تبلیغات

تبلیغات

شارژرهای اصلی موبایل چه ویژگی‌هایی دارند

charjerasl

 

شارژر یکی از لوازم جانبی مهم و ضروری در جعبه هر گوشی موبایل است. اگر شارژ و کابل شارژ از کیفیت خوبی برخوردار نباشند و باتری گوشی به خوبی شارژ نشود، ما قادر به استفاده از گوشی خود نخواهیم بود. شارژرهای تقلبی و یا به اصطلاحی فیک، علاوه بر خوب شارژ نکردن باتری، می‌توانند موجب آسیب جدی به گوشی موبایل و خسارات جبران ناپذیر شوند.

 

معایب شارژ تقلبی گوشی

اکثر شارژهایی که در حال حاضر در بازار خرید و فروش می‌شوند از نوع تقلبی هستند. این شارژرها چون همانند کابل‌ و کلگی‌ شارژرهای اصلی سامسونگ، اپل و یا سونی کنترل کیفیت دقیق را طی نکرده‌اند، از کیفیت کافی برخوردار نیستند. کابل‌های میکرو یو اس بی (Micro USB) یا تایپ سی USB-C)) باید طی مراحل ساخت و طبق استانداردهای لازم ایمن شده و راهی بازار شوند؛ از جنس سیم داخل کابل تا روکش و جنس پین کابل، و همچنین مواد به کار رفته در کلگی شارژر، همگی باید نظارت شده تولید شوند تا از بروز حوادث احتمالی در هنگام استفاده از آنها جلوگیری شود.

در اثر استفاده از لوازم جانبی گوشی و شارژرهای فیک و نامرغوب تا امروز حوادث زیادی از جمله آتش سوزی، انفجار باتری و شوک الکتریکی رخ داده است. به همین خاطر قدرت تشخیص کابل و کلگی اصل گوشی بسیار حائز اهمیت است تا بتوان از وارد شدن آسیب‌های جدی به باتری گوشی جلوگیری کرد

شارژرهای اصلی موبایل.

 

ویژگی‌های تشخیص شارژر اصلی موبایل

  1. وجود مارک و برند گوشی بر روی کلگی شارژر:  به کلگی شارژ به خوبی نگاه کنید تا علامت CE که یک نشان اجرایی است و بیانگر انطباق محصول با استانداردهای بهداشت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست، برای محصولات موجود در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) است، بر روی آن وجود داشته باشد. اکثر سازندگان شارژرهای تقلبی امکانات لازم برای هک کردن این علامت بر روی محصول را ندارند. البته گاها در صورت وجود این علامت بر روی شارژرهای تقبلی، به صورت چاپی با نوشته محو و بسیار نامرغوب هستند.
  2. دقت به نوشته‌های روی شارژر: در کلگی‌های اصلی نوشته‌ها به صورت هک شده‌ و یا دارای چاپ پر رنگ و مشخص هستند. بنابراین وجود هر گونه نوشته کم رنگ، نامشخص، و یا با پخش شدگی رنگ، می‌توانند نشانه‌ای از جعلی بودن محصول باشد.
  3. توجه به بسته بندی شارژر: بسته بندی دقیق و قرار داشتن شارژر در جعبه رسمی یک نشانه مهم از کیفیت و اصل بودن آن است. کلگی و کابل غیراصل همیشه بدون بسته بندی و همراه با خط و خش احتمالی هستند.
  4. دقت به نحوه اتصال پین دو شاخه گلکی: این یک نشانه مشخص و واضح در تشخیص شارژر اصل از جعلی است. اگر محل اتصال پین‌‌ها به بدنه اصلی دارای کمی جدا شدگی باشد و یا پین‌ها به درستی روی پوشش پلاستیکی کلگی قرار نگرفته باشند، می‌تواند نشانه‌ای از یک کار ضعیف و کنترل نشده باشد. کلگی‌های اصلی بعد از گذراندن مراحل کنترل کیفیت به خوبی تراز می‌شوند و پین‌ها بر روی بدنه سفت و دقیق قرار می‌گیرند.
  5. پورت USB شارژر: درگاه USB بر روی بدنه کلگی محکم قرار گرفته و به خوبی لحیم کاری شده است و فاقد ضعف و یا شل شدگی در جایگاه است.
  6. مواد به کار رفته در ساخت شارژر: استفاده از مواد سبک وزن و ارزان قیمت در ساخت کلگی و کابل‌های جعلی دلیلی بر تقلبی بودن آنهاست. ارزان بودن شارژر دلیلی بر ساخت آن با استفاده از موارد نامرغوب است. به کار بردن مواد بی کیفیت باعث انتقال جریان‌ الکتریکی بیش از حد و تولید گرمای زیاد می‌شود که خود خطر آتش سوزی و یا برق گرفتگی را به همراه دارد. بنابراین گرم شدن بیش از حد کلگی می‌تواند نشانه‌ای از بروز حادثه باشد و باید مراقب این موضوع باشید.
  7. بررسی کردن وزن شارژر: این تست اولین و ساده‌ترین روش تشخیص شارژر اصل و کپی است. کلگی سبک وزن دلیلی بر استفاده از مواد بی کیفیت درون آن است. در کابل و کلگی اصلی به دلیل کاربرد مس و پلاستیک ضخیم و مرغوب، سنگین وزن‌تر هستند.
  8. بررسی ولتاژ شارژر : اگر بتوانید قبل از استفاده از شارژر گوشی با یک ولتاژ سنچ، ولتاژ آن را امتحان کنید، می‌توانید یک انتخاب مطمعن داشته باشید. یکسان بودن ولتاژ ثبت شده روی کلگی و ولتاژ نشان داده شده در ولتاژ سنج، می‌تواند دلیلی بر اصل بودن آن باشد. چرا که تولیدکنندگان شارژرهای تقلبی، ولتاژ غیر واقعی را بر روی قطعه میزنند که می‌تواند موجب آسیب به باتری گوشی موبایل شود و علاوه براین برای شارژ شدن هم زمان زیادی را بگیرد.
  9. بررسی فاصله‌ اجزا در کلگی:  مطمعن شوید که فاصله بین حاشیه پین و شارژر حداقل 9.5 میلی میتر باشد. این بررسی نشان می‌دهد که محل قرارگیری پین‌ها بر روی کلگی به دقت بررسی و فیت شده‌اند. همچنین مطمعن شوید که شارژر به درستی به برق وصل می‌شود و به خوبی در پریز جا می‌گیرد. هر گونه صدای تق تق و یا ناهماهنگی در این موارد می‌تواند نشانه‌ای از وجود اشکال در قطعات شارژر، و عملکرد نامناسب آن باشد.
همچنین بخوانید  با سرعت نور توانستم در حوزه الکل کارآفرین شوم

 

شارژرهای اصلی موبایل

در آخر تاکید میکنیم که از وجود علامت CE معتبر و واضح روی کلگی و کابل اطمینان حاصل کنید. این علامت به معنای انجام کنترل کیفیت محصول و دقت در تولید آن است. در شارژرهای تقلبی شماره مدل و دسته به شما می‌گوید تاریخ ساخت تقریبی قطعه برای چه زمانیست که می‌تواند نکته‌ای حائز اهمیت باشد.

اگر از اصل بودن شارژر خریداری شده اطمینان ندارید، هرگز از کلگی یا کابل تقلبی استفاده نکنید. همیشه از یک فروشنده معتبر لوازم الکترونیکی مارک خریداری کنید. شما برای محصول مناسب هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد که می تواند زندگی شما را نجات دهد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *