تبلیغات

تبلیغات

راز و رمزهایی در مورد چگونگی هوشمندسازی آپارتمان ها و خانه های مسکونی

hoshmandsazi

این بار سایت راهنمای همشهری که بصورت تخصصی در حوزه آگهی های خرید و فروش مسکونی و آپارتمان، رهن و اجاره واحد اداری و تجاری فعالیت میکند قصد دارد تا شما را با راز و رمزهای هوشمندسازی خانه ها اشنا کند.

دنیا هر لحظه به سوی هوشمندتر شدن پیش می‌رود. اگر نگاهی به اطراف‌تان بیاندازید، به خوبی درک خواهید کرد که تقریباً همه چیز هوشمند شده است. از تلفن‌ها گرفته تا خودروها و هر آنچه که فکرش را کنید. اما شاید برایتان جالب که هنوز خانه‌ها به صورت کامل هوشمند نشده‌اند و عمده دلیل آن علاقه نداشتن پدر و مادرهایی است که با تکنولوژی به آن صورت اُخت نشده‌اند. اما کم کم باید به این سمت و سو رفت تا زندگی راحت‌تری داشته باشیم. حال اگر در حال حاضر علاقه‌مند به هوشمند سازی منزل تان دارید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با روش‌هایی به شما عزیزان کمک کنیم.

کنترل خانه از راه صدا

مسلماً وسایل زیادی در خانه‌های همه‌ی ما وجود دارد که برای کنترل و مدیریت هر کدام از آنها باید به شخصه وارد عمل شویم. پر واضح است که انجام دادن این کارها انرژی می‌طلبد. بنابراین می‌توان از سیستم‌های صوتی استفاده کرد که مفهوم عبارات و کلمات را متوجه می‌شوند و به راحتی می‌توانند دستورات‌تان را انجام دهند. بعنوان مثال از طریق صدا می‌توانید چراغ‌ها را خاموش کنید و یا موسیقی را غیرفعال نمایید. به طور کلی دستیاران شخصی در خانه به شما کمک خواهند کرد تا بدون کمترین زحمت موارد مورد نیازتان را رفع و رجوع کنید. برای این منظور می‌توانید از دستیاران مختلف هوشمند مانند لنوو، گوگل هوم و مواردی از این دست بکارگیری کنید.

تهویه هوای هوشمند

در گذشته مردم مجبور بودند که از سیستم تهویه خانه به صورت دائم استفاده کنند و این موضوع جز اینکه هزینه‌ها را افزایش می‌داده است چیزی عایدشان نمی‌کرد. اما در حال حاضر می‌توان سیستم‌های هوشمند تهویه را بکار برد به طوری که حتی در زمان‌هایی که در خانه نیستید نیز می‌توان به خوبی دمای محیط را مدیریت کرد. چنین سیستمی حتی می‌تواند پرده‌های خانه را نیز کنترل کند تا نور آفتاب به جهت استفاده‌ی گیاهانه به آنها برسد. توجه داشته باشید که چنین سیستم‌های هوشمندی در زمستان بسیار ایده‌آل خواهند بود چرا که می‌توانید در زمان‌هایی که خانه نیستند و قبل از رسیدن، دمای محیط را کاملاً تنظیم کنید.

هوشمندسازی آپارتمان

سیستم امنیتی هوشمند

سیستم‌های امنیتی اگر چه به تازگی به بازار عرضه نشده‌اند اما به خوبی می‌توانند شما را در محیط خانه باخبر کنند. در واقع یک سیستم خودکار در مواقع لزوم به راحتی می‌تواند مناطقی از خانه محدود کند یا حتی اگر در خانه مشکلی خاصی پیش آمده باشد، بلافاصله در هر جایی که باشید، به شما اطلاع دهد. به طور کلی سیستم‌های امنیتی می‌توانند مخصوص درب و پنجره، سیستم ردیاب و نشتی و مواردی از این دست باشد. گفتنی است که سیستم‌های کنترل از راه دور هوشمند زیادی وجود دارد که از جمله می‌توانید از سیستم نوع قناری (Canary) بهره ببرید.

همچنین بخوانید  از سئو چه می‌دانید؟

نورپردازی هوشمند

سیستم‌های هوشمند نورپردازی برای خانه کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند تا شما را از شر روشن و خاموش کردن‌های وقت و بی‌وقت نجات دهند. در واقع با یک سیستم هوشمند نورپردازی می‌توان کنترل روشنایی، تغییر رنگ لامپ و مواردی از این دست را فقط با استفاده از صدای شما در نظر گرفت. ضمناً سفارشی کردن سیستم نورپردازی با استفاده از سرویس IFTTT نیز برای علاقه‌مندان امکان‌پذیر خواهد بود. این سیستم در هنگام دریافت پیام جدید حتی ایمیل به شما هشدار می‌دهد. همچنین با استفاده از این امکان می‌توانید در تاریکی جای کلید چراغ را پیدا کنید.

هوشمندسازی آپارتمان

پلاگین هوشمند

این نوع هوشمند سازی خانه اگر چه ممکن است ساده به نظر بیاید اما واقعا کاربردی است. در واقع این پلاگین با استفاده از یک برنامه مدیریت می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید هر وسیله‌ای که به یک سوکت دیواری متصل است را کنترل کنید. استفاده از این نوع پلاگین حتی در آشپزخانه نیز مفید خواهد بود. برای مثال می‌توانید هر روز صبح قهوه‌تان را چند دقیقه زودتر از قبل آماده داشته باشید. به طور کلی بکارگیری از این پلاگین به خوبی می‌تواند در هوشمند سازی خانه‌تان به شما کمک کند.

اطلاعات بیشتر درباره‌ی نحوه هوشمند سازی خانه در راهنمای همشهری

همانطور که می‌دانید هوشمند سازی خانه ممکن است به روش‌های مختلفی انجام شود که ما در این مقاله سعی کردیم به بهترین آنها اشاره کنیم. با این حال اگر قصد استفاده از روش‌های دیگر را دارید، توصیه می‌کنیم به سایت راهنمای همشهری مراجعه نمایید چرا که در این سایت به انواع هوشمند سازی منزل به طور کامل اشاره شده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *