تبلیغات

تبلیغات

چگونه در کمتر از 20 روز طراح سایت شویم؟

image_1641017375

در کمتر از 20 روز با کدنتو طراحی سایت رو یاد بگیر!

با رونق کسب و کار اینترنتی، افراد زیادی هستند که دوست دارند روزی طراح وب سایت شوند. بیل گیتس بیش از دو دهه پیش گفت: ”اگر کسب‌وکار شما در اینترنت نیست، کسب‌وکار شما از رده خارج‌شده است. ”شاید باورتون نشه اما امروزه بیش از 644 میلیون وب‌سایت فعال در اینترنت وجود دارند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه طراح سایت شوید اما برای شروع هیچ ایده‌ای ندارید، این مقاله‌ای که براتون آماده کردیم می‌تونه در این مسیر به شما کمک زیادی بکنه و پیشنهاد می‌شه تا انتها همراه ما باشید.

 

میزان تقاضا برای طراحی سایت چقدر است؟

تقریبا با پیشرفتی که تکنولوژی امروزه داشته است و نیاز روزافزون شرکت‌ها برای داشتن سایت، هیچ‌گاه تقاضا برای طراحی وب سایت روند کندی نخواهد داشت بلکه براساس گزارشات مختلف این روند با رشد صعودی مواجه شده است. شما با یک سرچ کوچک در گوگل می‌توانید شاهد وجود انواع سایت باشید که هر کدام از این سایت‌ها براساس محتوایی خاص و هدفی مشخص طراحی شده‌اند و تقریبا به نوعی دیگر نمی‌توان گفت که شغلی بدون سایت وجود دارد. طراحی وب یک زمینه در حال پیشرفت می‌باشد که هر روزه درحال رشد است پس شما اگر می‌خواهید به یک طراح سایت تبدیل شوید باید همیشه آماده‌ی یادگیری مطالب جدید باشید تا از قافله عقب نمانید.

طراحی سایت رو از کجا شروع کنیم؟

هنگامی‌که شروع به یادگیری یک دانش جدید می‌کنید، ضروری است ابتدا اصول پایه آن را یاد بگیرید. وب‌سایت طراحی‌شده باید طراحی بسیار خوبی داشته باشد. طراحی خوب باعث می‌شود بازدیدکنندگان در سایت شما باقی بمانند، درحالی‌که یک طراحی نامناسب آن‌ها را از سایت شما فراری می‌دهد.  پس قبل از تلاش برای ایجاد وب‌سایت، لازم است که قوانین نحوه سازمان‌دهی وب‌سایت‌ها را یاد بگیرید برای این کار می توانید از ویدیو آموزشی یا دیگر طراحان سایت و برنامه نویسان بزرگ یاد بگیرید. به وب‌سایت‌های بزرگ طراحی‌شده به‌خوبی توجه کنید و توجه داشته باشید که چگونه منو، لوگو و یا دیگر محتویات این وب‌سایت‌ها قرار داده‌ شده‌اند و سپس آن دانش را در طرح‌های خود استفاده کنید و باید بدانید که می‌شود به دو صورت بدون برنامه نویسی یا با برنامه نویسی طراحی سایت رو انجام داد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

طراحی سایت بدون برنامه نویسی با کدنتو

از طریق روش بدون برنامه‌نویسی، بدون این‌که شما بخواهید کدنویسی‌ای را انجام دهید طراحی سایت را انجام خواهید داد، ‌یکی از راه‌های طراحی سایت استفاده از سیستم‌های آماده‌ای می‌باشد که قبلاً توسعه داده شده و شما به جهت نیاز خود از آن استفاده می‌کنید، برای مثال یکی از محبوب‌ترین این سیستم‌ها وردپرس است که می‌توانید در عرض کمتر از یک ماه آن را و. یاد بگیرید و برای خود یک وب سایت ایجاد کنید  حالا علاوه بر این که شما کار با وردپرس و قالب‌های حرفه‌ای وردپرس را یاد می‌گیرید،با یک سری ازپلاگین ها(افزونه ها) آشنا خواهید شد که شما می توانید بدون نیاز به کدنویسی صفحه های وب سایت خود را به صورت تخصصی طراحی کنید که یکی از این افزونه ها المنتور هست که می توانید به راحتی با آن کار کنید وشما می توانید در مسیر طراحی بدون کدنویسی از پلاگین های فراوان وردپرس به خوبی در بخش هایی مختلف استفاده کنید که کار را برای شما آسان خواهد کرد.

همچنین بخوانید  الونظر راهنمای خرید بهترین محصولات دیجیتال

آموزش طراحی سایت با برنامه نویسی

روش بعدی استفاده از کدنویسی است، شما با استفاده از برنامه نویسی می‌توانید یک قالب برای خود طراحی کنید. برای این کار شما باید در ابتدا زبان های برنامه نویسی را بشناسید و آن ها را انتخاب کنید شروع به یادگیری کنید و لازم است کار با فتوشاپ را در حدی که بتوانید یک قالب را با فتوشاپ طراحی کنید یاد بگیرید.احتمالا سوال شما هم این باشه که بهتره با کدوم زبان برنامه نویسی شروع کنیم باید بگیم که این پرسش به علاقه شما نیز مرتبط است اما به نظر ما در ابتدا می توانید زبان html رو انتخاب کنید زیرا این زبان پایه‌ای‌ترین زبان برای شروع طراحی سایت است! با یادگیری این زبان دقیقاً می‌توانید چارچوب یک سایت را ایجاد کنید. و پس از یادگیری 40% از زبان html می توانید یادگیری زبان css  را شروع کنید.css  مخفف واژه Cascading Style Sheets یعنی استایل دهی به صفحات. با یادگیری زبان CSS می‌توانید به المان‌هایی که با زبان HTML ایجاد کرده‌اید جلوه‌های گرافیکی بدهید.و سپس می توانید سراغ زبان js  بروید  زبان JS کار را حرفه‌ای‌تر می‌کند، می‌توانید با یادگیری این زبان به المان‌های مختلف اکشن بدهید.اما باید بدانید طراحی سایت شامل دو بخش بک-اند و فرانت-اند است، و زبان هایی که در بالا گفتیم مربوط به فرانت_اند بود اگر  زبان‌های فرانت-اند را خوب کار کنید می‌توانید کلیات یک قالب را به سادگی پیاده کنید. اما مفاهیم فرانت-اند برای تکمیل یک سایت کافی نیست، شما باید یک زبان بک-اند را بیاموزید تا بتوانید سایت‌ پویا کنید و ارتباطات بین کاربر و سرور را ایجاد کنید. برای مثال امکان ثبت‌نام و لاگین از طریق قالب ایجاد شده زمانی امکان‌پذیر است که بخش بک-اند هم پیاده‌سازی شده باشد.پس اینجاست که یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی بک-اند هم ضروری می‌شود.یکی از بهترین زبان‌ها تاکنون، زبان php  بوده است.

چقدر طول می‌کشد من یک طراح سایت شوم؟

پاسخ این سؤال کاملاً وابسته به عواملی مثل سطح تلاش شما، مدت زمانی که برای این کار می‌گذارید، راه یادگیری و… می‌باشد. اما معمولاً در بهترین حالت برای طی کردن این پروسه به صورت کامل، حداقل ۳ ماه زمان لازم است. اگر در ابتدای راه هستید نگران نباشید نیازی نیست شما به‌صورت یک‌جا و فشرده تمام موارد فوق را یاد بگیرید. می‌توانید یادگیری را برای مدتی به HTML و CSS محدود کنید و در زمینه‌ی برنامه نویسی سمت کاربر فعالیت کنید. اما شما می توانید برای طراحی سایت از سیستم های مدیریت محتوا  که این روز ها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند مانند وردپرس استفاده کنید و شروع به یادگیری کنید که یادگیری آن بسیار آسان است و می توانید در کمتر از بیست روز کار با وردپرس را یاد بگیرید و برای این کار می توانید، آموزش طراحی سایت با وردپرس کدنتو را ببینید.

همچنین بخوانید  معرفی و بررسی دو بازیTekken 3و Car Parking نسخه Mod Apk

درآمد یک طراح سایت چقدر است؟

بگذارید خیلی ساده به شما بگوییم، که هیچ جواب مشخصی برای این سؤال پیدا نمی‌کنید زیرا  هزینه ها در بازار طراحی سایت شفاف نیست و هیچ تعرفۀ مشخصی هم وجود ندارد، یعنی برخی شرکت‌ها ممکن است برای طراحی یک سایت ساده از شما 30 میلیون تومان پول بگیرند و برخی دیگر همان سایت را با 3 میلیون تومان راه‌اندازی کنند،پس درآمد شما هم به عنوان یک طراح سایت، مقدار مشخصی ندارد. مثلا شاید در یک شرکت طراحی سایت مشغول باشید و حقوق ماهانه تقریبا مشخصی را دریافت کنید، یا اینکه به صورت پروژه‌ای کار بگیرید که در این صورت متغیر است. مثلاً فرض کنید، در ماه 3 سفارش طراحی سایت قبول کنید و از هر کدام 5 میلیون تومان دریافت کنید. درآمد ماهانه شما 15 میلیون تومان می‌شود!

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *