تبلیغات

تبلیغات

بررسی مزایا و معایب نرم افزار فتوشاپ المنت 2022

Photoshop-Elements-2022-software

Photoshop Elements 2022 ( فتوشاپ المنت )به عنوان یک جایگزین مناسب برای تازه کار ها در مقایسه با فتوشاپ مطرح شده است. نسخه اصلی Adobe Photoshop در ابتدا به عنوان یک ویرایشگر عکس شروع به کار کرد، اما در طول دهه ها به Photoshop CC که بسیار پیچیده تر از نسخه اولیه خود بود، تبدیل شد.

از این رو شرکت ادوبی تصمیم گرفت که برای کاربران مبتدی نیز نرم افزاری مانند فتوشاپ با نام Adobe photoshop Elements را با رابط کاربری ساده تر تولید و عرضه نماید. این نرم افزار بسیاری از ویژگی ها، فیلتر ها و ابزار های ادوبی فتوشاپ را برای کاربران مبتدی به ارمغان می آورد. برای مثال Photoshop Elements نیز دارای هوش مصنوعی Sensei است که باعث می شود کار با این نرم افزار را آسان کند.

مزایای نرم افزار فتوشاپ المنت

  • استفاده از ابزارهای قدرتمند در ویرایش تصاویر
  • گزینه های خروجی تصاویر عالی
  • قابلیت متحرک سازی تصاویر
  • ابزار های قدرتمند Seceltion
  • رابط کاربری ساده

معایب نرم افزار فتوشاپ المنت

  • گزینه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • محدود بودن ابزار Camera Raw

مشخصات مورد نیاز Adobe Photoshop Elements

فتوشاپ المنت دارای حجم 2.4 گیگابایتی است، که پس از نصب برنامه حدود 2.5 گیگابایت از فضای دیسک شما را اشغال می کند. بنابراین قبل از هر چیزی مطمئن شوید که رایانه شخصی شما فضای کافی برای نصب برنامه را داشته باشد. این نرم افزار به یک پردازنده نسل ششم اینتل و یا جدیدتر و یا معدل پردازنده های AMD با پشتیبانی از SSE 4.1 نیاز دارد.

این برنامه بر روی ویندوز 10 نسخه 2004 و در سیستم عامل های مک با نسخه 10.15 یا بالاتر اجرا می شود. توجه داشته باشید که این نرم افزار در سیستم عامل های مک که از پردازنده های Apple Silicon M1 از طریق شبیه سازی Rosetta 2 استفاده می کنند نیز پشتیبانی می کنند.

ابزار جدید در Photoshop Element

فتوشاپ المنت 2022

از آنجایی که این برنامه دارای تعداد زیادی از جلوه های ویژه در تصاویر می باشد، بروزرسانی 2022 این نرم افزار عمدتا در مورد افزودن ابزار های خلاقانه جدید و همچنین تغییرات اندک در رابط کاربری این نرم افزار مشاهده می شود.

AI-Powered Art Style Transfers: این افکت که چندین سال پیش توسط نرم افزار Prisma محبوب شد، به کاربران این امکان را می دهد که تصویر خود را همانند طرح (شب پر ستاره) ونسان ونگوگ درآورند.

Photo Warp: این ابزار به شما امکان می دهد که یک تصویر را روی یک شیء دیگر قرار دهید. به عنوان مثال می توانید یک منظره را روی یک عینک آفتابی و یا تصویر پرتره یک فرد را بر روی لیوان قرار دهید.

همچنین بخوانید  آیا فیلتر شکن فعال حال حاضر داریم ؟ لیست فیلترشکن فعال حال حاضر

Automatic Update: فتوشاپ المنت نیز مانند سایر نرم افزار ها (در نسخه اشتراکی) قابلیت بروزرسانی نرم افزار را دارا می باشد.

علاوه بر موارد اشاره شده می توان به عکس های متحرک مبتنی بر هوش مصنوعی نیز اشاره کرد که می توان تصاویر استاتیک خود را به گیف های متحرک تبدیل نمود. همچنین با استفاده از فضای ذخیره سازی آنلاین (Adobe CC) می توانید فایل های Elements را با نرم افزار های Adobe Lightroom و Photoshop به اشتراک بگزارید

به طور کلی در بروزرسانی های چند سال اخیر به تدریج پیشرفت ها و ابزار قدرتمندی را به نرم افزار اضافه کرده اند، که اغلب از فتوشاپ به ارث رسیده است. از میان آنها می توان به رنگ آمیزی خودکار، حذف اشیاء، صاف کردن پوست با یک کلیک و موارد اینچنینی اشاره کرد.

رابط کاربری

رابط کاربری فتوشاپ

بر خلاف پنل های سیاه و خاکستری بسیاری از برنامه های فعلی (از جمله نسخه کامل فتوشاپ)، Photoshop Elements 2022 هنوز رابط کاربری روشنی را دارد که سال ها از آن استفاده می کرده و ظاهری قدیمی به آن می دهد. در دفاع از Adobe، یباید به این موضوع اشاره کنیم که این عدم تغییر در طراحی ممکن است برای کاربران عادی Photoshop Elements که نمی خواهند زمان خود را برای تطبیق با طراحی جدید فضای کاری بگذرانند، می تواند جذاب باشد.

مانند نمونه های قبلی، فضای کاری Photoshop Elements به سه بخش Guided، Quick و Expert تقسیم می شود.

فضای کاری (Quick) در فتوشاپ المنت دارای یک پنل تنظیمات است که به شما امکان می دهد با کلیک بر روی آنها مشکلات نوردهی، رنگ و شفاف سازی را در تصاویر برطرف نمایید. سپس می توانید با استفاده از یک نوار لغزنده تنظیمات مورد نیاز خود را در تصویر اعمال نمایید.

در بخش Guided Edit به افراد مبتدی کمک می کند تا ویرایش تصاویر را به صورت گام به گام در طیف وسیعی از تکنیک های خلاقانه انجام دهند.

ویژگی های کلیدی

ویژگی های فتوشاپ المنت 2022

بسیاری از افراد برای تبدیل تصاویر خود به نقاشی از فیلتر های قدیمی فتوشاپ اسفاده می کردند. یکی از مهمترین مشکل های این فیلتر این است که در واقع پیکسل های هر تصویر را به خوبی تغییر نمی دهد. در واقع تنوع سبک و جزئیاتی را که هنرمند تولید می کند را ندارد.

پنل Effects در نرم افزار فتوشاپ المنت ، دارای مجموعه جدیدی از فیلتر های مجهز به هوش مصنوعی است که آثار هنری موثرتری را ایجاد می کند. درواقع با استفاده از این ابزار می توانید سبک ها و تنظیمات بیشتری را در تصاویر خود اعمال نمایید. برای مثال می توانید شدت فیلتر های هوش مصنوعی را با استفاده از یک نوار لغزنده کاهش دهید، و حتی با علامت زدن یک کادر جلوه فیلتر را به موضوع اصلی ( پس زمینه) محدود کنید.

همچنین بخوانید  نحوه استفاده از WhatsApp در Chromebook

علاوه بر موارد اشاره شده Elements دارای ویژگی Extend Background Guided می باشد که به کاربران امکان می دهد که یک تصویر عمودی را افقی تبدیل نمایید. از این رو به دلیل تقویت فیلتر ها با استفاده از هوش مصنوعی توصیه می شود، از نسخه های جدید نرم افزار برای ویرایش تصاویر خود استفاده نمایید.

کلام آخر

Photoshop Elements 2022 دسترسی سریع و آسان را به ابزار های کلیدی برای ویرایش تصویر خلاقانه فراهم می کند. از این رو کاربران مبتدی نیز می توانند با استفاده از این نرم افزار تصاویر خود را به بهترین نحو ویرایش نمایند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *