تبلیغات

تبلیغات

آموزش کار با اکسل آنلاین و آشنایی با ویژگی های آن

Excel-Online

برنامه اکسل یکی از بهترین نرم افزار ها در حیطه ثبت و ذخیره سازی اطلاعات و داده ها شناخته می شود. این نرم افزار بر خلاف برنامه های مشابه خود دارای ابزار هایی برای انجام محاسبات می باشد، بدین معنی که شما می توانید با استفاده از این نرم افزار خرج و مخارج یک خانواده را به راحتی محاسبه نمایید.

در این مقاله قصد داریم برنامه اکسل را به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت روش استفاده از اکسل آنلاین را آموزش دهیم، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

ویژگی های برنامه اکسل

ویژگی نرم افزار اکسل

برنامه اکسل مانند سایر رقبای خویش داده ها را به صورت اعداد، تصاویر و نمودار مدیریت می کند. علاوه بر این مایکروسافت اکسل این امکان را به شما می دهد که داده های بیشتری را نسبت به رقبای خویش پردازش کنید. برای مثال برنامه Google Sheet تنها قادر به پردازش 5 میلیون قطعه (سلول) را دارا می باشد، در حالی اکسل توانایی پردازش کار با چندین برابر سلول را نسبت به رقیب خود دارد. علاوه بر این به دلیل سرعت پردازش بالا در برنامه اکسل می توانید محاسبات پیچیده ای را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.

یکی دیگر از قابلیت های اکسل در واقع استفاده از ابزار های بصری مانند، نمودار ها، تصاویر، اشکال، نقشه ها و جداول گرافیکی می باشد که در بسیاری از مواقع نیاز های کاربران را پاسخ می دهد. (البته باید به این موضوع اشاره کرد که برخی از ویژگی های نرم افزاری اکسل در نسخه وب آن قابل اجرا نمی باشد)

رابط کاربری اکسل

برنامه اکسل

رابط کاربری اکسل ممکن است برای کاربران جدید کمی نا آشنا باشد، زیرا در طول چند سال اخیر انقدر امکانات زیادی به نرم افزار اضافه شده است که شاید برای شروع کار کمی سخت به نظر برسد. همانطور که در اکثر نسخه های اکسل شاهد بوده ایم، این نرم افزار دارای Home tab، Formula Bar و Spreadsheed Basic می باشد، در ادامه می توانید توضیح مختصری از هر بخش را مطالعه نمایید.

نمای اصلی Home Tab

بخش “Home Tab” در واقع یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت برنامه اکسل محسوب می شود، زیرا کاربران می توانند با استفاده از این بخش تمامی متون، اعداد و یا نمودار های گرافیکی خود را ویرایش نمایند.

Formula Bar

فرمول بار یکی دیگر از بخش های مهم و مفید در نرم افزار اکسل است، که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از فرمول های مورد نیاز نتیجه معادله هر سلول را تغییر دهد.

همچنین بخوانید  بهترین ابزار های ساخت کادر تصویر یا فریم عکس در گوشی و کامپیوتر

Spreadsheet

Spreadsheet در واقع همان خطوط عمودی و افقی می باشند که سلول ها را تشکیل می دهند. (سلول ها همان محل برخورد یک ستون و یک ردیف نامیده می شوند که اطلاعات از جمله اعداد و ارقام در آن قرار می گیرد)

اکسل آنلاین

روش کار با اکسل آنلاین

Excel Online می تواند به عنوان یک جایگزین رایگان برای نسخه دسکتاپ عمل کند. زیرا به شما امکان می دهد که فایل های ایجاد شده و یا ویرایش شده را به صورت آنلاین ذخیره و یا به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اکسل آنلاین تمام ویژگی های نسخه دسکتاپ را دارد و شما می توانید به راحتی از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

کار با اکسل آنلاین

برای استفاده از برنامه های آفیس، ابتدا میبایست یک حساب مایکروسافت ایجاد و سپس وارد سایت مربوطه شوید. پس از ورود به سایت می توانید از نرم افزار هایی چون Excel، Word و Outlook به صورت آنلاین استفاده نمایید.

وقتی برنامه مورد نظر خود را انتخاب می کنید، بلافاصله می توانید فایل های موجود در حساب خود را ایجاد و یا ویرایش نمایید. برای مثال برنامه، Excel Online دارای قابلیت Upload و Open می باشد که هر کاربر می تواند یک فایل، XLSX، XLS، XlB،CSV و یا سایر فرمت های پشتیبانی شده را از رایانه خود فراخوانی کند.

علاوه بر این Office Online این امکان را به کاربران میدهد که فایل های خود را در صورت نیاز با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند، با این کار کسانی که حساب مایکروسافت دارند می توانند به راحتی به فایل ها دسترسی داشته باشند.

فرمت های پشتیبانی شده در اکسل آنلاین

مایکروسافت آفیس آنلاین به طور کلی از فرمت های “DOCM، DOCX، PPTM، PPTX، XLSM، XLSX” پشتیبانی می کند. این بدین معنی است که کاربران می توانند فایل های با چنین فرمتی را ایجاد و یا آپلود نمایند.

تفاوت مایکروسافت آفیس آنلاین و مجموعه نرم افزاری آفیس

به طور کلی آفیس آنلاین ( به جز برخی از ویژگی های جزئی ) مشابه نسخه دسکتاپ می باشد و تقریبا تمامی ابزار ها در هر دو نسخه قابل استفاده است، از طرفی نسخه دسکتاپ و آنلاین دارای نرم افزار های Excel، Word، Outlook، Powerpoint و OneNote می باشند که به راحتی می توانید از هر دو روش برای ویرایش فایل های خود اقدام نمایید.

کلام آخر

در پایان نیز باید بگوییم که اگر به تازگی با صفحات گسترده آشنا شده اید، پیشنهاد می کنیم ابتدا نسخه رایگان اکسل آنلاین را امتحان کنید. این ابزار شامل بسیاری از ویژگی نسخه دسکتاپ می باشد که بسیاری از افراد می توانند از این روش برای ویرایش فایل های خود اقدام کنند.

همچنین بخوانید  نحوه تماشای آفلاین ویدیو های یوتیوب در اندروید

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *