تبلیغات

تبلیغات

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال مختارنامه با نقش + عکس بدون گریم

serial-mokhtarnameh5

بازیگران سریال مختارنامه + عکس و اسامی بازیگران مختارنامه به همراه بیوگرافی و تصاویر دیده نشده از مختارنامه و از بازیگر نقش حضرت عباس ع را در مجله شبونه مشاهده کنید.

سریال مختارنامه محصول سال 1388 است که از سال 1383 آغاز تولید آن کلید خورده و در سال 1388 به مرحله پخش رسیده است. لوکیشن ها و محل فیلم برداری این سریال تاریخی و مذهبی در شهرهای شده زیادی صورت گرفته که از جمله در تهران، قزوین، تاکستان، ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، کویر سفیدشهر و شاهرود بوده است.

 

اولین قسمت این سریال در سال 1389 از شبکه اول سیما پخش شد و بعد از گذشت چند سال از نمایش این مجموعه تلویزیونی هنوز در ایام محرم و صفر این سریال از تلویزیون در شبکه های مختلف بازپخش شده و تکرار می شود. تا جایی که کاربران شبکه های اجتماعی و در فضای مجازی برای باز بخش‌های زیاد و تکرارهای بیش از حد این سریال طنز و کامنت های انتقادی طنزی را به اشتراک گذاشتند.

خلاصه داستان سریال مختارنامه

داستان و موضوع سریال مختارنامه درباره کوفیان و افرادیست که امام حسین را تنها گذاشته و در جنگ امام حسین با دشمنان بنا به دلایلی حاضر نبودند که به آنها گروه توایین گفتند که سر دسته آنها مختار ثقفی بود که در هنگام جنگ امام حسین در کربلا حضور نداشت.

مختار برای خونخواهی و مجازات قاتلین و دشمنان امام حسین قیام کرد و آنها را به سزای اعمالشان رساند و مجازاتشان کرد. داستان ابتدا از آنجایی شروع شد که مختار ثقفی که از جنگ و جهاد کناره گرفته است، مشغول کشاورزی است تا اینکه دوستش کیان که جنگجوی ایرانی است به ملاقاتش آمده و ماجرای امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام حسین ع را تعریف می کند.

دانلود سریال مختارنامه

مختار که در آن زمان در بند عبیدالله بن زیاد زندانی بود، پس از آزادی به خونخواهی سید و سالار شهیدان قیام می‌کند و قاتلان و افرادی که در کربلا حضور داشتند را به سزای اعمالشان می رساند.

عوامل و سازندگان سریال مختارنامه

داود میرباقری کارگردان محمود فلاح تهیه کننده علی کریم و رضا اصغری دستیاران اول کارگردان محمود اردلان طراحی و اجرای صحنه‌های جنگ حمیدرضا آشتیانی پور سرپرست گویندگان پرویز بهرام گوینده? پیشکسوت راوی و گویندگانی از جمله علی همت مومیوند، ژرژ پطرسی، اکبر منانی، بیژن علیمحمدی، امیر حکیمی، حسین عرفانی، ایرج رضایی، تورج مهرزادیان، منوچهر زنده‌ دل، مریم شیرزاد و شوکت حجت حضور داشتند. این سریال در ژانر تاریخی و مذهبی یکی از پر بازیگرترین سریال چند دهه اخیر است که 110 بازیگر اصلی و 400 بازیگر فرعی بازی می‌ کنند.

همچنین بخوانید  چرا فرانسیس فورد کاپولا و دیگران درباره فیلم های ابرقهرمانی اشتباه می کنند؟

بازیگران سریال مختارنامه

 

تیتراژ و آهنگساز سریال مختارنامه

آهنگساز این مجموعه امیر توسلی و موسیقی تیتراژ این سریال با خوانندگی اکبر سلطانعلی بازیگر نقش رستم، غلام شمر بود.

لالایی صدیقه بحرانی، نوحه‌خوان بوشهری همراه بود. مسعود پاکدل نیز عکاس سریال است.

اسامی بازیگران سریال مختارنامه همراه با نقش

فریبرز عرب‌ نیا در نقش مختار مهدی فخیم‌ زاده در نقش عمر بن سعد فرهاد اصلانی در نقش عبیدالله بن زیاد رضا رویگری در نقش کیان ابوعمره سردار سپاه ایرانی فریبا کوثری در نقش عمره بنت نعمان بن بشیر، همسر دوم مختار ثقفی انوشیروان ارجمند در نقش رفاعه بن شداد حسن میرباقری در نقش ابراهیم بن مالک اشتر رضا کیانیان در نقش عبدالله بن زبیر خلیفه زبیری داوود رشیدی در نقش نعمان بن بشیر (امیر کوفه و پدرزن مختار ثقفی) رامبد جوان بازیگر نقش صحیف بن ایوب (دزد کوفه) ژاله علو بازیگر نقش دومه الحسنا مادر مختار ثقفی ویشکا آسایش در نقش جعده بنت اشعث بن قیس، همسر حسن بن علی

شهرام حقیقت‌ دوست در نقش عبیدالله بن حر بهناز جعفری بازیگر نقش ماریه همسر ابن حر بهنوش طباطبایی در نقش خاشعه عروس زبیریان همسر منذر بن زبیر الهام حمیدی بازیگر نقش شیرین همسر کیسان ابوعمره انوش معظمی بازیگر نقش حرمله حدیث فولادوند بازیگر نقش راحله، همسر ابراهیم بن مالک اشتر نخعی مریم بوبانی در نقش دُرهم همسر زهیر بن قین نسرین مقانلو در نقش ناریه بنت سمره بن جندب، ام ثابت، همسر اول مختار ثقفی آهو خردمند بازیگر نقش همسر اول خولی امین زندگانی در نقش مسلم بن عقیل محمد فیلی بازیگر نقش شمر بن ذی الجوشن

بازیگران سریال مختارنامه

 

فرخ نعمتی در نقش هانی بن عروه پرویز پورحسینی بازیگر نقش میثم تمار سیامک اطلسی در نقش حصین بن نمیر ماه‌چهره خلیلی در نقش جاریه خواهرخوانده مختار ثقفی محمدرضا شریفی‌ نیا در نقش محمد بن حنفیه، محمد بن علی، برادر حسین بن علی کاوه فتوحی در نقش عباس بن علی که چهره اش نمایش داده نشد صدرالدین حجازی بازیگر نقش خولی روژان آریامنش حره دختر مختار ثقفی رحمان باقریان زربی، غلام مختار ثقفی زهره شکوفنده ام وهب آفرین عبیسی در نقش صفیه، خواهر مختار و همسر

آیدین خطایی در نقش حطاب

بازیگران سریال مختارنامه

 

انوش معظمی در مورد بازی نقش حرمله در سریال مختارنامه گفت: بازی در سریال مختارنامه، زندگی من را به دو بخش قبل از مختار و بعد از مختار تقسیم کرد. همین قدر بگویم که مختارنامه همواره در همه جا همراه من است.

بازیگر سریال «مختارنامه» در همین راستا اذعان کرد: بازی در این سریال با آن محتوای عظیم هم از لحاظ بازیگری و هم از لحاظ اخلاقی اتفاقی ویژه در زندگی من رقم زد. بازی در برخی نقش‌ها تقدیر انسان را رقم می‌زند و برای من بازی در نقش حرمله همه چیز را عوض کرد. افتخار می‌کنم که در سریالی با مضمون امام حسین (ع) به ایفای نقش پرداخته‌ام.

همچنین بخوانید  دانلود فیلم

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال مختارنامه

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *