تبلیغات

تبلیغات

دانلود کتاب جاوا | معرفی بهترین منابع رایگان آموزش زبان برنامه نویسی جاوا

java-books

اگر به دنبال دانلود کتاب جاوا هستید ، حتما این مقاله را بخوانید زیرا قصد داریم تا بهترین کتاب های آموزشی زبان جاوا را معرفی کنیم.

در اینجا لیستی از برخی از کتاب های جاوای عالی وجود دارد که کاملاً رایگان هستند ، برای دانلود یا خواندن این کتاب نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. برای دانلود این کتاب ها در رایانه ، لپ تاپ ، آیفون یا گوشی هوشمند اندرویدی ، تنها به اتصال اینترنت نیاز دارید.

جاوا یکی از بهترین و مهم ترین زبان های برنامه نویسی اندروید محسوب می شود ، اگر شما هم قصد استفاده از جاوا برای برنامه نویسی اندروید یا ای او اس را دارید پیشنهاد می کنیم آموزش های زیر را از دست ندهید.

بهترین کتاب آموزش جاوا

دانلود کتاب جاوا

تعداد زیادی کتاب جاوا در دسترس است ، اما انتخاب مناسب برای مبتدیان دشوار است. بنابراین در اینجا چند استاندارد اساسی وجود دارد که یک کتاب برنامه نویسی جاوا را به نسبت بقیه ، بهتر می کند. بهترین کتاب جاوا باید معیارهای زیر را داشته باشد.

  • کتاب باید از زبانی واضح ، دقیق و آسان استفاده کند.
  • باید دارای مواد آموزشی مانند فعالیت ، تمرین ، مثال و غیره باشد که برنامه نویسان بتوانند در آن شرکت کنند.
  • کتاب جاوا باید برای برنامه نویسان خودآموز باشد.
  • باید توضیح خوبی در مورد مفاهیم پایه جاوا داشته باشد.
  • محتوا باید به روز باشد.
  • موضوعات آن باید واضح و ساختارمند باشد.

قبل از معرفی کتاب های جاوا برای دانلود ، به نظر ما بهتر است از آموزش های ویدیویی استفاده کنید ، آموزش های ویدیویی موجود برای برنامه نویسی جاوا هم به زبان فارسی بوده و هم اطلاعات و آموزش های بروزی را ارائه می دهد. پس اگر قصد استفاده از آموزش ویدیویی دارید از فرادرس استفاده کنید. ولی اگر هنوز هم متقاعد نشدید که آموزش ویدیویی بهتر از کتاب برای یادگیری است ، ادامه مقاله را حتما ببینید ، زیرا بهترین کتاب های جاوا را در آن معرفی کرده ایم.

1. معرفی جاوا 8 ( Introducing Java 8 )

دانلود کتاب جاوا

این آخرین کتاب جاوا می باشد که رایگان است. با تشکر فراوان از اوریلی که کتابی مقدماتی در مورد جاوا 8 منتشر کرده است ، با عنوان معرفی جاوا 8 ، راهنمای شروع سریع برای یادگیری جاوا با زبانی ساده و روان.

 

نویسنده Raoul-Gabriel Urma ، که همچنین نویسنده یکی از پرفروش ترین کتاب های سال گذشته ، Java 8 in Action است، توضیح می دهد که چگونه خوانایی کد بهبود یافته و پشتیبانی از پردازنده های چند هسته‌ای ، محرک های اصلی ویژگی های جاوا 8 بوده است.

نویسنده: رائول گابریل اورما

لینک دانلود: oreilly.com/programming/free/introducing-java-8.csp

برای دانلود کتاب جاوا “ Introducing Java 8 ” لینک بالا را کپی کرده و در مرورگر خود جستجو نمایید.

2- کتاب Java For Dummies

Java For Dummies

همه برنامه نویسان با سری کتاب های For Dummies آشنا هستند. این سری کتاب ها برای مبتدیان بدون تجربه برنامه نویسی بسیار مفید هستند.

Java for Dummies یک کتاب ضروری برای مبتدیان جاوا است. این کتاب مفاهیم اساسی جاوا را به خوبی توضیح می دهد. این کتاب به پنج بخش تقسیم شده است.

بخش اول رویکردهای برنامه نویسی مدرن ، نحوه عملکرد جاوا (JVM) ، فرآیند توسعه نرم افزار ، نصب جاوا بر روی رایانه شخصی و اولین برنامه جاوا را توضیح می دهد. اگر شما یک مبتدی در برنامه نویسی هستید ، باید این قسمت را بخوانید ، این بخش به شما اطلاعات دقیقی از پارادایم برنامه نویسی می دهد.

قسمت دوم در مورد نوشتن برنامه جاوای خودتان است. در این بخش به شما آموزش داده خواهد شد که چگونه کد جاوا بنویسید و همچنین متغیرها ، ساختارهای کنترلی و حلقه ها را توضیح می دهد. این بخش برای مبتدیان برای شروع برنامه نویسی بسیار مفید است.

قسمت سوم به مفاهیم برنامه نویسی شی گرا اختصاص دارد که در این قسمت OOP به خوبی توضیح داده شده است.

بخش چهارم شامل تمرین های برنامه نویسی است و همچنین برخی از ویژگی های جاوا مدرن مانند برنامه نویسی لامبدا و تابعی را توضیح می دهد.

قسمت پنجم شامل نکات و ترفندهایی برای نوشتن کد جاوا و جلوگیری از اشتباه می باشد. همچنین حاوی چند لینک مفید به وب سایت ها است. به علت مواردی که در بالا عرض کردیم دانلود کتاب جاوا Java For Dummies 7th Edition بسیار برای مبتدیان مفید خواهد بود

لینک دانلود : tutorialsfield.com/java-for-dummies-7th-edition

3- کتاب Java for Absolute Beginners

Java for Absolute Beginners

این کتاب برای برنامه نویسان مشتاق جاوا ایده آل است. تقریباً همه چیزهایی که یک مبتدی جاوا باید در مورد زبان برنامه نویسی جاوا بداند را پوشش می دهد.

این مفهوم OOP را با جزئیات توضیح می دهد. همچنین موضوعاتی مانند مفاهیم اولیه زبان جاوا ، ویژگی های جاوا ، نصب جاوا و مدیریت فایل و غیره را پوشش می دهد.

این کتاب همچنین شما را با مباحث پیشرفته برنامه نویسی جاوا مانند Java Swing و JavaFX آشنا می کند که کمک زیادی به یادگیری برنامه نویسی جاوا با رابط کاربری گرافیکی می کند و در عین حال با زبانی به قدری ساده آموزش داده می شود که می توانید خیلی زود مفهوم را درک کنید.

اگر تازه قصد یادگیری جاوا را دارید ، دانلود این کتاب جاوا را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا به شما کمک زیادی می کند تا جاوا را به روشی بسیار ساده و سریع یاد بگیرید.

نویسنده : جولیانا کوسمینا

لینک دانلود : tutorialsfield.com/java-for-absolute-beginners

4- دانلود کتاب جاوا Java: The Legend

جاوا

جاوا در 20 سال گذشته راه طولانی را پیموده است. این دیگر یک زبان توسعه دهنده فانتزی نیست ، اما اکنون به جریان اصلی توسعه برنامه های کاربردی در جهان تبدیل شده است. استفاده از جاوا در اندروید باعث گستردگی جاوا شده است. این کتاب شما را به سفر زبان برنامه نویسی جاوا از اولین نسخه تا نسخه فعلی جاوا یعنی 8 می برد.

نویسنده این کتاب بنجامین ایوانز بوده و لینک دانلود کتاب جاوا در زیر برای شما قرار داده می شود.

amazon.com/dp/1617290068/?tag=javamysqlanta-20

این کتاب پولی بوده و برای تهیه آن باید اکانت پی پال داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به جای این کتاب از آموزش فارسی و حرفه ای فرادرس استفاده نمایید.

5- کتاب Java: A Beginner’s Guide

Java: A Beginner’s Guide

این یکی دیگر از بهترین کتاب های جاوا برای مبتدیان است. این کتاب رایگان یکی از جامع ترین و کامل ترین کتاب های جاوا در بین تمام کتاب های موجود در بازار است. بهترین چیز در مورد این کتاب این است که در پایان هر فصل چند آزمون وجود دارد که برای افزایش مهارت کدنویسی زبان آموزان جاوا بسیار مفید است.

در این کتاب ، هربرت شیلد ، نه تنها به مبانی جاوا پرداخته بلکه برخی از مفاهیم پیشرفته جاوا را نیز پوشش داد. مفهوم Multithreading ، Swing، ژنریک ، عبارات لامبدا ، JavaFX و غیره به خوبی در این کتاب توضیح داده شده است.

موارد زیر این کتاب را به بهترین در نوع خود تبدیل کرده است :

  • تمرینات عملی
  • داشتن آزمون های پایان فصل
  • کد مثال همراه با تفسیر
  • بخش پرسش و پاسخ پر از اطلاعات و نکات مفید است

اگرچه این کتاب یک راهنمای مبتدی است اما یک کتاب ایده آل برای یادگیری جاوای پیشرفته نیز می باشد.

6- دانلود کتاب جاوا به زبان ساده ( فارسی )

کتاب جاوا به زبان ساده

دانلود کتاب جاوا به زبان ساده را به کسانی که توانایی استفاده از کتاب های انگلیسی ندارند پیشنهاد می شود. این کتاب که توسط یونس ابراهیمی نوشته شده است ، جزو محبوب ترین منابع جاوا به زبان فارسی به شمار می شود.

این کتاب به صورت گام به گام جاوا را به زبان ساده آموزش می دهد و برای کسانی که تازه کار هستند بسیار مفید می باشد. این کتاب دارای کپی رایت بوده و برای تهیه آن باید هزینه کنید. با این حال سایت هایی همانند لینک زیر وجود دارد که به صورت رایگان لینک را قرار داده است.

barnamenevisan.org/Articles/Article6004.html

با این حال پیشنهاد ما خرید قانونی کتاب می باشد.

7- کتاب Head First Java

Head First Java

بدون شک این بهترین کتاب برای یادگیری جاوا است. این یک کتاب جاوا ایده آل برای کسانی است که می خواهند جاوا را از ابتدا یاد بگیرند.

کتاب Head first Java بسیار ساده و قابل درک است. این کتاب جنبه های عمیق برنامه نویسی جاوا را توضیح می دهد. این کتاب تمام مفاهیم برنامه نویسی شی گرا را به روشی بسیار دقیق پوشش می دهد که به مبتدی ها کمک می کند تا برنامه نویسی جاوا را به روشی آسان و دقیق درک کند.

بهترین چیز در مورد این کتاب این است که شامل 42 پازل شگفت انگیز است که به برنامه نویسان کمک می کند تا مفاهیم کدنویسی را کاملاً درک کنند.

همچنین برخی از موضوعات مانند خطاهای رایج برنامه نویسی شی گرا ، برنامه نویسی توزیع شده با RMI و سوکت ها و رشته های شبکه را پوشش می دهد.

لینک دانلود کتاب جاوا head first به آدرس : tutorialsfield.com/head-first-java

8- کتاب Effective Java

این یک کتاب جاوا است که برای برنامه نویسان جاوا ضروری است. اگر می خواهید در جاوا حرفه ای شوید ، حتما باید این کتاب را بخوانید.

نویسنده تمام مفاهیم جاوا را با تمرین توضیح می دهد. این کتاب نه تنها برای مبتدیان ، بلکه برای توسعه دهندگان پیشرفته جاوا نیز بسیار مفید است.

آخرین ویرایش Effective Java برای جاوا 7، 8 و 9 نوشته شده است. این کتاب به شما کمک می کند تا کدنویسی جاوا را بسیار آسان و کارآمد یاد بگیرید.

لینک دانلود : tutorialsfield.com/effective-java-programming-language-guide

9- کتاب جاوا با گام های ساده ( Java in Easy Steps )

Java in Easy Steps

این یکی دیگر از کتاب های عالی برای یادگیری برنامه نویسی جاوا است که به راحتی می توانید آن را دنبال کنید مهم ترین ویژگی این کتاب این است که زبان آن به قدری ساده است که در یادگیری برنامه نویسی جاوا با مشکلی مواجه نخواهید شد.

مطالب این کتاب به گونه ای ارائه شده است که حتی اگر مبتدی مطلق در برنامه نویسی جاوا باشید ، می توانید به سرعت جاوا را یاد بگیرید و موضوعات را به راحتی دنبال کنید.

از نصب جاوا گرفته تا راه اندازی محیط و اجرای برنامه های جاوا از خط فرمان ، همه اینها بدون زحمت در این کتاب آموزش داده شده است. جدای از این ، مفاهیم برنامه نویسی شی گرا ، مدیریت فایل ، تصمیم گیری و انشعاب و موضوعات پیشرفته مانند جاوا سوینگ و اندروید نیز تا حدودی پوشش داده شده است.

یکی از چیزهایی که در مورد این کتاب خیلی دوست داشتم این است که به دلیل تصاویر و نمادهای رنگارنگ ، در حین خواندن این کتاب بسیار لذت خواهید برد و می توانید برای مدت طولانی بدون سر رفتن حوصله ، مطالعه کنید.

لینک دانلود : tutorialsfield.com/java-in-easy-steps-covers-java-9

نتیجه گیری

در مقاله دانلود کتاب جاوا که در آن تعداد زیادی کتاب جاوا معرفی کردیم. همه این کتاب ها مناسب مبتدیان و بعضی از افراد حرفه ای کاربرد دارد. امیدواریم با این مقاله انتخاب کتاب مناسب برای شما آسان تر شده باشد. شما نیز اگر از کتاب های خوبی برای یادگیری جاوا استفاده کرده اید که در این مقاله معرفی نشده است ، خوشحال میشیم به ما معرفی کنید تا دوستان دیگر هم بتوانند از آن بهره مند شوند.

اما باید به یاد داشته باشید در یادگیری هر زبان برنامه نویسی نمی توانید فقط به کتاب اکتفا کنید و باید مهارت های کدنویسی خود را از طریق آموزش های ویدیویی و رسانه های دیگر ارتقاء دهید. در زیر یکی از بهترین آموزش های برنامه نویسی کشور که توسط فرادرس تهیه شده است را قرار می دهیم تا علاوه بر استفاده از کتاب از این اموزش ها نیز استفاده نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *