تبلیغات

تبلیغات

نقش تکنولوژی رسانه های اجتماعی در پیشرفت و تبلیغات آژانس های مسافرتی

ajans

در جامعه امروزی با فراگیر شدن اینترنت و دسترسی آسان و راحت مردم به شبکه‌های اجتماعی مختلف، بسیاری از کسب و کارها دچار تغییر و تحول شده و پیشرفت زیادی کرده‌اند. امروزه افراد قبل از اینکه اقدام به انجام کاری کنند، حتماً در اینترنت در مورد آن تحقیقات لازم را انجام داده و اطلاعات زیادی کسب می‌کنند.

به عنوان مثال وقتی افراد تصمیم به مسافرت رفتن می‌گیرند، پس از انتخاب لوکیشن به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی سر زده و نظرات مردمی که قبلاً به  آن مکان رفته‌اند را می‌خوانند. این کار سبب می‌شود که افراد درباره‌ی مکانی که به آن جا خواهند رفت، اطلاعات زیادی کسب کرده و وسایل لازم برای سفر را همراه خود داشته باشند.

به همین دلیل تمامی آژانس ‌های مسافرتی و گردشگری که مجری تورهای گردشگری، سیاحتی و زیارتی معروف و مهم هستند، باید در تمامی شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام، واتساپ، لینکدین، توییتر، فیسبوک و … فعالیت داشته و از این طریق علاوه بر افزایش آگاهی مخاطبان خود، بتوانند مشتریان زیادی را نیز جذب کنند.

اپلیکیشن های رسانه اجتماعی یا همان social media که در سایت های مختلف از آن اسم میبرند، نه فقط در ایران، بلکه در تمام دنیا فراگیر شده است.

تعریف وب سایت whatis.techtarget.com از سوشیال مدیا:

Social media is a collective term for websites and applications that focus on communication, community-based input, interaction, content-sharing and collaboration.

 

People use social media to stay in touch and interact with friends, family and various communities. Businesses use social applications to market and promote their products and track customer concerns.

 

نقش شبکه های اجتماعی در روند فروش سفر آژانس های مسافرتی

 در چند سال اخیر و با توجه به شیوع ویروس کرونا، افراد مجبور به خانه نشینی شده و این نیز سبب کاهش انرژی و روحیه فردی آ ن‌ها شده است. اما پس از اینکه اغلب افراد در کل دنیا از واکسن‌های ساخته شده استفاده کردند، مردم دوباره توانستند به زندگی عادی و معمولی خود ادامه دهند

. در این چند سال مجری تورها و آژانس ‌های مسافرتی توانستند با برگزاری تورهای کوتاه مدت و با تعداد افراد کم، محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کنند. یکی از عواملی که باعث شناخته شدن تمامی این تورها در بین مردم شده است، تکنولوژی ‏شبکه‌های اجتماعی بودند که مردم در آن‌ ها فعالیت می‌کردند.

امروزه گردشگرانی که از تورهای مسافرتی استفاده می‌کنند قبل از خرید بلیط یا تور گردشگری و زیارتی از نظرات و راهنمایی ‌های دیگران در شبکه‌ های اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید  سایت سیگنال خرید فیوچرز و مفهوم اصلی ارائه سیگنال فیوچرز - بیت کوین سیگنال

تاثیر فیس بوک در پیشرفت تورهای مسافرتی

فیس بوک یکی از اولین شبکه‌ های اجتماعی است که از زمان روی کار آمدنش تا به الان طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کرده است. همانطور که می‌دانید در این پلتفرم که اخیرا به اسم متا تغییر نام داده است، افراد می‌توانند عکس‌ها، ویدیوها، فکت‌ های طنز و … را انتشار داده و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

 فیسبوک نیز یکی از پلتفرم‌هایی می‌باشد که تاثیر زیادی روی پیشرفت کار آژانس ‌های مسافرتی داشته و اغلب گردشگران قبل از خرید بلیط و یا تور، حتماً برای کسب اطلاعات بیشتر به اکانت فیس بوک آن آژانس مراجعه می‌کنند.

نقش تکنولوژی رسانه های اجتماعی

برای نمونه می شود اکانت فیس بوک آژانس گردشگری و مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر را به آدرس زیر بررسی کرد:

https://www.facebook.com/faragashtkk/

اکثر آژانس‌ های مسافرتی باید بتوانند با ایجاد یک اکانت فیس بوک با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط بوده و تعامل بیشتری با ‌آ‌ن ‌ها داشته باشند. برخی از اقداماتی که افراد می‌توانند با انجام آن ‌ها از طریق فیس بوک منجر به پیشرفت آژانس‌ های مسافرتی خود شوند، عبارتند از:

 

  • انتشار ویدیوها و عکس ‌هایی از سفرهای قبلی مسافران آژانس مسافرتی.
  • به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو از مکان ‌هایی که قرار است به آن جا مسافرت کنید.
  • انتشار تخفیف و آفر ‌های تورهای مسافرتی داخلی و خارجی.
  • به اشتراک گذاشتن صحنه ‌های جذاب و دلنشین از مکان ‌های توریستی.
  • انتشار قیمت و هزینه‌ برگزاری تورهای ایرانگردی و جهانگردی.
  • تهیه‌ ولاگ‌ های جذاب و دیدنی برای افزایش مخاطب.
  • انتشار زمان و تایم برگزاری مسافرت‌های مختلف.
  • تهیه مستند‌هایی در مورد گردشگری و انتشار آن ‌ها از طریق برنامه متا یا فیس بوک.

 

نحوه ایجاد تعامل آژانس های مسافرتی با مشتریان از طریق واتساپ

واتساپ را می‌توان یکی از پرسرعت ‌ترین شبکه‌ های اجتماعی دانست که می‌توان از آن برای انجام تماس ‌های مهم و ضروری داخل و خارج از کشور استفاده کرد. علاوه بر آن این پلتفرم مکان خوبی برای ارتباط با مشتریان و ثبت نام برای تورهای مسافرتی م ی‌باشد.

آژانس مسافرتی می‌توانند از طریق این برنامه رسانه‌ اجتماعی، قبل از انجام مسافرت گروهی را تشکیل داده و از این طریق با مسافران و گردشگران خود در ارتباط باشند.

یکی از اقدامات مهمی که از این طریق می‌توان انجام داد، اعلام اطلاعیه‌های مهم و ضروری در خصوص تورهای انجام شده می‌باشد. به عنوان مثال افراد می‌توانند تمامی وسیله‌هایی که برای تور لازم است را از طریق واتساپ در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار دهند.

همچنین بخوانید  آشنایی با دیپ لرنینگ : کاربردها و الگوریتم ها

در حالت کلی واتساپ به دلیل پرسرعت بودنش، مکان خوبی برای ارتباط نزدیک و شخصی با مخاطبان بوده و یکی از روش‌های مناسب و بدون هزینه برای انجام ثبت نام تور و دادن مشاوره به مخاطبان می‌باشد.

برای نمونه از برنامه جالب آژانس فارا گشت در استفاده از واتساپ به شماره 09208008108 باید بدانید که دیگر نیازی به حضور فیزیکی در آدرس آژانس نمی باشد، زیرا کارشناسان تورهای داخلی و خارجی فارا گشت کوروش کبیر اطلاعات و قیمت را به واتساپ مسافران میفرستند و مسافران نیز اسامی و مدارک را ارسال می کنند و رزرو به راحتی و به صورت آنلاین انجام می شود. در نهایت عکس مدارک از همان طریق برای مسافران ارسال می شود.

ارتباط حرفه ای آژانس های مسافرتی با مشتریان و همکاران و کارگزاران تور از طریق لینکدین

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی است که در چند سال اخیر و پس از روی کار آمدنش توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. این پلتفرم در ابتدا با هدف اشتراک گذاری استخدام و کاریابی ایجاد شده و سپس توانسته محلی برای ارتباط و تعامل افراد با یکدیگر شود.

 لینکدین می‌تواند فضای خوبی برای معرفی پرسنل، کارکنان و خدمات آژانس‌ مسافرتی بوده و از این طریق افراد و صاحبان آژانس‌ های مسافرتی بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند. برای اینکه آژانس بتواند تور مسافرتی خود را حرفه‌ای جلوه دهد، بهتر است که در لینکدین نیز اکانتی را برای خود فعال کند.

 همانطور که گفتیم، لینکدین یکی از پلتفرم‌های مهم برای معرفی شرکت‌های مختلف و جذب و استخدام افراد حرفه‌ای می‌باشد. پس شما نیز می‌توانید اگر نیاز به همکار داشته باشید، از این طریق بتوانید افراد متخصصی را جذب و استخدام کنید.

مقالات و اطلاعات حرفه ای لینکداین آژانس هواپیمایی فارا گشت را در این آدرس ببینید:

https://www.linkedin.com/in/faragasht/

یکی از ویژگی‌های مهمی که لینکدین دارد، شناسایی رقبا می‌باشد. از طریق لینکدین شما می‌توانید تمامی رقبای خود و سطح فعالیشان را شناسایی کرده و بتوانید با برنامه ریزی‌های مناسب، از آن‌ها پیشی بگیرید.

نقش تکنولوژی رسانه های اجتماعی

مزایای استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی برای آژانس های مسافرتی

همانطور که گفتیم برای داشتن مسافرتی راحت و دلنشین، انتخاب مکانی مناسب برای سفر و داشتن آگاهی و اطلاعات لازم در خصوص لوکیشن مورد نظر از جمله الزامات می‌باشد. یکی از پلتفرم ‌هایی که تمامی آژانس‌ های مسافرتی می‌توانند به مشتریان خود برای انتخاب مکانی مناسب برای مسافرت کمک کنند، برنامه ها و اپلیکیشن های شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

 در کشورهای خارجی شبکه‌هایی از جمله فیس بوک و واتساپ و لینکداین و حتی اینستاگرام طرفداران زیادی داشته و آژانس ‌های مسافرتی تمامی اطلاع رسانی‌ها و توضیحات خود را از این طریق منتشر می‌کنند.

همچنین بخوانید  با جاذبه‌های طبیعی شیراز آشنا شوید

علاوه بر آن شبکه‌های اجتماعی می‌توانند باعث افزایش محبوبیت تورهای مسافرتی در بین مردم شده و به مرور زمان آن‌ ها را تبدیل به بهترین وب سایت تور آژانس مسافرتی و هواپیمایی شهر و یا کشور خود کنند.

یکی از آژانس های گردشگری که در زمینه اجرای بهترین تورهای مسافرتی ارزان و لحظه آخری فعالیت دارد و به عنوان مجری اصلی تور داخلی (تور ایرانگردی) و تور خارجی شناخته شده است آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر به آدرس سایت (faragasht.com) می باشد. این مجموعه در زمینه استفاده از تکنولوژی رسانه های اجتماعی به شدت فعال بوده و هر روز آمار  جدید اطلاعات و قیمت تورهای مسافرتی، بلیط هواپیما و قطار و رزرو هتل های داخلی و خارجی را در آن ها درج می کند.

تخصص فارا گشت در تورهای داخلی شامل: تور مشهد، تور قشم، تور چابهار، تور کیش، تور یزد، تور شیراز، تور کرمان، تور خوزستان، تور تبریز و تور سرعین می باشد

در تورهای خارجی نیز شامل: تور ارمنستان، تور گرجستان، تور کربلا، تور استانبول، تور آنتالیا، تور وان ترکیه، تور نخجوان، تور هند و تور روسیه می شود.

با مطالعه این مطلب متوجه شدیم که صنعت گردشگری و آژانس ها به هیچ عنوان از اهمیت شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن در پیشرفت های تکنولوژی و اینترنتی غافل نشوند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *