تبلیغات

تبلیغات

عکس و مشخصات احتمالی آیفون 14

iphone14

کمی قبل تر از رو نمایی آیفون های سری 13، شایعه ها پیرامون طرح، عکس و مشخصات احتمالی آیفون 14، به سرعت در شبکه های مجازی گشترش پیدا کرد. به طوری که کاربران فکر میکردند، آیفون 13 قرار است با نام آیفون 14 وارد بازار شود. در این مطلب میخواهیم به بررسی عکس و مشخصات احتمالی آیفون 14 بپردازیم، تا ببینیم رندرها و طرح هایی که از آیفون 14 آمده است، چقدر میتواند به واقعیت نزدیک باشد. یعنی این عکس ها و طرح ها، چه اندازه با چیزهایی که افشا کننده های دیگر راجب آیفون 2022 گفته اند تطابق دارد.

آیفون 14

طراحی بدنه آیفون 14

اولین چیزی که در رندر های ارائه شده، توجه مخاطب را به خود جلب میکند، طراحی بدنه آیفون 14 میباشد، که بنا بر گفته پیش گو های این صنعت، قرار است از جنس تیتانیوم باشد، که تا به حال در گوشی های آیفون از این جنس فلز استفاده نشده است. بنا بر گفته جان پروسر، استفاده از تیتانیوم، در طراحی بدنه آیفون 14 پرو و استفاده از آلومینیوم، در آیفون های معمولی خواهد بود. همانطور که در آیفون های 12 معمولی، جنس بدنه آلومینیوم و در آیفون های 12 پرو، جنس بدنه استیل میباشد. بحث استفاده از تیتانیوم در طراحی بدنه آیفون 14 موضوع عجیب و جدیدی نیست. اپل در واقع در ژانویه 2021 گفته بود، که بر روی یک تیتانیوم مرغوب و خیلی با کیفیت کار میکند. مدتی بعد اپل دوباره اعلام کرد که دارد بر روی کوتینگ، یعنی روکشی برای تیتانیوم کار میکند. روکشی که حالت مات دارد، همچنین لک و اثر انگشت روی آن نمی ماند. پس این موضوعی است که شرکت اپل هم راجب آن صحبت کرده، در نتیجه احتمال این که اشتباه باشد و این اتفاق نیفتد خیلی پایین است. طبق گفته اپل، تیتانیوم در بدنه محصولات دیگر این شرکت مانند مک بوک، آیپد و حتی اپل واچ هم استفاده خواهد شد، چرا که به همان اندازه مقاومت بالایی دارد و میتواند باریک تر باشد. به همین دلیل اپل به سمت استفاده از تیتانیوم میرود. در طراحی بدنه آیفون 14، انتظار مرود اسپیکرها همچنان در لبه پایینی قرار گرفته و کمی بزرگ تر شده باشند و به جای استفاده از حفره های صدا ، مانند آیفون 4، یک توری به عنوان پوشش برای این اسپیکرها قرار گرفته باشد. در رندر های ارائه شده، طراحی دکمه های آیفون 14 دقیقا شبیه دکمه های آیفون 4 و 4 اس میباشد، انگار که دکمه های آن را روی آیفون 14 قرار داده اند. در آیفون 4، دکمه لاک صفحه تخت است که در لبه بالای آن قرار گرفته و دکمه های تغییر صدای آن گرد میباشد. در رندر آیفون 14، دکمه لاک و تغییر صدا در یک راستا قرار داده شده اند، که این نحوه قرار گیری و استفاده از دو شمایل برای دکمه های آیفون 14 کمی بعید به نظر میرسد و صرفا یک کپی بوده است. البته به جز جان پروسر، شخص دیگری از بین متخصصان این حوزه، راجب این موضوع صحبتی نکرده است. و اما مورد بعدی در طراحی بدنه آیفون 14، لبه های صفحه نمایش آن است که مانند آیفون 4 کمی برآمده و مقداری از صفحه بیرون زده است. اگر به دنبال جزئیات بیشتری از رندر ها و طراحی آیفون 14 هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

همچنین بخوانید  چرا تعمیر آیفون را بدست هر تعمیرکاری نسپاریم؟

آیفون 14

صفحه نمایش آیفون 14

یکی از موضوعات بحث برانگیز که در خرید گوشی آیفون تاثیر گذار است صفحه نمایش آن است. در رابطه با صفحه نمایش آیفون 14، حذف ناچ از نمایشگر آن است، که این موضوع کاملا با گفته مارک گورمن و منچیکو همخوانی دارد. منچیکو در ماه مارچ سال 2021، گفت که در صفحه نمایش آیفون 14، احتمالا ناچ وجود ندارد و تقریبا چیزی مانند یک حفره قرار خواهد داشت. مارک گورمن هم گفته بود، که در آیفون 13 ناچ کوچکتر و در آیفون 14، ناچ تبدیل به یک حفره میشود. با حذف ناچ، اسپیکر بالا هم روی لبه بالای ال سی دی قرار میگیرد. علاوه بر حذف ناچ، طبق گفته تحلیل گران این حوزه، سایز بندی آیفون 14 با آیفون های سری 12 و 13 نیز، تفاوت زیادی خواهد داشت.

آیفون 14

دوربین گوشی آیفون 14

پس از مشاهده و بررسی رندر ها، متوجه میشویم که یکی از اساسی ترین تغییرات در این گوشی، به دوربین آن مربوط میشود. بنا بر گفته منچیکو دراپریل سال 2021، دوربین گوشی آیفون 14، 48 مگاپیکسل و فیلم برداری 8K خواهد داشت. قاب پشتی گوشی کاملا فلت و صاف، دوربین گوشی آیفون 14 هم دیگر برآمده و بیرون از قاب نخواهد بود. وقتی درباره چنین موضوعاتی صحبت میشود، قاعدتا باید سنسور، لنز و حتی دوربین بزرگتر شود، در نتیجه آنچنان با پیش گویی منچیکو جور در نمی آید.

آیفون 14

اسپیکر گوشی آیفون 14

همانطور که در قسمت طراحی بدنه آیفون 14 به آن اشاره شد، اسپیکر گوشی آیفون 14، مانند سری های قبلی در لبه پایینی آن قرار خواهد گرفت، کمی بزرگ تر و مانند آیفون 4، به جای حفره از یک توری در آن استفاده خواهد شد. اگر طراحی اسپیکر در رندر این آیفون درست باشد، لازم است توری های اسپیکر گوشی آیفون 14، مقاوم تر هم باشند. چرا که ابعاد آن بزرگتر، در نتیجه احتمال آسیب پذیری آن هم بیشتر میشود. بابراین باید طوری طراحی شود که هم حفره های آن نزدیک به یکدیگر باشند تا آب به راحتی به آن نفوذ نکند و هم صدا به راحتی از آن خارج شود. البته شرکت اپل همواره به دنبال بهترین ها بوده است و بهترین امکانات را در محصولات خود استفاده میکند که اسپیکر گوشی آیفون 14 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. پس دور از ذهن نیست که اسپیکر های آن حالت توری داشته باشد.

گوشی های سری 14 اپل

به نقل از کارشناسان ذره بین اکوموبایل، سایز بندی گوشی های سری 14 اپل، با سری های 12 و 13 تفاوت های زیادی خواهند داشت. گفته ها حاکی از آن است که کمپانی اپل قصد دارد سایز مینی را از گوشی های سری 14 خود حذف کند، چرا که با بازدهی خوبی در رابطه با تولید این گوشی ها مواجه نشد. در سال 2022 شاهد 1 آیفون با 2 ابعاد مختلف اما 4 مدل خواهیم بود. گوشی های سری 14 اپل به این ترتیب میباشند، آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس.

همچنین بخوانید  تصاویر جدید لو رفته از نسل جدید سری اس : مدل های گلکسی اس 20

سخن آخر

پس از بررسی رندر های آیفون 14، حداقل اطلاعاتی راجب این گوشی که سال آینده قرار است رونمایی شود را کسب کردیم. با این تفاسیر شما ترجیح میدهید آیفون 13 بخرید یا 14؟ بسیاری از خریدارانی که با کارشناسان اکوموبایل تماس میگیرند، پس از تجزیه و تحلیل مشخصات احتمالی این گوشی بشدت تحت تاثیر قرار گرفته و ترجیح میدهند صبر کنند و آیفون 14 را خریداری کنند. چراکه شمایل و امکانات به کار گرفته شده احتمالی، آیفون 14 را کاملا از سری های قبلی متمایز میکند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *