تبلیغات

تبلیغات

طراحی یا خرید وبسایت آماده، کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟

firmbee-com-jrh5lAq-mIs-unsplash (1)

ورود به بازار آنلاین یک اقدام ضرروی برای اکثر کسب‌وکار‌ها محسوب می‌شود. همه می‌دانند که برای توسعه‌ی کسب‌وکار در بازار آنلاین نیاز به راه‌اندازی یک وبسایت است، ولی آیا می‌توان وبسایتی که از قبل طراحی و در بستر اینترنت بارگذاری شده است را خرید؟ یا باید حتما برای کسب‌وکار خود وبسایت جدید طراحی کرد؟ هر دو روش ویژگی‌های خاص خود را دارند. بررسی این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که با تجزیه و تحلیل دقیق، روش مناسب راه‌اندازی وبسایت برای کسب‌وکار آنلاین خود را بدرستی انتخاب کنید.

مزایای طراحی سایت

 

آزادی عمل

یکی از بهترین مزیت‌های طراحی سایت این است که نحوه طراحی و ساختار سایت در دست شماست و می‌توانید طبق معیارهای از پیش تعیین شده کسب‌‌و کارتان، سایت را طراحی کنید. در این روش تولید محتوا، انتخاب کلمات کلیدی، تصاویر و ویدئوها، لینک‌سازی و دیگر عواملی که در پروسه ساخت سایت باید برای آن‌ها تصمیم‌گیری شود کاملا در دست شماست.

ریسک کم

طراحی سایت جدید برخلاف خرید سایت آماده ریسک پذیری بسیار کمی دارد. نیازی به آشنایی با پروسه طراحی و توسعه سایت نیست. کافیست با یک چستجوی ساده در گوگل شرکت‌های فراوانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را بیابید و براحتی برای سفارش طراحی سایت حرفه‌ای یکی از این شرکت‌ها را انتخاب کنید.

مقرون به صرفه

هزینه‌های طراحی و توسعه سایت نسبت به اندازه کسب‌وکارتان سنجیده می‌شوند ولی بطور کلی از خرید یک سایت آماده بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. نکته دیگر این است که هزینه‌های سایت‌های جدید برخلاف سایت‌های آماده یکباره پرداخت نمی‌شود. پس طراحی وبسایت برای کسب‌وکارهای جدید که بودجه کمی دارند بهترین انتخاب است.  

مزایای خرید وبسایت آماده

طراحی یا خرید وبسایت آماده

قدرت سایت

از مهم‌ترین مزایای خرید سایت آماده قدرت سایت است. با این سایت‌ها شما مجبور نیستید از صفر شروع کنید تا سایت خود را به رتبه بهتری برسانید. سایت‌های آماده به نسبت زمانی که آنلاین بودند تولید محتوا، لینک سازی، جذب بازدیدکننده و انتخاب کلمات کلیدی را انجام داده‌اند.

درآمد سایت آماده

بالطبع سایت‌های آماده بدلیل داشتن بازدیدکنندگان قادر به کسب درآمد از طریق فروش محصولات یا تبلیغات در سایت هستند. اگر هدف شما از خرید وبسایت آماده کسب درآمد است، می‌توانید سایت‌هایی را بررسی کنید که طیف گسترده‌ای از بازدیدکنندگان دارند تا بتوانید در مدت زمان کمی درآمد سایت را افزایش دهید.

معایب خرید سایت آماده

ویژگی‌های منفی سایت‌های آماده می‌تواند به کسب‌وکار شما ضربه بزند. باید دید که این سایت‌ها برای ارتقاء رتبه خود در صفحه نتایج گوگل چه استراتژی‌هایی را پیاده کرده‌اند. آیا محتوای تولید شده از کیفیت و ارزش قابل قبولی برخوردار است؟ محتوای آن‌ها کپی یا یونیک است؟ کلمات کلیدی بر چه اساسی انتخاب شده‌اند؟ قدرت ایندکس شدن صفحه‌ها چقدر است؟ لینک‌های داخلی و خارجی چه ساختاری را دنبال می‌کنند؟ جواب دادن به این سوال‌ها کار هرکسی نیست چون برای درک این معیارها باید سایت را یک کارشناس سئو آنالیز کند. با در نظر گرفتن این فاکتورها به نظر می‌رسد خرید سایت آماده آنچنان هم کار ساده‌ای نیست.

همچنین بخوانید  قیمت بیت کوین در 2022

قیمت  بالای سایت‌های آماده

یکی دیگر از معایب خرید سایت، قیمت بالای آن‌هاست. مالکان این سایت‌ها هزینه‌های زیادی را برای طراحی، توسعه و مدیریت سایت در بازه زمانی مشخص پرداخت کرده‌اند و با فروش سایت می‌خواهند سود قابل توجهی کسب کنند.

انعطاف پذیری کم وبسابت‌های آماده

سایت‌های آماده از انعطاف‌پذیری کمی برخوردار هستند. بعنوان مثال اگر از طراحی وبسایت راضی نیستید، نمی‌توانید طراحی آن را به کلی عوض کنید. این کار به تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت لطمه وارد خواهد کرد. اینجا آزادی عمل از شما سلب می‌شود. برای ایجاد تغییر در این سایت‌ها باید همیشه بازدیدکنندگان را در نظر بگیرید و با ایجاد تغییر‌های کوچک در طراحی یا تولید محتوا تجربه کاربری را بررسی کنید.

ریسک بالای خرید سایت

خرید سایت آماده که توسط دیگران طراحی شده است کار پرریسکی است. استراتژی‌هایی که برای توسعه این سایت‌ها به‌کار رفته است شاید مورد تایید شما نباشد. حتی اگر رتبه این سایت‌ها بالا باشد این امکان وجود دارد که بعد از خرید، رتبه آن‌ها رو به کاهش رود. قبل از خرید این نوع سایت‌ها باید آمادگی کامل برای مواجهه با این نوع مشکلات را داشته باشید.

روش تحقیق برای طراحی یا خرید وبسایت آماده

طراحی یا خرید وبسایت آماده

  • هدف من از ساخت این وبسایت چیست؟
  • مخاطب هدف من کیست؟
  • آیا شناخت کافی از رقبای خود دارم؟

جواب دادن به این سوال‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. گام بعدی می‌تواند انتخاب یک موضوع کلی با در نظر گرفتن حوزه کسب‌وکارتان است. مثلا اگر شما در حوزه فروش لباس کار می‌کنید، یک فروشگاه آنلاین لباس می‌تواند موضوع کلی شما باشد. حال اگر می‌خواهید به مخاطب خاصی لباس بفروشید باید موضوع کلی سایت را محدودتر کنید. می‌توانید فقط لباس مردانه یا زنانه بفروشید یا وبسایتی برای لباس‌های گرم و زمستانه طراحی کنید. این قسمت کاملا مربوط به کسب‌وکار شما و به نوع کالایی است که می‌خواهید بفروشید برمی‌گردد.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، تولید محتوای با ارزش و با کیفیت، آنالیز رقبا و نحوه فعالیت آن‌ها و طراحی وبسایت با تجربه کاربری مناسب استراتژی‌هایی هستند که قبل از طراحی سایت حائز اهمیت اند.

اما برای خرید وبسایت آماده باید طراح وبسایت و سئو کار حرفه‌ای باشید یا یک یا چند نفر در تیم خود داشته باشید که به این رشته‌ها تسلط کافی داشته باشند، تا بتوانند سایت‌های آماده را آنالیز کنند و بهترین‌ها را برای خرید انتخاب کنند. فاکتور‌هایی که باید قبل از خرید سایت به آن‌ها دقت کرد زیاد هستند. بعنوان مثال  لینک سازی، کیفیت هاست، استراتژی‌های سئو انجام شده بر روی سایت، رابط و تجربه کاربری سایت و بسیاری فاکتور‌های دیگر باید به درستی مورد برسی قرار گیرند.

  • دامین سایت: یک نکته واضح هنگام خرید سایت آماده، دامین یا نام آن است. باید دامین سایت به بیزینس شما ربط داشته باشد. نکته دیگر قیمت دامین است. با استفاده از سایت org می‌توانید قیمت احتمالی دامین مورد نظر را چک کنید.
همچنین بخوانید  مزایا و معایب صندوق های سرمایه گذاری

 

  • عملکرد سایت: فاکتور‌هایی از قبیل تعداد بازدید کنندگان (ترافیک سایت)، رتبه سایت در موتور‌های جستجو، لینک سازی، محتوای سایت و … . با استفاده از ابزارهایی مانند: com، alexa.com یا sistrix.com می‌توانید این فاکتورها را مورد بررسی قرار دهید. البته افزونه‌های رایگان Moz  و ahrefs یا  Majesticهم می‌توانند انتخاب خوبی باشند. با این ابزارها می‌توانید به خوبی نقاط قوت و ضعف سایت را شناسایی کنید.

 

  • طراحی و ساختار سایت: آیا طراحی و ساختار استفاده شده برای چیدمان محتوای سایت برای کسب و کار شما مناسب است؟ آیا سایت قابلیت اجرا شدن روی گوشی‌های همراه را دارد؟

 

  • مهندسی سایت: از چه زبانی برای برنامه نویسی سایت استفاده شده است؟ آیا سرعت بالا آمدن سایت رضایت بخش است؟ می‌توانید برای تست سرعت و شناسایی مواردی که بر سرعت سایت تاثیرگذار هستند را با ابزار Pagespeed insight که توسط گوگل ساخته شده است بررسی کنید.

 

  • محتوای سایت: کپی رایت محتوای متنی و تصویری سایت را باید بررسی کنید. اگر از منبع محتوا مطمئن نیستید باید آن‌ها را از سایت حذف کنید و محتوای جدید منتشر کنید.
  • درآمد سایت: مالک قبلی می‌تواند با ارائه مدارک مالی معتبر میزان درآمد سایت حاصل از فروش یا تبلیغات را با شما در میان بگذارد. میزان درآمد سایت تاثیر بسزایی در تصمیم گیری نهایی شما خواهد داشت.

طراحی یا خرید وبسایت آماده

مارکتینگ سایت جدید و آماده

آزادی عمل هنگام مارکتینگ برای یک سایت جدید خیلی بیشتر است. راه‌اندازی کمپین لینک سازی با محتوای باارزش و انتشار آن‌ها در سایت‌های قوی و معتبر یک ویژگی مثبت است که آن را در سایت‌های آماده به آسانی پیدا نخواهید کرد. خیلی از سایت‌های جدید برای گرفتن رتبه در صفحه نتایج گوگل استراتژی مارکتینگ خود را بر پایه تولید محتوای با ارزش می‌گذارند تا بتوانند مخاطب هدف را از همان ابتدا متقاعد کنند که وبسایتشان از کیفیت بالایی برخوردار است. دیجیتال مارکتینگ سایت جدید یک پروسه زمانبر است ولی اگر در کسب‌وکار خود جدی هستید می‌تواند بهترین روش برای افزایش درآمد شما در طولانی مدت باشد.

اما برای مارکتینگ سایت‌های آماده باید دید که مالکان قبلی چه راهکارهایی را انتخاب کرده‌اند. آیا تمرکزشان بیشتر روی تبلیغات در بستر گوگل و سایت‌های دیگر بوده یا با تولید محتوای غنی و انتشار آن در سایت‌های قوی مخاطب را به سمت خود کشیده‌اند. درک ترفند‌های مارکتینگ سایت کمک زیادی به ما خواهد کرد تا بهترین تصمیم در راستای ارتقا سایت بگیریم.

نتیجه‌ گیری

داشتن یک سایت قوی و معتبر برای هر کسب‌وکاری در دنیای امروزی ما تبدیل به یک امر ضرروری شده است. بعضی از صاحبان بیزینس‌ها برای فرار از ساخت وبسایت جدید به خرید یک سایت آماده روی می‌آورند. انتخاب این راه شاید برای خیلی از کسب‌وکارهای جدید پر هزینه و پر ریسک باشد. بهترین روش همان طراحی سایت جدید است که به اکثر صاحبان مشاغل توصیه می‌شود، چون هزینه‌های آن نسبت به خرید سایت آماده به مراتب کمتر است. پروسه ساخت و تولید محتوا و کار برای پیشرفت سایت جدید می‌تواند زمانبر باشد اما شما را با مفاهیم طراحی و سئو در طول این مسیر آشنا خواهد ساخت که این خود یک مزیت است.

همچنین بخوانید  فروسیلیس [ فروسیلیس و کاربرد فروسیلیس در آهن پویا]

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *