تبلیغات

تبلیغات

آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf — راهنمای نرم افزارSPSS بطور خلاصه

SPSS-for-Students

در این مقاله قصد داریم تا بهترین آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf را به شما معرفی کنیم و آموزش های ویدیویی حرفه ای را نیز بررسی نماییم.

به راحتی می توانید رمز و رازهای درون داده ها را با نرم افزار SPSS کشف کنید. SPSS یکی از محبوب ترین بسته های نرم افزاری است که برای تجزیه و تحلیل آماری و درک داده ها استفاده می شود. کلان داده ، پیش بینی و داده کاوی همگی از SPSS استفاده می کنند.

دروس دانشگاهی که از SPSS استفاده می کنند شامل روانشناسی ، آموزش ، روش تحقیق ، پرستاری ، تحقیقات اجتماعی ، مدیریت مهندسی و طبیعتاً آمار است. SPSS در طیف گسترده ای از کاربردها در دنیای تجارت نیز ظاهر می شود ، مانند خودروسازی ، داروسازی ، تجهیزات پزشکی ، برون سپاری و مدیریت پروژه.

داده ها از همه چیز تولید می شود. رسانه های اجتماعی ، تحقیقات آموزشی ، مطالعات تعویض مفصل ران ، مسابقات سورتمه سگ آلاسکا Iditarod و نظرسنجی های خودرو همگی داده ها را تولید می کنند. اگرچه SPSS می تواند داده ها را در قالب اکسل بخواند ، اما قابلیت های نرم افزار SPSS برنامه هایی مانند اکسل را تحت الشعاع قرار می دهد و بسیار کاربردی تر خواهد بود.

pdf آزمون و تمرین آموزش مقدماتی SPSS19

این آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf نیز توسط مهدی اکبرزاده تهیه شده است و کل آن مربوط به مبحث مقدماتی نرم افزار SPSS می باشد. در این جزوه که درواقع ادامه پی دی اف اول می باشد ، تمام تمرینات و آزمون های جذاب و کاربردی اس پی اس اس ، آورده شده و با روش های مختلف ، حل شده است. همچنین در ادامه این مقاله به صورت کامل مباحث اولیه آمار و احتمالات گنجانده شده است و مطالبی همچون ، رگرسیون ، رگرسیون ساده و … نیز توضیح داده شده است.

برای کسانی که به صورت مقدماتی با نرم افزار اس پی اس اس آشنایی دارند استفاده از این پی دی اف بسیار کاربردی خواهد بود و دانش و مهارت این افراد را بالا خواهد برد.

آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf استاد ری بد

این آموزش حرفه ای که توسط استاد ری بد آماده شده است ، در قالب پی دی اف بوده و در ابتدای آن اصولی و مبانی اولیه آماری را توضیح داده و سپس وارد آموزش نرم افزار اس پی اس اس می شود. به همین دلیل این آموزشی پی دی افی را می توان افراد مبتدی نیز استفاده کنند.

در 74 صفحه این پی دی اف مثال های عملی زیادی وجود دارد که با تمرین و تکرار زیاد ، این نرم افزار را به شما آموزش خواهد داد.

در آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf استاد ری بد پس از توضیح مبانی آمار ، با مثال های کوچک ، آموزش تحلیل آزمایش با SPSS را توضیح می دهد و یک جزو کامل درسی به شمار می رود که برای فرد مبتدی بسیار مناسب خواهد بود.

با این حال اگر می خواهید به صورت حرفه ای تحلیل آزمایش با SPSS را بیاموزید ، می توانید از آموزش ویدیویی سایت فرادرس که توسط دکتر ایوب شیخی تهیه و تولید شده است ، استفاده نمایید. در زیر لینک مربوط به این آموزش را قرار می دهیم.

SPSS چیست؟

آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf

در حالی که Alchemer دارای ویژگی های گزارش دهی داخلی قدرتمندی است که استفاده از آن ها برای اکثر نظرسنجی های آنلاین ، نظرسنجی های NPS و نظرسنجی های رضایت کارکنان آسان است ، اما وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل آماری عمیق به میان می آید ، اکثر محققان SPSS را بهترین می‌دانند.

SPSS مخفف عبارت Statistical Package for the Social Sciences است و توسط محققان مختلف برای تجزیه و تحلیل آماری پیچیده داده ها استفاده می شود. بسته نرم افزاری SPSS برای مدیریت و تحلیل آماری داده های علوم اجتماعی ایجاد شده است. در ابتدا در سال 1968 توسط SPSS Inc. راه اندازی شد و بعداً در سال 2009 توسط IBM خریداری شد.

که به طور رسمی IBM SPSS Statistics نامیده می شود ، اکثر کاربران هنوز از آن به عنوان SPSS یاد می کنند. به عنوان استاندارد جهانی برای تجزیه و تحلیل داده ها در علوم اجتماعی ، SPSS برای دستورات ساده و انگلیسی مانند و راهنمای کاربر با جزئیات بسیار زیاد تقاضای زیادی دارد.

SPSS توسط محققان بازار ، محققان سلامت ، شرکت های تحقیقاتی ، سازمان های دولتی ، محققان آموزشی ، سازمان های بازاریابی ، استخراج کنندگان داده و بسیاری دیگر برای پردازش و تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده توسط یک پلت فرم نظرسنجی آنلاین مانند Alchemer استفاده می شود.

اکثر آژانس های تحقیقاتی برتر از SPSS برای تجزیه و تحلیل داده های نظرسنجی و استخراج داده های متنی استفاده می کنند تا بیشترین بهره را از پروژه های تحقیق و توسعه خود ببرند.

توابع اصلی SPSS

آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf

SPSS چهار برنامه را برای کمک به محققان در حل وظایف پیچیده تجزیه و تحلیل داده ارائه می دهد. توابع اصلی این نرم افزار که در سه آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf نیز آورده شده اند عبارت اند از :

1- برنامه آماری

آمار SPSS بسیاری از توابع آماری اساسی را ارائه می دهد که برخی از آن ها شامل فرکانس ها ، جدول های متقاطع و آمارهای دو بعدی است.

2- نرم افزار Modeler

نرم افزار SPSS Modeler محققان را قادر می سازد تا با استفاده از روش های آماری پیشرفته مدل های پیش بینی را ایجاد و اعتبار سنجی کنند.

3- نرم افزار تجزیه و تحلیل متن برای نظرسنجی

SPSS Text Analytics for Surveys به مدیران نظرسنجی کمک می کند تا بینش های ارزشمندی را از پاسخ ها به سؤالات نظرسنجی باز استخراج کنند.

4- طراح تجسم

نرم افزار SPSS Visualization Designer به محققان این امکان را می دهد که به راحتی انواع جلوه های بصری مانند نمودارهای چگالی و نمودارهای مستطیل شعاعی را از داده های نظرسنجی ایجاد کنند.

علاوه بر چهار برنامه ذکر شده در بالا ، SPSS همچنین راه حل های مدیریت داده ای را ارائه می دهد که محققان را قادر می سازد تا انتخاب مورد ، ایجاد داده های مشتق شده و تغییر شکل فایل را انجام دهند.

SPSS همچنین اسناد داده ای را ارائه می دهد که به محققان امکان می دهد واژگانی از ابرداده ها را حفظ کنند. این واژگان فراداده به عنوان یک مخزن متمرکز برای اطلاعات مرتبط با داده مانند معنا ، روابط با سایر داده ها ، منشاء ، استفاده و قالب عمل می کند.

چندین روش آماری را می توان در SPSS استفاده کرد، از جمله:

  • آمار توصیفی ، شامل روش هایی مانند آمار فراوانی ، ضربدری و نسبت توصیفی.
  • آمارهای دو متغیره ، شامل روش هایی مانند تحلیل واریانس (ANOVA) ، میانگین ، همبستگی و آزمون های ناپارامتریک.
  • پیش بینی یک نتیجه عددی مانند رگرسیون خطی
  • پیش بینی برای شناسایی گروه ها ، از جمله تکنیک هایی مانند تحلیل خوشه ای و تحلیل عاملی.

با داشتن مهارت استفاده از نرم افزار اس پی اس اس ، می توانید تحلیل های بهتر و کارامد تری از داده های خود داشته باشید و کارایی و کیفیت کار خود را در هر زمینه ای که فعال هستید بالا تر ببرید. با این حال در برخی موارد تنها داشتن مهارت نر افزار اس پی اس اس کافی نخواهد بود و استفاده از نرم افزار گمز GAMS نیز مورد نیاز خواهد بود. به همین دلیل پس از آموزش این نرم افزار بهتر است گمز را نیز بیاموزید. در ادامه یکی از بهترین آموزش های عالی این نرم افزار که توسط سایت فرادرس تهیه شده ، را قرار می دهیم که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

مزایای استفاده از SPSS برای تجزیه و تحلیل داده

آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf

SPSS با تاکید بر تجزیه و تحلیل داده های آماری ، ابزار بسیار قدرتمندی برای پردازش و رمزگشایی داده های نظرسنجی است. و به دلیل داشتن آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf ، یادگیری آن راحت و کم هزینه خواهد بود.

SPSS یک نمایش گرافیکی ایده آل و همچنین یک نتیجه مناسب برای داده های وارد شده ارائه می دهد. SPSS فقط یک فرآیند کشیدن و رها کردن است که تقریباً تمام تحلیل های آماری اولیه و چند تحلیل پیشرفته را دارد تا به محققان کمک کند تا به راحتی با این نرم افزار سازگار شوند و بتوانند بخشی از تحلیل ها را انجام دهند و نتیجه خود را بگیرند.

استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و کار کردن با آن به علت داشتن رابط گرافیکی ، آسان می باشد. با این حال اگر هیچ تجربه آماری نداشته باشید و از مبانی آمار و احتمالات بی اطلاع باشید شاید نتوانید از این نرم افزار درست استفاده کنید. به همین دلیل باید پیش از شروع یادگیری اس پی اس اس ، اطلاعات آماری خود را بالا ببرید. در ادامه یکی از بهترین آموزش های آمار را قرار می دهیم تا بتوانید از آن استفاده کنید.

پی دی اف راهنمای آموزشی SPSS19

یکی از بهترین آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf ، این آموزش می باشد که توسط مهدی اکبری تهیه شده است ، در این آموزش ابتدا نحوه کار با نرم افزار اس پی اس اس توضیح داده شده است و تمام مبانی مورد نیاز این نرم افزار آموزش داده خواهد شد.

آموزش نرم افزار اس پی اس اس pdf

اینPDF دارای 87 صفحه می باشد که در پایان آزمون ها و تمرینات جذاب و کاربردی نیز دارد و شما را در یادگیری هرچه بهتر نرم افزار اس پی اس اس ، یاری خواهد کرد.

این پی دی اف 4 فصل اصلی دارد که به شرح زیر می باشد :

  • مروری بر نرم افزار اس پی اس اس
  • آمار های توصیفی در نرم افزار اس پی اس اس
  • دستوراتی برای دستکاری داده ها در اس پی اس اس
  • آزمون فرض آماری

در پیشگفتار این مقاله آمده است :

امروزه انواع نرم افزارهای آماری موجودند که قادرند تحلیلهای آماری را انجام دهند، برخی از مهمترین این نرم افزارها عبارتند از : SPSS ،plus-S ،MINITAB ،R ،SAS و . . . . که البته بنا بر قابلیتهـای آنهـا، هر یک در رشته ای بخصوص رایج شدهاند و هر کاربر با توجه به کاربرد آمار در رشته تحصیلی خـود یکـی را انتخاب می کند . برای مثال محققین در رشته کشاورزی از برنامه SAS بیشتر بهره می برند و یـا افـرادی کـه در رشته های مهندسی صنایع در حال تحقیـق و پـژوهش هسـتند از برنامـه MINITAB بـرای انجـام پـروژ ه هـای صنعتی خود استفاده می کنند، یا محققین آماری از برنامه های R و plus-S استفاده میکنند

لینک دانلود : پی دی اف راهنمای آموزشی SPSS19

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *