تبلیغات

تبلیغات

بهترین زمان تعویض روغن موتور به گزارش پترونام سهند

بهترین-زمان-تعویض-روغن

تعویض روغن موتور یکی از دغدغه‌های اساسی تمام صاحبان خودرو است که در حال حاضر یک مشکل اساسی برای تمامی افراد به‌شمار می‌رود؛ زیرا هیچ‌وقت یک زمان مشخص و معین برای عمر مفید روغن موتور اعلام نشده و صاحبان خودرو از زمان مناسب برای تعویض روغن خودروی خود آگاه نیستند. از طرفی دیگر، تاخیر در تعویض روغن موتور می‌تواند عاملی برای به‌بار آمدن هزینه‌های گزاف و سرسام‌آوری باشد که دمار از روزگار هر راننده‌ای درمی‌آورد!

کارخانه روغن موتور پترونام سهند به عنوان یکی از مجرب‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه روانکار صنعتی مختص موتور خودرو، طی بیانیه‌ای، بهترین زمان تعویض روغن موتور را اعلام کرد. از آن جایی که بهترین روغن موتور ایرانی توسط پترونام سهند به بازار ایران تولید و عرضه می‌شود، مطمئنا عوامل این کارخانه اطلاعاتی کاربردی و مفید در حوزه بهترین زمان تعویض روغن خودرو دارند و می‌توان به دانش آن‌ها اطمینان کامل داشت. در ادامه، بهترین زمان تعویض روغن موتور طبق اعلام پترونام سهند را در اختیارتان قرار می‌‌دهیم.

عوامل موثر بر ازکارافتادگی زودهنگام روغن موتور

تعویض روغن موتور

ازکارافتادگی زودهنگام روغن موتور در خودرو، یکی از اتفاقاتی است که احتمال وقوع آن برای تمامی صاحبان خودرو وجود دارد. اگر همواره از عوامل موثر بر این اتفاق جلوگیری کنید، مطمئنا برایتان پیش نخواهد آمد که مجبور به تعویض زودهنگام وغن موتور خود شوید. چنین اتفاقاتی معمولا زمان تعویض روغن موتور را به‌کل تحت تاثیر قرار می‌دهند و رانندگان برای بازگردانی مجدد بازده خودرو، سریع‌تر از موعد دست به تعویض روغن خودروی خود بزنند. بخش زیر، شما را با تمام عوامل موثر بر ازکارافتادگی زودهنگام روغن موتور آشنا می‌کنیم:

  • روغن سوزی
  • استفاده از روغن موتور بی‌کیفیت
  • استفاده از روغن موتور نامناسب برای خودرو
  • ریختن روغن موتور با گرانروی متناقض با آب‌و‌هوا
  • کم‌بود روغن موتور در خودرو
  • ترکیب دو روغن موتور با مواد متفاوت

چه زمانی روغن موتور خودرو را تعویض کنیم؟

به طور کلی، زمانی معین برای تعویض روغن موتور خودرو وجود ندارد که بگوییم تمامی افراد باید آن زمان را در ذهن داشته باشند. زمان مناسب تعویض روغن خودرو، کاملا به کیفیت روغن مورد استفاده وابسته است و می‌تواند در خودروی تمامی افراد متغیر باشد. کارشناسان متخصص در حوزه خودرو، همواره به رانندگان توصیه می‌کنند تعویض روغن خودرو را در آخر هر فصل از سال انجام دهند تا خودرو نفسی تازه کند.

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که رانندگان حتی اگر بهترین روغن موتور 10W40 پترونام سهند با نام روغن موتور پارانوکس را در خودروی خود استفاده کنند، بازهم مجبور به تعویض آن در زمان موعد خواهند بود؛ زیرا پس از اتمام عمر مفید هر روغن موتوری، وجود آن هیچ مزیتی ندارد و چیزی جز یک ماده آلوده و لجن مانند نیست. پس این تصور اشتباه را از ذهن خودتان بیرون کنید که امکان چشم‌پوشی از زمان تعویض روغن باکیفیت وجود دارد.

همچنین بخوانید  چه زمانی برای سفر به تورنتو مناسب است؟

عمر مفید روغن موتور چقدر است؟

تعویض روغن موتور

نکته مهم دیگری که همواره باید در ذهن داشته باشید، عمر مفید یک روغن موتور است. باوجود این که طبق بیانیه کارخانه روغن موتور پترونام سهند پایان هرفصل از سال بهترین زمان تعویض روغن موتور به شمار می‌رود، اما می‌توان در مواقعی از عمر مفید باقی‌مانده روغن موتور استفاده کرد.

طبق تحقیقات گسترده و موثق کارشناسان حوزه روغن موتور در جهان، یک روغن موتور می‌تواند عمر مفید 4000 الی 12000 کیلومتری داشته باشد و تا اتمام آن خودرو را در سلامت و بهترین فرم نگهداری کند. حال میزان دقیق عمر مفید روغن موتور کاملا به کیفیت و کاربری روغن تولید شده بستگی دارد؛ مطمئنا روغن موتور شرکت‌هایی چون کاسترول، الف، پترونام سهند، موبیل1 و شل، از عمر مفید بسیار طولانی برخوردار خواهد بود و می‌توانید از محصولات آن‌ها تا مدت نسبتا طولانی استفاده کنید.

کارخانه روغن موتور پترونام سهند کجاست؟

در این مطلب، بهترین زمان تعویض روغن موتور به گزارش پترونام سهند را در اختیارتان قرار دادیم. کارخانه روغن موتور پترونام سهند که پیش از این هم تاحدودی با آن آشنا شدید، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان روغن موتور در ایران است که به دلیل تولید گسترده روغن‌های بهره‌برده از نانوافزودنی، در سرتاسر خاورمیانه شهرت دارد.

شرکت پترونام سهند با تولید روغن موتور پارانوکس، توانسته به‌کل بازار روغن خودرو را متحول کند و انتخابی جدید و خارق‌العاده در اختیار صاحبان خودروی ایرانی بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه روغن موتور پترونام سهند و روغن موتور پارانوکس، وبسایت https://petronam.co/ در اختیار شماست.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *