تبلیغات

تبلیغات

صرافی نیل؛ ارزهای دیجیتال چیست و چه کاربردی دارند؟

sarafie-niel

ارزهای فیزیکی همانند یورو؛ دلار و…  به صورت فیزیکی و توسط تنظیم کننده مرکزی چاپ و استخراج می شود، اما ارزهای دیجیتال از این قائده مستثنا بوده نه تنها به صورت مجازی خرید و .فروش می‌شوند، بلکه هرکسی می‌تواند آنها را چاپ کرده و استخراج کند

 

باتوجه به اینکه هرنوع ارزی برای خرید و فروش نیاز به صرافی دارند، ارزهای دیجیتال نیز از یک صرافی دیجیتال برای این امر استفاده می‌کنند و در بستر اینترنت و به صورت مجازی مورد معامله قرار می‌گیرند. در این پست به معرفی انواع ارزهای رایج می‌پردازیم.

 

بیت کوین چیست؟

یکی از محبوبت ترین ارزهای دیجیتال، بیت کوین است، می‌توان از دلایل جذابیت آن به حذف واسطه ها و انلاین بودن این ارز نام برد. همانطور که از ارزهای سنتی برای پرداخت کالا و خدمات استفاده می‌شود‌. این ارز نیز بر پایه همین استدلال طراحی شده، با این تفاوت که آنلاین است. از عمده تفاوت‌های ارز دیجیتال بیت کوین با ارزهای سنتی می‌توان به این اشاره کرد که تنطیم کننده مرکزی ندارد. یعنی برخلاف ارزسنتی که تصمیم می‌گیرند چه زمانی چاپ و استخراج شود، ارزهای دیجیتالی را هرکسی می‌تواند استخراج کند.

صرافی نیل

دوج الون چیست؟

تیم این ارز آن را برای همه مردم در هر نقطه جهان طراحی کرده اند. این ارز یک پروژه واقعی  می‌باشد که روز به روز در حال پیشرفت است. ارز دوج الون یک فورک از دوج کوین است. توکن این ارز دوج الون مارس نام دارد که روی شبکه اصلی اتریوم با ادرس قرارداد زیر قرار دارد.

0x761d38e5ddf6ccf6cf7c55759d5210750b5d60f3

 

ارز دیجیتال شیبا اینو

نام این ارز را از نژاد یک سگ ژاپنی گرفته اند که نماد دوج کوین نیز هست. توکن‌های زیادی بعد از رشد دوج کوین پدید آمدند که شیبا یکی از آنها است. شیبا اینو بر پایه اتریوم فعالیت می‌کند چراکه خود بلاکچین اختصاصی ندارد. شما می‌توانید بدون هیچ مشکل میلیاردها یا تریلیاردها شیبا خریداری و به کار خود ادامه دهید. بیشترین محبوبیت این ارز بین کاربران چینی است از همان روزهای اول طراحی این ارز علاقه زیادی به آن نشان دادند و با رشد روز افزون شیبا در مرکز توجهات قرار گرفتند.

 

ارز کیشو اینو

کیشواینو را برادر کوچکتر دوج کوین می‌خوانند که چند ماهی است به دنیا آمده؛ اما هنوز معلوم نیست که دلیل این نامگذاری بخاطر طراحی یکسان یا نماد مشترک آنها است که هر دو نماد سگ دارند.

کیشو یکی از ارزهای رمزنگاری است که از اسم سگی در میم‌ها از نزاد کیشو اینو انتخاب شده است.

همچنین بخوانید  رمزارز په په، جدی‌ترین رقیب دوج کوین و شیبا را بیشتر بشناسید

این ارز ساختاری مشابه شیبا داشته و بر پایه بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کنند و در صرافی‌هایی مانند Biki, Uniswap, Okex, CoinTiger  پشتیبانی می‌شود.

این ارز برخلاف دیگر ارزهای دیجیتالی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

 

ارز سیف مون

ارز سیف مون یک توکن مالی غیرمتمرکز است که در 8 مارس 2021 راه اندازی شد. این ارز دارای چند ویژگی مانند پاداش‌های استاتیک، جمع آوری نقدینیگی و سوزاندن توکن به صورت دستی است. این ارز نیز مشابه بیت کوین و اما برخلاف سایر ارزها هدف آن رفع نواسانات قیمت است.

این ارز سرمایه گذاری در بلند مدت را مورد هدف قرار داده و از فروش زود هنگام جلوگیری می‌کند. پیش بینی می‌شود قیمت این ارز در روزهای اتی افزایش یابد.

 

ارز اکیتا

این ارز نیز مانند اکثر ارزهای معرفی شده در همین پست بر پایه اتریوم فعالیت خود را انجام می دهد. این ارز نیز بلاکچین اختصاصی ندارد و به عنوان برادر کوچکتر دوج و شیبا شناخته شده است. این ارز دارای سه پروژه به شرح زیر است:

 

صرافی DreamSwap روی Ethereum1 این صرافی به شما این امکان را می‌دهد که توکن AKITA خود را همراه با سایر توکن‌های داگ، استیک کنید.

یک پل میان بلاکچینی Avalanche / Ethereum 2 که به شما این امکان را می‌دهد که آکیتا خود را به اولانچ و برعکس ارسال کنید.

صرافی غیرمتمرکز Polarfox3 پروژه اصلی این تیم در بلاکچین اولانچ است که شامل AKITA نیز می‌شود.   

 

متن دیتا(امروزه با گسترش روزافزون خرید و فروش ارزهای دیجیتال و مجازی شدن معاملات لازم است انواع ارزها را بشناسیم و نحوه کار هر کدام را بدانیم.) 

 

ارز فگ: 

در واقع باید بگوییم که این ارز یک ارز آزمایشی با رونده پیشرونده است که به نظر میرسد آینده ای نسبتا خوب در انتظار آن است. در حال حاضر ارز فگ بر روی یک شبکه معاملاتی غیر متمرکز تحت اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس راه اندازی شده است. همچنین به ازای هر معامله و تراکنش ارز فگ، ۱ درصد از آن سوزانده می‌شود و ۱ درصد به توسعه دهندگان آن تعلق میگیرد. با وجود قیمت بسیار پایین این رمز ارز، با توجه به نوسانات قیمت بازار می‌توانیم بگوییم که با هولد کردن آن سود خوبی نصیب تریدرها خواهد شد. از طرف دیگر توسعه دهندگان این رمز ارز نیز تا سر حد امکان افراد را به هولد کردن این ارز تشویق می‌کنند. 

 

چرا صرافی نیل؟ 

تا اینجا با ارزهای شاخص صرافی نیل آشنا شدید. در ادامه قصد داریم به شما عزیزان بگوییم که چرا باید این صرافی را انتخاب کنید. 

همچنین بخوانید  بهترین میله ارت و کلمپ ارت را از کجا خریداری کنیم

 

امنیت بالا: 

اولین و مهم‌ترین ویژگی این صرافی امنیت بسیار بالای آن است. در واقع  امنیت بالا تضمین کننده معاملات کازبران است؛ چرا که کاربران در حین معامله اطلاعات هویتی و مالی خود را در اختیار صرافی قرار می‌دهند و در صورتی که امنیت پایین باشد، امکان دارد که صرافی مورد حملات سایبری قرار بگیرد و تمام این اطلاعات به سرقت برود. صرافی نیل با راه اندازی و بکارگیری سیستم بلاکچین، تمام کانال های معاملاتی خود را در این بستر قرار داده است تا کاربران بتوانند با امنیت خاطر بیشتری به امور مورد نظر خود بپردازند.

صرافی نیل 

سرعت بالا: 

از دیگر معیار های مهم یک صرافی معتبر باید به سرعت بالا اشاره کنیم. همانطور که میدانید بازار رمز ارزها یک بازار وابسته به زمان است و دقیقه‌ها و ثانیه‌ها نیز در بسیاری از شرایط مورد توجه قرار می گیرند. پس سرعت پایین در حین معاملات باعث بروز اختلال در روند معاملاتی و در شرایطی ضرر رساندن به معامله گرها می‌شود. پس سرعت بالا اهمیت بسیار زیادی دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن کنید. 

صرافی نیل با راه اندازی زیرساخت‌های مناسب در جهت بهبود سرعت تلاش کرده است تا راحتی هرچه بیشتر کاربران در حین معامله را فراهم سازد و می‌توان گفت تا به امروز در این امر موفق ظاهر شده است. این صرافی در حال حاضر قابلیت پردازش ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را دارد. 

 

اکسچنج غیر متمرکز: 

مزیت مهم اکسچنج غیر متمرکز امنیت بالا و راحتی بیشتر تریدرها است. در واقع این سیستم به گونه‌ای می‌باشد که هر فرد مسئول واحد دارایی‌های خود است و صرافی بر این اموال تسلط و دسترسی ندارد. پس به خاطر اینکه دسترسی خارجی و غیر قانونی به شبکه بلاک چین امکان پذیر نیست، احتمال هک تا حد زیادی کاهش می‌یابد. پس از دیگر مزیت‌های مهم صرافی نیل می‌توانید به بهره مندی از سیستم اکسچنج غیر متمرکز اشاره کنیم. 

 

تنوع ارز بالا: 

در آخر نیز باید به تنوع ارزی بالای صرافی اشاره کنیم. پلتفرم نیل قابلیت معامله ارزهای شاخصی همچون اتریوم و بیت کوین و همچنین بسیاری از میم کوین‌ها را فراهم کرده است و کاربران می‌توانند بر حسب اهداف و بودجه خود، هر تعداد واحد از این رمز ارزها را خریداری کرده، به فروش برسانند و یا به مبادله آنها بپردازند. 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *