تبلیغات

تبلیغات

بهترین نرم افزار طراحی داخلی ساختمان — معرفی 6 ابزار پرکاربرد در دکوراسیون داخلی خانه

home-design

در این مقاله از سایت تک تیپ قصد داریم تا چند تا از بهترین نرم افزار طراحی داخلی ساختمان را که برای طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم.

نرم افزار طراحی داخلی مدیریت تمام جنبه های طراحی داخلی خانه را با استفاده از نرم افزارهای اختصاصی بر روی رایانه شخصی شما ساده و آسان می کند.

نرم افزار طراحی داخلی به طور فزاینده ای در دسترس قرار گرفته است ، به ویژه زمانی که مردم به ساخت خانه های خود روی می آورند ، به ویژه برای اجرای طرح های سبز و سایر طرح های سازگار با محیط زیست که نمی توانند در یک خانه مدرن معمولی اعمال کنند.

طراحی به کمک کامپیوتر زمانی قلمرو انحصاری مهندسان و معماران بود ، اما اکنون طیف وسیعی از برنامه های کاربردی آسان وجود دارد که به یک ساختمان و فضای داخلی آن اجازه می دهد تا به طور دقیق به صورت سه بعدی مدل سازی شود.

با استفاده از پیاده سازی مجازی طراحی داخلی ، می توان مشکلات آشکار را شناسایی کرد ، هزینه ها را بهتر کنترل کرد و گزینه های متعدد را مقایسه کرد.

این ابزارها ممکن است شما را معمار نسازند یا دیوارهای باربر را شناسایی نکنند ، اما کسانی را که استعداد خلاقانه دارند ، قادر می سازند فضای داخلی و نحوه استفاده بهتر از آن را کشف کنند.

در اینجا بهترین پلتفرم های نرم افزار طراحی داخلی را پیدا کرده‌ایم ، که باعث می شود اتاق ها به طور مؤثر طراحی شوند و تغییرات واقعی زودتر اتفاق بیفتد.

قبل از انتخاب بهترین نرم افزار طراحی داخلی ساختمان بهتر است اصول اولیه و حرفه ای طراحی داخلی را یاد بگیرید. اگر این اصول را یاد نداشته باشید نمی توانید به صورت حرفه ای طراحی های دلخواه و اصولی خوبی انجام دهید و در پایان کار طراحی های جذابی نخواهید داشت. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم آموزش آشنایی با اصول دکوراسیون داخلی را که فرادرس تهیه کرده ، از لینک زیر مشاهده کنید.

بهترین نرم افزار طراحی داخلی ساختمان

در ادامه چند نرم افزار مفید طراحی دکوراسیون را معرفی کرده تا شما بتوانید بهترین نرم افزار طراحی داخلی ساختمان را انتخاب کنید.

همچنین بهترین نرم افزار معماری را بررسی کنید.

1. SketchUp Pro

نرم افزار SketchUp Pro

با مجموعه مدل سازی SketchUp Pro ، متخصصان طراحی مدل سازی سه بعدی سریع و آسان را برای هر چیزی از ساختمان های غیرفعال گرفته تا مبلمان معاصر پیدا می کنند. نقشه های مقیاس بندی دقیق را به صورت دو بعدی ایجاد کنید ، سپس سبک ها و مواد سفارشی را اضافه کنید که دید شما را به صفحه نمایش می دهد.
SketchUp با برنامه های واقعیت مجازی (از جمله Microsoft HoloLens ، HTC Vive و Oculus) یکپارچه می شود ، بنابراین می توانید مشتریان را در پروژه ها با جزئیات شگفت انگیز راهنمایی کنید.
SketchUp علاوه بر نرم افزار دسکتاپ کلاسیک خود ، ابزار وب و فضای ذخیره سازی نامحدود ابری را نیز ارائه می دهد ، بنابراین می توانید به راحتی کار را ذخیره ، همکاری و به اشتراک بگذارید. این نرم افزار همچنین به طراحان امکان می دهد داده های ساختمان را اندازه گیری کنند و مصرف انرژی پیش بینی شده ، نور روز ، آسایش حرارتی ساکنان و تهویه مطبوع را تجزیه و تحلیل کنند ، بنابراین می‌توانید عملکرد را به دقت تعیین کنید .

آموزش حرفه ای این نرم افزار توسط فرادرس تهیه و تولد شده است که تمام مراحل انجام طراحی داخلی را از صفر تا صد آموزش می دهد. اگر می خواهید طراحی داخلی خود را با این نرم افزار حرفه ای انجام دهید حتما آموزش زیر را دنبال کنید.

2. Virtual Architect Ultimate

بهترین نرم افزار طراحی داخلی ساختمان

عنوان کامل این نرم افزار Virtual Architect Ultimate Home Design with Landscaping است. این عنوان به دامنه ابزار Nova Development اشاره دارد. ویژگی های این نرم افزار به فضاهای داخلی محدود نمی شود ، بلکه فضاهای خارجی و مناطق انتقالی بین آن ها را نیز کنترل می کند.

برای کاهش حجم کاری طراح ، Virtual Architect از یک سری فرآیندهای مبتنی بر magic استفاده می کند که می تواند درها ، پنجره ها ، چیدمان آشپزخانه ها و حمام ها و حتی حوضچه های باغ را به صورت خودکار اضافه کند.

این مجموعه از یک کتابخانه قابل توجه از اقلام معمولی استفاده می کند که شامل سینک ، دوش ، حمام ، صندلی ، نورپردازی ، فواره ، آبشار ، باربیکیو و مبلمان پاسیو می شود. حتی بیش از 7500 گیاه در سیستم وجود دارد و اطلاعات بیشتری در مورد نیازهای روشنایی و آبیاری در دسترس است.

یکی دیگر از ویژگی های خاص این است که می توان از مبلمان و اثاثیه با استفاده از دوربین عکاسی کرد و سپس آن موارد را در اتاق های جدید طراحی کرد.

3. Architect 3D

نرم افزار Avanquest

نرم افزار Avanquest طیف گسترده ای از ابزارهای بهره وری را برای استفاده خانگی و تجاری می فروشد و Architect 3D در هفت رنگ مختلف موجود است که طیف گسترده ای از پروژه های نوسازی و توسعه را پوشش می دهد.

نرم افزار Avanquest کاربرد های زیادی در طراحی داخلی انواع پروژه ها ساختمانی و غیر ساختمانی داشته و با تغییرات مختلف و زیاد می توانید با این نرم افزار بهترین طراحی های داخلی را با رنگبندی های مختلف امتحان کنید و بهترین آن ها را برگزینید.

با تعریف کامل چیدمان اتاق ، می توان مبلمان را کشیده و داخل آن انداخت و سپس به طور دقیق برای زمان خاصی از روز نمایش داد.

کشف پالت ها ، پارچه ها، پوشش های کف و پرده های جدید آسان است ، زیرا این سیستم هزاران نوع مختلف برای اعمال دارد.

هنگامی که تغییرات را ایجاد کردید ، سیستم هزینه ارتقا را بر اساس سطوح کف و دیوار و موارد اضافه شده به هر اتاق تخمین می زند.

همچنین می تواند مدل سازی منظره ، طراحی استخر و پاسیو ، قرار دادن دوربین های امنیتی و آشکار ساز های حرکت ، طراحی شومینه و سینمای خانگی را نیز ارائه دهد.

نسخه‌های مختلفی در دسترس است ، اما توصیه می کنیم نسخه گلد یا بهتر از آن را تهیه کنید ، زیرا ویژگی های اضافی زیادی را نسبت به Express و Silver با مقدار کمی پول ارائه می دهد.

اگرچه اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای این نرم افزار پرداخت کنید می توانید از نرم افزار مایا که شباهت های زیادی با این نرم افزار دارد استفاده کنید. برای آموزش نرم افزار مایا و طریقه کار با آن می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

4. Dream Plan

بهترین نرم افزار طراحی داخلی ساختمان

همه به دنبال طراحی مجدد مکانی برای هزاران نفر یا بازسازی یک قلعه فرانسوی نیستند اگر شما نیز به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی برای پروژه های بسیار کوچکتر هستید DreamPlan برای شما عالی خواهد بود.

اگرچه ویژگی های عجیب ابزارهای گران تر را ندارد ، اما شامل تمام موارد حیاتی است که به شما امکان می دهد یک ساختمان را مدل سازی کنید ، پلان های طبقه را ایجاد کنید و گزینه های طراحی داخلی را آزمایش کنید.

این نرم افزار همچنین می تواند بازسازی یک اتاق موجود با تغییرات دیوار و پنجره را انجام دهد. و همچنین می توان از آن در طراحی های خارجی در تمرینات محوطه سازی استفاده کرد.

در کتابخانه این نرم افزار تعداد مبلمان بسیار محدود است و تصاویر سه بعدی که ایجاد می کند در مقایسه با برخی دیگر از ابزارهای ، قدیمی به نظر می رسند.

روشنایی اتاق ها به طور دقیق محاسبه نشده است و نمایش رنگ ها و بافت ها بسیار کلی است. همچنین هیچ هزینه ای برای تغییرات پیشنهادی برآورد نمی کند.

با این حال ، اگر می خواهید به سرعت برخی از برنامه ها را بسازید و از آن ها برای محدود کردن برخی تغییرات اتاق استفاده کنید ، DreamPlan یک گزینه با بودجه عالی است.

5. Chief Architect Interiors ( یک ابزار حرفه ای برای کاربران تجاری )

بهترین نرم افزار طراحی داخلی ساختمان

تفاوت بین Chief Architect Interiors و برخی از ابزارهای ارزان تر طراحی داخلی بسیار زیاد است. این راه حل برای متخصصان ساخت  ساز طراحی شده است تا طرح ها و هزینه های دقیقی ایجاد کنند.

برای دستیابی به این هدف ، سازندگان کتابخانه قابل توجهی از کابینت ها ، لوازم خانگی ، در ها ، پنجره ها ، رومیزی ها و کفپوش‌ها را بر اساس اقلام مارک دار گنجانده اند. این محصولات به طور دقیق مدل سازی شده اند و این امکان را فراهم می سازد که طرح های نهایی به همان اندازه که انتظار می رود به مفاهیم بصری نزدیک شوند.

اگر آنچه شما نیاز دارید در هزاران مورد موجود نیست ، می توانید آن را مدل سازی کنید و آن قسمت را برای استفاده مجدد در آینده ذخیره کرد. ساختمان ها را می توان با استفاده از ارتفاعات دیوار دو بعدی ، نمای پلان خانه یا به صورت سه بعدی از ابتدا مدل سازی کرد.

هنگامی که ساختار اتاق تعریف شد ، می توان آن را مبله کرد و به طور مجازی رنگ آمیزی کرد تا بازسازی کامل شده را منعکس کند. یک پروژه تمام شده می تواند تورهای مجازی و نماهای 360 درجه ایجاد کند که می توانند آزادانه به صورت آنلاین برای دیدن دیگران توزیع شوند.

نقاشی ها و تصاویری که این نرم افزار ایجاد می کند ، از بهترین هایی است که دیده ایم . داشتن چنین ابزارهای خوبی هزینه زیادی دارد یک گزینه بسیار گران است.

6. Space Designer 3D (طراح فضا 3 بعدی)

بهترین نرم افزار طراحی داخلی ساختمان

Space Designer 3D یک نرم افزار برنامه ریزی طبقه ، مبتنی بر ابر برای ایجاد فضاهای معماری و انتشار آن طرح ها در اینترنت است.

بدون نیاز به برنامه نصب شده ، Space Designer 3D می تواند بر روی هر سیستم عاملی با یک مرورگر سازگار اجرا شود و از هر رایانه ای با اتصال به اینترنت قابل دسترسی باشد.

ابزار آنلاین به شما امکان می دهد دیوار ها ، کف ها و سقف ها را ایجاد کنید. سپس آن اتاق ها را مبله کنید ، سپس آن ها را به صورت دیجیتال تزئین کنید. مدل های به دست آمده را می توان در زمان واقعی مشاهده و توزیع کرد تا هر کسی بتواند با استفاده از افزونه های وب آن ها را تجربه کند.

در حالی که سایر بسته ها برای سازندگان و صاحبان خانه طراحی شده اند ، این بسته برای بازاریابی املاک و مستغلات و برنامه ریزی رویداد مناسب تر است. از آنجایی که آنلاین است ، پیچیدگی مدل محدود است و تصاویر متحرک واقعی نیستند ، اما می توانید آن ها را به صورت تصاویر ثابت ارائه کنید.

دو نرم افزار جذاب دیگر از فرادرس که به عنوان بهترین نرم افزار طراحی داخلی ساختمان لقب گرفته اند را نیز در زیر معرفی و آموزش داده ایم که می توانید از طریق لینک زیر هر کدام از آن ها را مشاهده نمایید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *