تبلیغات

تبلیغات

آموزش ساخت پاپت با دستکش و بادکنک لاکچری تویز

papet

سلام دوستان عزیز ‌امیدوارم که حالتون خوب باشه. بچه‌ها حتماً تا حالا از این پلاستیکای حباب دار ترکوندین و از صدای ترکیدنش حسابی لذت بردید که واقعاً کار باحالیه اما جدیداً یک اسباب بازی اومده که در دسته‌های اسباب بازی‌های فیجت هاس که معمولاً برای رفع استرس، تخلیه انرژی و کارای این شکلی استفاده میشه‌. میخوایم بهتون یاد بدیم چطور برای خودتون از این پاپت ها درست کنید اما قبل از این که آموزش ساخت پاپت با دستکش و بادکنک رو بهتون بدیم.

پاپت چیست؟

الان می‌خوایم یکم بیشتر در موردش صحبت کنیم و اینکه اصلا پاپت چیست. ما هم تو دوران بچگیمون فیجت داشتیم البته نه به باحالی الان! این فیجت‌ها امروز خیلی زیاد شدند و یکی از محبوب‌ترین‌هاشون پاپته و ما هم توی این مقاله قصد داریم تا بعد از معرفی کامل پاپت و ویژگی‌های اون آموزش ساخت پاپت با دستکش و بادکنک و به شما آموزش بدیم.

‏ پاپت‌ها دارای صفحاتی پر از حباب هستند و شما می‌توانید با فشار دادن این حباب‌ها با انگشت‌هاتون صدای تق تق باحالی رو تولید کنید. ‌یه چیز تو مایه‌های همون پلاستیک حبابدار اما پلاستیک‌های حباب دار بعد از‌ یک بار ترکیدن دیگر قابل استفاده نیستند اما پاپت‌ها با هر بار فشار دادن صدا خوشگله رو تولید می‌کنن بعد دوباره بیرون میان که شما برای بار بعدی هم بتونید این کار رو انجام بدید و تا زمانی که پاره نشن و یا نسوزن می‌تونید ازشون استفاده کنید و اصلاً نه تموم میشن و نه خراب میشن. پاپت‌ یه جورای کوک کردنیه به شما باید ‌یه بار از این سمت فشارش بدید که بره داخل و بعد از سمت دیگه دوباره فشارش بدی تا صدای با حالش در بیاد.

 

کاری با چیزای آماده نداریم و خودمون قصد داریم دست به کار بشیم و‌یه سری پاپت باحال بسازیم تا هم یک تجربه جدید به دست بیاریم و ‌یه چیزی یاد بگیریم و هم بتونیم با بازی کردن با پاپت کلی لذت ببریم پس دیگه وقتشه که بریم سراغ آموزش ساخت پاپت با دستکش و بادکنک. البته بگم که آموزش ساخت پاپت ساده و آسان هست ولی یکم تمرین و مهارت می‌خواد

پاپت

ساخت پاپت با بادکنک

خب بچه‌ها برای ساخت پاپت هم می‌تونید از دستکش‌های مخصوص ظرف شستن استفاده کنید و هم از بادکنک و طرز ساختشونم یکیه و هیچ فرقی نمی‌کنه پس ما اگر روش‌ساخت با یکی رو بگیم شما با اون یکی هم می‌تونید این کار رو انجام بدید.

چیزایی که لازم داریم:

  • کاغذ و مقوا
  • دستکش ظرف شویی یا بادکنک
  • چسپ مایع (قطره‌ای – حرارتی یا هرنوع دیگه)
  • وسایل عمومی (قیچی، خط کش، مداد و خودکار، و…)
همچنین بخوانید  کوالکام پردازنده جدید Snapdragon 768G 5G را معرفی کرد

قبل از هر چیزی بگم که برای ساخت پاپت شما احتیاج به یک مقوای ضخیم دارید و نباید مقواتون نازک باشه. بعد از اینکه وسایل رو فراهم کردید اول از همه باید مقوا تون رو، همون مقوای ضخیم که گفتم به هر شکلی که دلتون می‌خواد برش بدید. اگه دوست دارید‌یه شکل عادی مثل مثلث دایره یا مربع و یا به شکل‌های فانتزی‌تر مثل ستاره یا حتی شاید شکل کاراکتر انیمیشنی مورد علاقتون این دیگه سلیقه شماست. ما تو این مقاله آموزش ساخت پاپت با دستکش و بادکنک رو به صورت کلی می‌دیم و شکل و مدل کارتون سلیقه‌ای هست و شما می‌تونید آموزش ساخت پاپت دختر کفشدوزکی کیوت یا هر مدل دیگه‌ای رو با این آموزش یاد بگیرید. قدم بعدی اینه که یا ته بادکنکتون رو که به صورت منحنی هست و یا اینکه انگشتای دستکش ظرفشویی تون رو ببرید. البته دقت کنید که نه اینقدر کوتاه باشه که نشه از پایین چسب زد و نه انقدر بلند که مقدار اضافیش زیاد بشه حواستون باشه حتماً به اندازه کافی ببرید اما اگر بخوام که یک اندازه کلی بهتون بگم بهتره از بند اول انگشت از سمت بالا‌ یه کوچولو پایین‌تر رو ببرید در حد نیم یا یک سانتی‌متر. البته حتماً حواستون باشه که موقع بریدن با قیچی مراقب باشید و اگر نمی‌تونید، از مامان و باباتون کمک بگیرید و بدونید که آموزش ساخت پاپ با دستکش و بادکنک نیاز به تمرین داره و ممکنه اولش‌ یه کوچولو براتون سخت باشه. قدم بعدی اینه که مقوای ضخیمتون رو با شابلون‌هایی که شکل دایره دارن علامت دایره بذارید اما قبل از این حتماً اون انگشت‌هایی که از دستکش بریدید رو داخل شابلون بذارید ببینید که اندازه باشن یعنی نه انقدر کوچک باشند که انگشت ازشون رد نشه و موقعی که می‌خواهید فشار بدید به مشکل بخورید و نه انقدر بزرگ باشه که خوب نشه چسبوندش.

پاپت

بعدشم یا خودتون یا باز با کمک مامان بابا با قیچی و یا کاتر که اگه از کاتر استفاده می‌کنید حتماً توصیه می‌کنم از بزرگتر‌ها کمک بگیرید شکل‌های دایره‌ای که کشیدید را ببرید تا یک دایره خوب در بیاد. حتماً توجه کنید که این کار را با دقت و ظرافت انجام بدید تا دایره تیزی نداشته باشه و دقیقاً شکل دایره کامل باشه البته می‌تونید برای محکم‌تر شدن کاردستی تون از دوتا فوم استفاده کنید که این فوم‌ها به راحتی توی خرازی‌ها هم پیدا میشن کافیه که این فوم‌ها رو دقیقاً به شکل مقوایی که بریدید ببرید و همونجا‌هایی که روی مقوا دایره بریده شده روی فوم هم ببرید و بعد از این کار زمانی که دقیقاً غالب هم شدن از دو طرف با چسب قطره‌ای به هم بچسبونید و محکمش کنید.

همچنین بخوانید  سنسور جدید دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ برای DSLR

در ادامه با آموزش ساخت پاپت دختر کفشدوزکی

 خب تا اینجا نصف بیشتر آموزش ساخت پاپت با دستکش و بادکنک از سایت luxurytoys.ir رو اومدید اگه یکم دیگه ادامه بدید تقریباً تموم میشه پس عجله نکنید.

پاپت

در آخر کاری که باید انجام بدید اینه که اون لبه‌های انگشت دستکش‌های ظرفشویی که بریدی یا اینکه‌ بادکنک هاتون رو انتهاش رو ریش ریش کنید یعنی اون تیکه آخرش باید با استفاده از قیچی ریش ریش بشه که بهتر به پشت مقوا و فوم شما بچسبه. مراقب باشید که به قسمت بالای انگشت‌های دستکش که همون جا میشن که نوک انگشتا داخلش میره یا همون جا توی بادکنک آسیب نزنید پاره شون نکنید و سوراخ هم نشن. بعد که لبه‌ها رو بریدید و ریش‌ریش کردید تنها کاری که لازمه انجام بدید اینه که لبه‌ها رو داخل سوراخ‌های روی پاپتتون بزارید اینقدری که بشه بهش چسب زد و بعد هم با چسب قطره‌ای لبه‌ها رو به پشت فومتون بچسبونید و منتظر بمونید تا خشک بشه. تبریک می‌گم حالا پاپت شما آماده است و می‌تونید برای این که اون قسمت‌هایی که چسب زدید پنهون بشه ‌یه لایه فوم نازک دیگه هم به همین شکل بگویید و روش بزارید یا اصلاً فوم لایه بالا رو نزنید و قسمت‌های ریش ریش شده انگشتای دست یا بادکنک رو روی مقوا بچسبونید بعد لایه آخر فوم رو روش بزارید.

بچه‌ها این هم از آموزش ساخت پاپت با دستکش و بادکنک ‌امیدوارم که از این آموزش لذت برده باشید

خرید و سفارش پاپت آماده و خارجی

بچه ها هر چقدر هم پاپت که ساختید عالی بشه به پاپت فروشگاه ها نمیرسه و حالا میخوایم بهتون بهترین فروشگاه های پاپت رو معرفی کنم. فروشگاه های حضوری شاید زیاد و متنوع باشن اما واقعا خرید پاپت از لاکچری تویز رو بهتون پیشنهاد می کنم چون صدای بینظیری دارن و فروشگاهشون هم اینترنتی هست. تنوع فوق العاده مثل پاپت رنگین کمانی و پاپت هفت رنگ و پاپت بزرگ هم دارن و برای رفتن به فروشگاه کافیه داخل گوگل اسمشون رو سرچ کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *