تبلیغات

تبلیغات

12 روش بازاریابی دیجیتال در سال 2022 که نمی توانید نادیده بگیرید

cb984a082a0d6bd590f225dc4ca8644f

زمانی، هوش مصنوعی، بازاریابی مبتنی بر داده و بهینه‌سازی موتور جستجوی صوتی (VSEO) مفاهیم بلندپروازانه‌ای بودند که مضحک به نظر می رسیدند. امروزه، اینها برخی از برترین روندهای بازاریابی دیجیتال هستند. به هر حال، اگر کسب و کار شما قصد دارد در این منظره شلوغ آنلاین رقابتی باقی بماند، باید خود را با آخرین نوآوری ها وفق دهید. آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع خدمات تبلیغاتی و مشاوره کسب و کار به شما در روند افزایش فروش و بازاریابی به شما اطمینان خاطر می دهد.

تیم  نویسندگان شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ در این مقاله، 12 روش بازاریابی دیجیتال در سال 2022 به شما معرفی می کند. این روش ها به کسب‌وکار شما کمک می‌کنند که نه تنها بقای خود را ادامه دهند، بلکه در این عصر تغییرات بی‌پایان بازاریابی، رشد کنند.

بازاریابی دیجیتال

 

1) بهینه سازی مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی فناوری پشت بسیاری از خدمات، از جمله تولید محتوا، چت ربات ها و موتورهای جستجو است، که به ویژه از زمان شروع همه گیری COVID-19 افزایش یافته است. بر اساس  نظرسنجی PwC  از بیش از 1000 شرکت مستقر در ایالات متحده، 52٪ برنامه های پذیرش هوش مصنوعی خود را تسریع کرده اند.

2) تبلیغات برنامه ای

تبلیغات برنامه‌ای فرآیند استفاده از هوش مصنوعی برای خودکار کردن خرید آگهی است. با حذف انسان ها از خرید آگهی، شرکت ها راه حل مطمئن تر و مقرون به صرفه تری برای نیازهای خود دریافت می کنند.

مخارج جهانی تبلیغات برنامه‌ریزی شده به حدود  130 میلیارد دلار رسیده است که 61 درصد آن از شرکت‌های آمریکایی است. طبق گفته eMarketer، هزینه تبلیغات نمایشی برنامه‌ای ایالات متحده  در سال آینده 18.4 درصد رشد خواهد  کرد، رقمی که نزدیک به میانگین آن چیزی است که در سال‌های اخیر مشاهده شده است.

3) بازاریابی مکالمه ای

با تمام صحبت هایی که در مورد چت بات ها می شود، واقعیت بازاریابی مدرن روشن می شود: این بازاریابی بیش از هر زمان دیگری محاوره ای است. مردم اینگونه می خواهند، و بنابراین برندها بر این اساس واکنش نشان می دهند. هنگامی که مصرف کنندگان سؤالی دارند،  82٪  خواهان پاسخ “فوری” هستند.

بازاریابی  محاوره ای ارتباط شخصی و فوری بین بازاریابان و مشتریان را تسهیل می کند: بر خلاف استراتژی‌های سنتی، این شکل از بازاریابی اکنون در چندین کانال در دسترس است و به برندها اجازه می‌دهد تا با مشتریان مطابق شرایط خود ملاقات کنند: در دستگاه‌ها، پلتفرم‌ها و برنامه‌های زمانی که به بهترین وجه برای مشتری مناسب است.

    هدف اصلی  بازاریابی محاوره ای  ارتقای تجربه کاربر از طریق یک مدل بازخورد محور است که باعث ایجاد تعامل بیشتر، وفاداری بیشتر و فروش بیشتر می شود.

همچنین بخوانید  تغییر باور هایم موجب رسیدن به ثروتی هنگفت شد

4) چت ربات ها

یکی از پیاده سازی های بازاریابی محاوره ای، چت بات ها هستند. چت ربات ها از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه پیام های خودکار شبیه انسان به بازدیدکنندگان وب در زمان واقعی استفاده می کنند:

بررسی ها نشان می دهد که: بزرگترین  مزایای چت بات  ها برای شرکت ها خدمات 24 ساعته (64%)، پاسخ فوری به سوالات (55%) و پاسخ به سوالات ساده (55%) است.

5) شخصی سازی

اگر می‌خواهید در سال 2022 متمایز شوید، باید بازاریابی خود را شخصی کنید، که به معنای شخصی‌سازی محتوا، محصولات، ایمیل‌ها و غیره است. مشخص می‌شود که مشتریان شخصی‌سازی را دوست دارند:

    SmarterHQ دریافت که  72 درصد  از خریداران فقط زمانی بر اساس پیام های بازاریابی عمل می کنند که بر اساس علایق آنها سفارشی شده باشد.

    یک  نظرسنجی Salesforce نشان  داد که بازاریابان بالاترین مزایای شخصی‌سازی را در تجربه مشتری (64%)، افزایش نرخ تبدیل (63%) و تعامل بازدیدکننده (55%) مشاهده می‌کنند.

6) بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدیویی یکی از مهم ترین روندهای بازاریابی امروزی است و احتمالاً برای 5 تا 10 سال آینده. یک  نظرسنجی Biteable نشان  داد که:

    60 درصد از کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند

    61 درصد از بازاریابان ویدئو را به عنوان بخش “بسیار مهم یا بسیار مهم” از استراتژی بازاریابی خود می بینند

    74 درصد می گویند که ویدیو بازدهی بهتری نسبت به تصاویر ثابت دارد

    52 درصد می گویند که ویدیو به آنها کمک می کند تا با مشتریان بالقوه اعتماد کنند

7) برنامه های پیام رسانی اجتماعی

سه برنامه پیام‌رسان اجتماعی برتر – واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و وی چت – در مجموع  4.5 میلیارد کاربر دارند  که بیشتر از فیس‌بوک یا یوتیوب است.

بیش از  56 درصد  از کاربران جهانی برنامه پیام‌رسانی می‌گویند که برای دریافت اطلاعات بیشتر در تمام مراحل سفر خریدار، برندهایی را ارسال کرده‌اند.

برنامه‌های پیام‌رسان اجتماعی یکی دیگر از اجرای استراتژی بازاریابی مکالمه هستند. مردم انتظار دارند کسب و کارها در برنامه های پیام رسان حضور داشته باشند زیرا این یک راه مستقیم و آسان برای تعامل با آنها است.

برخی از دلایلی که شرکت شما باید از برنامه های پیام رسانی استفاده کند عبارتند از:

    ارتباط را پرورش دهید

    ارائه اطلاعات به موقع

    افراد را در رویدادها شرکت دهید

    مشتریان بالقوه را دوباره به دست آورید

    حمایت و کمک ارائه دهید

    افزایش فروش

8) جستجوی بصری

جستجوی بصری روش جدیدی است که در آن افراد می توانند تصویری را در جستجو آپلود کنند. اگرچه این نسبتاً جدید است، دو شرکت وجود دارند که از جستجوی بصری استفاده می کنند:

همچنین بخوانید  روش‌های خرید عمده مانتو ارزان قیمت

الف) پینترست

بازاریابی دیجیتال

 

Pinterest  با راه اندازی  لنز ، ابزار جستجوی بصری است که به کاربران امکان می دهد از یک کالا عکس بگیرند تا از کجا آن را آنلاین بخرند، محصولات مشابه را جستجو کنند یا تابلوهای پینبرد اقلام مرتبط را مشاهده کنند

ب) لنز گوگل

گوگل لنز  یک موتور جستجوی بصری توسط گوگل است که اشیا و نشانه ها را از طریق اپلیکیشن دوربین تشخیص می دهد.

9) خرید با جریان مستقیم

پخش زنده مفهومی نسبتاً جدید در دنیای غرب است، اما در چین رایج و بسیار محبوب است. اگر فکر می کنید اغراق آمیز است، این را بررسی کنید: در نیمه اول سال 2020،  یک سوم  از کاربران اینترنت چین – که تقریباً 309 میلیون نفر هستند – در یک جلسه خرید پخش زنده شرکت کردند.

10) جستجوی صوتی

استفاده روزافزون از جستجوی صوتی شرکت ها را وادار کرده است تا در استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود تجدید نظر کنند. اگر هنوز در مورد جستجوی صوتی مطمئن نیستید  ، این را در نظر بگیرید:

    20 درصد از کل جستجوهای اینترنتی مبتنی بر صدا هستند.

    58 درصد از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات کسب و کار محلی استفاده کردند.

    40 درصد از بزرگسالان روزانه از جستجوی صوتی استفاده می کنند.

    هر ماه 1 میلیارد جستجوی صوتی انجام می شود.

جستجوی صوتی در حال حاضر نقش مهمی در ارائه اطلاعات مرتبط برای کاربران موتورهای جستجو دارد. Google Assistant دارای  1 میلیون اکشن  و Alexa دارای بیش از  100000 مهارت است که نشان دهنده عملکردهایی است که به دستیاران صوتی آنها اجازه می دهد تا به طور خاص به دستورات و درخواست های کاربر واکنش نشان دهند.

بازاریابی دیجیتال

 

11) داستان های رسانه های اجتماعی

اسنپ ​​چت اولین شرکتی بود که مفهوم ” داستان ” را روشن کرد. سپس اینستاگرام و فیس‌بوک آمدند و در نهایت یوتیوب، لینکدین و توییتر از قالب‌های داستانی خود – البته با نام‌های متفاوت – رونمایی کردند.

استوری ها پست هایی هستند که پس از 24 ساعت ناپدید می شوند. داستان‌ها با وجود ارائه چنین مفهوم ساده‌ای (یا شاید به لطف آن؟)،   به بازاریابان اجازه می‌دهند محتوای واقعی را به اشتراک بگذارند و در سطح شخصی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند:

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از داستان های رسانه های اجتماعی برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید:

از نظرسنجی ها در استوری اینستاگرام استفاده کنید

به داستان های رسانه های اجتماعی خود پیوند اضافه کنید

همچنین بخوانید  مقایسه اپل واچ ها در سال 2022

از ژئوفیلترهای اسنپ چت استفاده کنید

برچسب های مکان را اضافه کنید.

نام تجاری دیگر و طرفداران خود را اضافه کنید.

هنگام ایجاد داستان، ویدیوی زنده را امتحان کنید.

از دنبال‌کنندگان دعوت کنید تا با فراخوان‌های واضح بیشتر کاوش کنند.

12) تجارت اجتماعی

تجارت اجتماعی برای مدت طولانی وجود داشته است، اما تا همین اواخر هرگز واقعاً به آن دست پیدا نکرد. دو پلتفرم که معنای جدیدی به تجارت اجتماعی داده اند اینستاگرام و تیک تاک هستند.

اینستاگرام  1 میلیارد کاربر دارد و  90 درصد  از آنها در حال حاضر مارک های خرید فعال را دنبال می کنند و بسیاری از آنها روزانه از این پروفایل ها بازدید می کنند. در اینجا لیستی از ویژگی هایی است که می توانید از آنها برای فروش در اینستاگرام استفاده کنید:

خرید زنده : این اجرای پخش زنده است (اطلاعات بیشتر در زیر، در روند شماره 31).

تبلیغات برگه فروشگاه : مناسب برای فروشگاه های تجارت الکترونیکی که می خواهند تبلیغات خود را در برگه های فروشگاه کاربران تبلیغ کنند.

    Reels Ads : درست مانند تبلیغات Stories، اما برای Reels.

    تبلیغات IGTV : مانند قبل، اما برای IGTV.

    Instagram Checkout : راهی بی‌نظیر و مطمئن برای فروش مستقیم محصولات خود در اینستاگرام.

برای کسب اطلاع بیشتر و یا مشاوره کسب و کار خود می توانید با ما با شماره ۰۵۱۳۸۵۱۰۲۰۹ در آسابرندینگ؛ که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد است، تماس بگیرید. یا به سایت آسابرندینگ مراجعه نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *