک و زمین مجازی که با علاقه سرمایه‌گذاران فضای وب3 و ورود شرکت فیسبوک به حوزه متاورس سرعت گرفت، می‌تواند به یک کلاس دارایی پرسود تبدیل شود. با این حال، درست مشابه دیگر سرمایه‌گذاری‌ها، نباید بیشتر از آنچه را که قادر به از دست دادن هستید، در این فضا سرمایه گذاری کنید.

با اینکه رشد چشم‌گیر بازار مستغلات مجازی غیر قابل انکار است، اما سرمایه‌گذاران به دلیل نسبتا جدید بودن این بازار باید اهتمام لازم را به خرج داده و پیش از خرید، تحقیقات کاملی را انجام دهند.

چگونه در متاورس دیسنترالند زمین و ملک مجازی بخریم؟

دسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر بلاک چین است که امکان خرید زمین، انجام بازی، میزبانی رویدادها و تعامل با دیگر بازیکنان به طرق مختلف را فراهم کرده است. در زیر، مراحل گام به گام خرید مستقیم زمین و ملک مجازی در بازارچه متاورس دیسنترالند را آموزش می‌دهیم.

نصب کیف پول ارز دیجیتال

بدون پول نمی‌توانید یک ملک را در دنیای واقعی بخرید. همین امر در دنیای متاورس هم صادق است، اما تفاوت اصلی این دو جهان، نیاز به یک کیف پول دیجیتال برای خرید مستغلات مجازی است.

متاورس دیسنترالند

خرید ارز دیجیتال MANA

پس از ساخت و نصب کیف پول متاماسک، برای خرید تکه‌های زمین مجازی به ارز دیجیتال پلتفرم متاورس مورد نظر مانند MANA در دیسنترالند و SAND در سندباکس نیاز دارید.

همچنین بخوانید  مشاوره خانواده تلفنی

مراجعه به مارکت‌پلیس دیسنترالند

پس از ارسال ارز به والت، حال باید وارد صفحه Decentraland Marketplace شوید. برای فعالیت در این پلتفرم، باید یک والت ارز دیجیتال مانند متامسک را به آن متصل کنید. برای این کار، از گوشه راست بالای صفحه روی “Sign in” کلیک کنید.

متاورس دیسنترالند

سپس روی “Connect” کلیک کرده و ولت Metamask را از بین گزینه‌ها انتخاب نمایید.

متاورس دیسنترالند

خرید LAND

حال با کلیک روی “Start Browsing” وارد صفحه خرید ملک و دیگر آیتم‌ها در متاورس بازی دسنترالند می‌شوید.

متاورس دیسنترالند

سپس یک سری تب مانند LAND ،Collectibles ،Partners ،My Assets و My Bids مشاهده می‌کنید. از تب “LAND”، با کلیک روی هر تکه زمین دلخواه، قیمت فروشنده نمایش داده می‌شود. با کلیک روی دکمه “Buy”، امکان خرید زمین مورد نظر وجود دارد. دقت داشته باشید که قیمت‌ها به تعداد توکن MANA نمایش داده می‌شوند.

متاورس دیسنترالند

در صورت عدم مشاهده قیمت، می‌توانید با کلیک روی گزینه “Bid” نیز قیمت پیشنهادی خود را به مالک زمین پیشنهاد دهید. در این قسمت امکان تعیین مدت زمان انقضای پیشنهاد نیز وجود دارد.

متاورس دیسنترالند

چگونه در متاورس سندباکس زمین و ملک مجازی بخریم؟

مراحل خرید مستغلات مجازی در بازی بلاک چین سندباکس مشابه دسنترالند است. مراحل خرید ملک LAND در این متاورس بر اساس مراحل زیر است:

  1. نصب یک کیف پول رمز ارزی مانند متاماسک
  2. خرید ارز دیجیتال سندباکس و انتقال آن به متامسک
  3. مراجعه به Sandbox Marketplace
  4. اتصال متامسک به وبسایت سند باکس
  5. خرید لند و آغاز بازی

سندباکس نیز یکی از بزرگترین بازی‌های بلاک چینی است که قابلیت ساخت NFT و استفاده از آن در فضای بازی را از طریق نرم‌افزاری به نام VoxEdit برای کاربران به ارمغان آورده است. 

تهیه شده در بیت 24 (bit24.cash)

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *