تبلیغات

تبلیغات

certificate چیست و گواهی های امنیتی در واقع چه کاری انجام می دهند؟

certificate5

در این مقاله قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم certificate چیست و ویژگی ها و موارد استفاده آن را با هم بررسی کنیم تا بفهمیم گواهی های امنیتی در واقع چه کاری انجام می دهند؟

certificate یا certificate دیجیتال یک سند منحصر به فرد با امضای دیجیتالی است که به طور معتبر هویت یک فرد یا سازمان را شناسایی می کند. با استفاده از رمزنگاری کلید عمومی ، می توان صحت آن را تأیید کرد تا از قانونی بودن نرم افزار یا وب سایتی که استفاده می کنید اطمینان حاصل شود. در اینترنت ، یک certificate توسط یک CA مورد اعتماد (مرجع certificate) امضا می شود و با کلید عمومی مرجع تأیید می شود. certificate رمزگشایی شده حاوی یک کلید عمومی تأیید شده از دارنده certificate (اپراتور وب سایت) است که می توان با آن ارتباطات HTTPS رمزگذاری شده برقرار کرد.

یک سیستم عامل یا مرورگر وب ممکن است هنگام بارگیری نرم افزار یا وب سایتی که certificate دیجیتال آن توسط یک CA قابل اعتماد تأیید نشده است به کاربر هشدار دهد.

ای سرتیفیکیت یکی از مهم ترین بخش های امنیت سایت و شبکه محسوب می شود که جزو ملزومات سایت های اینترنتی جدید می باشد. داشتن این سرتیفیکیت اگرچه لازم است ، اما کافی نیست و برای افزایش امنیت شبکه و سایت خود باید موارد بیشتری را در نظر بگیرید. اگر می خواهید امنیت سایت و شبکه خود را به بالاترین سطح خود برسانید ، آموزش های حرفه ای فرادرس در همین زمینه را مشاهده کنید. در زیر لینک مربوط به این آموزش ها را قرار دادیم.

certificate چیست

در واقع هر موقع صحبت از سرتیفیکیت می شود همان گواهی امنیت وب سایت است ، امنیت وب سایت certificate که گاهی اوقات به عنوان امنیت HTTPS certificate یا SSL certificate شناخته می شود ، یک certificate دیجیتال است که پروتکل HTTPS را فعال می کند. بر روی وب سرور نصب می شود و بر اساس نوع انتخابی شما ، رمزگذاری و اعتبار سنجی شخص ثالث را ارائه می دهد.

این certificate توسط یک مرجع صدور گواهی (CA) صادر می شود ، که مرجع قابل اعتمادی است که مجاز به امضا ، مهر و موم کردن و صدور SSL certificate در صورت درخواست توسط مالک وب سایت یا هر شخص مجاز دیگری است. پس از آن ، بسته به نوع امنیت SSL certificate اعمال شده ، CA اعتبار سنجی را انجام می دهد و پس از تکمیل موفقیت آمیز ، certificate را صادر می کند.

گواهی امنیت Certificate چیست ؟

certificate چیست

امنیت وب سایت certificate به کاربران ثابت می کند که از یک وب سایت واقعی و نه جعلی بازدید می کنند. امنیت certificate پس از تکمیل تأیید مالکیت دامنه و فرآیند تأیید کسب و کار ارائه می شود. این فرآیند ، تأیید می کند که certificate برای کسب و کار واقعی و نام دامنه صادر شده است. شعار اصلی گواهینامه وب سایت ایجاد هویت تجاری و جلوگیری از بازدید کاربران از وب سایت جعلی است.

با افزایش جرایم سایبری ، شناسایی هویت در حال حاضر ضروری است. مجرمان سایبری اکنون کاربران را فریب می دهند تا از یک وب سایت جعلی بازدید کنند. به محض بازدید کاربران از این گونه وب سایت ها و وارد کردن اطلاعات خصوصی آن ها ، سارقان سایبری آن ها را به دست می آورند و از چنین اطلاعاتی سوء استفاده می کنند.

علاوه بر این ، certificate وب سایت را ایمن نگه می دارد و یک کانال امن بین مشتری و سرور ایجاد می کند که امکان تراکنش های آنلاین امن را فراهم می کند. این امر باعث ایجاد اعتماد در ذهنیت مشتریان می شود و تضمین می کند که اطلاعات آن ها در وب سایت امن باقی می ماند.

چرا گواهی امنیت وب سایت اهمیت دارد؟

certificate چیست

پس از آن که فهمیدیم Certificate چیست بهتر است علل مهم و اهمیت آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم .

صاحبان وب سایت باید برای امنیت بیشتر و اعتبار بالاتر ، روی certificate امنیت وب سایت سرمایه گذاری کنند. از آنجایی که HTTPS certificate پروتکل HTTPS را فعال می کند ، ارتباط سرویس گیرنده با سرور رمزگذاری می شود و اشخاص ثالث غیرمجاز را مسدود می کند. بنابراین ، جزئیات مالی ، نام های کاربری ، رمز عبور و همه داده های دیگر فقط برای کسانی که کلید خصوصی را دارند در دسترس می مانند.

علاوه بر امنیت ، شهرت آنلاین یک کسب و کار را نیز با عمل به عنوان یک مهر اعتماد که به کاربران می گوید که سایت شما امن است و توسط CA تأیید شده است ، بهبود می بخشد. همچنین از جعل هویت وب سایت و استفاده از آن برای ارتکاب کلاهبرداری یا سایر جرایم برای از بین بردن شهرت تجاری شما توسط افراد شرور جلوگیری می کند. در عوض ، راهی برای کسب و کارهای قانونی فراهم می کند تا داوطلبانه فرآیند اعتبارسنجی جامع تری را انتخاب کنند و اعتماد کاربران خود را به دست آورند.

این certificate برای مشاغل تجارت الکترونیک و ارائه دهندگان خدمات آنلاین که بدون دفاتر فیزیکی کار می کنند بسیار خوب عمل می کند. آن ها اعتبار خود را تأیید می کنند و با متمایز کردن خود از کلاهبرداران ، امنیت بیشتری به کاربرانتان القا کنید.

در نهایت ، می توانید با نصب یک SSL certificate ، سئوی سایت خود را ارتقا دهید زیرا گوگل آن را یک سیگنال رتبه بندی می داند. این در پی ابتکار Google HTTPS-Everywhere برای ایمن تر کردن اینترنت با تشویق صاحبان وب سایت ها برای نصب SSL است. اگر جستجوی هر عبارتی را انجام دهید ، خواهید دید که تمام سایت های با رتبه برتر بر روی HTTPS اجرا می شوند.

اگر می خواهید با فاکتور های دیگر گوگل آشنا شوید و سئو سایت خود را بهبود ببخشید می توانید از آموزش حرفه ای سئو وردپرس فرادرس استفاده کنید.

گواهی امنیتی وب سایت چگونه کار می کند؟

certificate چیست

HTTPS certificate ارتباطات سرویس گیرنده و سرور را با استفاده از پروتکل امنیت لایه حمل و نقل (TLS) که اغلب به عنوان SSL شناخته می شود ، رمزگذاری می کند. لایه Secure Socket یا SSL اکنون منسوخ شده است و آنچه ما در حال حاضر استفاده می کنیم پروتکل TLS است. برای اینکه HTTPS کار کند ، یک SSL/TLS certificate معتبر مورد نیاز است و باید روی سرور وب نصب شود.

سپس ، هر زمان که یک مرورگر سعی می کند با وب سایت ارتباط برقرار کند ، ارتباط با TLS آغاز می شود – فرآیندی که در آن مشتری سرور را تأیید می کند و کلید عمومی را تهیه می کند. در این فرآیند ، سرور جزئیاتی مانند نسخه SSL ، تنظیمات رمز و داده های مربوط به جلسه را برای مشتری ارسال می کند که برای برقراری ارتباط از طریق SSL ضروری هستند.

پس از احراز هویت موفقیت آمیز ، مشتری پس از رمزگذاری با کلید عمومی سرور ، کلید جلسه را ایجاد و ارسال می کند. سپس سرور از کلید عمومی برای رمزگشایی داده های دریافتی استفاده می کند. برای هر جلسه ، از یک کلید جلسه متفاوت استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که دو طرف دقیقا همان چیزی هستند که ادعا می کنند. همچنین تأیید می کند که داده های مبادله شده در طول حمل و نقل تغییر نمی کند. این فرایند بسیار سریع انجام می شود و تاثیر چندانی در افت سرعت سایت نخواهد داشت.

انواع مختلف گواهی امنیتی وب سایت چیست؟

certificate چیست

گواهینامه های امنیتی وب سایت یا certificate های امنیتی SSL را می توان به سه نوع طبقه بندی کرد – SSL معتبر دامنه (DV)، SSL Wildcard، و امنیت SAN یا چند دامنه SSL certificate. این طبقه بندی بر اساس پوشش رمزگذاری ارائه شده توسط هر SSL است و به طور گسترده پذیرفته شده است.

با این حال ، این سه certificate امنیت وب را می توان بر اساس سطح اعتبار سنجی ارائه شده توسط CA تقسیم بندی کرد. سه سطح اعتبارسنجی عبارتند از: اعتبار سنجی دامنه (DV) ، اعتبار سنجی سازمان (OV) یا اعتبارسنجی فردی (IV) و اعتبار سنجی گسترده (EV).

به طور کلی ، همه SSL certificate اعتبار دامنه دارند زیرا CA مالکیت دامنه را تأیید می کند ، اما دو مورد دیگر اختیاری هستند.

همانطور که از نام آن پیداست ، اعتبار سازمان یا اعتبار سنجی فردی ، برای تایید این موضوع طراحی شده است که فرد یا سازمان همان چیزی است که ادعا می کند.

در اعتبار سنجی توسعه یافته ، CA به همین جا بسنده نمی کند و وجود یک کسب و کار ، مالکیت آن و وضعیت عملیاتی فعلی آن را تأیید می کند. بنابراین ، به این صورت است که certificate های امنیت وب طبقه بندی می شوند.

چگونه certificate دریافت کنیم؟

certificate چیست

صاحبان وب سایت می توانند با درخواست از طریق یک ارائه دهنده SSL قابل اعتماد که certificate از CA های بسیار معتبر ارائه می دهد ، یک certificate امنیت وب سایت دریافت کنند.

پس از انتخاب یک certificate امنیت وب از یک ارائه دهنده SSL ، گام بعدی ارائه اسناد لازم بر اساس نوع انتخاب شده است. معمولاً بسته به سطح اعتبار مورد نظر ، فرآیند صدور از چند ساعت تا 7 روز طول می کشد. به دلیل بررسی کاملی که CA انجام می دهد ، بیشترین زمان برای EV SSL مورد نیاز است.

برای بهترین انتخاب را داشته باشید بهتر است آموزش امنیت شبکه را مطالاه کرده و با توجه به بودجه و هدف گذاری سایت خود ، اقدام به انتخاب و نصب سرتیفیکیت مورد نیاز کنید. در زیر یک آموزش کامل از امنیت شبکه و سایت قرار دادیم که می توانید از ان استفاده کنید.

چگونه می توان گواهی امنیتی وب سایت را ارتقا داد؟

حال فهمیدید Certificate چیست و اهیمت آن را نیز درک کردید ، به این سوال برمی خوریم که چگونه می توانیم در هنگام استفاده از گواهی امنیت آن را تقویت نموده و ارتقاء دهیم.

بسیاری از صاحبان وب سایت با DV SSL certificate شروع می کنند و سپس با افزایش نیازهایشان به یک نوع SSL پیشرفته تر روی می آورند. معمولاً این کار برای کاهش هزینه های مربوط به SSL هایی که دارای اعتبار سنجی برتر مانند OV یا EV هستند ، انجام می شود.

بنابراین ، ممکن است بخواهید زمانی که کسب و کار شما شروع به تولید سود کرد ، آن را به یک SSL پیشرفته تر ارتقا دهید. هنگامی که به آن نقطه رسیدید ، می توانید با خرید یک SSL که متناسب با بودجه و هدف شماست ، امنیت وب سایت خود را ارتقا دهید. پس از صدور certificate جدید باید SSL موجود خود را حذف کنید و certificate جدید را نصب کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *