تبلیغات

تبلیغات

حفظ وزن سالم برای سلامت و تندرستی عمومی مهم است

vazn

با افزایش سن، اگر به خوردن همان نوع و مقدار غذا ادامه دهید، اما تحرک بیشتری نداشته باشید، احتمالا اضافه وزن پیدا خواهید کرد. این به این دلیل است که متابولیسم شما (نحوه دریافت انرژی بدن از غذا) با افزایش سن ممکن است کند شود و ترکیب بدن شما (میزان چربی و ماهیچه) ممکن است با زمانی که جوانتر بودید متفاوت باشد.

انرژی که بدن شما از مواد مغذی موجود در غذایی که می خورید دریافت می کند به عنوان کالری اندازه گیری می شود. به عنوان یک قانون کلی، هرچه کالری بیشتری بخورید، برای حفظ وزن خود باید فعال تر باشید. به همین ترتیب، برعکس آن نیز صادق است، هر چه بیشتر فعال باشید، به کالری بیشتری نیاز دارید. با افزایش سن، بدن شما ممکن است به غذای کمتری برای انرژی نیاز داشته باشد، اما همچنان به همان مقدار مواد مغذی نیاز دارد.

چگونه می توانم وزن سالمی داشته باشم؟

تصویر اینفوگرافیک انتخاب های هوشمندانه غذایی برای پیری سالم.

این اینفوگرافیک را بخوانید و به اشتراک بگذارید تا درباره انتخاب هوشمندانه غذایی برای پیری سالم بیاموزید.

چیزهای زیادی می توانند بر وزن شما تأثیر بگذارند، از جمله ژنتیک، سن، جنسیت، سبک زندگی، عادات و فرهنگ خانوادگی، خواب و حتی محل زندگی و کار. برخی از این عوامل می توانند کاهش وزن را سخت کنند.

اما فعال بودن و انتخاب غذاهای سالم بدون توجه به سن یا وزن شما برای همه فواید خوبی دارد. مهم است که غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید و حداقل 150 دقیقه در هفته فعال باشید. به عنوان یک قاعده کلی:

  • برای ثابت نگه داشتن وزن خود، باید همان مقدار کالری که می خورید و می نوشید بسوزانید.
  • برای کاهش وزن، بیشتر از آنچه می خورید و می نوشید کالری بسوزانید.
  • برای افزایش وزن، کالری کمتری نسبت به آنچه که می خورید و می نوشید بسوزانید.

نکاتی برای حفظ وزن سالم

  • برای کنترل کالری دریافتی، اندازه وعده را محدود کنید.
  • اگر می خواهید چاق شوید، در طول روز میان وعده های سالم اضافه کنید.
  • تا جایی که می توانید از نظر بدنی فعال باشید.
  • اگر فکر می کنید که وزن شما خیلی زیاد یا خیلی کم است، در مورد وزن خود با پزشک خود صحبت کنید.

برای حفظ وزن سالم چه بخورم؟

غذاهایی را انتخاب کنید که مواد مغذی زیادی دارند اما کالری زیادی ندارند. NIA اطلاعاتی برای کمک به شما در انتخاب غذای سالم و خرید مواد غذایی مناسب دارد.

چقدر به فعالیت بدنی نیاز دارم؟

همچنین بخوانید  دیجیکسو فاش کرد: خرید اندروید باکس و 11 نکته فوق العاده مهم در خرید آن

هر هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​را هدف قرار دهید. لازم نیست این کار را یکباره انجام دهید، هر طور که دوست دارید آن را در طول هفته قطع کنید. اگر نمی توانید فوراً این مقدار فعالیت را انجام دهید، سعی کنید تا جایی که می توانید از نظر بدنی فعال باشید. انجام کاری بهتر از انجام هیچ کاری است.

حفظ وزن سالم برای سلامت

فواید ورزش فقط مربوط به وزن نیست. ورزش منظم می تواند انجام فعالیت های روزانه، شرکت در گردش ها، رانندگی، جلوگیری از سقوط و مستقل ماندن را برای شما آسان تر کند.

نکته: فعالیت بدنی

اکثر افراد مسن می توانند فعالیت متوسطی داشته باشند. اما اگر به فعالیت های پرانرژی عادت ندارید و می خواهید یک برنامه ورزشی دشواری را شروع کنید یا فعالیت بدنی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید، ممکن است بخواهید با پزشک خود صحبت کنید. همچنین اگر نگرانی‌هایی مانند موارد زیر دارید، باید با پزشک خود مشورت کنید:

  • سرگیجه
  • تنگی نفس
  • درد یا فشار قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم
  • لخته شدن خون
  • تورم مفصل
  • فتق
  • جراحی اخیر لگن یا کمر

داروهای زیر را تحت نظر پزشک مصرف کنید:

پزشک شما ممکن است نکات ایمنی داشته باشد یا انواع خاصی از ورزش را برای شما پیشنهاد کند.

لازم نیست برای پیوستن به باشگاه یا استخدام یک مربی شخصی پول زیادی خرج کنید. به انواع فعالیت های بدنی که از آنها لذت می برید فکر کنید، مثلاً پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، باغبانی، نظافت منزل، شنا یا رقصیدن. سعی کنید در بیشتر روزهای هفته زمانی را برای انجام کارهایی که از آن لذت می برید اختصاص دهید. و سپس مدت زمان انجام آن را افزایش دهید یا فعالیت سرگرم کننده دیگری را اضافه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *