تبلیغات

تبلیغات

آموزش شبکه ccna – کاربردها و مزایای گواهینامه سیسکو سی سی ان ای

ccna

CCNA که مخفف Cisco Certified Network Associate است – یک گواهینامه سطح پایه فناوری اطلاعات (IT) است که توسط شرکت سخت افزار شبکه سیسکو صادر شده است. CCNA برای تأیید دانش شما در مورد مفاهیم اساسی شبکه طراحی شده است که اغلب در نقش های شبکه در موقعیت های IT درخواست می شود و آموزش شبکه ccna می تواند یکی از بهترین رزومه ها برای استخدام شدن به عنوان یک متخصص شبکه می باشد.

ccna یکی از معتبر ترین مدارک سیسکو می باشد که با دریافت آن می توانید خود را به عنوان یک متخصص متوسط شبکه معرفی کنید. در زیر به صورت کامل در مورد این گواهی نامه و آموزش آن بحث می کنیم.

اگر می خواهید بهترین اموزش مربوط به ccna را مشاهده کنید می توانید از لینک زیر اقدام کنید. این آموزش شما را برای دریافت گواهی نامه آماده کرده و می تواند قبولی در آزمون سیسکو را تضمین نمایید.

CCNA چیست؟

CCNA (Cisco Certified Network Associate) یک گواهینامه محبوب برای مهندسین شبکه های کامپیوتری است که توسط شرکتی به نام سیسکو سیستم ارائه می شود. این برای همه انواع مهندسان از جمله مهندسان پایه شبکه ، مدیران شبکه ، مهندسین پشتیبانی شبکه و متخصصان شبکه معتبر است. این آموزش و مدرک کمک می کند تا با طیف گسترده ای از مفاهیم شبکه مانند مدل های OSI ، آدرس دهی IP ، امنیت شبکه و غیره آشنا شوید.

تخمین زده می شود که بیش از 1 میلیون گواهینامه CCNA از زمانی که برای اولین بار در سال 1998 راه اندازی شد ، اعطا شده است. CCNA مخفف “Cisco Certified Network Associate” است. گواهینامه CCNA طیف گسترده ای از مفاهیم شبکه و اصول اولیه CCNA را پوشش می دهد. این به داوطلبان کمک می کند تا اصول CCNA را مطالعه کنند و برای آخرین فناوری های شبکه ای که احتمالاً روی آن ها کار می کنند آماده شوند.

آموزش شبکه ccna

CCNA پیش نیازی است که معمولاً برای مشاغل شبکه در سطح کاردانی مانند مهندس شبکه ، مدیر شبکه ، تکنسین پشتیبانی شبکه مورد نیاز است. اما کافی نیست و برای تبدیل شدن به یک متخصص حرفه ای باید به صورت کامل با شبکه های کامپیوتری آشنا شوید. در زیر یکی از بهترین مجموعه آموزش های شبکه کامپیوتری که توسط فرادرس تهیه شده است را قرار می دهیم که با کلیک بر روی آن به بهترین آموزش های شبکه دسترسی خواهید داشت.

مزایای گواهینامه CCNA

گواهینامه CCNA توسط اکثر شرکت ها در سراسر جهان شناخته شده و مورد احترام است. در واقع ، شرکت ها به دنبال افراد حرفه ای هستند که دارای گواهینامه CCNA باشند. بر اساس یک نظرسنجی ، بیش از یک میلیون داوطلب وجود دارد که در آزمون گواهینامه CCNA شرکت کرده و در این آزمون موفق شده اند. این گواهی نه تنها فرصت های رشد شغلی را افزایش می دهد ، بلکه مقیاس دستمزد بالاتری را برای داوطلبان فراهم می کند.

با کسب گواهینامه CCNA ، حرفه ای ها نه تنها مهارت ها و دانش خود را در زمینه مفاهیم شبکه بهبود می بخشند ، بلکه فرصت افزایش حقوق برای خود فراهم کند.

برای شرکت در آزمون CCNA ، هیچ پیش نیاز آموزشی یا حرفه ای وجود ندارد. این بدان معناست که هر فردی که به دنبال بهبود دانش خود در زمینه شبکه های کامپیوتری است می تواند در این آزمون شرکت کند ، زیرا دانش عمیقی در مورد مفاهیم شبکه و نحوه پیاده سازی آن ها در سناریوهای مختلف به دست خواهد آورد.

دارندگان گواهینامه CCNA در مقایسه با افرادی که این مدرک را ندارند ، فرصت های شغلی بهتری دارند. گواهینامه CCNA به مدت سه سال اعتبار دارد و دارندگان گواهینامه در این سه سال می توانند فرصت های شغلی بهتری پیدا کنند. بسیاری از شرکت ها به دنبال متخصصان دارای گواهینامه سیسکو برای انجام پروژه های شبکه خود هستند.

به عنوان دارنده گواهینامه CCNA ، فرد می تواند انتظار رشد سریع شغلی را داشته باشد. زیرا این افراد حرفه ای نسبت به همتایان خود برتری دارند زیرا از مفاهیم و اصول شبکه ها آگاهی کامل دارند.

پس از دریافت گواهینامه اصلی CCNA ، متخصصان واجد شرایط شرکت در آزمون های حرفه ای تر شده و می توانند در آزمون های دیگر سیسکو مانند CCNA Security ، CCNA Wireless و CCNA Voice و سایر گواهینامه ها شرکت کنند.

آموزش شبکه ccna

متخصصان دارای گواهینامه CCNA در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند. این گواهی در سطح جهانی پذیرفته شده است و متخصصان می توانند برای مشاغل خارج از کشور نیز درخواست دهند.

چرا به آموزش شبکه ccna نیاز دارید؟

بر اساس نظرسنجی رابرت هاف از بیش از 3000 مدیر ارشد ، CCNA یکی از 15 گواهینامه برتر فناوری است که شرکت ها به دنبال آن هستند.

داشتن مدرک CCNA نشان می دهد که داوطلبان توانایی یادگیری و تمایل برای رسیدن به اهداف را دارند و به همین دلیل مدیران پروژه برای استخدام نیرو ، داشتن این مدرک را بسیار لحاظ می کنند.

حرفه ای هایی که دارای گواهینامه ارزنده CCNA هستند ، در مقایسه با همتایان خود ، حق دریافت مشاغل با درآمد بالاتر را دارند. امروزه مشاغل CCNA بیشتری در سطح جهانی در دسترس هستند و برای دریافت آسان آن این مشاغل ، داشتن گواهینامه CCNA یک انتخاب هوشمندانه است همچنین آموزش شبکه ccna و دریافت گواهینامه CCNA مطمئناً شانس شما را برای ترفیع شغلی افزایش می دهد.

چه برای یک شغل جدید درخواست دهید یا به دنبال موقعیت بالاتری در شرکت فناوری فعلی خود باشید، گواهینامه های سیسکو می تواند به شما کمک کند. آموزش و صدور گواهینامه سیسکو بهترین راه برای به نمایش گذاشتن مهارت های شما در فناوری اطلاعات است. در مورد شغل جدید ، آموزش شبکه ccna و دریافت مدرک آن می تواند امتیاز بیشتری برای شما کسب کند.

همچنین با دریافت این مدرک می توانید برای دریافت مدارک بالاتر اقدام کنید. اگر قصد چنین کاری را دارید می توانید آموزش های مربوط به هر مدرک را از لینک زیر مشاهده نمایید.

چرا باید شبکه ccna را یاد بگیریم؟

آموزش شبکه ccna

  • این گواهی توانایی یک حرفه ای را در درک ، کارکرد ، پیکربندی و عیب یابی شبکه های سوئیچ شده و مسیریابی سطح متوسط ​​تایید می کند. همچنین شامل تأیید و اجرای اتصالات از طریق راه دور با استفاده از WAN می شود.
  • نحوه ایجاد شبکه نقطه به نقطه را به داوطلب آموزش می دهد
  • در مورد چگونگی برآوردن نیاز کاربران با تعیین توپولوژی شبکه آموزش می دهد
  • نحوه مسیریابی پروتکل ها به منظور اتصال شبکه ها را نشان می دهد
  • در مورد چگونگی ساخت آدرس های شبکه توضیح می دهد
  • نحوه برقراری ارتباط با شبکه های راه دور را توضیح می دهد.
  • دارنده گواهی می تواند خدمات LAN و WAN را برای شبکه های کوچک نصب ، پیکربندی و راه اندازی کند
  • گواهینامه CCNA پیش نیاز بسیاری از گواهینامه های دیگر سیسکو مانند CCNA Security ، CCNA Wireless ، CCNA Voice و غیره است.

چه مباحثی در آموزش شبکه ccna وجود دارد ؟

آموزش شبکه ccna

مباحث آموزش شبکه ccna بر آزمون آن منتبق شده است و بر اساس امتحانی که در پایان دوره گرفته می شود ، مباحث نیز آموزش داده می شود. در زیر انواع مباحث و مقدار آن ها را مشخص کرده ایم.

  • اصول شبکه (20%) : اجزای شبکه مانند روترها ، سوئیچ ها و نقاط دسترسی. معماران توپولوژی شبکه ، رابط های فیزیکی و انواع کابل کشی ، پیکربندی IPv4 و IPv6 ، پارامترهای IP ، اصول بی سیم ، مجازی سازی و سوئیچینگ جزو این مبحث می باشند.
  • دسترسی به شبکه (20%) : پیکربندی و تایید VLAN ها ، اتصال بین سوئیچ ، پروتکل های کشف لایه 2 و کانال اتر ، عملیات پروتکل درخت پوشا سریع ، معماری های بی سیم سیسکو ، حالت های AP ، اجزای فیزیکی WLAN ، اتصالات دسترسی مدیریت AP و WLC ، و دسترسی به LAN بی سیم
  • اتصال IP (25%) : جداول مسیریابی ، تصمیم گیری روتر ، پیکربندی و تأیید مسیریابی استاتیک IPv4 و IPv6 و OSPFv2 تک ناحیه ای ، اولین پروتکل افزونگی هاپ
  • IP servis حدود (10%) : پیکربندی و تأیید NAT و NTP ، توصیف ویژگی های DHCP ، DNS ، SNMP و syslog ، رفتار در هر هاپ با استفاده از SSH ، توصیف TFTP / FTP
  • اصول امنیتی (15%) : مفاهیم امنیتی مانند تهدیدها و کاهش آن ، کنترل دسترسی فیزیکی ، سیاست های رمز عبور ، لیست های کنترل دسترسی ، ویژگی های امنیتی لایه 2 ، پروتکل های امنیتی بی سیم
  • اتوماسیون و قابلیت برنامه ریزی (10%) : مقایسه شبکه های سنتی با شبکه های مبتنی بر کنترل ، مفاهیم اتوماسیون ، تفسیر داده های JSON

نحوه دریافت گواهینامه CCNA

برای دریافت گواهینامه CCNA ، باید در آزمون 200-301 CCNA ارائه شده توسط سیسکو شرکت کنید. هیچ پیش نیازی برای آزمون وجود ندارد، اما سیسکو تاکید کرده داوطلبان CCNA قبل از شرکت در آزمون ، بهتر است تجربیات زیر را داشته باشند:

  • حداقل یک سال استفاده و پیاده سازی محصولات سیسکو
  • دانش اولیه آدرس IP
  • آشنایی با اصول شبکه

سیسکو می گوید گواهینامه CCNA برای تأیید مهارت ها و دانش افراد در مبانی شبکه ، دسترسی به شبکه ، اتصال IP ، خدمات IP ، اصول امنیتی و اتوماسیون و قابلیت برنامه ریزی طراحی شده است.

تفاوت CCNA با CompTIA Network+

CCNA مانند ، CompTIA Network + گواهینامه ای است که دانش شبکه شما را مورد آزمایش قرار می دهد و اغلب توسط حرفه ای ها به دست می آید که امیدوارند مهارت های شبکه خود را ارتقا دهند. چند تفاوت کلیدی وجود دارد.

برخلاف CCNA ، گواهی CompTIA Network + به شرکت وابسته نیست. این بدان معناست که طراحی شده است تا شما را برای کار با هر دستگاه یا سیستم شبکه ای ، صرف نظر از اینکه از چه شرکتی آمده است ، آماده کند اما آموزش شبکه ccna شما را منحصراً بر روی محصولات و ابزار سیسکو آزمایش می کند.

بسیاری از افراد گواهی نتورک پلاس را اساسی تر از CCNA می دانند اما CCNA موضوعات بیشتری را پوشش می دهد و عمیق تر از Network + به مطالب شبکه می پردازد.

در ادامه نیز برای دریافت اطلاعات بیشتر از مدرک ccna و سایر ویژگی های آن می توانید مقاله جامع و کامل فرادرس را که در زیر قرار دادیم ، مطالعه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *