تبلیغات

تبلیغات

8 نکته برای ایمن نگه داشتن تلفن همراه

Keep-your-cell-phone-safe

امروزه بیش از 50 درصد کاربران از دستگاه های تلفن همراه که حدود 70 درصد آنها از گوشی اندرویدی استفاده می کنند، همین امر باعث ایجاد بستری برای ورود هکر ها برای به سرقت بردن گوشی های اندرویدی ایجاد می کند.

اکثر مردم از گوشی های هوشمند برای دسترسی به شبکه های اجتماعی، ایمیل ها، دسترسی به وب سایت، و یا ذخیره اطلاعات شخصی نظیر فایل های ویدیویی و تصویری استفاده می کنند. همانطور که میدانید سیستم های اندرویدی از امنیت کمتری نسبت به گوشی های آی او اس قرار دارند، که در صورت عدم توجه به آن ممکن است تمامی اطلاعات شخصی تان توسط هکر ها ردیابی و به سرقت برده شوند. 

در ادامه قصد داریم 8 نکته مهم برای ایمن نگه داشتن تلفن همراه را بیان کنیم. با ما همراه باشد.

1.استفاده از قفل برای ورود به رابط کاربری

قفل صفحه گوشی اندروید

یکی از ابتدای ترین و مهم ترین کارها برای ایمن نگه داشتن اطلاعات خود، استفاده از قفل صفحه برای تلفن هوشمند خود می باشد. ممکن است بسیاری از افراد به دلیل ساده انگاری از این عمل صرف نظر کنند اما از نظر فنی یک تلفن هوشمند بدون قفل می تواند اطلاعات و داده های مهم شما را به خطر بیندازد.

قفل کردن صفحه از بسیاری از جهات مفید می باشد. به عنوان مثال در صورتی که تلفن همراه شما توسط شخصی به سرقت برده باشد. آن شخص به راحتی نمی تواند اطلاعاتی نظیر عکس ها، ویدیو ها و یا اطلاعات کارت بانکی شما را به سرقت ببرد.

2. احراز هویت دو مرحله ای

امروز بسیاری از سایت ها و برنامه ها برای ایجاد امنیت بیشتر احراز هویت دو مرحله ای را پیشنهاد داده اند. احراز هویت دو مرحله ای نیز که با 2FA نیز شناخته می شود به شما کمک می کند تا داده ها و اطلاعات خود را در برابر هکرها ایمن نگه دارید.

برای مثال با فعال کردن 2FA در نرم افزار، برای ورود مجدد به آن کد و یا لینکی برای تایید ورود به ایمیل شما ارسال می شود. که می توان به راحتی وارد نرم افزار مربوطه شد.

3. برنامه ها را از گوگل پلی دانلود کنید

یکی از مهمترین دلایل هک و یا به سرقت رفتن اطلاعات کاربران استفاده آنها از فروشگاه هایی به غیر از فروشگاه گوگل پلی بوده است. 

مسئله بعدی و بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که از نصب برنامه های غیر معتبر خودداری کنید. گرچه پلی استور به صورت اتومات برنامه های غیر معتبر را از فروشگاه حذف می کند. اما باید دقت لازم را برای نصب نرم افزار و یا هر گونه بازی غیر معتبری داشته باشید.

همچنین بخوانید  آموزش غیرفعال کردن Face ID در گوشی iPhone X در مواقع ضروری

4. از نرم افزارهای ضد ویروس استفاده کنید

برنامه ضد ویروس برای اندروید

داشتن یک نسخه از انتی ویروس باعث ایجاد امنیت در گوشی همراهتان می شود. البته باید این را به یاد داشته باشید انتخاب یک انتی ویروس خوب ممکن است چند دلار هزینه در بر داشته باشد.

پیشنهاد ما استفاده از انتی ویروس های مانند Avast Mobile Security، Norton Mobile Security و Kaspersky Mobile Security می باشد.

5. از اتصال به وای فای و بلوتوث های نامعتبر خودداری کنید

یکی از راه های هک کردن تلفن همراه، استفاده از بلوتوث و وای فای های نا معتبر و یا به اصطلاح رایگان است، که گوشی شما پس از وصل شدن به وای فای به راحتی میتوانند اطلاعات شما را به سرقت ببرند.

6. فعال کردن گزینه Find My Device

با فعال کردن گزینه Find My Device ( دستگاهم را پیدا کن ) به راحتی می توانید در صورت گم شدن تلفن همراهتان آن را پیدا کنید. و یا در صورت دزدیده شدن گوشی همراهتان میتوانید تمام اطلاعات موجود در آن را حذف نمایید.

برای فعال کردن Find My Device  از مراحل زیر اقدام کنید :

  • ابتدا وارد تنظیمات تلفن هوشمند خود شوید.
  • سپس وارد Security و یا امنیت تلفن همراه خود شوید.
  • وارد بخش Device Adminitrastration دستگاه شوید.
  • گزینه Find My Device را فعال کنید.
  • دوباره به قسمت تنظیمات رفته و بر روی لوکیشن کلیک کنید.
  • موقعیت مکانی خود را فعال و تنظیمات آن را بر روی High Accuracy تنظیم کنید.
  • دوباره به قسمت تنظیمات رفته و Location History را فعال نمایید.

در پایان نیز می توانید با مراجعه به سایت www.android.com/find می توانید دستگاه خود را ردیابی کنید.

7. استفاده از مرورگر امن

مرورگر گوگل کروم

برای باز کردن صفحات وب همیشه از مرورگر کروم استفاده کنید. زیرا این مرورگر می تواند شرایطی امن را برای شما در صفحات وب فراهم کند.

8. دستگاه اندرویدی خود را بروزرسانی کنید

با بروزرسانی نسخه اندروید به راحتی می توانید تلفن همراه خود را از بد افزار ها و هکر ها ایمن نگه دارید. این کار عملا باگ های قدیمی اندروید را رفع می کند و به هکر ها اجازه سرقت اطلاعات از گوشی را نمیدهد.

کلام آخر

گوشی های اندرویدی هدفی آسان برای هکرها می باشند. این سیستم عامل بر خلاف آی او اس از امنیت کمتری در برابر ویروس ها برخوردار است. ( توصیه می شود برای امنیت بیشتر و حفاظت از داده ها از آنتی ویروس های معتبر در تلفن های هوشمند خود استفاده کنید. )

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *