تبلیغات

تبلیغات

آموزش cloud computing | هر آنچه که باید در مورد رایانش ابری بدانید

cloud-computing

در این مقاله قصد داریم تا شما را با رایانش ابری آشنا کرده و به طور کامل آموزش cloud computing را به شما ارائه دهیم.

فناوری Cloud computing به کاربران امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی ، فایل ها ، نرم افزارها و سرورها را از طریق دستگاه های متصل به اینترنت خود می دهد که شمال رایانه ها ، تلفن های هوشمند ، تبلت ها و ابزارهای پوشیدنی می باشد. ارائه دهندگان Cloud computing داده ها را در مکانی جدا از حافظه ی دستگاه های کاربران نهایی ذخیره و پردازش می کنند.

در اصل ، cloud computing به معنای داشتن توانایی ذخیره و دسترسی به داده ها و برنامه ها از طریق اینترنت به جای هارد دیسک است. این بدان معناست که مشاغل با هر اندازه ای می توانند از نرم افزارهای قدرتمند و زیرساخت های فناوری اطلاعات استفاده کنند تا بزرگتر ، کم حجم تر و چابک تر شوند و همچنین بتوانند با شرکت های بسیار بزرگتر رقابت کنند.

برخلاف سخت افزار و نرم افزار سنتی ، cloud computing به کسب کارها کمک می کند بدون نیاز به سرمایه گذاری کلان در خرید ، نگهداری و سرویس تجهیزات ، در خط مقدم فناوری باقی بمانند. فقط برای استفاده از این ویژگی ها آشنایی با نحوه کار رایانش ابری و شناخت داده و دیتابیس می باشد. اگر می خواهید از این فناوری بهترین نتیجه را ببرید پیشنهاد می کنیم حتما آموزش های دیتابیس مربوط به سایت فرادرس را مشاهده نمایید.

انواع cloud computing

برای آموزش cloud computing ، ابتدا باید انواع آن را بشناسید ، که در زیر کامل توضیح داده ایم.

4 نوع اصلی cloud computing وجود دارد: ابرهای خصوصی ، ابرهای عمومی ، ابرهای ترکیبی و چند ابری. همچنین 3 نوع اصلی از خدمات cloud computing وجود دارد: Infrastructure-as-a-Service (IaaS)، Platforms-as-a-A-Service (PaaS) و Software-as-a-Service (SaaS).

شباهت های انواع cloud computing چیست؟

انتخاب نوع ابر یا سرویس ابری یک تصمیم منحصر به فرد است. هیچ 2 ابری یکسان نیست (حتی اگر از یک نوع باشد) و هیچ 2 سرویس ابری برای حل یک مشکل خاص استفاده نمی شود. اما با درک شباهت ها ، می توانید در مورد اینکه چگونه هشدارهای مربوط به هر نوع cloud computing و سرویس ابری ممکن است بر تجارت شما تأثیر بگذارد ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آموزش cloud computing

هر ابری منابع محاسباتی مقیاس پذیر را در یک شبکه خلاصه سازی نموده ، جمع‌آوری کرده و به اشتراک می گذارد. هر نوع ابریcloud computing را فعال می کند ، که عمل اجرای بارهای کاری در آن سیستم است. و هر ابری با استفاده از ترکیبی منحصر به فرد از فناوری ها ایجاد می شود که تقریباً همیشه شامل یک سیستم عامل ، نوعی پلت فرم مدیریت و رابط های برنامه نویسی برنامه (API) است. نرم افزار مجازی سازی و اتوماسیون نیز می تواند به هر نوع ابری برای قابلیت های اضافی یا افزایش کارایی اضافه شود.

تفاوت های انواع cloud computing چیست؟

تفاوت بین ابرهای عمومی ، ابرهای خصوصی ، ابرهای ترکیبی و ابرهای چندگانه زمانی ، به راحتی بر اساس مکان و مالکیت تعریف می شد. اما انواع دیگر به این سادگی نیست. بنابراین باید انواع آن ها را بهتر بشناسید در آموزش cloud computing موفق تر باشید.

ابرهای عمومی ( Public clouds )

ابرهای عمومی محیط های ابری هستند که معمولاً از زیرساخت های فناوری اطلاعات ایجاد می شوند که متعلق به کاربر نهایی نیست. برخی از بزرگترین ارائه دهندگان ابر عمومی عبارتند از Alibaba Cloud ، Amazon Web Services (AWS) ، Google Cloud ، IBM Cloud و Microsoft Azure.

ابرهای عمومی سنتی همیشه خارج از محل کار می کردند ، اما ارائه دهندگان ابر عمومی امروزی شروع به ارائه خدمات ابری در مراکز داده در محل مشتری کرده اند. این موضوع تمایزات مکان و مالکیت را منسوخ کرده است.

همه ابرها زمانی به ابرهای عمومی تبدیل می شوند که محیط ها پارتیشن بندی شده و بین چندین مستأجر( کسانی که این ابر ها را اجاره می کنند ) توزیع شود. ساختار هزینه ها ، دیگر ویژگی های ضروری ابرهای عمومی نیستند ، زیرا برخی از ارائه دهندگان ابر (مانند ماساچوست Open Cloud) به مستاجران اجازه می دهند تا از فضای ابری به صورت رایگان استفاده کنند.

ابرهای خصوصی ( Private clouds )

ابرهای خصوصی در آموزش cloud computing نقش بسیار موثری دارند و به طور ضعیف به عنوان محیط های ابری که صرفاً به یک کاربر نهایی یا گروه اختصاص داده شده است، تعریف می شود ، جایی که محیط معمولاً در پشت دیوار آتش آن کاربر یا گروه اجرا می شود. زمانی که زیرساخت فناوری اطلاعات به یک مشتری با دسترسی کاملا ایزوله اختصاص داده شود ، همه ابرها به ابرهای خصوصی تبدیل می شوند.

آموزش cloud computing

اما دیگر نیازی نیست که ابرهای خصوصی از زیرساخت های فناوری اطلاعات اولیه تامین شوند. سازمان ها اکنون در حال ساخت ابرهای خصوصی در مراکز داده اجاره‌ای و متعلق به فروشنده هستند که در خارج از محل قرار دارند ، که هر گونه قوانین مکان و مالکیت را منسوخ می کند. این همچنین منجر به ایجاد تعدادی زیرگروه خصوصی ابری از جمله:

ابرهای خصوصی مدیریت شده

مشتریان یک ابر خصوصی ایجاد و استفاده می کنند که توسط یک فروشنده شخص ثالث مستقر ، پیکربندی و مدیریت می شود. ابرهای خصوصی مدیریت شده یک گزینه تحویل ابری است که به شرکت هایی با تیم های فناوری اطلاعات کم کار یا کم مهارت کمک می‌کند تا خدمات و زیرساخت های ابر خصوصی بهتری را ارائه دهند.

ابرهای اختصاصی

به عبارتی فضای ابری در ابری دیگر که می توانید یک ابر اختصاصی روی یک ابر عمومی یا در یک ابر خصوصی داشته باشید. به عنوان مثال ، یک بخش حسابداری می تواند ابر اختصاصی خود را در فضای ابری خصوصی شبکه داشته باشد.

ابرهای ترکیبی

ابر ترکیبی یک محیط فناوری اطلاعات به ظاهر واحد است که از چندین محیط متصل از طریق شبکه های محلی (LAN) ، شبکه های گسترده (WAN) ، شبکه های خصوصی مجازی (VPN) ویا API ایجاد شده است.

ویژگی های ابرهای ترکیبی پیچیده است و بسته به نیازمندی ها می توانند متفاوت باشند.

چند ابری

چند ابری یک رویکرد ابری است که از بیش از 1 سرویس ابری یا بیش از 1 فروشنده ابری – عمومی یا خصوصی ، تشکیل شده است. همه ابرهای ترکیبی چند ابری هستند ، اما همه چند ابری ها ، ابرهای ترکیبی نیستند. زمانی که چند ابر به وسیله نوعی ادغام یا ارکستراسیون به یکدیگر متصل می شوند ، ابرهای چندگانه به ابرهای ترکیبی تبدیل می شوند.

اگر می خواهید بیشتر در مورد انواع بدانید ، مقاله زیر از سایت فرادرس به صورت کامل توضیح داده است و می توانید از آن استفاده کنید.

موارد استفاده cloud computing

احتمالاً در حال حاضر از cloud computing استفاده می کنید ، حتی اگر متوجه آن نباشید. اگر از یک سرویس آنلاین برای ارسال ایمیل ، ویرایش اسناد ، تماشای فیلم یا برنامه های تلویزیونی ، گوش دادن به موسیقی ، بازی کردن ، یا ذخیره تصاویر و فایل های دیگر استفاده می کنید ، به احتمال زیاد cloud computing ، همه این کارها را در پشت صحنه انجام می دهد.

در اینجا چند نمونه از آنچه امروزه با خدمات ابری از یک ارائه دهنده ابر امکان پذیر است آورده شده است:

  • ساخت اپلیکیشن های ابری
  • تحلیل داده ها
  • ذخیره سازی داده ها ، پشتیبان گیری و بازیابی
  • پخش صدا و تصویر
    و …

9 مزیت کلیدی Cloud Computing

آموزش cloud computing

مزایای cloud computing تغییر چشم انداز کسب و کار است. در دنیایی که مشتریان خواهان بازاریابی شخصی و خدمات فوری و بی عیب و نقص هستند ، این به سرعت نه تنها بهترین راه برای هدایت کسب و کارهای موفق و نوآورانه ، بلکه تنها راه است. به همین دلیل است که آموزش Cloud Computing برای توسعه کسب و کار ورد نیاز خواهد بود.

1. در زمان صرفه جویی کنید

با cloud computing ، سرمایه گذاری های زمانی برای راه اندازی سیستم به حداقل کاهش می یابد. هیچ تجهیزاتی برای راه اندازی و هیچ تجهیزاتی برای نگهداری وجود ندارد. ارائه دهندگان ابری ، تعمیر و نگهداری اجزای فیزیکی و همچنین به روزرسانی های امنیتی و نرم‌افزاری را انجام می دهند.

2. دسترسی فوری به داده های مهم

یکی از زمانبر ترین چالش های تجاری امروز ، دستیابی به داده های مهم و کاربردی است. با آموزش cloud computing ، همه افراد شرکت شما از دستگاه هایی که قبلاً استفاده می کردند ، در هر کجا که به آن نیاز داشتند ، دسترسی پیدا می کنند. تیم شما همیشه به روز است ، که همکاری سریعتر را تضمین می کند.

3. سرمایه گذاری اولیه کم یا بدون سرمایه اولیه

بدون نیاز به خرید سخت افزار یا نصب نرم افزار و هزینه مجوز

4. بهبودی سریعتر

فروشندگان Cloud computing فضای ذخیره سازی اضافی (معمولاً در چندین مرکز داده) ، افزایش امنیت و زمان بازیابی سریعتر را ارائه می دهند.

5. مقیاس پذیری ساده

شما فقط برای آنچه نیاز دارید پرداخت می کنید. می توانید ابزارها و منابع را برای تیم در حال رشد خود اضافه کنید ، یا در صورت نیاز کاهش دهید.

6. بهبود ارتباطات داخلی

اهداف شرکت را با منابع پیام رسانی در چندین پلتفرم تجاری هماهنگ کنید.

7. سود خود را افزایش دهید

در حالی که صرفه جویی در زمان باعث افزایش بهره وری و افزایش سود شما می شود ، cloud computing مزایای مالی مستقیم بیشتری دارد.

8. امنیت داده ها

با cloud computing ، امنیت توسط ISP شما به صورت آنلاین و فیزیکی در مراکز داده آن ها تضمین می شود.

با این حال فقط استفاده از رایانش ابری امنیت کامل را برای داده های شما فراهم نخواهد کرد و باید در این رابطه آموزش های بیشتری پشت سر بگذارید. برای افزایش آگاهی خود در زمینه امنیت شبکه می توانید از آموزش زیر استفاده نمایید.

9. ذخیره سازی پشتیبان

تامین کنندگان Cloud computing گزینه های ذخیره سازی پشتیبان را ارائه می دهند که خطر از دست دادن داده ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. تمام داده ها و خدمات در چندین سرور ذخیره می شوند. اگر مشکلی در یک سرور رخ دهد ، سرور آماده به کار بلافاصله کنترل می شود ، بنابراین وب سایت یا زیرساخت فناوری اطلاعات شما هیچ خرابی را مشاهده نمی کند.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *